Gå till innehåll

Vilket djur spöar du varannan gång?


Hakflem

Recommended Posts

Ett till djur som är i princip ofarlig för människa.

Det var 188 år sedan en varg tog kål på en människa senast här i sverige och den gången var det dessutom en tämjd varg man hade släppt ut som inte hade fått lära sig hur man fixade krubb.

 

Vill ni ha en utmaning så kan ni ju testa att gå en match mot en flodhäst:-D

 

En Komodovaran bör vara rätt svår att slå också.

Finns dock inte så många av dom

 

Krokodil kan man nog klara sig rätt ok mot.

Visade ju Steve Irwin många gånger. Man ska väl kanske helst vara två man, en som håller i svansen och en annan som håller i käften.

Tom herrarna Esfandiari och Laak vågade leka lite med en krok i I bet U8-)

 

Isbjörn och hajar kan vara lite jobbiga, men ingen av dom attackerar människor normalt sett.

 

Den stackars geten har desvärre ingen chans mot oss.

Muslimerna brukar väl starta dagen med att skära halsen av en get innan frukost?

 

Giraffer finns väl knappt några kvar av? De flesta har man skjutit skiten av vid det här laget.

Vet inte hur man ska fälla en utan vapen riktigt.

När den äter mat från marken kanske?

 

Här handlar det väll inte om dom är ofarliga för människor i vanliga fall? Här är dom inne i fighten med vetskapen och viljan att den måste döda eller har ja förstått fel?

 

Tror även att en giraff nog är ruskigt svårslagen, skulle inte vilja komma nära dom där långa hårda benen. Man är nog rätt körd om man får en spark av dom och nån annan kroppsdel kommer man inte åt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 185
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Njae.....känns som att de stora björnarna (Brunbjörn, Grizzly, Kodiak, Isbjörn) samt de stora kattdjuren (Lejon, Tiger) är de jag minst av allt möter. Möjligen sedan följt av riktigt stora ormar samt giftormar. Sen kommer kanske krokodil.

 

Hur ställer vi oss till järv? Visst, den plockar ju ner en ren utan problem, och är ruskigt snabb och smidig, och därtill aggressiv. Men det känns som att det skulle kunna vara en flip. Den väger ändå under 20 kilo.

 

Hyena känns också som ett djur jag gärna undviker.

Jag väljer att gå upp mot brunbjörnen före krokodilen alla dagar i veckan. Hur ska du ens kunna skada en pansarbeklädd mördarmaskin på 500 pannor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Ska ju väldigt mycket till innan tex en varg får för sig att anfalla.

 

Det enda djur jag kan komma på som är känt för att försvara sitt revir väldigt aggressivt är ju flodhästen.

 

Förutsättningen är ju dock att man blir inlåst på en yta stor som en basketplan där djuret i fråga är en blodtörstig best som är 100% medveten om att det är en deathmatch som gäller och bara en av er lämnar stället levande. Så om vargen vanligtvis inte anfaller så är det irrelevant i den här situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer att gå upp mot brunbjörnen före krokodilen alla dagar i veckan. Hur ska du ens kunna skada en pansarbeklädd mördarmaskin på 500 pannor?

 

Beror på om du väljer att ta matchen på land eller i vatten.

På land brukade ju som sagt Steve I greja det alla dagar i veckan:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer att gå upp mot brunbjörnen före krokodilen alla dagar i veckan. Hur ska du ens kunna skada en pansarbeklädd mördarmaskin på 500 pannor?

 

Va?

 

En krokodil vet man väl i alla fall i teorin hur man ska döda med bara händerna (håll dig borta från munnen och svansen, upp på ryggen på den och attackera ögonen). På plan mark utan några tillhyggen så har man absolut noll chans mot en brunbjörn. De är sjukt mycket större, mycket starkare, har naturliga och otroligt dödliga vapen och tål i princip allting en människa skulle kunna göra mot den. Människan är väl förvisso snabbare att förflytta sig i sidled och på små ytor men jag har svårt att se hur det skulle hjälpa.

 

Det är naturligtvis lika lite coin flip att människan ska lyckas döda något av de djuren som det är att DrRoland skulle komma och missförstå trådens syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Giraffer finns väl knappt några kvar av? De flesta har man skjutit skiten av vid det här laget.

