Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har egentligen ingen superkoll på fi, men han verkar lite småtiltad då jag precis nallat en pott av honom. Ok att jag mixar en range där jag C/C både med och utan händer där jag har A? Eller föredrar ni helt enkelt att betta dom händer ni dör med?

 

Tänkte också när vi är fullstackade, nu är det ju bara ett halvt psb kvar att syna. Så spelet blir väl bättre när vi kanske är fullstackade/djupare då han får mer FE utav mig genom sin push. Eller är jag ute och cyklar med mitt resonemang till att cc här?

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

UTG: $25

UTG+1: $180

SB: $232

BB: $100

 

Dealt to SB A:spade: K:diamond:

 

Pre-flop:

UTG raises to $4, UTG+1 raises to $14, SB raises to $38, (2 folds), UTG+1 calls $24

 

Flop: ($83) 5:heart: 3:club: A:diamond: (2 Players)

SB bets $45, UTG+1 calls $45

 

Turn: ($173) 5:diamond: (2 Players)

SB checks, UTG+1 bets $97, SB calls $97

 

River: ($367) Q:spade: (2 Players)

 

Edit; Beta turn känns bättre. Allt med SD värde kommer ju checka bakom, högst troligt iaf. Samt att han sällan lär komma till denna spot med ngn fantastisk random bluff som han fullföljer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har egentligen ingen superkoll på fi, men han verkar lite småtiltad då jag precis nallat en pott av honom. Ok att jag mixar en range där jag C/C både med och utan händer där jag har A? Eller föredrar ni helt enkelt att betta dom händer ni dör med?

 

Tänkte också när vi är fullstackade, nu är det ju bara ett halvt psb kvar att syna. Så spelet blir väl bättre när vi kanske är fullstackade/djupare då han får mer FE utav mig genom sin push. Eller är jag ute och cyklar med mitt resonemang till att cc här?

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

UTG: $25

UTG+1: $180

SB: $232

BB: $100

 

Dealt to SB A:spade: K:diamond:

 

Pre-flop:

UTG raises to $4, UTG+1 raises to $14, SB raises to $38, (2 folds), UTG+1 calls $24

 

Flop: ($83) 5:heart: 3:club: A:diamond: (2 Players)

SB bets $45, UTG+1 calls $45

 

Turn: ($173) 5:diamond: (2 Players)

SB checks, UTG+1 bets $97, SB calls $97

 

River: ($367) Q:spade: (2 Players)

 

Edit; Beta turn känns bättre. Allt med SD värde kommer ju checka bakom, högst troligt iaf. Samt att han sällan lär komma till denna spot med ngn fantastisk random bluff som han fullföljer här.

 

Tycker C/C är bra här med allt under 1 psb. Om du säger han är semi-tilt kan han tänkas floata ibland då vi kan tänkas ha JJ-KK som jag för övrigt ger upp på turn.

Om han checkar bakom Ax kommer han ju inte folda river ändå mot push ifrån dig, så du ger han chansen att bluffa sämre helt enkelt.

 

Hade det varit djupare, säg +125bb kvar på turn är det bättre att beta vidare för att inte tappa värde av just Ax som oftast checkar bakom för potcontroll.

 

wp.

 

edit: såg din edit, han kommer inte folda Ess på river om du pushar ändå. GG om han lyckas hitta den herofolden isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för comments musis.

 

Kört 5.5 h hittills idag, fått in dryga 2 k händer. Spelat bra idag fkt, med några få undantag. Är nöjd iaf. Vill egentligen få in ett till pass, får se om jag orkar det. Har typ ont i ögonen, och ska med katten till veterinären vid kl 7 imorgonbitti. :shock:

 

Ska tat lungt en stund nu och kolla csi, så får jag se om jag orkar mig på ngn timme eller så. Är iaf 5.5bi upp för dagen, vilket är extremt välkommet efter tappet i fredags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm har också för mig att dem öppnar 10/20 på helger, fredag/lördagar för dem som va intresserade, oftast stammisar. Har man tur så sitter ju några riktiga guldfiskar där också :).

 

Sitter i nya lägenheten nu, känns riktigt bra faktiskt. Men jag undrar om någon har tips på bra datorbord? har ca 1.5m-2m plats i bredd och 1m(?) i djup.

