Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

Håller med, gillar inte höja flop. Däremot lutar ni åt att checka turn, och syna riv då antar jag? Givet beroende på vad som landar osv, men som standard?

 

 

När semikassa spelare donkar har dom typ 90% luft så jag skulle höja flop med alla händer som itne har sd-value, när du har tpgk är det bättre att låta honom fortsätta skjuta. jag skulle nog checka turn och syna river som std. som spelad kan du inte syna utan reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vore skitschyrr om puni, punani å allt vad ni nu heter kan skriva vilket spel ni föredrar på flopp här:

 

$5/$10 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Hero ($1,490)

CO Loco1990 ($975)

BTN veejsha ($1,050)

SB bigbigklizma ($1,056)

BB guyfes ($1,494)

 

Pre-Flop: ($15, 5 players) Hero is UTG 10:diamond: 10:spade:

Hero raises to $35, 1 fold, veejsha calls $35, bigbigklizma raises to $150, 1 fold, Hero calls $115, veejsha calls $115

 

Flop: 4:club: 6:club: 2:diamond: ($460, 3 players)

bigbigklizma bets $300, Hero???

 

varför får vi inte in det pre? endel döda pengar i potten, synar du får du ofta syn bakom och TT 3w i en 3b pott är inte ashäftigt. som spelad är det bara att få in det på världens bästa flop.. eller setmina du pre? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför får vi inte in det pre? endel döda pengar i potten, synar du får du ofta syn bakom och TT 3w i en 3b pott är inte ashäftigt. som spelad är det bara att få in det på världens bästa flop.. eller setmina du pre? :)

 

vill han verkligen ha in det pre här eller ?

Han kan ju vara totalt dominerad, och den där floppen gjorde inte mkt om man är uppe mot JJ+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen pokervideo men nån tysk WoW-spelare hade gått från lvl 1-70 på 1 dag och x timmar och slagit chirens rekord och skrytit på div forum att han planerat i 200 timmar osv.

 

Chirens respons...

 

 

Sjuk kille detta, lite attentionwhore men så jävla skön. Han måste få starskontraktet annars blir man ju riktigt besviken.

Det är samma kille som ska lira 1 miljon händer nu under december om ni inte visste detta redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol-dag.

 

Somna 05:30 igår natt och blir väckt 08:30 för att föräldrar vill ha skjuts till nått träningsläger i karate och eftersom hallen ligger vid centrum så måste dem ställa om p-skivan var tredje timma vilket dem inte pallade. Skjutsar dem, kommer hem och slösurfar/ser på TV eftersom jag inte kunde somna om, drar och kör ett hårt gympass för första gången på kanske två veckor och sen hämtar dem från träningen.

 

Klockan är runt 16:30 och har anmält mig till poker-sm, håller mig vaken till 17:30 och inser hur trött jag är så sover och ber en polare vibba på msn innan det startar. 18:00, tar fram datorn och får den briljanta iden att sitta vid TV:n inlindad i ett täcke och sova mellan varje kortrunda och bara spela nuts. Sagt och gjort, bust efter nån minut kanske och dem trodde jag levla på msn :D, gjorde en sjuk floatbluff men va egentligen glad att han synade då dessa 4 timmars sömn har varit som en visit i himlen. CG grind inatt förmodligen, shahin och CDS ser starka ut i SM så håller mina tummar på dessa grabbar. Later.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok eller vill ni göra ngt annorlunda i handen?

Om jag inte plockar ngt på turn så avslutar jag handen. Valde cc flop ist för att bet/folda.

Fi verkar helt ok.

 

$1/$2 No Limit Holdem

3 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

BTN baaxx1 ($181.55)

SB Hero ($198)

BB DonFortuna13 ($247.15)

 

Pre-Flop: ($3, 3 players) Hero is SB A:spade: 7:heart:

baaxx1 folds, Hero raises to $6, DonFortuna13 calls $4

 

Flop: 4:spade: 5:heart: 8:spade: ($12, 2 players)

Hero checks, DonFortuna13 bets $9, Hero calls $9

 

Turn: A:heart: ($30, 2 players)

Hero checks, DonFortuna13 bets $25, Hero calls $25

 

River: 3:heart: ($80, 2 players)

Hero checks, DonFortuna13 bets $70, Hero calls $70

 

Final Pot: $220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill han verkligen ha in det pre här eller ?