Vet inte hur man ska fälla en utan vapen riktigt.

När den äter mat från marken kanske?

 

Från Wikipedia:

 

The total African giraffe population has been estimated to range from 110,000 to 150,000. Kenya (45,000), Tanzania (30,000), and Botswana (12,000), have the largest national populations.

 

Verkar alltså finnas en eller två. Att de är få är väl heller inget argument i en tråd om huruvida du skulle ha nån chans i en deathmatch?

 

För övrigt läste jag på en random giraffsite (finns ett par stycken) att de använder sina framben att sparkas med. Tror inte att en vanlig människa utan några specialfärdigheter har nån suck alls mot en fullvuxen 2 tons giraff. Knappt jag tror att en människa utan tillhyggen skulle kunna vinna oavsett kunskap eller taktik.

 

Och snälla, sluta hävda att man har övertag mot ett djur för att det aldrig skulle få för sig att anfalla människan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite väl optimistiskt och tro att vi människor har en coinflip mot giraffer. Kolla in det här klippet så ser ni att de har ett rätt schysst vapen i huvudet.

Visst, det skulle bli en intressant match. Men vi har ju rörlighet och liten träffyta, så de där halssvängningarna kan man ju låta den trötta ut sig med.

 

För övrigt läste jag på en random giraffsite (finns ett par stycken) att de använder sina framben att sparkas med. Tror inte att en vanlig människa utan några specialfärdigheter har nån suck alls mot en fullvuxen 2 tons giraff. Knappt jag tror att en människa utan tillhyggen skulle kunna vinna oavsett kunskap eller taktik.

Kroppsfint höger-vänster-höger, tackling från sidan mot knäskål, giraffen faller, jabba njure-njure-lever, stryp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och snälla, sluta hävda att man har övertag mot ett djur för att det aldrig skulle få för sig att anfalla människan.

 

Jag anser dock att det där är en rätt betydande detalj...

Liksom hela frågeställningen faller ju platt pladdask där.

 

Det där döda för dödandets skull eller nöjesdödandet är ju helt unikt för djurarten homosapiens.

Det där tänket finns inte ens hos någon annan djurart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser dock att det där är en rätt betydande detalj...

Liksom hela frågeställningen faller ju platt pladdask där.

 

Det där döda för dödandets skull eller nöjesdödandet är ju helt unikt för djurarten homosapiens.

Det där tänket finns inte ens hos någon annan djurart.

 

Men herregud! Tråden bygger på hypotetiska situationer. En av förutsättningarna är att djuren slåss för att döda. Läs först hela tråden och läs sedan dina inlägg igen och fundera på om du inte har missuppfattat ett och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser dock att det där är en rätt betydande detalj...

Liksom hela frågeställningen faller ju platt pladdask där.

 

Det där döda för dödandets skull eller nöjesdödandet är ju helt unikt för djurarten homosapiens.

Det där tänket finns inte ens hos någon annan djurart.

 

I så fall har ALLA djur 0 chans mot en människa, eftersom människan tar med sig vapen anpassat efter djuret.

 

Bra att du har löst problematiken, nu kan vi låsa tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser dock att det där är en rätt betydande detalj...

 

Det där döda för dödandets skull eller nöjesdödandet är ju helt unikt för djurarten homosapiens.

Det där tänket finns inte ens hos någon annan djurart.

 

Jag såg en dokumentär om honungsgrävlingar för några år sedan och då nämnde dom att det var det enda djuret förutom människan som dödar för dödandets skull så där har du kanske lite fel.

 

Skulle vart intressant att se deathmatch mellan honungsgrävlingar mot diverse random djur. Här är lite olika kommentarer om dom:

 

"The meanest animal in the world"

"has no enemies apart from other honey badgers"

"seven lions abandon the wildebeest kill that they were eating, when three honey badgers approached"

 

Honey_badger.jpg

Man måste ju bara älska den lilla krabaten :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! Tråden bygger på hypotetiska situationer. En av förutsättningarna är att djuren slåss för att döda. Läs först hela tråden och läs sedan dina inlägg igen och fundera på om du inte har missuppfattat ett och annat.

