Gå till innehåll

nabbes VM =)


mrface

Recommended Posts

  • Svars 460
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där är ganska intressant. Hur resonerade ni som anser att det är okej att stödja organiserad brottslighet för att få en kick? Har ni faktiskt lyckats övertyga er själva om att ni gör det av någon flummig ideologisk anledning eller anser ni helt enkelt att det är "värt det"?

 

Jag har inga problem med det. Jag vill inte på något sätt stödja den organiserade brottsligheten men jag tänker inte odla mitt eget. Det finns bara en lösning på det här och det är legalisering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med det. Jag vill inte på något sätt stödja den organiserade brottsligheten men jag tänker inte odla mitt eget. Det finns bara en lösning på det här och det är legalisering.

 

Tycker du fram tills nu har sagt vettiga saker. Nu brister det lite imo, tills dess stöder du har fått legaliseringen igenom så stöder du maffian?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att man köper gräs behöver ju inte betyda att man stödjer "maffian". Tror dom allra flesta köper av mer eller mindre vanligt folk som odlar hemma osv. Klart det finns rätt folk som inte känner några också och då kanske vända sig till grupper man helst inte vill är enda alternativet.

 

+1.

 

Stödjer gärna alla schöningar i criss. Tror mkt gräs kmr därifrån iaf i södra sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legalisera gräs och beskatta skiten skapligt hårt, lägger inte så mycket värderingar i att röka gräs, är väl inte värre än alkohol på sätt och vis. Dock kan ni ju gärna förklara för medelsvensson att ni spelar poker 8h om dagen och röker gräs ett par gånger i veckan och se vad ni får för reaktioner, därmed inte sagt att medelsvenssons omdöme är bättre än erat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det började i USA med rasistiska argument och helt utan någon oberoende forskning att luta sig på. När förbudet togs upp på FN-konventionen (år 61?) så var det inte så svårt, eftersom ingen rökte cannabis då. Det var bara Indien som röstade emot, där man rökt i tusentals år.

 

Cannabis är inte ofarligt, men betydligt hälsosammare än t.ex. alkohol. Men ska verkligen allt som inte är hälsosamt förbjudas? Man skadar bara en person när man röker cannabis, och det är en själv. Hade du röstat ja om det var en folkomröstning på att alla måste äta nyttigt och träna regelbundet? Eller förbud på de sporter med flest skador i?

 

Förbudet är fruktansvärt dumt. Den gör betydligt mer skada än nytta. Om jag skulle tycka att mitt cannabisbruk började gå över till missbruk och jag går till socialen för att få hjälp för det så kopplas polisen direkt in och jag kan torska mitt kreditkort, jobb och lägenhet.

 

Istället för att ge pengarna till maffian så skulle staten kunna ta över den här marknaden. Ingen av oss som brukar cannabis vill stödja den organiserade brottsligheten, men det "tvingas" vi göra (om man inte odlar själv, eller känner någon som gör det). Folk har länge velat testa knark och det kommer alltid att finnas en skara människor som kommer att göra det. Så varför tvinga dom att söka sig till kriminella? Det är en marknad som bör regleras av staten. Eller tror du att det finns några åldergränser när man går ner till Rashan på hörnet och vill köpa en femma hasch?

 

Finns så fruktansvärt många argument för att slopa den där jävla lagen.

 

mkt bra inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du fram tills nu har sagt vettiga saker. Nu brister det lite imo, tills dess stöder du har fått legaliseringen igenom så stöder du maffian?

 

Japp. När jag köper mitt röka så frågar jag inte vart det kommer ifrån. Vill inte staten ha mina knarkpengar så får de skylla sig själva.

 

mkt bra inlägg

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. När jag köper mitt röka så frågar jag inte vart det kommer ifrån. Vill inte staten ha mina knarkpengar så får de skylla sig själva.

 

Tyvärr är det inte något så abstrakt som "staten" som får lida av att organiserad brottslighet stödjs. Men det var en fin rationalisering annars, att det är statens ansvar och inte ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man röker regelbundet, skapar hjärnan en personlighet..Och sedan utvecklar droganvändaren ett försvar mot cannabis, så hur mycket man än försöker övertala dem om att det är fel inse dem inte de utan deras nya personlighet har växt fram. Så alla i ens umgänge påverkas inte bara rökaren. THC innehåller över 60 ämnen som påverkar psyket. Om en instabil/deprimerad person använder THC kan de leda till ökad självmordsbenegenhet, bli nojjig etc.

sedan hos den regelbundna rökaren sitter THC:et kvar i kroppen upp till ett år ungefär efter de rökt sin sista jolle. Detta kallas kroniskt påverkad(vilket du även är mellan varje intag du gör) vilket gör att du kanske känner dig normal och tror att allt är som de ska men icke!.

Och som THC brukare kommer du aldrig (kunna)/få köra bil(motordrivet fordon) så länge du har det i blodet dels för du har en nedsatt reaktionsförmåga och dels för att ifall du blir tagen blir du av med ditt körkort etc...

 

Informationen är inte till för att vara negativ eller något, har själv rökt lite och så, men fick denna informationen efter plus mycket mer.

 

Rök på! Men det är en fara för både er och andra.

Den största skillnaden mellan alkohol och THC (om det nu går att jämföra)är att THC sitter kvar medan alkohol går ur kroppen.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legalisera gräs och beskatta skiten skapligt hårt, lägger inte så mycket värderingar i att röka gräs, är väl inte värre än alkohol på sätt och vis. Dock kan ni ju gärna förklara för medelsvensson att ni spelar poker 8h om dagen och röker gräs ett par gånger i veckan och se vad ni får för reaktioner, därmed inte sagt att medelsvenssons omdöme är bättre än erat :P

 

skön generalisering töntjävel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men din jävla pundare fattar du hur snabbt ditt liv kommer gå utför eller? Börja röka gräs när du var 16 och tror att du kan fortsätta ta 10spliffs/vecka utan att din hjärna evaporerar?! Idiot

 

Vad har mitt dagliga intag med denna diskussion att göra? Snälla någon, går det inte att ha en diskussion här på pf längre utan att låg-botten-trångsynt-märken som du ska komma in och bevisa eran idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...