Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

Haha misstänkte att handen va iskall ;), va tvungen att dubbelchecka. Hans check på flopp gör ju att JJ+ raderas från hans range, nu återstår ju alla midpockets/set/AT men fattar inte varför han ska checka set/AT på den brädan så uteslöt det också.

 

UTG är en fisk hans range är sjukt bred så valde att skjuta direkt på flop, det jag missade dock var att jag donkar ut i potten trodde jag var sist att agera...

Turn, vill få han att folda sitt midpar så lägger en halvstark bet för att sen kunna skjuta på river, kanske borde satsat lite mindre flop/turn nu i efterhand dock. Riverkortet är väl rätt iskallt så borde nog ha gett upp där, vet ju ungefär vilken range han sitter på, men vad reppar jag? missat flushdrag som donkats? hade river varit en K hade nog pushen funkat/åtminstonde varit effektivare.

Han steksynade med 99 och bragade i chatten, "wow" skrev han direkt efter... svarade med ett lol och sen blev jag tyst :P. "What a call" hahaha sicken donk.

 

Why spew att reseta routern? ibland måste man ju :).

 

Ligger i budgivning på lägenheten dessutom någon som har ett tips på strategi? just nu kör jag på minbetstaktiken där jag ökar med 10k sek men har fått minbetsmothugg av 2-3 st, prisnivån är fortf 300k lägre än vad jag kan tänka mig erbjuda så funderar på att lägga ett starkare bet snart, avvaktar lite nu dock. Eventuellt minbeta sönder dem tills dem ger upp... men konkurransen är hård.

 

Updates om lägenheten imorgon då det förmodligen avgörs då, lite nervös är man ju då lägenheten passar mig perfekt. Nu grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har jobbat på en auktionsbyrå och jag rekkar att du langar ditt ett bet på typ 100k mindre än det du kan gå till. Knarkar någon fortfarande på då så kan du ju ge upp. Minbets är svindåliga, trissar bara upp priset

 

Det funkade för mig, tänkte mest att eftersom jag aldrig använder mig av detta i min poker ville jag ändå att allmänheten skulle få smaka på detta djävulskap. Liksom utsätta folk för lidande. Gick skapligt som sagt.

 

Sen hade jag iofs mitt budkrig om en lägenhet i Ystad och det är lite skillnad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jobbat på en auktionsbyrå och jag rekkar att du langar ditt ett bet på typ 100k mindre än det du kan gå till. Knarkar någon fortfarande på då så kan du ju ge upp. Minbets är svindåliga, trissar bara upp priset

 

Jag tror inte heller att minibettaktiken går hem. Om lägenheten ligger på tex 1.9m och någon höjer 1.91m kommer du ju inte lägga dig för 10tkr till? Och när du lagt 1.91m, så kommer du inte lägga dig för en 10 tusing till?

 

Istället för att ha en passiv stark miniraiserange så tror jag starkt på att höja typ 40-50tkr åt taget för metagamet. Folk är ju gameflowdonks så efter 2-3 syn kanske dem tänker; "shit han menar allvar och kommer inte lägga sig för en 10k.. lägger mig"

 

Men vet inte.. hade delade menningar med IRL om det. Kanske någon får ta och öppna en tråd där man diskuterar bettingsizes och strategi för budgivning?

 

Tror bästa är iof att kontakta mäklaren och fråga vad säljarens gräns går och göra ett presonligt bud. För tydligen kan folk, från ingenstans, kontakta mäklaren och lägga bud på lägenheten.

 

Btw tänk om budgivning hade ante? Sick mycket action det hade varit då.

 

håller tummarna för att du får lägenheten arvin :)!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha roliga inlägg :P, har gått all-in.

 

Tror jag har foldequity faktiskt, känns bra ändå jag minraisade, blev ganska hårt raisad av pos7 och pos8 raisade igen ganska hårt. Funderade på att stekminbeta men valde att reraisa rätt hårt så om nån slår om nu foldar jag.

 

Inte fått nått omslag ännu men bara gått en timme, väntar nervöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha roliga inlägg :P, har gått all-in.

 

Tror jag har foldequity faktiskt, känns bra ändå jag minraisade, blev ganska hårt raisad av pos7 och pos8 raisade igen ganska hårt. Funderade på att stekminbeta men valde att reraisa rätt hårt så om nån slår om nu foldar jag.

 

Inte fått nått omslag ännu men bara gått en timme, väntar nervöst.

 

 

 

 

gl! shippa HH sen obv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, spring kallt idag =(.

 

Back 700$ medans jag satt och väntade på mobilen att ringa, dessutom blev jag överbudad fast mäklaren ringde och frågade om mitt bud stod fast ifall dem fick strul med idioten som överbudade.

 

Här är lägenheten iallafall:

 

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/527361

 

Riktigt fräsch, bra läge nära till vatten och ett gym på andra sidan gatan. Ser bättre ut IRL dessutom. Vill verkligen ha den men tänker inte ge mer än 2.1 miljoner för en 40m2 lägenhet, då letar jag hellre vidare.

 

Får väl hålla tummarna helt enkelt, en annan ironisk sak är att jag backar på pokern i princip varje tisdag, jag vet det innan jag spelar kanske är därför?

 

Får försöka bryta trenden ikväll helt enkelt, och om mäklarn inte hör av sig blir det väl fortsatt letande... later.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÄR MIG HUR MAN VINNER PLEZ!!!!:oops:

 

You have to be in it to win it Kenny. Glöm inte det. Jävligt lite grind från din sida imo.

 

 

 

Du plussar i sann booc-anda:mrgreen: gg!

 

:-D Saknade dig under grindnatten igår. Har fått tillrätta på dygnet nu? Det har jag iaf. Kolla vad tidigt jag e uppe 8-) Not so hidden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fick stå:shock:

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO MrLalala ($34.80)

BTN Hero ($141.60)

SB Nutcr4ck3r ($100.50)

BB rudirocket1 ($33.40)

 

Pre-Flop: ($1.50, 4 players) Hero is BTN A:diamond: A:club:

MrLalala raises to $4, Hero calls $4, Nutcr4ck3r raises to $17.50, rudirocket1 goes all-in $32.40, MrLalala calls $29.40, Hero goes all-in $137.60, Nutcr4ck3r goes all-in $82.50, MrLalala goes all-in $1.40

 

Flop: 4:heart: 10:spade: 5:club: ($269.20, 4 players, 4 all-in)

 

Turn: 3:diamond: ($269.20, 4 players, 4 all-in)

 

River: 4:club: ($269.20, 4 players, 4 all-in)

 

Final Pot: $133.60

Nutcr4ck3r shows TWO_PAIR KING FOUR

K:spade: K:heart:

rudirocket1 shows TWO_PAIR NINE FOUR

9:diamond: 9:club:

MrLalala shows TWO_PAIR TEN FOUR

10:diamond: K:diamond:

Hero shows TWO_PAIR ACE FOUR

A:diamond: A:club:

 

Hero wins $308.30 (net +$166.70)

 

Nutcr4ck3r lost $100.50

rudirocket1 lost $33.40

MrLalala lost $34.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avrundade nyss dagens 3e och sista pass. Sista passet gick tyvärr trögt, tappade 1.5bi, och slutar väl ca 120 upp eller ngt sånt, för dagen.

 

Skönt med grönt, var stört länge sen. Även om det bara var 1 ink.

Är nu 1 ink upp inkl rbn över 24.8 k händer denna månad:-P

Yeeeey!

 

Ska smacka in en 15 k händer till sista 9 dagarna, så ska det ta mig tusan lossna resultatmässigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...