Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kört 2 timmar. Vet inte vad jag ska säga faktiskt. Det är samma visa hela tiden. Är togtaggad varje månad, och det går helt åt helvete varje gång.

 

Ner 1,1k på 2 h, totalt typ 2k ner för månaden.

 

surt att höra :/

Vilken nivå lirar du på nu, NL200?

 

Men månaden är lång, nu kan det bara gå uppåt, eller :)

 

Förresten; Spelar du heltid nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surt att höra :/

Vilken nivå lirar du på nu, NL200?

 

Men månaden är lång, nu kan det bara gå uppåt, eller :)

 

Förresten; Spelar du heltid nu?

 

Yes, nl200. Hoppat lite mellan nl100/nl200 senaste tiden. Varje gång jag går upp så går det dåligt, i princip.

 

Ja, det är så man får tänka, bara uppåt som gäller nu. Men det som är trist är att jag så sällan har tex en dag där jag vinner 5 ink. Men när jag har en sämre period, då tappar jag 5 inköp utan problem flera dagar i rad lixom. O i och med att jag så sällan plussar många inköp, och inte haft en rush sen januari i år, då tar det lång tid att reparera skadan.

 

Jo, lirar heltid nu sen 1 månad tillbaka ungefär, eller, går i skolan och har fotboll också, men får in mkt pokertid.

 

Gått sämre ju mer tid jag lagt ner på spelet i princip, vilket också är lite skrämmande. Dvs, när jag fått in mer teori samt speltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, nl200. Hoppat lite mellan nl100/nl200 senaste tiden. Varje gång jag går upp så går det dåligt, i princip.

 

Ja, det är så man får tänka, bara uppåt som gäller nu. Men det som är trist är att jag så sällan har tex en dag där jag vinner 5 ink. Men när jag har en sämre period, då tappar jag 5 inköp utan problem flera dagar i rad lixom. O i och med att jag så sällan plussar många inköp, och inte haft en rush sen januari i år, då tar det lång tid att reparera skadan.

 

Jo, lirar heltid nu sen 1 månad tillbaka ungefär, eller, går i skolan och har fotboll också, men får in mkt pokertid.

 

Gått sämre ju mer tid jag lagt ner på spelet i princip, vilket också är lite skrämmande. Dvs, när jag fått in mer teori samt speltid.

 

Exakt samma för mig. Spelar samma nivåer som dig fast på iPoker.

Att tappa 20-30 inköp i rad är inga problem. Men sen när man plussar så vinner man kanske 2-3 inköp i taget under en lång period. Sen säger det pang och man backar rakt ut igen. Känns lite som ett evighetsspel.

Sen desto mer tid jag har lagt ner desto sämre har det gått. Är ju svårt att vara jättetaggad och positiv när man spelar såpass mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, var nära att klonka min 6ling, men tappade på att Gabon torska mot Kamerun hemma.

 

Har en fyrling på g, men för att den ska sitta så måste sverige vinna, samt frankrike. Inga jätteodds, men ändå najs och få klonka ngn tusing eller två.

 

Blir för övrigt inge mer lir idag, har för vana att inte kunna ta igen relativt stora back. Så tar nya tag imorgon ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har börja syna ner sjukt light mot mig så skönt att man får träffa lite händer.

Ville att sb/bb skulle squeeza här men det gick ju bra ändå. Petoma som är den klart sämsta regen på NL400 muckade 88 här :shock:

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG -PETOMA- ($470.65)

CO guillergr ($400.00)

BTN Hero ($576.40)

SB bernadbb_74 ($406.30)

BB Wille Cop ($262.50)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BTN Q:spade: Q:heart:

-PETOMA- raises to $14, 1 fold, Hero calls $14, 2 folds

 

Flop: 3:diamond: 7:spade: 9:diamond: ($34, 2 players)

-PETOMA- bets $20, Hero raises to $60, -PETOMA- calls $40

 

Turn: 4:heart: ($154, 2 players)

-PETOMA- checks, Hero bets $100, -PETOMA- calls $100

 

River: 4:spade: ($354, 2 players)

-PETOMA- checks, Hero goes all-in $402.40, -PETOMA- goes all-in $296.65

 

Final Pot: $947.30

Hero shows: Q:spade: Q:heart:

 

Hero wins $1,053.05 ( won +$476.65 )

-PETOMA- lost -$470.65

 

Såhär gick det när sb squeezade. Gr1llMeister spelar 28/24 och squeezar en hel del här.

