Gå till innehåll

Kan man leva på poker?


BlackHat

Recommended Posts

Hej!

 

Kan man leva på poker undrar jag?

 

Nu pratar jag om nätpoker bara och jag vill t.e.x tjäna 20k per månad och då vill jag veta först ifall det är möjligt och hur lång tid tar det för mig att komma dit ifall jag lägger 8 timmar per dag på träna poker online?

 

och då är jag inte intresserad av att ta några jätterisker

 

hur många månader snackar vi egentligen? 6? 12?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du ska få ett råd av mig...Börja inte satsa på poker i mitten av 2009. Det har varit stort för länge nu och du är redan försent ute. Visst går det att bli proffs nu men du har inte oddsen med dig direkt. Och någon kommer säkert skriva :"Sådär säger du för att du vill ha bort konkurrenter så du ska få all fisk själv." Och jag svarar "Ja" på den frågan. Men det jag skrev innan stämmer också rätt bra tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem. Folk är fortfarande dåliga och 20k är ganska lite att tjäna in på en månad.

Har du talang och lägger 8 timmar seriöst arbete per dag borde du dra in över 20k per månad innan ett halvår har gått. Börja med sng är mitt råd.

 

Kan väl tillägga att det är betydligt värdare att ta ett vanligt jobb så länge du inte ligger någonstans kring 50-100k/månad, varierar väl från person till person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en sak du måste ta till dig om du vill kunna leva på poker.

 

Det finns absolut inga garantier någonstans.

 

Du kan plugga poker 8 timmar om dan, du kan leva och tänka poker. Du kan drömma om kåkar och tvåpar och tatuera in en Royal Flush på axeln. Du kan döpa ditt barn till Ace. Det garanterar dig inga vinster. Du skriver att du inte vill ta några jätterisker, men poker handlar om att ta risker. Om du inte satsar dina pengar kan du heller inte vinna några.

 

Jag ger dig samma råd som jag gett flera gånger tidigare här på forumet. Satsa på en karriär inom arbetslivet istället, och spela poker som hobby. Skulle du under en längre period klara att hålla en god winrate så kanske du kan satsa på pokern på heltid, men att försöka göra det från början är i de flesta fall dödsdömt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte värt det. Inget som säger att du har den talangen som krävs och även om du har det så är de ev negativa aspekterna som slöhet, asocial livsstil, stress, minskad umgängeskrets, sämre sexliv, musarm och missad karriär tillräckligt för att tippa vågskålen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man ska se det som en hobby till en början. Testa sig fram helt enkelt, ger det några extra K i månaden ska man vara nöjd.

Klart man själv går och drömmer om att kunna försörja sig på poker fullt ut, men ser det som ett extra jobb i dagsläget, kommer storklonken och hälsar på nån dag. Då säger jag upp mig direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte värt det. Inget som säger att du har den talangen som krävs och även om du har det så är de ev negativa aspekterna som slöhet, asocial livsstil, stress, minskad umgängeskrets, sämre sexliv, musarm och missad karriär tillräckligt för att tippa vågskålen.

Nu tycker jag du är lite väl dömande, bortsett från slöheten och så har alla övriga punkter varit direkt motsatta för min del åtminstone (nåja, musarmen har väl inte direkt förbättrats, men knappast försämrats heller:-)). Är givetvis inte enbart tack vare pokern men delvis, så man måste inte tvunget gå ner sig för att man sysselsätter sig med poker.

 

Ska iofs inte skönmåla poker som yrke och i övrigt håller jag med de flesta tidigare kommentarer, se det som en hobby till en början och se vart det bär utan att ha några förhoppningar.

 

Lycka till! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla svar och de var någ så negativa som jag väntade fastän jag tar dom som positivt eftersom det måste betyda att det börjar många lyckosökare i månaden runt om i världen i tron att de ska bli multibiljardärer på poker och det är ju mycket positivt eftersom någon måste ju betala vinsterna eller hur?

 

Anledningen att jag frågar är inte att jag vill tjäna pengar och bli stenrik egentligen utan att jag skulle vilja flytta utomlands till någon turistort och bosätta mig där och hade läst någonstans att man kan tjäna 250-500kr i timmen på poker och detta var jag tvungen att ta reda på ifall detta är möjligt och med hur mycket tid i lärlingstid.

 

Och är det som vissa säger här att de finns en möjlighet efter 6 månaders hård träning så kanske jag kan satsa på det

 

 

Hur är det med mentor program i detta yrke?

Finns det trevliga själar har ute som skulle kunna tänka sig att lära ut ett och annat?

Och hur i H...E sänder man ett PM här? jag får meddelande att jag är inte behörig att ens titta på en användares profil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill springa 100m på under 11sekunder. om jag tränar 2h per dag, hur många månader tar det?

 

 

Ett halvår högst. Alla kan springa fort med lite träning. Det är bara att testa dig fram. Börja med vanliga joggingskor för att få in känslan, för att sedan byta till sprintskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det finns någon inställning som gör att nya användare inte får skicka pm förns de har skrivit ett gäng inlägg, osäker på hur många. detta för att försvåra för spammare.

 

Vad gäller mentorer så är det dyrt. Häng på forumet och ställ frågor såtillvida att du inte vill punga ut med 2-400 dollar per timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hård träning? För att tjäna dina 20k/månad i det timlönsintervallet du skriver behövs en arbetsinsats på cirka 9-18 h/vecka. Hur skulle den här hårda träningen innan det se ut?

 

Tror inte det är så bra om han börjar så högt! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go for it Blackhat! Du är fortfarande ung, antar jag, och du kan väl i värsta fall alltid komma tillbaka till Sverige där du har familj och gratis utbildning ifall det skulle skita sig.

 

Det du har att vinna är en ovärderlig upplevelse/erfaranhet som du säkerligen på dina gamla dagar aldrig kommer ångra att du tog!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte värt det. Inget som säger att du har den talangen som krävs och även om du har det så är de ev negativa aspekterna som slöhet, asocial livsstil, stress, minskad umgängeskrets, sämre sexliv, musarm och missad karriär tillräckligt för att tippa vågskålen.

 

Jag förstår inte hur du kunde få in "stress" i den där ekvationen? Jag har då aldrig upplevt stress som yrkesspelare iallafall...Dock så var de andra exemplen rätt bra faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså inget tidigare pokerintresse men har hört att det går att göra bra pengar på det, och nu ska du testa. Hmm... Har hört det går att dega bra på att äga ett företag, bara starta ett och bli rik!

 

Ett brinnande intresse + viss talang och vissa personlighetsförutsättningar som att vara väldigt kylig och objektiv trots stora monetära förluster är inte alla som fixar. Mtp på din utgångspunkt tror jag framgångarna kommer lysa med sin frånvaro, men testa du.

 

Till frågan: ja man kan leva på det, man offrar däremot en hel del andra grejer, så att spela poker och tjäna en vanlig svenssonlön, då tycker jag man gör sig en rejäl otjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...