Han kan ju vara totalt dominerad, och den där floppen gjorde inte mkt om man är uppe mot JJ+

 

Alltså, om det är en nit som spelar 15/12 och aldrig sq så kan vi kanske syna här, men på 5/10 så squezas det rätt duktigt och det räcker med att han har en väldigt smal squeeze/fold range här för att chippa TT pre ska bli +ev. dessutom så kommer killen på knappen syna här typ hela tiden när vi bara synar pre och vi kommer typ alltid hamna i tuffa lägen.. imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var påväg mot en rätt trevlig dag pokermässigt. 3-4 bi upp, men tyvärr tappades allt sista halvtimmen, AK mot KT, var väl inte allt för nöjd med den handen. Samt AA vs 99 i bvb.

 

Inte mkt att göra, tycker jag spelat bra idag.

 

Slutade 100$ upp, och är således 300$ ner på spelet för månaden över 5 k händer.

 

Nya tag imorgon!

tjupp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rev av dagens första pass nu. Var tyvärr ingen höjdare och tappade 4-5 ink på en timme. Blev utdragen när ja hade fin hand, och drog tyvärr inte ut när det var fi som hade en fin hand.

 

Usch, svårt att vara positiv när det går så jäkla dåligt alltså.

Funderade på att köra lockdown denna vecka, får se hur jag gör, blev riktigt osugen efter dagens pass. Tar paus en stund och gör lite annat, så gör jag ett nytt försök lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra pass avslutat, blev ca 500$ upp, så e väl dryga 2 bi ner för dagen. Ska ta en paus, och köra igenom om typ 30 min. Fått in typ 1250 händer, siktar på 800-1000 till.

 

Tänkte sikta på att snitta 2k händer/dag denna vecka. Mkt för mig som bara 3-4 tablear. Lets gooo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en timme nu, o visst fan small det:) Vände dagens minus på 900 till 300 plus på tot 3 h. Fantastiskt skönt. Avsluta lite trist med att torska set mot floppad färg mot en firre för 300 pott, men men.

 

Orkade inte mer än 4 h idag, blev ca 1500 händer. Så är en bit efter. Men så stört nöjd med dom 2 sista passen idag.

 

Nya tag imorgon!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer vändningen! Gooooo

 

Borde väl pusha riv egentligen, nu spelade det ju ingen roll just denna gång.

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Hero ($196)

CO josematte ($116.70)

BTN iamthedevil6 ($229.90)

SB tsfxyz ($295)

BB Rikig ($33)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG 8:club: 8:diamond:

Hero raises to $7, 2 folds, tsfxyz calls $6, Rikig calls $5

 

Flop: 8:heart: 9:spade: 3:diamond: ($21, 3 players)

tsfxyz bets $16, Rikig folds, Hero calls $16

 

Turn: Q:club: ($53, 2 players)

tsfxyz checks, Hero bets $32, tsfxyz calls $32

 

River: 8:spade: ($117, 2 players)

tsfxyz checks, Hero bets $82, tsfxyz goes all-in $240, Hero goes all-in $59

 

Final Pot: $399

tsfxyz shows FULL_HOUSE THREE EIGHT

3:club: 3:heart:

Hero shows FOUR_OF_A_KIND EIGHT

8:club: 8:diamond:

 

Hero wins $396 (net +$200)

 

tsfxyz collects $99 (net -$196)

Rikig lost $7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer vändningen! Gooooo

 

Borde väl pusha riv egentligen, nu spelade det ju ingen roll just denna gång.

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Hero ($196)

CO josematte ($116.70)

BTN iamthedevil6 ($229.90)

SB tsfxyz ($295)

BB Rikig ($33)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG 8:club: 8:diamond:

Hero raises to $7, 2 folds, tsfxyz calls $6, Rikig calls $5

 

Flop: 8:heart: 9:spade: 3:diamond: ($21, 3 players)

tsfxyz bets $16, Rikig folds, Hero calls $16

 

Turn: Q:club: ($53, 2 players)

tsfxyz checks, Hero bets $32, tsfxyz calls $32

 

River: 8:spade: ($117, 2 players)

tsfxyz checks, Hero bets $82, tsfxyz goes all-in $240, Hero goes all-in $59

 

Final Pot: $399

tsfxyz shows FULL_HOUSE THREE EIGHT

3:club: 3:heart:

Hero shows FOUR_OF_A_KIND EIGHT

8:club: 8:diamond:

 

Hero wins $396 (net +$200)

 

tsfxyz collects $99 (net -$196)

Rikig lost $7

 

raisa flop eller beta mer på turn, du kan lätt beta 47 ist så blir det en enklare push. du tappar asmkt värde där. skönt att du plussar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...