Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spela poker istället för att "spela spelaren" det är grymt överskattat, sen angående dina händer syna med 2jo i 3bettad pott är allt annat än smart, och sen 27 är aldrig spelbar (om du nu inte får se en gratisflopp)

 

inte ofta ferna är den som framstår som intelligent i en tråd, men här lyckades han ju faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns så mycket att säga men antar jag får en infraction då. Du hjälper ingen med något. Du kommer aldrig lära dig spela poker och du är förmodligen dummast på forumet. Verkligen bara sjukt idiotiskt att önska någon gulen

 

Haha vafan vet du om det? Jag försökte faktiskt hjälpa Myt4z med lite bankroll management men han bad mig bara hålla käften och tackade nej till min hjälp! (Efter det ser jag min rätt att önska honom vad i helvete jag vill)

Jag kanske inte är bäst på poker, men jag är nog en av dom på forumet som har bra koll på bankroll management, vilket är A och O i poker för att bli en vinnande spelare, Men som allt för få spelare verkar förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte ofta ferna är den som framstår som intelligent i en tråd, men här lyckades han ju faktiskt.

 

haha nej han failade ju brutalt =/, jag skrev precis att jag spelade en session där jag provade olika linjer och bara spelade mot spelaren för skojjs skull. Sen att 72o och j2o inte är spelbara osv, jag är inte direkt fisken vid pokerborden...

 

Fast visst, det lät ju intelligent så om det va riktat till allmänheten så gj Ferna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nej han failade ju brutalt =/, jag skrev precis att jag spelade en session där jag provade olika linjer och bara spelade mot spelaren för skojjs skull. Sen att 72o och j2o inte är spelbara osv, jag är inte direkt fisken vid pokerborden...

 

Fast visst, det lät ju intelligent så om det va riktat till allmänheten så gj Ferna.

 

Vill påpeka att J2 är helt klart spelbar, men inte i en 3betad pott. (Om vi snackar HU)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså det är inte en hand jag skulle spela varesig i 3betad pott eller ur poss utan det är en hand som foldas direkt i alla sammanhang, utom kanske i position. Men just den här matchen så spelade jag dem flesta händer i/ur poss whatsoever och gjorde massa konstiga linjer där vissa blev katastrof och vissa blev sjukt lyckade som jag har börjat använda även mot andra spelare.

 

Varför jag gjorde en sån session är ju för att utvecklas och bara ha skoj, förlorar jag 100-200$ så försätter jag inte mig i en ekonomisk kris och jag kommer inte bli sur heller utan det är värt för att bli bättre i poker. Nu fick jag ju tilloch med äran att vinna pengar så jag klagar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fernas karriär med glimten i ögat:

 

Post 1: "Slår stege färg?"

Ferna vill börja spela poker men är osäker på reglerna.

 

Post 500: "Jag floppade 2par och färgdrag"

Ferna kan det där med floppar

 

 

Post 905: "Jag vill ju inte 3betta AA, man måste ju få action med sina bra händer"

Ferna förstår inte alls varför fisken drar ut.

 

 

Post 912: "asgasdfhhfdhfdhahafdh, JAG VILL SE PÅ SEINFELD MEN DET HAR INTE BÖRJAT!!!"

Ferna vill se på Seinfeld obv...

 

Post 1079:"ganska lol att du går upp i nivå när du förlorat 10 inköp, man brukar oftast gå ned för att hämta upp!"

Ferna känner sig mogen att dela med sig av sina pokerinsikter.

 

Post 1080: "haha visst, hoppas du går gul bara, försöker bara hjälpa till!"

Ferna är själv mkt mkt duktig på att ta konstruktiv kritik.

 

The saga of Ferna is to be continued....

 

OBS, vissa av posterna är påhittade och owster publishing frånsäger sig allt ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fernas posthistorik gör ju att om han nu skulle få ur sig något vettigt i en post så är det ingen som vill lyssna på det ändå, finns en del bevis på det i den här DBn just nu. Man kan ju inte ta råd av Ferna liksom.

