Gå till innehåll

Dags att köpa dollar.


Recommended Posts

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har det gått strax över en månad. "Inom närtid" borde väl nu vara uppfyllt? Djens, kan du inte vara snäll och redovisa hur rik du blev på att ta position i dollar?

 

/Hängiven beundrare

 

Antingen går den upp, eller så går den ner. Den kan ligga still också. När inte ens det allvetande oraklet Djens kan förutsäga dollarn så kan ingen göra det. :lol:

 

Varför dessa sarkastiska inlägg? Han har väl aldrig utgett sig för att vara ett orakel, eller? Ta det för vad det är; börsspekulationer...

Att klanka ner på en spekulant för att han har gjort affärer som i efterhand visat sig dåliga verkar bara omoget och väldigt jante-lagigt.

Kanske skulle du bli sportreporter, så att du efter varje match tryggt kan förklara vad spelarna gjorde för fel...

My .02$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför dessa sarkastiska inlägg? Han har väl aldrig utgett sig för att vara ett orakel, eller? Ta det för vad det är; börsspekulationer...

 

Därför att han varit väldigt kaxig och hånat folk som, i hans tycke, inte har lika bra koll på börs/trading/marknad. När jag läser hans inlägg får jag intrycket att han anser sig vara just ett orakel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att han varit väldigt kaxig och hånat folk som, i hans tycke, inte har lika bra koll på börs/trading/marknad. När jag läser hans inlägg får jag intrycket att han anser sig vara just ett orakel.

 

+1 Det är just "JAG KAN MÅNGA FINA ORD NI FATTAR INGET" attityden som gör att man blir skadeglad, annars vore det trevligt om han själv kom in och kommenterade vad det var som gick snett med setiment, EWT, Blankningen av silver via en ETF, Varför började inte rallyt som 666 på SPX????:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.marketwatch.com/investing/fund/ZSL <-- silvershorten.

Titta på en graf på silver så ser ni det enkla shortläget som nyss var.

 

http://www.marketwatch.com/investing/fund/UUP

 

Gammal 2009-08-04, 13:03 <-- Jag startade tråden

För PFs skull så ni ska förstå det hela så har jag ritat en pil här som motsvarar det datumet.

 

tillpf.th.jpg

 

Vi fick en stor uppgång dagarna precis efter jag skrev det, men vänta, det nämner ingen, sen att vi i princip är tillbaka på samma ruta som när jag skrev det, det nämner ingen heller.

 

Allt handlar om timing ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett större rally för dollarn väntar, ska man ta ut något så tar man ut sina euro och sätter de i dollar.

 

 

 

Gammal 2009-08-04, 13:03 <-- Jag startade tråden

För PFs skull så ni ska förstå det hela så har jag ritat en pil här som motsvarar det datumet.

 

tillpf.th.jpg

 

Vi fick en stor uppgång dagarna precis efter jag skrev det, men vänta, det nämner ingen, sen att vi i princip är tillbaka på samma ruta som när jag skrev det, det nämner ingen heller.

 

Allt handlar om timing ^^

 

Sedan 090804 har väl USD stärkts någon enstaka procent mot EURO och tappat mot SEK? Det är väl inte ett större rally? Titta på din egen graf. Det är definitivt inte ett bevis på att det skulle varit en bra idé att ta ut EURO och sätta i USD eller att det skulle varit dåligt att ta ut USD och ha i SEK.

 

I ditt första inlägg pratar du om ett större rally som (underförstått) ska hålla på ett tag. Nu blev det inte så. Går det verkligen att ha en annan åsikt än att du hade fel? Det blev ju inget rally.

 

I ditt första inlägg ger du intrycket av att det är oklart när det stora rallyt ska börja men det ska hålla på ett tag. I ditt sista inlägg ger du dig själv credd för att det blev en liten förändring (dock inte mot EURO) dagarna efter ditt inlägg. Det går inte ihop.

 

Att du sen ritar ditt streck, som ska visa att inte så mycket har hänt, snett till din egen fördel (även om du fortfarande trots detta inte har rätt) säger kanske något?

 

Pudla om din dollarutsvävning istället för att med någon slags nedlåtande attytid försöka försvara dig.

 

Förresten, du gick väl ut rätt hårt runt den 12 oktober och skrev att det stora raset på börsen som du väntat på skulle börja då? Säg gärna till när det rasat klart så vi vet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan 090804 har väl USD stärkts någon enstaka procent mot EURO och tappat mot SEK? Det är väl inte ett större rally? Titta på din egen graf. Det är definitivt inte ett bevis på att det skulle varit en bra idé att ta ut EURO och sätta i USD eller att det skulle varit dåligt att ta ut USD och ha i SEK.