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG totoshln ($400.00)

CO 74chipleader ($332.55)

BTN Hero ($408.50)

SB Gr1llMeister ($358.00)

BB seb-69 ($525.40)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BTN T:club: T:diamond:

1 fold, 74chipleader raises to $12, Hero calls $12, Gr1llMeister raises to $48, 1 fold, 74chipleader calls $36, Hero goes all-in $408.50, Gr1llMeister goes all-in $310, 74chipleader folds

 

Flop: 4:diamond: T:spade: 7:spade: ($832.50, 2 players)

 

Turn: 5:spade: ($832.50, 2 players)

 

River: 8:heart: ($832.50, 2 players)

 

Final Pot: $768

Gr1llMeister shows: A:diamond: Q:spade:

Hero shows: T:club: T:diamond:

 

Hero wins $768 ( won +$359.50 )

Gr1llMeister lost -$358

74chipleader lost -$48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge oss tillbaka våra ligaguld! Juventus fuskade väl aldrig!? :roll:

 

Äh allmänt känt att domare gynnar mästarna.

 

Hur mycket skit har inte Inter fått sedan dem eviga förlorarna (läs:nollorna som var tvunga att få Juventus nerflyttade och alla andra bra lag fick minuspoäng innan dem började vinna) började vinna?

 

Juventus har iår bevisat att dem är sanna mästare. Att gå från Serie B till att vara ett av världens starkaste lag på så får år... inte nog med det, nu är Juventus dessutom Italiens mest moderna klubb med gröna siffror på alla konton och snart en egen stadium... finns inga motargument.

 

Juventus är italiens bästa och vackraste lag.

 

Forza Juventus! (Chillarn... du är väl juvesupporter?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite NL400 nu på sistonde, har varit tufft faktiskt. Rätt dålig tajming att springa dåligt på, va likadant när jag klev från NL100 till NL200 då det tog ett tag innan jag faktiskt började vinna. Men måste säga att motståndet på NL400 inte är mkt bättre än NL200, några regs är duktiga men fisken är densamma.

 

Ligger en del under EV, åkt på KK vs AA, AK vs AA och har inte haft en sån på min sida ännu men har bara spelat ca 5k händer. Har ändå lyckats bra ligger 300$ upp :D är supernöjd med tanke på hur det har sett ut.

 

Det tuffaste som jag märkt är psyket, man får verkligen INTE tilta även om det är bristande ibland, hade tagit igen allt back sen kommer dessa två händer på 20 sekunder, höll på att dampa ur men fokuserade och tog igen det via bra spel:

 

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 271520

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $498.95

Hero (BTN): $398.00

SB: $135.00

BB: $550.50

UTG: $236.20

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with J :heart: J :diamond:

UTG calls $4, 1 fold, Hero raises to $16, SB calls $14, 1 fold, UTG calls $12

 

Flop: ($52.00) 3 :diamond: J :spade: 8 :spade:(3 players)

SB bets $40.00, UTG calls $40, Hero calls $40

 

Turn: ($172.00) 4 :club:(3 players)

SB checks, UTG bets $180.20, Hero raises to $342, SB folds

 

River: ($532.40) A :spade:(2 players)

 

Final Pot: $532.40

Hero shows J :heart: J :diamond:

UTG shows 4 :spade: 5 :spade:

(Rake: $3.00)

 

Sen direkt efter typ kommer denna, tror jag hade 4-5 pockets mot högre pockets mot samma kille, satte honom på just 99-QQ visste innerst inne att han inte foldar men va steamad sen förra handen...

