Djens Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Antar att många här är rätt frustrerade över dollarutvecklingen senaste veckorna så jag tänkte lägga in ett varningens ord för att ta ut sina dollarpengar nu. Både sentiment och EWT pekar mot en närstående (Dvs det behöver inte vara idag, imorgon eller nästa vecka men inom närtid samt kan ha varit igår) tid. Ett större rally för dollarn väntar, ska man ta ut något så tar man ut sina euro och sätter de i dollar. Disclosure: Texten ovan är enbart för informativt syfte och skall ej tas som investeringsråd. Undertecknad bär inget ansvar för ev. ekonomisk skada som kan uppstå av den. Spekulering i valuta är riskfyllt och du kan förlora pengar av det. Undertecknad har bytt sin rulle till enbart dollar igår, blankat silver via en ETF i dollar samt gått lång CAD/USD. ( I realtid via twitter såklart). --- Kommer ej svara på börsfrågor, hur ni skall göra för att tjäna pengar på dollarutvecklingen etc i denna tråd. --- Ha det bra med spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Schysst tips Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ickash Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Tur att du har med en disclosure iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pilatuss Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 In before Jello hinner såga dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ordens15 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Mycket bra tips Djens.........Men om det nu så uppenbarligen pekar på att $ skall öka i värde så hade rallyt redan börjat, Tror knappast att valuta handlarna VET men ändå väntar med att tjäna snabba pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 ja här finns lätta pengar att tjäna, buffet och co som givetvis är medvetna om detta säljer varje euro de äger, helt sjukt att kursen inte redan ställt om sig. passa på att fynda medan det går! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
weddie Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Hur köper jag lättast $ från min bank? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 jävligt bajsigt att jag just casha ut 30k$ för o köpa bil då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 att man ska badbeatas hur man än gör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 jävligt bajsigt att jag just casha ut 30k$ för o köpa bil då ? vad blev det för bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Mycket bra tips Djens.........Men om det nu så uppenbarligen pekar på att $ skall öka i värde så hade rallyt redan börjat, Tror knappast att valuta handlarna VET men ändå väntar med att tjäna snabba pengar. Var det därför som rallyt på börsen började innan 666 på SPX? ja här finns lätta pengar att tjäna, buffet och co som givetvis är medvetna om detta säljer varje euro de äger, helt sjukt att kursen inte redan ställt om sig. passa på att fynda medan det går! In before Jello hinner såga dig. Jag antar vid det här laget att alla ni tre också kan vara med på att det enbart finns ett sätt att mäta ifall det är ett bra tips. Vad sägs om att vi använder pris som den ultimata domaren, jag tar gärna bets på dollarutvecklingen över 1-6 månader heltok? Jaja, jag har sagt så att det finns på print nu vilket var det jag var ute efter. Nu är det bara att låta tiden gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Jag antar vid det här laget att alla ni tre också kan vara med på att det enbart finns ett sätt att mäta ifall det är ett bra tips. Vad sägs om att vi använder pris som den ultimata domaren, jag tar gärna bets på dollarutvecklingen över 1-6 månader heltok?. finns väl prediction-markets du kan lägga din bud på istället för att mäta kuk här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 finns väl prediction-markets du kan lägga ditt bud på istället för att mäta kuk här? Redan gjort. Det här bör vara ett flermånadersrally som jag inte tänkt missa. FYP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 finns väl prediction-markets du kan lägga din bud på istället för att mäta kuk här? förstår inte vad ni gnäller om. Djens ger sina synpunkter om vad HAN tror om $ utvecklingen. Sen att han brukar ha rätt väldigt ofta är en annan sak. Tack för tipset Djens. Edit: Vad har du för målkurs på dollarn och på hur lång sikt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Var rusningen korrelerat med att börsen ska rusa eller var rusningen korrelerat med att börsen skulle falla tillbaka? Dollarn stärktes väl jättemycket förut under hela fallet neråt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 förstår inte vad ni gnäller om. Djens ger sina synpunkter om vad HAN tror om $ utvecklingen. Sen att han brukar ha rätt väldigt ofta är en annan sak. Tack för tipset Djens. Edit: Vad har du för målkurs på dollarn och på hur lång sikt? aja, får väl gratulera er alla som blivit 10% rikare tack vare filatropen djens tips idag då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 aja, får väl gratulera er alla som blivit 10% rikare tack vare filantropen djens tips idag då. Inte ens din arrogans kan påverka pris som ALLTID är den ultimata domaren. Jag kan förutspå någonting dock: Om några månader om dollarn står mycket högre än såhär så kommer heltok att kalla detta för tur på min sida. Jag säger inte att något behöver hända. Jag säger att sannolikheterna är stora att dollarn snart vänder upp. FYP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ordens15 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Jag gnäller inte alls på Djens tips, vill bra informera om att tips från investerare och marknadsanalytiker ofta bara är rena spekulationer. Tex under $ stora fall för 1,5-2,5 år sedan kom det flera sådana här "tips" från olika analytiker om att nu vänder det osv. men det fortsatte bara ner,ner ner. Men det fina i att komma med tips om en så instabil valuta som $ är att man nästan alltid får rätt förr eller senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Inte ens din arrogans kan påverka pris som ALLTID är den ultimata domaren.Jag kan förutspå någonting dock: Om några månader om dollarn står mycket högre än såhär så kommer heltok att kalla detta för tur på min sida. Jag säger inte att något behöver hända. Jag säger att sannolikheterna är stora att dollarn snart vänder upp. FYP. vem är arrogant, den som säger att han inte kan förutspå dollarn bättre än marknaden eller den som påstår att han kan? och förstår inte att pris skulle vara den ultimata dommaren, moneymaker var ju knappast bästa spelaren i WSOP. fint att du klargjorde att du sa att det inte behöver hända, inte så att det var underförstått av nivån på diskussion att vi pratade om förväntade värden och inte säkra utfall och vem vet, kanske vi motdebatörer har dålig koll på sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sniffe54 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 imponerad av heltoks argumentation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 imponerad av heltoks argumentation. Hmm. Fast han har förmodligen rätt också. Hur många affärsmän känner ni till som har gjort sina miljoner på valuta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Hmm. Fast han har förmodligen rätt också.Hur många affärsmän känner ni till som har gjort sina miljoner på valuta? Vad folk i allmänhet känner till eller tror lär inte ha någon relevans här. Folk i allmänhet vet inte vad de pratar om när de försöker sig på att kommentera finansbranschen. Därmed inget som om topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Hmm. Fast han har förmodligen rätt också.Hur många affärsmän känner ni till som har gjort sina miljoner på valuta? Soros? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gibbsson Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Kanon med lite dollartips! tyty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ordens15 Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2009 Var det därför som rallyt på börsen började innan 666 på SPX? Hahaha javisst kör med lite facksnack så blir alla rädda och tror du kan allt När jag i mitt förra inlägg refererade till Investerare och marknadsanalytiker så var det inte den gode Djens jag menade utan folk med lite mer på fötterna(som även dom mest famlar i blindo i valutafrågor) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts