Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag menar att vi i princip går väldigt nära Break even just nu. Hade vissa utvecklingskostnader bokförts som kostnader istället för investeringar hade det kunnat stå noll på sista raden.

 

Eftersom bolagets värdering bygger på ca ett dussin inäktskällor varav endast en (payday 2) är i drift för tillfället blir det väldigt marginellt intressant huruvidia vi gjort en årsvinst på -10, 0, 10 eller 50m sek

Och exakt samma resonemang gäller för kostnaderna för utveckligen av en ny lastbilsmodell eller ett JAS-plan.
Postad
Och exakt samma resonemang gäller för kostnaderna för utveckligen av en ny lastbilsmodell eller ett JAS-plan.

 

Okej, det var klumpigt uttryckt av mig iaf, självklart beräknas P/E med samma matematik i Volvo som i Star.

Postad

The famous video game studio STARBREEZE takes on the Cannes film festival with a VR film made with Real Insight Gentlemen

StarVR is THE next generation VR headset. With a 210° horizontal fov and 5K display, it gives a new meaning to the word immersion. Created by the european video game studio STARBREEZE, it’s about to hit the VR market. Already famous for their Walking Dead VR demo in E3, the StarVR want now to steal the show at Cannes this spring.

 

A villa overlooking the bay will host a big launching party for COCKATOO SPRITZ, a short VR fiction by the french director Stephane BARBATO. The whole party is designed around the unique Art nouveau style of the film, with the cast welcoming the guests and bringing them to the other reality.

 

A 360° 3D Slow-motion shot full of VFX – what else ?

StarBreeze came to us to supervise the VR and 3D of the film and help design a shooting process. The challenge was huge : the StarVR headset has no compromise on image and experience quality, so the film had to match those expectations. They wanted a 360° 3D film with some 1000 fps slow-motion shots. We designed a new rig based on Phantom 4K cameras and set up the scene for 3D and VR.

 

The set was built on a huge studio in Paris, keeping some tricks to give the DoP Baptiste CHESNAY room to send the enormous amount of light needed for 1000 fps shots. The shoot lasted two days, with more than 20 actors including a live band and a chinese dragon.

The post-production took almost 2 month with a lot of VFX done by Small in Paris. The result is a colorful and baroque comedy that gives room for the tremendous actors to play and ends in a bang. To see in Cannes in may !

Postad

Godmorgon, angående Starbreeze så är dagens intressantaste nyhet de inte längre bevakas av Remium - Intruduce

 

 

Att bli bevakad av Remium betalar man för om man är ett småbolag listat utanför OMX huvudlista. Enda rimliga anledning till att de sagt upp detta samarbete är att de inte längre ska vara listade på First North, dvs Starbreeze ska äntligen byta lista! =)

 

 

I övrigt har vi följande konfirmerade datum att se fram emot:

 

11-20 maj - Starbreeze to premiere its cinematic VR-experience "Cockatoo Spritz" at Cannes.

15 maj - Ett event arrangeras där Starbreeze VR-satsningar lyfts fram ytterligare.

18 maj - Kvartalsrapport (Q1)

25 maj - Årsstämma

31 maj - Dead by Daylight-beta + MEGAHYPE

14 juni - Dead by Daylight-release

 

RWXJVfD.jpg

 

14 juni - E3

 

:-)8-)

Postad

Tuff tuff tuff ;-)

 

RAID WW2 blev för övrigt konfirmerat för release 2016 i en nu omformulerad jobb-annons igår! $12M grund-intäkter och sedan 50/50 profit share. Samma spelmekanik och motor som PD2 och Star har kommunicerat att de ser RAID som en flagship-produkt #intäkter2016

Postad
Tuff tuff tuff ;-)

 

RAID WW2 blev för övrigt konfirmerat för release 2016 i en nu omformulerad jobb-annons igår! $12M grund-intäkter och sedan 50/50 profit share. Samma spelmekanik och motor som PD2 och Star har kommunicerat att de ser RAID som en flagship-produkt #intäkter2016

 

Press Release May 8, 2015

 

Starbreeze AB, one of Sweden's leading independent game developers, today

announced its agreement with the Croatian studio Lion Game Lion regarding the

game development project RAID: World War II. Starbreeze will fund the

development with 8 MUSD, and will have the opportunity to recoup 120% of its

investment with an ensuing 50/50 royalty split. Lion Game Lion and Starbreeze

Studios will each own 50% of the intellectual property rights for the game.