 

Känns som att den här diskussionen då blir ungefär lika intressant som "Vilken människa flyger högst?" eller "Vilken Pf:are gräver snabbast en grop ner till Kina?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, nej

 

 

 

Hellre en lika stor hund i så fall, som bara har ett vapen i stället för fem. Den når alltså dig över knäna, dvs storlek labrador. Ingen jävla tamkatt...Jag är inte ens säker på att vi skulle klara av att fälla en ren, vilket lodjuret gör på daglig basis.

 

Nu jagar jag lodjur så jag vet hur de ser ut.. så lol jo säger jag

Tror dagsform och livserfarenhet bestämmer utgången.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article254704.ab?service=print

 

iofs med sten men ändå, dock 63 år gammal.

Får man bara tag bakifrån tror jag katten e ganska lättstrypt.

Men att den kan fälla renar (kalvar oftast) har väl inget med dödsmatch att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett till djur som är i princip ofarlig för människa.

Det var 188 år sedan en varg tog kål på en människa senast här i sverige och den gången var det dessutom en tämjd varg man hade släppt ut som inte hade fått lära sig hur man fixade krubb.

 

Vill ni ha en utmaning så kan ni ju testa att gå en match mot en flodhäst:-D

 

En Komodovaran bör vara rätt svår att slå också.

Finns dock inte så många av dom

 

Krokodil kan man nog klara sig rätt ok mot.

Visade ju Steve Irwin många gånger. Man ska väl kanske helst vara två man, en som håller i svansen och en annan som håller i käften.

Tom herrarna Esfandiari och Laak vågade leka lite med en krok i I bet U8-)

 

Isbjörn och hajar kan vara lite jobbiga, men ingen av dom attackerar människor normalt sett.

 

Den stackars geten har desvärre ingen chans mot oss.

Muslimerna brukar väl starta dagen med att skära halsen av en get innan frukost?

 

Giraffer finns väl knappt några kvar av? De flesta har man skjutit skiten av vid det här laget.

Vet inte hur man ska fälla en utan vapen riktigt.

När den äter mat från marken kanske?

 

Om vi pratar fullvuxna djur här så kan jag garantera dig att du får duktigt med pisk 100 ggr av 100 av både komodvaranen och krokodilen. Hur har du tänkt att döda en krokodil med bara händerna? Den springer dessutom fortare än vad du gör på land. möjligtvis kan du hålla dig undan ett tag men du skulle aldrig ngnsin lyckas ta livet av den.

 

Mot en Isbjörn får du pisk 150 ggr av 100 eftersom det är ett av världens farligaste djur. 3 meter lång köttätare på 600 kilo som rör sig grymt mycket snabbare än vad du gör och dessutom som de allätare dom är, gärna attackerar människor om tillfälle ges! (vilket av naturliga skäl är otroligt ovanligt då de inte delar samma miljö naturligt).

 

En haj på en basketplan känns ju rätt irrelevant då den lär dö av kvävning.

 

Geten borde du kunna ta men giraffen skulle du inte heller ha en susning mot. Hur tänker du dräpa någonting på 2 ton med dina bara händer, som dessutom sparkar hårdare än en häst?

 

Folk verkar överskatta människans förmåga rätt kraftigt i den här tråden när man läser om folk som tror man kan välta en ko i en handvändning.

 

Det största och mest intressanta faktorn i detta resonemang måste ju absolut vara förhållandet storlek och vikt. Därför tror jag att ormar i mindre storlek (upp till 2-3m) även giftiga sådana faktiskt är en överkomlig fiende, dvs coinflip ca 50/50. Giftspindlar är naturligtvis piece of cake då du lätt kan mosa den innan den ens har en chans att bita dig. Fullvuxna apor så som orangutanger, chimpanser, babianer och självklart gorillor spöar skiten ur oss eftersom de är så oerhört mycket starkare i förhållande till sin vikt än vad vi är.

 

Jag tror att en hund i lagom storlek är den perfekta coinflipen förutsatt att hunden är ute för att döda oss. En Dobberman tex skulle nog inte vara en allt för lätt match imo.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vapnet mot giraffen:

 

"Extreme care must be taken when scientists catch Giraffes for study or for capture for a zoo exhibit. If the Scientists run the Giraffe too long, the Giraffe will suffer a heart attack due to its high blood pressure. Scientists typically target younger Giraffes for this reason. "

http://terranaturals.com/giraffe-facts-a-23.html

 

Som sagt, vi vinner mer än 50%, därför kvalar inte giraffen i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...