 

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 271522

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $560.95

Hero (BTN): $400.00

SB: $514.50

BB: $475.40

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with 8 :diamond: 8 :spade:

CO raises to $14, Hero calls $14, 1 fold, BB calls $10

 

Flop: ($44.00) 3 :diamond: 7 :spade: 7 :diamond:(3 players)

BB checks, CO bets $30.00, Hero calls $30, BB folds

 

Turn: ($104.00) 5 :heart:(2 players)

CO bets $50.00, Hero calls $50

 

River: ($204.00) 3 :heart:(2 players)

CO bets $50.00, Hero raises to $306, CO calls $256

 

Final Pot: $816.00

CO shows Q :spade: Q :diamond:

Hero shows 8 :diamond: 8 :spade:

(Rake: $2.00)

 

Är väl ganska standard att syna i hans läge där? kanske funkar mot en tightare reg... men väntar på att badperioden ska vända, går halvtrögt på NL200 också senaste tiden så är helt säker på att jag kommer vara vinnande på nl400, hoppas bara det släpper. Riktigt skoj att spela nu när jag lirar NL400, så länge jag vinner dvs :roll: . Måste tänka lite mer då varje bet är värt mer så valuebetting är otroligt viktigt, men nu blire mat/vila sen lir ikväll, lets roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juventus är italiens bästa och vackraste lag.

 

Forza Juventus! (Chillarn... du är väl juvesupporter?)

 

Håller med dig i det du skriver.

Och obv är jag juve fan! :-D

 

Arvin, varför höjer du rivern med 88 där? Helt oförståeligt...Showdownvalue, bra odds för syn då han bara bettar $50, ta bara synen där. Han kan lika gärna stopbetta en 66.

 

+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra nu...

 

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 272023

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $699.40

CO: $418.60

BTN: $456.80

SB: $684.90

Hero (BB): $401.50

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q :club: Q :spade:

1 fold, CO raises to $12, BTN calls $12, SB raises to $40, Hero raises to $118, 2 folds, SB calls $78

 

Flop: ($260.00) A :club: 9 :heart: A :spade:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($260.00) 8 :spade:(2 players)

SB bets $40.00, Hero calls $40

 

River: ($340.00) Q :diamond:(2 players)

SB bets $80.00, Hero raises to $243.50, SB calls $163.50

 

Final Pot: $827.00

SB shows Q :heart: A :diamond:

Hero shows Q :club: Q :spade:

(Rake: $3.00)

 

Tror jag är inne i en downswing fas, springer segt som fan påverkar nog både psyke och spel. Backa ner 1.2K$ på nl400 nyss efter att legat plus men ville lira lite till pga värdet och se hur det slutade... ger NL400 lite mer tid, vet att jag slår nivån måste bara få in lite kort. Later.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett pass nu efter några dagars paus. Fortsatte i exakt samma anda och ytterligare 4 ink minus. Tappat ca 20 ink nu sen jag var på toppen denna månad. Dvs är jag ca 15 ink minus, samt att det fortfarande fattas pengar sen en vecka tillbaka på ongame. Bara ett ink , men men. Funderar på att gå ner till NL100 som vanligt, som det alltid blir, men skulle vilja fortsätta köra nl200. Då månaderna alltid ser ut som så att nl200 påbörjas, tappar "tokmkt", sen NL100 resten av månaden för att i bästa fall nå even. Sorgligt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla segt Peter. Lider fan med dig.

Verkar som alla tre backar just nu dock. Själv hittade man $3.6k hålet igår.

Jag är ju dock fortf 50k SEK upp för månaden så känns inte som läge för whine ändå mtp hur det går för dig.

 

Edit: Kan tillägga att jag spelade fan som en jävla apa i igår natt så jag förtjänade fan att backa. Får bli skärpning nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty Chillis.

 

Jag bestämde mig för att gå ner till nl100 och knipa 5 ink innan jag ger mig på nl200 igen. Så man får tillbaka lite självförtroende.

 

Började bra, händerna fick stå, några drag satt, och 3 ink gick snabbt att ordna. Sen så tappade jag allt sista 10 minutrarna på några riktigt härliga setups. Aaah, living the dream!

 

Vet inte riktigt hur mkt jag är ner, men omkring 3$k tror jag, svårt att veta då jag inte vet vilka pengar som möjligtvis kommer in på kontot så småningom. Får inte wajna för mkt om det, då kanske Stevie blir arg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...