 

Blir inte 120% av $8M = $9,6M?

Eller missar jag något?

Postad

Rolig börsdag igår:

 

08.33 - Stars kvartalsrapport går live, snabb skumning förklarar att det gjorts den första förlusten sedan 2013 tillsammans med den första längre kommentaren om Geminose på år och dar som meddelar:

 

 

Geminose har i tysthet utvecklats till ett mycket trevligt spel. Vi diskuterar

nu vår strategi för leksakstillverkning med potentiella partners, vilket tagit

längre tid än vi trodde när vi senast kommunicerade kring Geminose. Vi väger

fortfarande mellan att satsa digitalt eller i retail, beroende på framtida

partner. När vi har en partner är på plats kommer vi börja visa spelet för

allmänheten för på så sätt maximera marknadsföringseffekten.

 

 

dvs en försening..

 

08.45 - rött i callen

 

08.56 - Placera.nu summerar hela rapporten:

 

 

 

HRME97E.png

 

 

Och vi alla sitter med känslan att nu blir det action och tanken "skulle jag inte veta bättre skulle jag vilja sälja nu.."

 

09.10 - Någon säljer av sitt innehav på 17.0kr och allting som har med Acer, DBD och smilegate är bortglömt :roll:

 

 

Samtidigt läser nog ganska många investerare igenom hela rapporten och kommer rimligtvis fram till ungefär följande summering:

 

Ekonomi: -4M sek EBITDA, Payday fortsätter sälja bra men ökade utgifter och negativa valutaeffekter. Samtidigt har bolaget en rakordstor kassa på 414M SEK

 

 

Geminose är försenat men vi vet samtidigt att Starbreeze själva inte ska försöka sig på något kostsamt projekt med att själv tillverka/distribuera, själva spelet verkar också vara någorlunda färdigutvecklat.

 

 

Virtual reality går enligt plan och hela projektet summeras som följer:

 

 

 

En fördjupning i VR

Mycket har hänt med StarVR sedan lanseringen på Electronic Entertainment Expo

(E3) i juni 2015 för mindre än ett år sedan. Under de senaste dagarna har vi

presenterat ett större samarbete i det absoluta toppskiktet. Låt mig sammanfatta

och ge en uppdaterad bild av våra planer.

 

StarVR började med förvärvet av det franska företaget InfiniteEye som gav oss

StarVR HMD-tekniken samt ett fantastiskt kompetent och agilt ingenjörsteam. Vi hade kännedom om teamet och hade pratat med dem under en tid och såg en stor potential och synergier med att ta in dem in-house. Den unika tekniken med en 210-graders synfält är oöverträffad. Den placerar StarVR i toppen av de VR-initiativ som nu är på väg in på marknaden.

 

Efter lanseringen på E3 tog vi StarVR på turné för att underhålla tusentals

konsumenter över hela USA med OVERKILL's Walking Dead VR upplevelse. Med det

initiativet kunde vi bekräfta den stora potentialen i att tjäna pengar på

platsbaserad VR. I januari 2016 presenterade vi det platsbaserade initiativet

StarCade, ett VR-centra där kunderna kan få en premium VR-upplevelse.

 

Förra veckan premiärvisade vi vår första VR-film, Cockatoo Spritz, på

filmfestivalen i Cannes. Filmen, som är regisserad av Stephane Barbato, syftar

till att kreativt pusha filmbranschen in på VR-området med hjälp av det

konstnärliga arvet inom franskt filmskapande. Så här långt har responsen varit

fantastisk. Vi har överraskat, underhållit och spridit vårt budskap om VR och även lagt grunden till ett bra kontaktnät inom filmindustrin för att säkra ett bra ekosystem för VR inom en snar framtid.

 

Hittills har vi haft en fantastisk start för StarVR, men det är ingenting

jämfört med vad som ligger i framtiden. Vi har redan från dag ett arbetat med en

tydlig plan som bygger på vår VR-strategi, och i och med samarbetet med Acer, är

vi nu på väg att förverkliga ett av de första stora samarbeten som vi haft som

mål.