 

Vill gärna ha plats med 2 st 24" skärmar och sen vore det ju såklart skönt med extra space. Kollat runt lite på IKEA men inte hittat något perfekt ännu, ska väl kolla runt lite på nätet nu också.

 

Säg gärna till om du hittar något bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga nere i Karlskrona med b2b grindarna Whaleee, Linda1991 och bob9798. War room, resultattavla och massvis med grind. Förhoppningsvis får man plussa nöt också, bookade ett viktigt 20bb+ första sessen. Blir även tennis, ps3 och utgång m.m.

Kan bli en najs vecka! 8-)

 

 

LOCKDOWN STARTS NOW! BAAAMM!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett inte alls för stort från ikea som är ganska schysst, går att sätta ihop lite som man vill från olika ben osv.. kostade inte över 1500 men kmr fan inte ihåg vad det heter..

 

Hjälper inte mycket :D, men ska nog ta en till sväng förbi IKEA fo sure.

 

Finns ELFA-hyllor som du i olika utföranden sen kan fixa en riktigt schysst dataplats av.

 

ska kolla närmare på det!

 

Säg gärna till om du hittar något bra!

 

Will do =).

 

Grindstuga nere i Karlskrona med b2b grindarna Whaleee, Linda1991 och bob9798. War room, resultattavla och massvis med grind. Förhoppningsvis får man plussa nöt också, bookade ett viktigt 20bb+ första sessen. Blir även tennis, ps3 och utgång m.m.

Kan bli en najs vecka! 8-)

 

Omfg, gl grabbar låter ju riktigt nice detdär =(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga nere i Karlskrona med b2b grindarna Whaleee, Linda1991 och bob9798. War room, resultattavla och massvis med grind. Förhoppningsvis får man plussa nöt också, bookade ett viktigt 20bb+ första sessen. Blir även tennis, ps3 och utgång m.m.

Kan bli en najs vecka! 8-)

 

GL fiskar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkarr som det "förbättrat" ongame klienten jag spelar på. Nu laggar det som satan, och jag kan i princip inte ens spela 4 bord. Är det ngn annan som upplever detta? Ngn som vet hur detta kan återgärdas? Typ uppdatera eller stänga av ngt program eller likanande?

 

Fått in en timme hittills idag, och skulle behöva få in 2-3 h till, men funkar fan inte om det laggar såhär:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in ett pass till iaf. Tot 3 h idag. Ligger lite efter mitt mål på 30h denna vecka, men tänkt grinda jäkla massa imorgon.

 

Dagens spel var tyvärr väldigt trögt, låg väl som bäst ngn BI upp, och som sämst ngn BI ner. Hade lite otur med korten idag i de större potterna, så sprang 2 bi under ev. Slutar dagen even, eller miniplus.

 

Fått in strax över 8 h av mina 30 som ska avklaras denna vecka.

 

Segt också att ongame laggade så fort jag hade mer än 3 bord uppe. Så blev inte mkt händer idag heller.

 

Tot för veckan 2838 händer.

 

Nya tag imorgon, då jävlar ska det hittas fina resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga nere i Karlskrona med b2b grindarna Whaleee, Linda1991 och bob9798. War room, resultattavla och massvis med grind. Förhoppningsvis får man plussa nöt också, bookade ett viktigt 20bb+ första sessen. Blir även tennis, ps3 och utgång m.m.

Kan bli en najs vecka! 8-)

 

Låter nuts. Lirar du också B2B?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga nere i Karlskrona med b2b grindarna Whaleee, Linda1991 och bob9798. War room, resultattavla och massvis med grind. Förhoppningsvis får man plussa nöt också, bookade ett viktigt 20bb+ första sessen. Blir även tennis, ps3 och utgång m.m.

Kan bli en najs vecka! 8-)

 

lyx...

 

när drar du thailand?

 

/avundsjuk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder på warroomet pls! :-)

 

Tog lite pics med mobben som jag nog kan lägga upp när jag kommer hem om jag hittar sladden till den.

 

Hur ser planerna ut i Thailand och hur länge stannar du?

 

Vi har vårat hus i en månad sen så har vi inte planerat så jättemkt men bara bokat enkelbiljett iaf. Finns lite olika alternativ. Bo lite i phuket å få va med i nåt program som kanal5 gör, resa runt lite till Bali osv, resa i aussie med mobilt bredband så man kan grinda eller åka hem t.ex.

Många av oss är jävligt sugna på Aussie tror jag så kanske kan bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...