Duktig Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Hej, Jag hör ofta folk säga att de hellre spelar mot sämre spelare än bra spelare. Det är ju inte speciellt svårt att förstå deras tankegång här, men det jag börjat tänka på efter att ha läst lite och tittat på lite videos är att allt man lär sig handlar om hur man spelar mot någorlunda bra spelare. Jag spelar ju på väldigt låga nivåer, där kan jag få 25s synat pre-flop, K7s synat pre-flop, A6o synat pre-flop. Då är ju frågan hur man ska tänka efter floppen, när folk med en väldigt vid range synat. Det faktum att ofta även 2-3 förutom jag tittar på floppen gör det ju väldigt svårt att spela efter floppen, då det höjer chansen att någon träffat något avsevärt. Jag har kort sagt förlorat rätt många händer mot två-par, varav det lägre paret ofta är 7 eller lägre. De kan även sitta på det högsta paret men bettar inte ändå, men de synar alla tänkbara bets man gör. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra här, ni kanske har lite tips eller tankegångar som kan vara bra att tänka på när man möter sådant här motstånd? Citera
magico Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Spela din bra händer och värdebetta mycket! Du kommer såklart förlora ibland för att någon fått 2par med 52o mot din AK å sånt, men i längden vinner du väldigt mycket på att folk synar med sånna händer! Så bluffa inte och ta bra betalt när du har bra händer. Citera
brut Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Du leder oftare mot en som spelar random händer. Det borde du kunna utnyttja. Citera
Lixifer Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Mitt eget spel skiljer sig rejält vs å ena sidan en en normal-till-bättre-än-normal-spelare till å andra sidan en komplett fisk som aldrig höjer och aldrig foldar någonting som helst. Standardspelet som lärs ut är ganska aggressivt och är inte optimerat mot en komplett nybörjare/icke-tänkare imo. Exepelvis prova att: - enbart cbetta träffade floppar. (oavsett om det är en bra hand eller bara bottenpar du träffat) - Du har AKo, floppen kommer och missar dig helt. OM (och endast om) det är en tillräckligt passiv motspelare (Dvs du kan anta att han synar alla bets men checkar ner hela gatan om du inte bettar oavsett hur bra/dålig hand han har) finns det ingen anledning att cbetta för du kommer ändå att vinna ofta vid showdown. - Donkbets; kommer han att göra om han är en riktig fisk. Lär dig snabbt vad det är han donkar ut med. De flesta* donkar med antingen en ganska bra hand eller ingenting. Om luft- återhöj flopppen. Om det är med TP/tvåpar/monster etc så har han just sparat dig en massa pengar genom att annonsera ut att du är slagen. - Aldrig bluffa mot honom. Jag tror du kommer att bli förvånad att ett sånt här konstigt spel funkar och ger profit.. Men som sagt enbart mot den här typen av spelare också. Citera
Nirwanda Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Mitt eget spel skiljer sig rejält vs å ena sidan en en normal-till-bättre-än-normal-spelare till å andra sidan en komplett fisk som aldrig höjer och aldrig foldar någonting som helst.Standardspelet som lärs ut är ganska aggressivt och är inte optimerat mot en komplett nybörjare/icke-tänkare imo. Exepelvis prova att: - enbart cbetta träffade floppar. (oavsett om det är en bra hand eller bara bottenpar du träffat) - Du har AKo, floppen kommer och missar dig helt. OM (och endast om) det är en tillräckligt passiv motspelare (Dvs du kan anta att han synar alla bets men checkar ner hela gatan om du inte bettar oavsett hur bra/dålig hand han har) finns det ingen anledning att cbetta för du kommer ändå att vinna ofta vid showdown. - Donkbets; kommer han att göra om han är en riktig fisk. Lär dig snabbt vad det är han donkar ut med. De flesta* donkar med antingen en ganska bra hand eller ingenting. Om luft- återhöj flopppen. Om det är med TP/tvåpar/monster etc så har han just sparat dig en massa pengar genom att annonsera ut att du är slagen. - Aldrig bluffa mot honom. Jag tror du kommer att bli förvånad att ett sånt här konstigt spel funkar och ger profit.. Men som sagt enbart mot den här typen av spelare också. Yup, väldigt viktigt att iaf ha två typer av spel. Ett mot regs, ett mot fiskar. Mot de senare behöver du ju knappt dölja din range eller följa en standard betsize. Citera
heltok Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 skit i att anpassa spelet. bra poker funkar oavsett motståndare, så lång tid tar det inte innan man grindat upp sig och så slipper man ställa om sig sedan. Citera
Zaixer Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 skit i att anpassa spelet. bra poker funkar oavsett motståndare, så lång tid tar det inte innan man grindat upp sig och så slipper man ställa om sig sedan. du kanske är en bra spelare men det där är ett skitdåligt råd. även på höga nivåer letar man efter passiva spelare. mitt råd är att generellt spela bra händer aggresivt mot passiva spelare och passivt mot aggresiva spelare. Citera
Duktig Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 Som exempel, vad bör man göra med pocket par? Eftersom att man bli synad av 2-3 personer går dem ned i värde. Borde jag försöka limpa dem, då chansen att någon träffar något likvärdigt eller bättre är rätt stor? Citera
gdaily Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Spela mot sämre spelare. Mellan spelen så "pluggar" du poker, exempelvis genom att raila bättre spelare, kolla på videoutbildningssajter eller diskutera handhitorys i forumet. mBästa sättet att bli bättre är om ni är ett par tre pers som är på samma "nåvå" som diskuterar poker sins emellan. Sedan spelar du mot dåliga motståndare igen. Citera
Drunken_Penguin Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Som exempel, vad bör man göra med pocket par? Eftersom att man bli synad av 2-3 personer går dem ned i värde. Borde jag försöka limpa dem, då chansen att någon träffar något likvärdigt eller bättre är rätt stor? Ju fler personer som synar, desto större är chansen att nån av dem har något som de vill betala av med när du träffar ditt set. Citera
heltok Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 du kanske är en bra spelare men det där är ett skitdåligt råd. även på höga nivåer letar man efter passiva spelare. fin strawman du fick in. wp. Citera
Rebonius Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 du kanske är en bra spelare men det där är ett skitdåligt råd. även på höga nivåer letar man efter passiva spelare. mitt råd är att generellt spela bra händer aggresivt mot passiva spelare och passivt mot aggresiva spelare. Håller inte alls med. Dessutom skulle jag våga påstå att jag större delen av min profit kommer från spelare som spewar alldeles för mycket jämfört med de som är allt för tighta. Jag vet att det finns någon grym tabell i en tråd här på PF angående det. Citera
nordkvist Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Samma här, möter helst av allt spew. Citera
Zaixer Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 lösa och passiva spelare är väll onekligen vart nästan alla pengar kommer från. galningar som trycker in stacken varannan hand är ju väldigt ovanliga. Citera
Recommended Posts