Gå till innehåll

Dags att köpa dollar.


Recommended Posts

konstigt att dom största ekonomerna i USA och världen rekomenderar alla att göra av med sina dollar man har sparat och köpa guld pga att dollar står inför en hyperdevalvering då inte botten på krisen är nodd än. Obama kör tydligen fel sorts penningpolitik vilket kommer göra bubblan ännu större när den väl brister.

 

jag håller mig undan dollarn så mycket det går.

 

kolla max keiser på youtube

 

EDIT: Jag har tittat lite på nätet och det verkar inte stämma. Visserligen kan dollar på kortsikt gå upp lite mot vad den är idag men så småningom kommer den fortsätta att gå neråt som det verkar nu. USAs ekonomi har INTE kommit ur krisen än och det kommer ta ett par år innan dom gör det. Som sagt, man pratar om att en hyperdevalvering kan komma att ske om inget görs.

Alla vi som läst ekonomi vet ju hur "förtroendet" är en nyckel till stabilisering för riksbanker. Dom har inte mycket mer än ränta att röra sig med för att få folk att inte oroa sig. Så detta används flitigt via media osv med uttalanden.

 

 

lite annat kul om den riggade amerikanska ekonomin och snack om dollar vs guld

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=ALX5cx0d-S4&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast där handlar det ju om att man tror att kronan som kommer att stärkas, vilket verkar rätt rimligt med tanke på att baltikumkrisen hamnar allt längre bort.

Djens gissning var att dollarn kommer stärkas gentemot Euron mm om jag fattade det hela rätt, vilket överensstämmer rätt bra med vad e24skrev:

 

"På lite längre sikt är dollarn dock undervärderad samtidigt som euron är övervärderad. Framförallt kommer dollarn att stärkas på sikt mot euron då USA troligtvis kommer att vara först ur lågkonjunkturen."

 

det mesta du säger är helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gnäller inte alls på Djens tips, vill bra informera om att tips från investerare och marknadsanalytiker ofta bara är rena spekulationer. Tex under $ stora fall för 1,5-2,5 år sedan kom det flera sådana här "tips" från olika analytiker om att nu vänder det osv. men det fortsatte bara ner,ner ner.

Men det fina i att komma med tips om en så instabil valuta som $ är att man nästan alltid får rätt förr eller senare.

 

Spekulationer och spådommar kommer uppifrån. DOm försöker påverka marknadens riktning dit dom vill ha den. Sätta fart eller påskynda denna. Men kom ihåg att det oftast är rent skitsnack för att få igång en rörelse. Detta alltid för deras egna favör.

 

Lite som att försöka snacka bort nån att syna när man bluffar eller viseversa. Vissa går på det andra inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cliffnotes:

 

 

haha den är så klockren =)

 

...men vad har det med saken att göra?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=a32rRx9cnSs&feature=related

 

Mitt svar är Madrid.

Rätt svar är Wien

VAH!?....................en sekund, du missuppfatta mig, jag menar madrid.

 

(världens största check på *trumvirvel* ... 500kr!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jag sa ju: Vänta lite.

Jag var för tidig första gången. Det erkänner jag.

 

Hade jag fel ang. oktobertoppen? Dollarn bör köra sina tredjevåg snart, då får du se vad jag menar.

 

Jag själv är dock lång EUR/USD för en mindre studs början av nästa vecka.

 

Vi ger det några veckor till får vi se vad du säger.

 

Jaha Djens nu har vi gett det några veckor till........vill du ha ytterligare tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dollarn har prövat stödet med en trippelbotten...

graph120.png

kan bara gå uppåt nu!

 

Jag var inte tydlig nog. Vid kriser försvagas kronan mot dollarn. Dvs, det är dags att lösa dollar mot kronor (när kursen är bra). Jag förde över 5k dollar idag till mitt visakort.

 

Krisen verkar inte vara så farlig men den exakta reaktionen får vi när Usas börser öppnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
gullig video ^^

 

Det gulligaste är att de kallar smörjan för "dokumentär".

 

Vad är det egentligen som gör att konspirationsteoretikerna inte kan skriva texter, utan istället gör YouTube-klipp? Jag ser tre rimliga förklaringar:

 

a) de är inte skrivkunniga.

b) målgruppen är inte läskunnig.

c) budskapet bär inte utan tutelitut-stråkar och bakgrundsbilder på brinnande dollarsedlar - aka medvetet lurendrejeri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...