 

I ditt första inlägg pratar du om ett större rally som (underförstått) ska hålla på ett tag. Nu blev det inte så. Går det verkligen att ha en annan åsikt än att du hade fel? Det blev ju inget rally. (1)

 

I ditt första inlägg ger du intrycket av att det är oklart när det stora rallyt ska börja men det ska hålla på ett tag. I ditt sista inlägg ger du dig själv credd för att det blev en liten förändring (dock inte mot EURO) dagarna efter ditt inlägg. Det går inte ihop. (2)

 

Att du sen ritar ditt streck, som ska visa att inte så mycket har hänt, snett till din egen fördel (även om du fortfarande trots detta inte har rätt) säger kanske något? (3)

 

Pudla om din dollarutsvävning istället för att med någon slags nedlåtande attytid försöka försvara dig.

 

Förresten, du gick väl ut rätt hårt runt den 12 oktober och skrev att det stora raset på börsen som du väntat på skulle börja då? Säg gärna till när det rasat klart så vi vet. ;) (4)

 

(1) Om du bara väntar lite så.

(2)I mitt senaste inlägg visade jag de som klagade att det egentligen inte hänt så mycket medans de klagade om att det var en så dålig investering.

(3) Förlåt att jag ritar så dåligt i paint, vilken idiot som helst kan dock se att det är felritat så det känns inte som jag försöker lura nån.

(4) Jag borde egentligen inte ge otrevliga människor råd/hjälpa de med något men eftersom det är i efterhand:

 

jnl.th.jpg

 

Den första impulsen ner bör vara klar nu, så nu vet du det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T o m när Djens har fel så har han rätt. Han är makalöst skicklig! :lol: :lol: :lol:

 

Texten ovan är enbart för informativt syfte och skall ej tas som investeringsråd. Undertecknad bär inget ansvar för ev. ekonomisk skada som kan uppstå av den. Spekulering i valuta är riskfyllt och du kan förlora pengar av det.

 

Jag förstår inte riktigt problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(1) Om du bara väntar lite så.

(2)I mitt senaste inlägg visade jag de som klagade att det egentligen inte hänt så mycket medans de klagade om att det var en så dålig investering.

(3) Förlåt att jag ritar så dåligt i paint, vilken idiot som helst kan dock se att det är felritat så det känns inte som jag försöker lura nån.

(4) Jag borde egentligen inte ge otrevliga människor råd/hjälpa de med något men eftersom det är i efterhand:

 

jnl.th.jpg

 

Den första impulsen ner bör vara klar nu, så nu vet du det.

 

 

1. Det här är ju det som är intressant egentligen; Du gick ut väldigt hårt och sa att något skulle hända. Det har inte hänt.

2. Se 1.

3. Håller med om att det är ointressant. Withdrawn.

4. OMXS30 är upp? Dow Jones är ner typ 1%? Känns inte som om det var det du menade med att raset du väntat på i månader nu skulle börja. Men vad vet jag.

 

En av anledningarna till att det blivit diskussion om det här är att du går på så hårt om att folk är dumma eller inte fattar. Det i kombination med att du hade fel här gör det ju tacksamt att ta upp det här till diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak verkar "proffsen" vara eniga om och det är att dollarn inte ska gå så jättemycket lägre i alla fall.

 

Proffsen är eniga om att dollarn är värderad enligt marknaden och att marknaden oftast är väldigt bra på att värdera saker.

 

Angående att dollarn inte ska jättemycket lägre så läs black swan (iPhone vill visst rättstava swan till Sean lol) av Nassim Taleb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIll JNL:

 

Förresten, du gick väl ut rätt hårt runt den 12 oktober och skrev att det stora raset på börsen som du väntat på skulle börja då? Säg gärna till när det rasat klart så vi vet. (4)

 

Hej JNL och agent cepebarn (cooper så du förstår vem jag menar). Titta på http://www.marketwatch.com

Besök gärna UUP, ZSL eller gärna SCO som jag spelat idag.

 

Jag var alltså fel på runt 1/2% och en dag gällande min toppcall, och nu rasar det, borde inte det vara rätt okej?

 

Justja...Vi blev just klara med en fullskalig första nedåtvåg och det är dags att gå lång för Våg 2 upp...bara så du vet. Om vi inte är i en tredjevåg nedåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIll JNL:

 

 

 

Hej JNL och agent cepebarn (cooper så du förstår vem jag menar). Titta på http://www.marketwatch.com

Besök gärna UUP, ZSL eller gärna SCO som jag spelat idag.

