Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Every day is ATH day :lol:

 

Ja, nu och ett tag framöver iaf =)

 

Andra dagen med Dead by Daylight live i Betaversion, oron att den virala marknadsföringen via twitch inte skulle lyckas kan avfärdas då DBD just nu är det femte populäraste spelet på plattformen med drygt 54000 personer som tittar (22.09 svenskt tid ;)). DOTA2 är på god sjätteplats :mrgreen:

 

 

woop =)

 

 

Edit: update - 3a!

 

xGBSkzD.jpg

Redigerad av Opteron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med kalsongerna?

 

Edit: Betalade ni Lirik för att spela? Verkar som han återgått till arma nu.

 

Kalsongerna går OK, företaget har haft riktigt många oväntade bakslag men ledningen har vägrat ge upp, kört rätt långa perioder shoestring och verkar vara påväg i rätt riktning nu iaf.

 

 

5h0hLzn.jpg

 

 

Lirik har Star iaf en aaaning köpt genom rätt stora donationer under våren, oavsätt så gör han iaf verkligen sitt bästa för att bygga hype nu =)

 

Angående Twitch,

 

 

 

@Twitch Our Top 6 games right now. Thanks @LIRIK.

CjpNWgjUkAAeTpI.jpg

 

 

 

Skämt åsido. EA lyckades hajpa Battlefront ganska bra med Twitch och diverse youtubekanaler. Tror de peakade en bit över 110.000 om inte 150.000 tittare första kvällen.

 

Twitch och youtube-marknadsföringen går verkligen strålande nu ja, spelet har senaste dygnet legat konstant på top 10 i "top grossing globalt" på Steam och fortfarande en vecka till spelsläpp.

 

Spelar du några spel själv eller är det bara dollartecknen som gör att du valt att ligga tungt här? Ser bra ut annars håller tummarna för fortsatt uppgång!

 

Spelar inga spel alls, är bara här för dollarzen :mrgreen:

 

Allt kan hända åt bägge håll, men glad att jag köpte för 6 månader sedan :-)

Oavsett vad som händer så tack för du delat med dig av kakan :lol:

 

Kakan växer ju fler som vill vara med o dela på den så nöjet är helt på min sida :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du postat tidigare, men vad köpte du in på från början. Alltså inte intresserad av summa utan vad låg kursen på?

 

Och om du vill svara på följande

 

Vid vilken kurs high kommer du sälja allt, vid vilken kurs low kommer du sälja allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du postat tidigare, men vad köpte du in på från början. Alltså inte intresserad av summa utan vad låg kursen på?

 

Och om du vill svara på följande

 

Vid vilken kurs high kommer du sälja allt, vid vilken kurs low kommer du sälja allt?

 

På A blir svaret runt 20 öre ett tag innan spelet Syndicate släpptes.

 

På B blir svaret att några sådana siffror inte finns och alla som lyssnar på mina råd borde ha blivit allmänt oroade om så funnits.

 

Jag tror mig ha ungefär så mycket information som det tekniskt möjligt går att ha om Starbreeze utan att sitta i insider-position, jag vill också hävda att jag har skaffat mig en rätt hyfsad förståelse för hur man värderar ett bolag och om hur aktiemarknaden fungerar i allmänhet de senaste fem åren. Såldes har jag en "egen" värdering på företaget Starbreeze som jag konstant justerar baserat på vad twitchare säger om våra spel, hur Almir kommunicerar med sina haters, vad som hintas om på twitter och precis allt annat som på något sätt rör Starbreeze.

 

Samtidigt finns den dagligen uppdaterade värderingen som aktiemarknaden ger företaget Starbreeze och baserat på hur dessa två diffar så beslutar jag om jag ska (om möjligt) sälja eller köpa.

 

Är min egen värdering väsentligt högre än marknadens värderingen så sitter jag tålmodigt 100% investerad alternativt letar lån för ytterligare maximera avkastningen.

 

Värderar marknaden Star i trakterna av lätt undervärderad/rimligt värderad/lätt övervärderad så siktar jag på att stanna kvar i bolaget sålänge det ser ut att ha en fortsatt hög tillväxt och allmän bra ledning/strategi och realisera vinst genom att försöka swingtradea med delar av innehavet (eller kanske hela innehavet i ändlägena av sinuskurvan :twisted::mrgreen:). Ser ganska mycket fram emot att få testa min trading-skills och det är anledningen till att jag så mycket ser fram emot listbyte och ökad uppmärksamhet allmänt vilket borde leda till fler, bättre och större analyser samt ägare av bolaget (---> rimligare värdering)

 

Hamnar vi i läget av att marknaden värderar Star väsentligt högre än jag tycker bolaget är värt så sker det antingen genom att jag sänker min egen värdering för att allt/mycket som ser bra ut nu slutar se bra ut och istället ser ut att gå åt helvete

Tänk Asien krånglar, smilegate stämmer starbreeze, TWD skuts upp till 2019, VR är en fluga, Starbreeze börjar bygga en egen leksaksfabrik till Geminose och Bo börjar knarka/slutar

 

 

I detta fall är det rimligt att jag kommer ur aktien med en rätt stor påse pengar ändå, i det roligare och förhoppningsvis rimligare scenariot får marknaden lätt hysteri nån dag för att VR är så hiiiimla coolt och/eller vinsterna är stora att det ska börja värderas till höga P/E baserat på framtida vinster. I detta fall kanske jag helt enkelt säljer av allt och är set for life typ :-D