Vårt samarbete med Acer ger oss möjlighet att växla upp även på hårdvarusidan.

Acer är en lysande bra, erfaren och prominent partner för hårdvarutillverkning

som kommer korta tiden för oss att gå i produktion med ett high-definition,

high-fidelity VR-headset. Acer lägger R&D-resurser på flera delar av VR-

ekosystemet för att uppnå upplevelse med hög kvalitet. Så sent som förra månaden lanserade Acer kraftfulla stationära och bärbara datorer som är redo för StarVR.

 

 

 

Avslutningsvis ges sedan en uppdaterad och officiell agenda för årets viktigaste event; E3-mässan 14e Juni:

 

Dead by Daylight visas upp och släpps samtidigt till försäljning på Steam

 

RAID WW2 visas upp

 

Payday 2 Mobile visas upp i Alpha-version (en nyhet)

 

(Båda dessa kommer med ett troligt release date 2016 enligt en nu borttagen jobb-annons från Raid-utvecklarna samt ett nu borttaget uttalande från Cmunes VD som utvecklar payday mobile, mvh Discord)

 

Starbreeze STAR VR 2.0 visas upp tillsammans med John Wick: The impossible task (också en nyhet)

 

 

 

17.30: STAR B stänger 2.30kr högre än dagslägsta och noterar den högsta stängningskursen i företagets historia.

 

 

Jag ligger fortsatt All in och rekommenderar således alla att köpa, imorgon Fredag är förövrigt sista dagen att anmäla sig till årsstämman den 25e nu på Grand Hotel. Nästa datum att bevaka innan e3 är sedan 31a maj då DBD släpps som spelbar beta och vi får se hur många och hur stora Streamare som väljer att Hypea spelet. Baserat på vad vi sett på twitter ser det änsålänge ytterst hoppfullt ut =)

 

 

xoxo :rolleyes:

Postad

Ekonomi: -4M sek EBITDA, Payday fortsätter sälja bra men ökade utgifter och negativa valutaeffekter. Samtidigt har bolaget en rakordstor kassa på 414M SEK

 

Ja fast det är sanning med modifikation, payday har tappat sin glory och snittar betydligt lägre genomsnittsplacering på steam än tidigare. Syns även tydligt i dlc försäljning, men framförallt syns det tydligt på händelser efter kvartalets utgång där pd sålt för 2m, vilket är rekordlågt med marginal. Däremot håller jag med dig om att försäljningen var oväntat bra, men gissar att det går att härleda till MTs under den längre f2p perioden?

 

Kassan är rekordstor för man tagit ett lån av smilegate på 215mkr. Med det sagt borde något större köp i form av antingen nya spel som förläggare eller studios. Tror inte man tog lånet inte för inte.

 

Virtual reality går enligt plan och hela projektet summeras som följer:

 

Det tyckte jag var den positiva delen i rapporten. Dock får jag en dålig känsla när man "valde" Acer. Acer lär placeras som en budgettillverkare inom sitt segment. StarVR ska vara i exakta toppen inom sitt segment, tycker inte riktigt det partnerskapet rimmar. Därtill har Acer gått omvända vägen mot star sista åren. Ska tilläggas att jag bara tittat på aktiekursen (som är ner 90% sen ath) och inte siffror, men de brukar hänga ihop ganska bra :) Partnerskapet är ett väldigt stort steg för star men hade det varit Dell, Nividia hade jag jublat, nu får dom bara en tyst golfapplåd. Tankar?

 

 

Avslutningsvis ges sedan en uppdaterad och officiell agenda för årets viktigaste event; E3-mässan 14e Juni:

 

Dead by Daylight visas upp och släpps samtidigt till försäljning på Steam

 

RAID WW2 visas upp

 

Payday 2 Mobile visas upp i Alpha-version (en nyhet)

 

(Båda dessa kommer med ett troligt release date 2016 enligt en nu borttagen jobb-annons från Raid-utvecklarna samt ett nu borttaget uttalande från Cmunes VD som utvecklar payday mobile, mvh Discord)

 

Starbreeze STAR VR 2.0 visas upp tillsammans med John Wick: The impossible task (också en nyhet)

 

Det ska bli spännande att se vad som händer med när BETAN släpps lös, först då vi får en indikation på försäljning. Som du säger är det av yttersta vikt att streamare tar till sig spelet. Annars tror jag det blir svårt. Dbd har plötsligt fått väldigt mkt mer press på sig när bolaget nu börjar blöda pengar och pd2 börjat stagnera.