 

Jag var alltså fel på runt 1/2% och en dag gällande min toppcall, och nu rasar det, borde inte det vara rätt okej?

 

Justja...Vi blev just klara med en fullskalig första nedåtvåg och det är dags att gå lång för Våg 2 upp...bara så du vet. Om vi inte är i en tredjevåg nedåt...

 

Lång dollar, kort silver och kort nånting med olja? Allt verkar gå att förutspå. För bra för att kunna vara sant om du frågar mig.

 

Det hade varit så mycket lättare för dig att få en vettigare diskussion om du i samband med att du gjorde någonting tydligt berättade vad du gjorde. Infon att du tycker att man ska gå lång eller att man inte ska det kommer att vara svår att utvärdera i efterhand. Inte ens på twitter nämner du heller nånting om dagens lyckade spel.

 

Det var ju lite samma under tradingexperimentet, du är inte tillräckligt tydlig för att det ska gå att utvärdera. Sen förstår jag givetvis att du har all rätt att skita i att vara tydlig, det är inte direkt så att du är skyldig världen att berätta om dina trades. Jag säger bara att om du vill att någon ska få en möjlighet att göra en iaf halvvettig utvärdering av vad du håller på med så måste du vara tydligare. Skriv exakt vad du gör direkt när du gör det. Du verkar ju vilja "bevisa" dina skills och vill du få möjlighet att göra det så bli tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi fick en stor uppgång dagarna precis efter jag skrev det, men vänta, det nämner ingen, sen att vi i princip är tillbaka på samma ruta som när jag skrev det, det nämner ingen heller.

Allt handlar om timing ^^

 

I din analys i första inlägget förutspådde du ett större rally, inte ens med bästa vilja i världen kan du ju kalla en liten uppgången på några få % dagarna efter för ett större rally, sådana svägningar ser man ju varje vecka i en svängig valuta som $.

Att ingen nämner att vi är tillbaks på samma ruta är väl inte så konstigt, att $ skulle ligga kvar på samma nivå var ju knappast det du förutspådde!!!!!

 

Läs inlägg #35 igen.

 

Förut tyckte jag att du hade en överlägsen besserwisserattityd nu börjar du bara bli patetisk när du försvarar dig i absurdum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju lite samma under tradingexperimentet, du är inte tillräckligt tydlig för att det ska gå att utvärdera. Sen förstår jag givetvis att du har all rätt att skita i att vara tydlig, det är inte direkt så att du är skyldig världen att berätta om dina trades. Jag säger bara att om du vill att någon ska få en möjlighet att göra en iaf halvvettig utvärdering av vad du håller på med så måste du vara tydligare. Skriv exakt vad du gör direkt när du gör det. Du verkar ju vilja "bevisa" dina skills och vill du få möjlighet att göra det så bli tydligare.

 

Det fiffiga med att vara lite otydlig och sväva lite är ju att man nästan alltid kan hävda att man hade rätt på ett eller annat sätt, detta i kombination med att man kan glänsa de gånger man faktiskt har rätt gör ju systemet nästan helt vattentätt:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din analys i första inlägget förutspådde du ett större rally, inte ens med bästa vilja i världen kan du ju kalla en liten uppgången på några få % dagarna efter för ett större rally, sådana svägningar ser man ju varje vecka i en svängig valuta som $.

Att ingen nämner att vi är tillbaks på samma ruta är väl inte så konstigt, att $ skulle ligga kvar på samma nivå var ju knappast det du förutspådde!!!!!

 

Läs inlägg #35 igen.

 

Förut tyckte jag att du hade en överlägsen besserwisserattityd nu börjar du bara bli patetisk när du försvarar dig i absurdum.

 

Jag sa ju: Vänta lite.

Jag var för tidig första gången. Det erkänner jag.

 

Hade jag fel ang. oktobertoppen? Dollarn bör köra sina tredjevåg snart, då får du se vad jag menar.

 

Jag själv är dock lång EUR/USD för en mindre studs början av nästa vecka.

 

Vi ger det några veckor till får vi se vad du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa ju: Vänta lite.

Jag var för tidig första gången. Det erkänner jag.

 

Hade jag fel ang. oktobertoppen? Dollarn bör köra sina tredjevåg snart, då får du se vad jag menar.

 

Jag själv är dock lång EUR/USD för en mindre studs början av nästa vecka.

 

Vi ger det några veckor till får vi se vad du säger.

 

Jag säger LÄS INLÄGG #35 och läs det NOGA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...