Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snittpriserna innanför tullarna är väl 50k-55k/m2, och sundbyberg runt 35k/m2 sen beror det ju lite på lägenheten. Betalade ~39k/m2 för min lägenhet och mäklaren räknade med att det skulle landa nånstans runt 40. Morsan hörde på radio att en 15m2 lägenhet i Odenplan hade sålts för 100k+/m2 vilket är helt sjukt. Tror den såldes för 1.6, visserligen ökar kvadratspriset mycket mer när lägenheten är liten men ändå helt sjukt vad folk kan punga ut pengar för ett boende man gillar. Men man ska ju trots allt bo där några år av ens liv och man lever ju bara en gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sumpan är ett bra område, 30 kvm i vasastan kostar kanske som 38-40 kvm i sumpan.

 

Ok kanske finns dåliga och bra områden i sumpan men där jag vart var det iaf garanterat inte bra :) Grattis till lyan! Hur stor kontantinsats måste man punga i dagsläget? Om det är mindre än säg 15-20% så är det bara sjukt, då lär sig bankerna aldrig (eller folket).

 

btw såg nu på bilderna från hemnet, omgivningen såg bra ut, nice buy :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontantinsatsen i dagsläget tror jag minst 15%, beror lite på bank och storlek på lånet. Kan vara under 15% med vissa, men dem skulle ändra så det blir 25% vet inte när det börjar gälla dock. Det är sjukt, därför budgivningarna blir som dem blir i dagsläget.

 

Äntligen en dag där jag fick vinna lite, trots att jag är ~600$ under EV så hitta jag plusset på 1.8K$. Mycket fisk inne idag, min favoritfisk queendesert donerade lite i slutet, helt fantastisk fisk min dröm vore att möta honom headsup på nl10k 4 bord. En tveksam hand dock där fi spelar 35/20 med 6% 3bet och ganska passiv postflop:

 

Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 347090

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (CO): $263.50

BTN: $325.40

SB: $330.85

BB: $196.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with K :club: J :spade:

Hero raises to $7, BTN calls $7, 2 folds

 

Flop: ($17.00) 7 :club: 6 :diamond: K :diamond:(2 players)

Hero bets $12.00, BTN calls $12

 

Turn: ($41.00) 4 :spade:(2 players)

Hero bets $30.00, BTN calls $30

 

River: ($101.00) J :club:(2 players)

Hero bets $76.00, BTN raises to $250

 

Hans raise kom ganska fort, draget missar och min hand stärks river men har ju reppat styrka hela vägen så känns som att han antingen har nuts eller är helt tom. Svårt att se honom med en konstigt spelad AA mtp stats, 58 kan ju vara en möjlighet och set vill jag gärna se raisa flop men i position så kan han ju spela det exakt sådär. Svårt läge, nån kommentar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det här med att få pengar var ju aktuellt just nu eftersom jag har köpt en lägenhet, därför summor som 2k uppskattas mindre idag än om jag t.ex. fyllt 18 så hade jag uppskattat det mer eftersom jag knappt hade utgifter på den tiden.

 

Angående KJ handen så foldade jag, kändes så fel bara fattar inte vad han kan ha haft och foldade på motiveringen att hans 4b range va 0% och hans fold to 4bet va 100% över 800 händer, mao spelar killen bara nuts för fulla stackar i princip och svårt att se honom dra en megabluff för över 100bb. Vet inte om dem statsen är så relevanta egentligen men det kändes bara fel att syna där, std linjen är ju c/c på river borde nog gjort det om jag ändå tänkte betfolda då jag inte får värde av allt för mkt händer.

 

Har plussat bra senaste helgen, var faktiskt sjukt nog 1000$ över EV igår men sprang in i AA 4 gånger preflop för fulla inköp så kunde ha slutat riktigt illa om inte riggen var på min sida för en gångs skull. Tror jag är upp 15-20 bi på två dagar, bara köra på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå alla fans!

 

Haft en paus från spelandet på 1.5-2 v, varit riktigt skönt faktiskt:)

Nu ska ja dock köra som satan och se till att börja få in lite fina resultat, lets roll!

 

glgl

 

Checksyn standard på river där?

 

My bad, tänkte fel. Om jag inte klonkar in J är c/c standard men när jag träffar J måste jag ju gå 3way om jag inte c/r AI river. Känns som bet/fold är ok ändå mtp djup men för 100bb måste jag nog snapsyna och har han nuts så vet jag det till nästa gång. Det finns ju några få gånger han har lägre tvåpar/gör nått move.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...