 

Förstod inte heller timelinen, pd mobile låg som pre production men man kan ändå ha med sig en alpha i spelbarversion till e3?

 

RAID blir spännande, den dealen som är gjord där hade jag gärna sett på fler förläggningsdealar. Extremt låg risk med obegränsad uppsida samt 50% ip. När tror du det släpps?

 

Hypen inför årets e3 gillar jag inte, du som är medlem på discord har också sätt förväntningarna är enorma. Förra året kom det extrema nyheter ingen ens kunnat drömma om. Jag tror det blir svårt att nå upp dit, tvivlar på man kommer ta in fler projekt inhouse, allt måste ske genom uppköp eller förläggardelen. Vilket jag också tror marknaden nästan räknar med kommer ske under e3.

 

Blir alltid väldigt negativt när jag skriver här men tror det är en produkt av att du ofta huserar i andra ändan av den skalan :D

Postad (redigerade)

 

 

Blir alltid väldigt negativt när jag skriver här men tror det är en produkt av att du ofta huserar i andra ändan av den skalan :D

 

Äschdå, uppskattar verkligen att du skrev ovanstående post och tycker dessutom "väldigt negativt" måste ses som en överdrift, "rimligt ifrågasättande" skulle jag säga istället.

 

Ska svara utförligt senare i eftermiddag, nu vill jag bara sprida den fantastiska nyheten att vi just ingick samarbete med IMAX!

 

Dagens industri

 

Går ihop med Google

 

http://www.starbreeze.com/2016/05/imax-valjer-starbreeze-sin-satsning-pa-destinationsbaserad-vr/

Redigerad av Opteron
Postad
Ja fast det är sanning med modifikation, payday har tappat sin glory och snittar betydligt lägre genomsnittsplacering på steam än tidigare. Syns även tydligt i dlc försäljning, men framförallt syns det tydligt på händelser efter kvartalets utgång där pd sålt för 2m, vilket är rekordlågt med marginal. Däremot håller jag med dig om att försäljningen var oväntat bra, men gissar att det går att härleda till MTs under den längre f2p perioden?

 

Kassan är rekordstor för man tagit ett lån av smilegate på 215mkr. Med det sagt borde något större köp i form av antingen nya spel som förläggare eller studios. Tror inte man tog lånet inte för inte.

 

Payday har ju under hela dess livstid varit väldigt styrt av hur ambitiösa försök till Pulsförsäljning Star gör, och med det menar jag t.ex Hypetrain, F2P-event och liknande. Har trott flera gånger att det varit påväg att "dö" men de har visat en imponerande förmåga att väcka liv i försäljningen och buzzen hittils.

 

Senaste kvartalet har inte innehållit något större event och kanske har du rätt, men med tanke på det vi vet om Payday-film pågång, ny version av GOTY-edition, kanske i samband med att de äntligen får ordning på payday till nextgen-konsolerna som hittils varit total katastrof, customized safehouse och det rimliga i att fortsätta prosperera på steams största community så gissar jag på att Star tänker göra fler stora och säljande, kreativa payday-events.

 

Gissningsvis har mest krut lagts på att utveckla den asien-anpassade versionen av Payday2 tillsammans med Smilegate än att krama ut varenda möjlig miljon senaste månaderna helt enkelt?

 

 

 

Det tyckte jag var den positiva delen i rapporten. Dock får jag en dålig känsla när man "valde" Acer. Acer lär placeras som en budgettillverkare inom sitt segment. StarVR ska vara i exakta toppen inom sitt segment, tycker inte riktigt det partnerskapet rimmar. Därtill har Acer gått omvända vägen mot star sista åren. Ska tilläggas att jag bara tittat på aktiekursen (som är ner 90% sen ath) och inte siffror, men de brukar hänga ihop ganska bra :) Partnerskapet är ett väldigt stort steg för star men hade det varit Dell, Nividia hade jag jublat, nu får dom bara en tyst golfapplåd. Tankar?

