Gå till innehåll

Dags att köpa dollar.


Recommended Posts

Antar att många här är rätt frustrerade över dollarutvecklingen senaste veckorna så jag tänkte lägga in ett varningens ord för att ta ut sina dollarpengar nu.

 

Både sentiment och EWT pekar mot en närstående (Dvs det behöver inte vara idag, imorgon eller nästa vecka men inom närtid samt kan ha varit igår) tid.

 

Ett större rally för dollarn väntar, ska man ta ut något så tar man ut sina euro och sätter de i dollar.

 

Disclosure:

Texten ovan är enbart för informativt syfte och skall ej tas som investeringsråd. Undertecknad bär inget ansvar för ev. ekonomisk skada som kan uppstå av den. Spekulering i valuta är riskfyllt och du kan förlora pengar av det.

 

Undertecknad har bytt sin rulle till enbart dollar igår, blankat silver via en ETF i dollar samt gått lång CAD/USD. ( I realtid via twitter såklart).

 

---

 

Kommer ej svara på börsfrågor, hur ni skall göra för att tjäna pengar på dollarutvecklingen etc i denna tråd.

 

---

 

Ha det bra med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mycket bra tips Djens.........Men om det nu så uppenbarligen pekar på att $ skall öka i värde så hade rallyt redan börjat, Tror knappast att valuta handlarna VET men ändå väntar med att tjäna snabba pengar.

 

Var det därför som rallyt på börsen började innan 666 på SPX?

 

ja här finns lätta pengar att tjäna, buffet och co som givetvis är medvetna om detta säljer varje euro de äger, helt sjukt att kursen inte redan ställt om sig. passa på att fynda medan det går!

 

In before Jello hinner såga dig.

 

Jag antar vid det här laget att alla ni tre också kan vara med på att det enbart finns ett sätt att mäta ifall det är ett bra tips. Vad sägs om att vi använder pris som den ultimata domaren, jag tar gärna bets på dollarutvecklingen över 1-6 månader heltok?

 

Jaja, jag har sagt så att det finns på print nu vilket var det jag var ute efter. Nu är det bara att låta tiden gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar vid det här laget att alla ni tre också kan vara med på att det enbart finns ett sätt att mäta ifall det är ett bra tips. Vad sägs om att vi använder pris som den ultimata domaren, jag tar gärna bets på dollarutvecklingen över 1-6 månader heltok?

.

 

finns väl prediction-markets du kan lägga din bud på istället för att mäta kuk här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns väl prediction-markets du kan lägga din bud på istället för att mäta kuk här?

 

förstår inte vad ni gnäller om. Djens ger sina synpunkter om vad HAN tror om $ utvecklingen. Sen att han brukar ha rätt väldigt ofta är en annan sak.

 

Tack för tipset Djens.

 

Edit: Vad har du för målkurs på dollarn och på hur lång sikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte vad ni gnäller om. Djens ger sina synpunkter om vad HAN tror om $ utvecklingen. Sen att han brukar ha rätt väldigt ofta är en annan sak.

 

Tack för tipset Djens.

 

Edit: Vad har du för målkurs på dollarn och på hur lång sikt?

 

aja, får väl gratulera er alla som blivit 10% rikare tack vare filatropen djens tips idag då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aja, får väl gratulera er alla som blivit 10% rikare tack vare filantropen djens tips idag då.

 

Inte ens din arrogans kan påverka pris som ALLTID är den ultimata domaren.

Jag kan förutspå någonting dock:

 

Om några månader om dollarn står mycket högre än såhär så kommer heltok att kalla detta för tur på min sida.

 

Jag säger inte att något behöver hända. Jag säger att sannolikheterna är stora att dollarn snart vänder upp.

 

FYP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gnäller inte alls på Djens tips, vill bra informera om att tips från investerare och marknadsanalytiker ofta bara är rena spekulationer. Tex under $ stora fall för 1,5-2,5 år sedan kom det flera sådana här "tips" från olika analytiker om att nu vänder det osv. men det fortsatte bara ner,ner ner.

Men det fina i att komma med tips om en så instabil valuta som $ är att man nästan alltid får rätt förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens din arrogans kan påverka pris som ALLTID är den ultimata domaren.

Jag kan förutspå någonting dock:

 

Om några månader om dollarn står mycket högre än såhär så kommer heltok att kalla detta för tur på min sida.

 

Jag säger inte att något behöver hända. Jag säger att sannolikheterna är stora att dollarn snart vänder upp.

 

FYP.

 

vem är arrogant, den som säger att han inte kan förutspå dollarn bättre än marknaden eller den som påstår att han kan?

 

och förstår inte att pris skulle vara den ultimata dommaren, moneymaker var ju knappast bästa spelaren i WSOP.

 

fint att du klargjorde att du sa att det inte behöver hända, inte så att det var underförstått av nivån på diskussion att vi pratade om förväntade värden och inte säkra utfall och vem vet, kanske vi motdebatörer har dålig koll på sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Fast han har förmodligen rätt också.

Hur många affärsmän känner ni till som har gjort sina miljoner på valuta?

 

Vad folk i allmänhet känner till eller tror lär inte ha någon relevans här. Folk i allmänhet vet inte vad de pratar om när de försöker sig på att kommentera finansbranschen.

 

Därmed inget som om topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det därför som rallyt på börsen började innan 666 på SPX?

 

 

 

 

 

 

Hahaha javisst kör med lite facksnack så blir alla rädda och tror du kan allt :roll:

När jag i mitt förra inlägg refererade till Investerare och marknadsanalytiker så var det inte den gode Djens jag menade utan folk med lite mer på fötterna(som även dom mest famlar i blindo i valutafrågor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...