Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 460
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Postad
eller så vet vi redan det? alla kan ju inte vara lika tajta som dig och sigma, klienten skulle ju dö av uttråkning då

edit: lol, kolla upp i hm hur vi låg till inbördes och det visade sig att jag är upp 73k på dig, spew>tag obv. gl med liret osv.

Självutnämner du digsjälv till spewapa? :roll:

• 2 months later...
  • 3 months later...
Postad
Detta var ju den bästa dagboken för nått år sen! återuppta det nabbes! ser du grindar nu förtiden!

Tack!

+1

har du samma frisyr som förut? den var/ är så sööt ;-)

smek

ja typ lite längre hår nu bara. ska dock klippa mig innan vegas.

Det går bra igen nu iaf. Hade break på 5 månader men körde igång i mars. Har lossnat ordentligt nu och jag spelar min bästa poker ever. Har bland annat lärt mig att det är ganska kallt att trebeta KQ, AJ, och Axs osv ;-)

Planerna för sommar är Vegas baby :-D. Sett fram emot denna resan sen jag grindade 05.1/1kr på svenska spel (3 år sedan) och nu ska det äntligen bli av!

edit: Någon mer som ska till sin city?

Postad

hallå! Är det din första tur till Vegas? Varför hade du 5 månaders uppehåll? Jag har inte följt dig något innan, vet bara att det är du som är nabbes666 på svs av vad jag har läst här på sista sidan, började nyss spela på svs själv så har sett ditt nick någon gång sittandes själv och ville dra mig till minnes att polare har suttit och whinat över dig på msn en massa då de lirade 25/50 för typ 2år sen...(har inte spelat svs så har ingen aning om klientelet).

Postad
Tack!

ja typ lite längre hår nu bara. ska dock klippa mig innan vegas.

Det går bra igen nu iaf. Hade break på 5 månader men körde igång i mars. Har lossnat ordentligt nu och jag spelar min bästa poker ever. Har bland annat lärt mig att det är ganska kallt att trebeta KQ, AJ, och Axs osv ;-)

Planerna för sommar är Vegas baby :-D. Sett fram emot denna resan sen jag grindade 05.1/1kr på svenska spel (3 år sedan) och nu ska det äntligen bli av!

edit: Någon mer som ska till sin city?

Ja nu är det dags att återuppta db´n! skriva om när du massakerade sönder datorn och fick köpa en ny.

Postad
hallå! Är det din första tur till Vegas? Varför hade du 5 månaders uppehåll? Jag har inte följt dig något innan, vet bara att det är du som är nabbes666 på svs av vad jag har läst här på sista sidan, började nyss spela på svs själv så har sett ditt nick någon gång sittandes själv och ville dra mig till minnes att polare har suttit och whinat över dig på msn en massa då de lirade 25/50 för typ 2år sen...(har inte spelat svs så har ingen aning om klientelet).

Ja det blir första resan till vegas, its gonna be legendary.

Ville först säga att jag blev utbränd men det stämmer nog inte riktigt. Blev bara allämänt trött på pokern och tyckte den var jätte tråkig. Började till och med plugga komvux och skaffa mig ett seriöst och vuxet liv... Men nu är man tillbaka i grindmode nyvaken och med lite huvudvärk klockan 16.30.

Postad
Ja det blir första resan till vegas, its gonna be legendary.

Ville först säga att jag blev utbränd men det stämmer nog inte riktigt. Blev bara allämänt trött på pokern och tyckte den var jätte tråkig. Började till och med plugga komvux och skaffa mig ett seriöst och vuxet liv... Men nu är man tillbaka i grindmode nyvaken och med lite huvudvärk klockan 16.30.

Lät klokt tbh, men sätt boll i rullning på att kliva upp typ 8 tiden, och gör det som ett projekt att varje morgon äta frukost -> chilla en stund do your thang s.a.s. -> dra och gymma -> käka lunch någonstans med nån jobbslitande m8 eller så. och klockan 13,30 så sätter du dig för grinden.

17,00 är det middag och sen får du göra vad fan du vill på kvällen om du vill grinda eller ej, men du ska vara i säng 23,00 oavsett.

Får du till något liknande som ovan kommer du må så mycket bättre , och inte bli lika trött på pokern lika snabbt. Jag är på pokerkontoret varje morgon kl 0830(e pigg som satan numera då jag fått barn.... varannan morgon kliver jag upp 05,30 o varannan 073,0). Önskar bara att ajg fick in något gympass på dagarna numera .... har som inte tid... e i sånt grindmode också, hungrar efter ett riktigt fint hus/radhus.. :(

edit; nu kan du kanske ha problem få action på dagarna... jag får action till och med 08,00 så för mig kvittar det, <- fisk.

Postad

Doing 90 in a 65 hey hey im so paid.

***** Hand 2213272957 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 juni 2010 00:21:25

Table TH 211 (Real /Cash Game )

Seat 1: G0G0123 (932.00)

Seat 2: xTZATZIKIx (929.25)

Seat 3: noratora11 (1169.94)

Seat 4: nabbes (1159.75)

Seat 5: lastesig (2883.62)

noratora11 post SB 5.00

nabbes post BB 10.00

** Deal **

G0G0123 [N/A, N/A]

xTZATZIKIx [N/A, N/A]

noratora11 [N/A, N/A]

nabbes [Kh, Qh]

lastesig [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

lastesig Fold

G0G0123 Fold

xTZATZIKIx Raise to 28.75

noratora11 Fold

nabbes Call 28.75

*** Flop(Board): *** : [3h, 10c, 9d]

*** Bet Round 2 ***

nabbes Check

xTZATZIKIx Bet 46.87

nabbes Raise to 133.00

xTZATZIKIx Call 133.00

*** Turn(Board): *** : [3h, 10c, 9d, 2c]

*** Bet Round 3 ***

nabbes Bet 180.00

xTZATZIKIx Call 180.00

*** River(Board): *** : [3h, 10c, 9d, 2c, 10h]

*** Bet Round 4 ***

nabbes Check

xTZATZIKIx All-in 587.50

nabbes Call 587.50

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 1860.50

G0G0123 Fold Win: 0.00

xTZATZIKIx [Js, Qc] Pair of tens Win: 0.00

noratora11 Fold Win: 0.00

nabbes [Kh, Qh] Pair of tens , king kicker Win: 1860.50

lastesig Fold Win: 0.00

Postad
hur tänkte du på riversynen? svårt att göra ett sämre spel

Antingen har han(du?) 99 33 JJ+ eller några Tp händer som trissar(mindre sannolikt när en till T faller). Har dessutom blockers på KK QQ KT QT. Jag trebetar ganska brett från blindsen så är inte säker på att han slår upp T2-T5s T6o T7o. Sen finns bluffarna a la J8 JQ KJ Q8 87.

såga mig!

edit: kom på att jag blockar KJ QJ också så nu gillar jag inte synen hehe. Eller så gör jag det jag vet inte riktigt. Jag tog potten iaf och det är väl det som räknas!

Postad

hehe nä det var inte mig du mötte.

du kan ju inte ha kunghög i din cs-range där såklart. spelet är totalt horribelt. orkar inte säga mer än så.

aja, kör på! gl