 

 

Disclaimer: Jag hävdar inte att företaget varit väsentligt undervärderat under alla år jag suttit 100% investerad, men ska villigt erkänna att min skills i företagsvärderingar och börsen allmänt samt mina skills i att ens värdera starbreeze varit såpass låga att min passiva strategi antaligen haft högre EV ändå än att försöka besegra andra traders/investerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt $EV tänk Opteron (och din hybris som jag tyvärr tappat lite själv), men jag tycker det är lite väl enorm hybris att sitta 100+% i ett företag. Det är möjligt att du överdriver såklart, men låna pengar för att skicka in i ett företag (oavsett hur dåligt värderat det är) låter tyvärr inte sunt i mina öron. En person nära mig satt med typ 80% i sitt egna företag och det gick tyvärr inte jättebra för hans pengar, även om företaget idag är värt gissningsvis någon miljard med en vinst på 150M för 2014, vilket var det senaste jag hitta. En tung period följd av en nyemission och hans aktier var inget värda.

 

Jag skulle sätta upp ett mål med vad jag vill göra i framtiden. Om du har tillräckligt med pengar så är det ju roligare att ha lite fler projekt och vara lite involverad istället för att läsa allt på internet som finns om ett företag, eller? Om du vill bli involverad i företag, är ju nu en bra ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På A blir svaret runt 20 öre ett tag innan spelet Syndicate släpptes.

 

dom har väl gjort reverse split efter det? så man kan säga att det verkliga värdet du köpte in på var ca 2 kr eller?

 

många här tror nog att du har tjänat ca 100ggr insatsen när du skriver att du köpte in på 20öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt $EV tänk Opteron (och din hybris som jag tyvärr tappat lite själv), men jag tycker det är lite väl enorm hybris att sitta 100+% i ett företag. Det är möjligt att du överdriver såklart, men låna pengar för att skicka in i ett företag (oavsett hur dåligt värderat det är) låter tyvärr inte sunt i mina öron. En person nära mig satt med typ 80% i sitt egna företag och det gick tyvärr inte jättebra för hans pengar, även om företaget idag är värt gissningsvis någon miljard med en vinst på 150M för 2014, vilket var det senaste jag hitta. En tung period följd av en nyemission och hans aktier var inget värda.

 

Jag skulle sätta upp ett mål med vad jag vill göra i framtiden. Om du har tillräckligt med pengar så är det ju roligare att ha lite fler projekt och vara lite involverad istället för att läsa allt på internet som finns om ett företag, eller? Om du vill bli involverad i företag, är ju nu en bra ålder.

 

Är en väldig skillnad att sitta belånad i ett helt likvid tillgång jämfört med att sitta belånad i något onoterat/lågomsatt om man håller sig up to date. Jag har ju inte heller belånat själva aktieportföljen utan äger en bostadsrätt i centrala stockholm som jag "trollat fram" pengar ur samt endel kompislån.

 

När det gäller andra företag är jag ungefär så djupt involverad det går att bli i http://www.omnivalor.com som ska lansera i höst :-)

 

 

dom har väl gjort reverse split efter det? så man kan säga att det verkliga värdet du köpte in på var ca 2 kr eller?

 

 

många här tror nog att du har tjänat ca 100ggr insatsen när du skriver att du köpte in på 20öre.

 

Aktien har ju också splittats i A/B men 1.3kr-ish någonstans borde det bli.

 

Var ganska säker på att hans snitt låg på någonstans mellan 3-5kr. garanterat inte 20 öre iaf.. Oavsett vilket så är det en grym resa.

 

Jag hade ju absolut noll koll på vad jag höll på med på den tiden så var inga stora summor som investerades då, sista större köpet jag gjorde tror jag var vid 14kr ungefär förra våren. Har flyttat aktierna mellan olika depåer och banker under tiden så vet inte alls mitt exakta GAV men bör ligga runt 5kr iaf :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men lol.

 

Förlåter dig absolut Ola, men ska du lola åt min förståelse för bolagsvärderingar får du gärna göra det mer utförligt.

 

 

Är ditt lol enbart baserat på att din värdering av Starbreeze skiljer sig från min skulle jag föreslå att du antingen publicerar en analys som är längre än en one-liner lång alternativt tar tillbaka ditt uttalande med en kommentar i stil med att du blev provocerad av mitt skenbart omöjligt stora självförtroende och handlade i impuls.

 

I all välmening!

 

Snygg sajt, men vad gör företaget?

 

 

Vid launch:

 

 

Omnivalor is a digital marketplace for buying and selling exclusive watches in the secondary market. It connects buyers and sellers, independent of geographic location and ensures a secure, anonymous, inexpensive and standardized transaktion.

 

 

Vad vi siktar på:

 

 

Or vision is to be the natural choice of marketplace for buyers and sellers of pre-owned luxury goods, globally.

 

 

 

Låter det bra? ;-)

Redigerad av Opteron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det är ok att mäta snopp ibland även om man reppar klätteryogastretchorakel med 7%bf och deep i spelbolagsaktier :)

 

Ja, är ju rätt lockande att ibland försöka vinna lite på internet, men är ändå på något sätt roligare till slut att försöka komma överens på internet :rolleyes:

 

Finns ju den positiva effekten att man nån gång ibland inser att man har fel om något då också vilket i en kukmätarsituation är absolut uteslutet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...