 

 

Min reaktion var betydligt mer entusiastisk än din får jag medge, Acer har ju som du säger väldigt lite glory i sitt varumärke och en nedtryckt aktiekurs, men de är också gigantiskt stora med 7000 anställda och tar bort precis alla problem och problematiska kostnader jag sett med produktion och utveckling av STAR VR. De har också själva väldigt mycket att vinna på att få detta att bli stort och det matchar väldigt bra deras försök att röra sig mer mot high-end-segmentet där de iaf lyckats utveckla och lansera väldigt kompetenta gamingskärmar.

 

Samarbetet alternativt en försäljning med någon liknande aktör var dock livsnödvändigt för att STAR VR ska ha ett värde så står fortfarande för denna tweet

 

Samarbetet Starbreeze + Acer + IMAX tycker jag dock är helt galet bra och faktiskt bättre än något jag hade visualiserat i mina personliga bull-scenarion. Har sett STAR VR som ett spännande projekt i ett företag som är undervärderat bara på framtida OTWD-intäkter, Payday och den växande förläggarverksamheten. Nu ser jag STAR VR plötsligt någonstans runt halva bolagets värde.

 

 

Utan att den gamla halvan förlorat något värde då ;-)

 

 

 

 

Det ska bli spännande att se vad som händer med när BETAN släpps lös, först då vi får en indikation på försäljning. Som du säger är det av yttersta vikt att streamare tar till sig spelet. Annars tror jag det blir svårt. Dbd har plötsligt fått väldigt mkt mer press på sig när bolaget nu börjar blöda pengar och pd2 börjat stagnera.

 

Njae, vi har en indikation på försäljningen ändå redan eftersom vi har fått en indikation på hur intresserade ett gäng viktiga Streamare verkar vara av att "marknadsföra" spelet. Men absolut, håller med dig och allting som händer från sekunden betan blir tillgänglig kommer bevakas intensivt på Discord. :rolleyes:

 

 

Förstod inte heller timelinen, pd mobile låg som pre production men man kan ändå ha med sig en alpha i spelbarversion till e3?

 

Ja, oklar tidslinje, Cmunes VD råkade (?) ju avslöja att spelet ska lanseras redan 2016 för några veckor sedan så vi får helt enkelt vara positivt överraskade på denna fronten antar jag.

 

 

RAID blir spännande, den dealen som är gjord där hade jag gärna sett på fler förläggningsdealar. Extremt låg risk med obegränsad uppsida samt 50% ip. När tror du det släpps?

 

Stod i en jobb-annons från LionGameLiod där de sökte en RAID-programmerare för ett tag sen väldigt tydligt att spelet skulle lanseras 2016, när det upptäcktes justerades annonsen men baserat på det är min best guess "hösten 2016" =)

 

 

Hypen inför årets e3 gillar jag inte, du som är medlem på discord har också sätt förväntningarna är enorma. Förra året kom det extrema nyheter ingen ens kunnat drömma om. Jag tror det blir svårt att nå upp dit, tvivlar på man kommer ta in fler projekt inhouse, allt måste ske genom uppköp eller förläggardelen. Vilket jag också tror marknaden nästan räknar med kommer ske under e3.

 

Förra året hoppades vi på uppvisning av Walking Dead icke-VR-versionen men fick istället STAR-VR som inte egentligen har fått ett riktigt värde förren nu. I år känns det betydligt klarare vad vi faktiskt förväntar oss till E3 och tycker det vi väntar på förtjänar lite hype.

 

Som alltid vid denna tiden på året, ligger en stor del av verksamhetens fokus på

att leverera för E3, som i år kommer bli en aktivering av fyra titlar. Vi visar

som vanligt vår egen PAYDAY 2, men även en mobilversion av PAYDAY 2 i

alfaversion. Vi kommer också att visa nästa version av StarVR och John Wick: The

Impossible Task. Dessutom visar vi publishingtitlarna RAID: World War II i demo

version samt inte minst Dead by Daylight, vilket släpps på marknaden under den

första dagen på E3.

 

 

Kommer det något oväntat utöver detta ser jag det bara som en positiv överraskning men absolut inget jag försöker få någon att "förvänta sig".