Hur många post ska du komma upp i innan du lägger ner "hoppas du går gul snacket" ferna? :roll:

 

Aldrig vad gäller Myt4z gillade verkligen inte hans attityd, den fick mig att se svart!

Ganska rolig db det här, man får verkligen se hur stort ego en del pokerspelare har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ferna, det var aldrig min mening att göra dig arg eller upprörd, ber så hemskt mkt om ursäkt för det. Däremot så behöver du inte ge mig tips ang BR managment eller några som helst tips i övrigt. Tack för erbjudandet däremot!

 

GL HF

 

Hoppas vi kan vara vänner ändå:hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ferna, det var aldrig min mening att göra dig arg eller upprörd, ber så hemskt mkt om ursäkt för det. Däremot så behöver du inte ge mig tips ang BR managment eller några som helst tips i övrigt. Tack för erbjudandet däremot!

 

GL HF

 

Ursäkt godtagen :-P

 

Ferna glad igen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK... vilken hand, 900$ plus över 50k händer och sprungit in i AA preflop typ 10 gånger där 2 gånger varit 150bb+ deep. Tror jag måste flatta AK 150bb deep istället för att 4beta och sen va "tvungen" att ta syn. Sjuka är att dem ALDRIG har KK så man kan ju inte hoppas på en utdragning heller. Nog whineat...

 

Lillebror fyller år idag och funderar på om jag ska köpa ett xbox eller ps3.

 

Tror det lutar åt xbox, ska nog fixa ett ps3 till lägenheten så bättre om man har olika. Pokermässigt ser det riktigt bra ut, blir ytterligare en 50bi+ månad om jag inte får en downswing nu sista dagarna (spelar 16de-16de pga stejk).

 

Lär kliva på nl400-nl1k nästa månad där lite action ges, ongames nl400 har nog blivit tuffare idag än vad det var för några månader sen av vad jag har railat. NL600 och NL1k är väl som vanligt, massa regs och ibland kommer superfiskar in och donerar så gäller att vara beredd när chansen ges.

 

Mitt headsupprojekt, satte in 500$ dessa är nästan 2000$ på några dagar så ska nog fortsätta där och kliver nog på nl200 när rullen når 2000-2500$.

 

Återstår väl att se vad som händer på den fronten men känns som ens 5max spel utvecklas en del när man lirar HU, risk att man spewar lite mer finns dock.

 

Nu blire väl fördriva tid på http://www.addictinggames.com har spelat poker hela dagen och kan inte somna då dygnsrutinen är fuckad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillebror fyller år idag och funderar på om jag ska köpa ett xbox eller ps3.

 

Tror det lutar åt xbox, ska nog fixa ett ps3 till lägenheten så bättre om man har olika.

 

Är väl lite ologiskt, har ni båda ps3 tex så kan ni ju låna spel av varandra tex (= Skönt att höra att pokern går bra, fortsatt lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl lite ologiskt, har ni båda ps3 tex så kan ni ju låna spel av varandra tex (= Skönt att höra att pokern går bra, fortsatt lycka till!

 

:D tänkte inte ens så långt. Mer att det vore kul att ha både ett xbox och ps3 så man kan köra fler spel då vissa inte funkar till det ena och tvärtom. Men nu måste jag fundera lite, får väl fråga killen och se vad han föredrar förstör ju suprisen men ändå... Tack btw! hoppas det släpper för dig också snart ;).

 

 

Ferna du kan inte vara seriös, snälla säg att du va ironisk får snart tårar i ögonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ok.

 

Några detaljer, ett xbox kostar 2000 SEK en lägenhet i stockholm kostar minst 1500 000 SEK.

 

Jag har redan köpt en lägenhet och flyttar in om några veckor, just därför jag nämnde ordet "lägenheten" i texten innan.

 

Även om jag inte hade köpt en lägenhet så är det väl helt orelevant vad jag ger i födelsedagspresent till min lillebror och varför jag bor hemma...

 

Men jaja ska inte störa dig du har ju en viktig match mot Durr ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...