Starfitter Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 när sa jag fold?jeez, syna och folda turn mot allt utom en 7 då, wp! DU VILL STACKA? Citera
wazza Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Lirar inte nl100 så ska inte lägga mig i nå mer. GL Citera
Myt4z Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Lirar inte nl100 så ska inte lägga mig i nå mer. GL Närå, kul att du vill kommentera. Men du vill alltså raisea och få in det mot hans donkbet på flopp? Eller har jag missuppfattat dig? Citera
Starfitter Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Lirar inte nl100 så ska inte lägga mig i nå mer. GL GG wp Citera
Chillarn7 Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Om vi höjer får vi bort de händer vi slår + alla bluffar fi kan tänkas ha. Det är just dessa händer vi vill ha kvar i fi's range därför väljer vi att syna flopp wazza. Jag tkr inte vi ska folda mot alltför många turnbets. Orkar inte kolla brädan igen men foldar mot alla clubs typ. Resten synar jag nog en till gata och foldar mot en 3e barrel om vi inte improvar. Citera
wazza Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Chillarn, spelar du samma med floppat set? Citera
sTARVIN89 Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Raisar man flop kan det väl vara för värde va ska han donkbetta lixom. Synar nog alltid dock och om vi nu har satt oss i den positionen så får vi väl in det på en blank turn? Färgas det eller om ett jobbigt kort kommer så kan man väl överväga fold och få lite mer info om motspelaren, har ju ändå inte betalat allt för mycket. EDIT: läste precis chillarns inlägg, +1 och just därför jag alltid synar men en raise kan fortfarande vara för värde men han kommer ju förmodligen folda det mesta vi slår utom färgdraget och just därför syn > raise. Lirade http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/range/16241/11716/ Soft att kunna bygga på senare om man vill ty, mkt bra URL. Kollat runt en del på datorbord och hittade flera bra alternativ men det jag fastnade för blev en Galant bordskombination på IKEA. 160x120 och med svart färg och la till ett extra hörnbord och är riktigt nöjd. God Jul & Gott nytt år osv. Citera
Myt4z Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Ok, ty för alla comments. Jag synade iaf flop. Turn kom 7, ej klöver, han betade strax under pott, jag shove, han fold. Citera
Chillarn7 Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Chillarn, spelar du samma med floppat set? Det behöver jag nödvändigtvis inte göra men i min raise range har jag hellre: 1. Bättre händer som man kan få in det med när man väljer att raisa. 2. Sämre händer som jag enkelt kan släppa om han skulle 3b och som jag inte förlorar något värde på att raisa flopp med för dom spelar itne bra på senare gator heller. Citera
wazza Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 imo spelar j7 bra på turn på den brädan när han donkar flop. men beror väl lite på åt vilket håll man viktar hans range. jag hakar inte upp mig allt för mkt på min egen hand här utan försöker mera spela på vad han kan ha. Du har iaf lite argument som du ska ha cred för(kanske bättre än mina, vad vet jag:)) men att som starfitter inte ens ha en tanke på raise och skrattar åt det när han kommer på att det går gör ju att man börjar undra lite:shock: edit: hur tajt är det på nl200 nuförtiden? Citera
Chillarn7 Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Tror det skulle funka att inte ha någon raiserange alls här. Potten är tillräckligt stor för att få in det på resterande 2 gator med t.ex set. Visst J7 står sig bra mot fi's donkrange. Men fundera lite på hur bra J7 står sig mot fi's donk/synrange och hur bra J7 står sig mot fi's donk/3betrange. Inte lika bra eller hur? Och inte heller låter vi fi skjuta alla sina tomma bluffar en gång till om han nu har några sådana. Edit: NL200 är tillräckligt tajt för att du alltid komemr få in det way behind eller 50/50 om vi får in det på flopp.. Dvs en starkare made hand eller en bra draghand. Citera
padrinosftw Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Du borde skriva oftare mr chill, även om det är rörande relativt simplare situationer imo (= Citera
Chillarn7 Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 jag jammar flopp hehe Hade jag varit i PuBuCl hade jag också jammat. Man vet ju liksom att man får stå mot drag och dra ut mot bättre. Citera
DrClemetnz Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Hade jag varit i PuBuCl hade jag också jammat.Man vet ju liksom att man får stå mot drag och dra ut mot bättre. Orka ta ett turnkort hehehe...Jo, vi är kända för att springa bra va? Citera