 

Blir alltid väldigt negativt när jag skriver här men tror det är en produkt av att du ofta huserar i andra ändan av den skalan :D

 

Tänkte skriva att vi ju i princip höll med varandra men iom hur stort jag anser IMAX-samarbetet vara kanske jag lyckas hålla avstånded i hause-nivå fortfarande :lol:

 

Uppskattar som sagt att du skriver! =)

Postad

Intressanta nyheter som dök upp idag på morgonen.. Ska även bli intressant efter bolagsstämman och vad som händer närmaste veckan.. Men man får väl ha lite is i magen och hoppas på succé :)

Postad
:-D

 

Hur känns det?

 

Haha, dör lite av pengar-fap just nu :mrgreen: (både kortsiktigt och långsiktigt)

 

Starbreeze meddela just i ett PM att de köper de hundraprocentiga rättigheterna till varumärket Payday samt de hundraprocentiga fortsätta intäkterna på Steam samt för Payday Mobile som ska visas upp på E3.

 

Starbreeze köper Payday

 

Samtidigt släpper de update 100 av Payday där de meddelar att de fortsätter utveckla och sälja payday2 i ytterligare 18 månader OCH vinner tillbaka precis varenda (detta är viktigt) hater genom att göra alla nuvarande microtransaktioner gratis. Sätter de gör detta på är verkligen helt löjligt snyggt gjort på och även om intäkterna för att köpa borrar försvinner så finns fortfarande steam market för "skinsen" kvar och intäkterna där lär öka markant mtp att det nu blir "OK" att ha skins och samtidigt vara payday-fan.

 

Payday 3 blev dessutom nämnt i en officiell text för första gången! =)

 

Postad (redigerade)

Har tack vare denna dagboken investerat i aktier för första gången. köpte när den låg på 14 :lol:

 

Får man fråga hur mycket du är inne för? Drar du fortfarande in pengar på poker eller gör du detta heltid med endast starbreeze i portföljen? :shock:

Redigerad av kungcallgustav
Postad
Har tack vare denna dagboken investerat i aktier för första gången. köpte när den låg på 14 :lol:

 

Får man fråga hur mycket du är inne för? Drar du fortfarande in pengar på poker eller gör du detta heltid med endast starbreeze i portföljen? :shock:

 

Du får fråga men tänkte sluta skriva överallt hur många aktier jag äger, är en ansenlig klump iaf =)

 

Sjuk Star-aktion idag också, förvirrad öppning, kursdipp ner till 21.90 för att Almir sålt aktier (för att köpa en lägenhet luska Discord snabbt fram) och sedan upp till 23.70 när plötligt 1.2 miljoner aktier mäklades i slutcallen och de stanna på 23.90 och ATH =D

 

Sedan PM efter stängning om att Starbreeze köper en portfölj med gamla klassiska 90-tals-spel som de ska konvertera till VR och sedan släppet av DBD-betan! En av världens största Twichare "Lirik" spelar spelet just nu och Discord-hypen är total =)

 

Får se om det händer någon spännande på Computex i Taiwan inatt också, AMD håller ett föredrag 0400 inatt, ger det ca 20% att Starbreeze är involverat i det på något sätt.

 

Mot 50kr! :roffe:

 

 

Edit: här är länken för att livefölja hur försäljningen av Dead by daylight går å Steam:

 

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=381210

Postad
Du får fråga men tänkte sluta skriva överallt hur många aktier jag äger, är en ansenlig klump iaf =)

 

Sjuk Star-aktion idag också, förvirrad öppning, kursdipp ner till 21.90 för att Almir sålt aktier (för att köpa en lägenhet luska Discord snabbt fram) och sedan upp till 23.70 när plötligt 1.2 miljoner aktier mäklades i slutcallen och de stanna på 23.90 och ATH =D

 

Sedan PM efter stängning om att Starbreeze köper en portfölj med gamla klassiska 90-tals-spel som de ska konvertera till VR och sedan släppet av DBD-betan! En av världens största Twichare "Lirik" spelar spelet just nu och Discord-hypen är total =)

 

Får se om det händer någon spännande på Computex i Taiwan inatt också, AMD håller ett föredrag 0400 inatt, ger det ca 20% att Starbreeze är involverat i det på något sätt.

 

Mot 50kr! :roffe:

 

 

Edit: här är länken för att livefölja hur försäljningen av Dead by daylight går å Steam:

 

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=381210

 

Nu blev tom jag nyfiken. Vad är det för gamla spel i den portföljen?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...