Krick1 Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Har en liten allmän fundering kring det här med konton... Att Dilba gjort bort sig big time med sina två konton på ps är rätt solklart - att en spelare har två konto är fusk och borde givetvis bestraffas med avstängning o.dy. Risken är ju uppenbar att man t.ex. (som i Dilbas fall) anmäler sig till samma turnering med två olika konton för att på så sätt öka sin chans till en topplacering. Om man däremot är två personer på ett konto - vari ligger själva fusket? Man får ju inga ytterligare fördelar i spelet (varken i turneringar eller CG) - konkurrenssituationen påverkas således inte (hänsyn enbart tagen till motståndarna). Det som jag möjligtvis kan komma att tänka på är man kan spela mer och således kan cleara en bonus snabbare eller få in extra mkt RB - dock är det bara spelbolaget som drabbas av detta (är det svaret på frågan, måntro?) På SvS utgör kvantiteten i spelet ingen skillnad eftersom varken RB eller bonusar finns - hur ställer man sig då till "Två personer - ett konto?" Har själv inga planer på att göra detta, det var bara en fundering i största allmänhet. Tacksam för svar Citera
honest99 Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Man kanske tror att man möter blom. Citera
nizze Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Vid races är ju fusket uppenbart då man kan spela mycket mer ju fler man är. Dock ligger väl fusket i att man alltid har olika image inför motspelaren. Det är ju en konst i sig att som enskild spelare kunna växla tempo och byta image, kör man två eller fler på ett konto blir ju detta något man erhåller gratis. Byter man spelare mitt i en session så kommer ju en pigg hjärna in, har man suttit 4-5 timmar är man väl knappast lika pigg som när man startade. Är väl några av sakerna jag kan anse vara fubbit... Citera
ordens15 Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Det som jag möjligtvis kan komma att tänka på är man kan spela mer och således kan cleara en bonus snabbare eller få in extra mkt RB - dock är det bara spelbolaget som drabbas av detta (är det svaret på frågan, måntro?) Tacksam för svar Spelbolaget "drabbas" ju knappast av att du får mera rakeback, du spelar ju mer vilket dom istället tjänar på. Det är ju så att för storspelarna som nästan bara spelar mot varann så är det viktigt att veta vem som är vem. Citera
sulla Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Ett konto-en person Fusket kan vara, om ni båda spelar samtidigt att ni kan samarbeta för att nå bättre beslut(två tankar bättre än en..?) Om en spelar i taget, att ni kan cleara bonusar fan så mycket snabbare, att ni kan ha olika spelstil beroende på vem som spelar. Ponera att jag samarbetar/delar konto med 10 olika människor världen över som alla lirar min nivå på sng på stars, det innebär att vi kan lira dygnet runt året om och ganska snabbt bli supernova elite med alla de fördelar det ger. Något jag aldrig i världen själv kunde löst med min 1/10 Citera
sulla Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Spelbolaget "drabbas" ju knappast av att du får mera rakeback, du spelar ju mer vilket dom istället tjänar på.Det är ju så att för storspelarna som nästan bara spelar mot varann så är det viktigt att veta vem som är vem. Raken/FPP´s är ju sällan konstant på sidorna, ju mer du rakear desto högre % rakeback får du vilket sidan loosar på. Om du lägger ihop 100 kontons totala rake kan du säkert få uppåt 70-80% rakeback medans om du lirar själv kanske du kan få nöja dig med 30%. Stars FPP program funkar ju också så att raken på platinum nivå ger dig mer FPP än vad den ger dig på bronsnivå. Citera
Cgar Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Det är ju så att för storspelarna som nästan bara spelar mot varann så är det viktigt att veta vem som är vem. "Storspelarna" lånar å andra sidan ofta varandras konton. Citera
hexadecagon_rex Postad 10 Augusti , 2009 Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Torde onekligen gå att cleara en bonus snabbt och skifta statsen men ser storsajterna verkligen det som ett problem? Det är väl snarare så att värdet på affischnamnen urholkas. Citera
mikeett Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Så vad skulle andra säga om det framkom att någon pokerprofil t.ex. Phil Ivey spelade på mitt konto. Tror många skulle känna sig lurade. Likadant om jag skulle spela på hans konto, det är inte mig dom vill möta då Var väl diskussioner för något år sedan då en känd svensk pokerprofil vann en onlineturnering på en väns pokerkonto... mindre populärt. Och som nämnts tidigare, bonusar o rejkbacks vill nog inte bolagen betala ut i onödan... Citera
Recommended Posts