Chillarn7 Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Orka ta ett turnkort hehehe...Jo, vi är kända för att springa bra va? Om du är serri utveckla plz. Mjo, men tror jag drar RedKingsPuni och ni andra två över samma streck. Kanske är fel. Citera
DrClemetnz Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Om du är serri utveckla plz. Mjo, men tror jag drar RedKingsPuni och ni andra två över samma streck. Kanske är fel. Tror det är rätt svårt att spekulera o gissa FI:s range där. Är nog bättre o tänka va du sjäv har för range osv. Iofs hade jag inte 3bettat J7s men J9s är ju desamma. I vikket fall som helst e ju det de sämsta TP vi kan ha... så jammar väl skiten antar jag Puni är rik och en turare av klass! Citera
Chillarn7 Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Tror det är rätt svårt att spekulera o gissa FI:s range där. Är nog bättre o tänka va du sjäv har för range osv. Iofs hade jag inte 3bettat J7s men J9s är ju desamma. I vikket fall som helst e ju det de sämsta TP vi kan ha... så jammar väl skiten antar jag Puni är rik och en turare av klass! Aight. Intressant. Hade kunnat tänka mig den linjen om vi inte var så djupa post men nu när det går 2bb>6bb pre så blir stack to pot ration rätt knasig för att jamma där. Risk kontra belöning sas. Får aldrig in det bra och riskerar väldigt mkt för att inte vinna särskilt mkt. Spelar potten mer som om det bara vore en raise pre jag. Citera
Elitloppet Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Du spelar emot en otroligt mkt mer väldefinierad prefloprange i den här handen än om den hade varit singelraisad. Stating the obvious....... Citera
Chillarn7 Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Du spelar emot en otroligt mkt mer väldefinierad prefloprange i den här handen än om den hade varit singelraisad. Stating the obvious....... Jo men hans range är ändå långt ifrån väldefinierad. Han kan vara tag, lag, loosy goosy, tightpassive, går ju hitta på hur mkt som helst. Vi har noll reads. Så där är jag mer inne på Clempas linje att det är svårt att spekulera i fi's range. Antar att du hakade upp dig på detta, "Spelar potten mer som om det bara vore en raise pre jag." Kan väl misstolkas rätt hårt men menade mer ur betsize synpunkt. Pushar inte 190 in i 50 bara för att det är 3b. Men det är jag det. Citera
Starfitter Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Du har iaf lite argument som du ska ha cred för(kanske bättre än mina, vad vet jag:)) men att som starfitter inte ens ha en tanke på raise och skrattar åt det när han kommer på att det går gör ju att man börjar undra lite:shock: sry om jag var dryg igår, ligger hemma sjuk så kunde väl varit lite mer välforumelad och trevligt... Jag håller med chill1 i nästan allting han säger och att jag helt enkelt kan tänka mig att skita i att ha en raiserange på flopp.. Ska vi som du säger gå för stackar så vill jag hellre se en blank turn där fi skjuter vidare och vi straffar hans fd mkt hårdare(inte kollat stacksize nu men rent generellt) Citera
Elitloppet Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Jo men hans range är ändå långt ifrån väldefinierad. Han kan vara tag, lag, loosy goosy, tightpassive, går ju hitta på hur mkt som helst. Vi har noll reads. Så där är jag mer inne på Clempas linje att det är svårt att spekulera i fi's range. Antar att du hakade upp dig på detta, "Spelar potten mer som om det bara vore en raise pre jag." Kan väl misstolkas rätt hårt men menade mer ur betsize synpunkt. Pushar inte 190 in i 50 bara för att det är 3b. Men det är jag det. Han är ju iaf reg enligt Mytaz beskrivning, så vi kan antagligen ta bort lite random-händer ur hans range, så helt readlös vet jag inte om jag håller med om att vi är. Därmed inte sagt att det är svårt att spekulera i hans range osv osv osv, och därmed inte sagt att vi ska göra nånting annat än vad som redan föreslagits. Citera
DjLuppy Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Bilder på warroomet pls! bump + update Citera
Chillarn7 Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Jag gick på den info vi hade i inlägg ett men okej då. Ser nu att fotbollsproffset lagt till info i senare inlägg. Stämmer rätt bra vad han sa till mig på msn igår:" Fan va du skumläser poster va!? :D" Ska ut och handla klappar gubbs sen skall jag se om jag får fram mobilkabeln till datorn så jag kan få upp lite pics. Citera
Recommended Posts