Gå till innehåll

Pokerdagboken León


León

Recommended Posts

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

<text>
Rykten var det ja. ;-)

 

Lirat in en session för idag.

grafd.jpg

 

[X] $1/hand

[X] Rungood

 

Månadesmålet på $10k är redan uppnått och det utan att räkna med eventuella racepengar. Höjer därför månadsmålet och siktar på 100k SEK månaden, som är dryga $15k då. Hoppas man nu inte jinxat sig själv så att det går utför sista dagarna nu...

 

HM-replayern fortsätter att bugga. Antar att jag råkat ändra någon inställning, så huden försvinner i repleyern och kan inte få fram "2+2"-handhistories då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ganska exakt 3h lirade idag så klarade tidsmålet. Men tror jag måste öka tidsmålet och ligga i hårdgrind nu sista veckan i racet. En snubbe har nämligen på senaste fyra dagarna lirat in hälften så mkt poäng som jag hade lirat in totalt i racet... Till råga på allt är han en shortstacker, så inte fan kan jag låta honom vinna racet.

 

Totalt 1,8k händer lirade idag iaf. Inge goodrun i allin-situationer så slutar $200 back idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll hejar vi på Bosnien-Hercegovina mot Portugal i playoffkvalet. Bosniens förbundskapten legenden Ciro Blazevic har lovat att man ska knulla Portugal (hans ord direktöversätta från kroatiska) ikväll så kommer gå utmärkt det här. :mrgreen:

 

Synd bara det här sprack och vår VM dröm släcktes. Portugal var för svåra. En hel del saker måste förbätras inom förbundet innan det här landet kan avancera någonstans.

 

Btw keep up the good work. Härligt det går bra för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty båda två. =)

 

Angående bosniska förbundet är det väl positivt att bosniska motsvarigheten till Lagrell har blivit dömd till 5 års fängelse nu, så han kan inte göra mer skada nu. VM blir hursomhelst skittrist då man knappt har något lag å sympatisera med. Fanns en sista chans med Irland som jag brukar gilla, men där gjorde ju Thierry Henry å Martin Hansson sitt... Får ägna VM till att stenhålla på alla motståndarlag till England istället. ;-)

 

Jag har varit flitigt idag. Skulle ut med grannens hund, så passade på å springa ett varv runt ett löpspår då. Här var man orolig för att hunden (som är rätt liten) inte skulle orka, men det slutade med att jag gick in i väggen då jag lät hunden sätta ett allt för högt tempo. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att ni inte gick till VM imo , hade varit fett att få er i samma grupp som Serbien. Tror dock att Bosnien kommer att ta sig till ett slutspel inom några år , har något bra på gång.

 

Tror jag med om nu förbundet försvinner. Munib är ju dömd nu och han är borta nu ska bara resten bort.

 

OT

 

Inför matchen i Zenica så satt Selma Bajrami och Naser Coric i VIP medans Zvjezdan Misimovic fick sitta på vanliga platser då förbundet avisade honom från VIP för dom här H*ro*na . Bara en av anledningar att dett förbundet stinker så mkt skit. Finns ett reportage från 60 minuter som visades igår av FTV där man tog upp massa saker om förbundet som nu visats. Hoppas det förändrar något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju rätt "imponerande" att bosniska förbundet kunnat sitta kvar och inte avgå trots den massiva kritik från både fans å spelare man fått. Men har man ingen skam i kroppen så...

 

Lirat in 2,5k händer för idag. Spelade några händer riktigt illa, fick en del setups mot mig och blev stundtals rejält utfloppad av spelare som kör på magkänsla, så kunde slutat med ett större back.

Lyckligtvis fortsätter jag springa bra i AI-situationer, så tack vare flera flips å en å annan suckout blev det bara back $200.

 

Den här suckouten gillar jag jättemkt.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($198)

BB ($92.59)

UTG ($394)

UTG+1 ($200)

CO ($224)

BTN ($46.75)

 

Dealt to Hero J:spade: A:spade:

 

fold, fold, CO raises to $6, fold, Hero raises to $20, fold, CO raises to $56, Hero raises to $198 (AI), CO raises to $224 (AI)

 

FLOP ($398) 4:diamond: 4:heart: T:club:

 

TURN ($398) 4:diamond: 4:heart: T:club: Q:diamond:

 

RIVER ($398) 4:diamond: 4:heart: T:club: Q:diamond: K:spade:

 

CO shows A:club: A:diamond:

(Pre 87%, Flop 98.0%, Turn 90.9%)

 

Hero shows J:spade: A:spade:

(Pre 13%, Flop 2.0%, Turn 9.1%)

 

Hero wins $395

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mitt livs kortaste session nyss nog. Hann med 5 händer innan jag kände att jag var trött och la ner...

 

Chanserna att vinna racet är nog körda. 2cheap som han nickar grindade in sjuka 9k SP igår, och har suttit och shortstackat hela dagen idag så känns rätt omöjligt och vinna mot han/hon/dom/det.

 

Som om mitt hat till shortstackers inte redan var tillräckligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, $1k är ju schyst det med. Utöver det har ju Everest marknadens bästa VIP-program som jag kommer få massor tillbaka på. :lol:

 

Kass session avslutat precis. Coolerserna haglade så $1.2k minus på dryga 1k händer. Det höjda månadsmålet på 100k sek är nog kört, utan får va nöjd om jag klarar det ursprungliga målet på $10k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3453 händer lirade idag vilket är dagsrekord för mig... Inte varit en vidare grinder tidigare mao.

Var stuck över $600 ett tag, men slutar på plus $750 till slut. =)

 

Men var inga större problem å få ett plus idag när vissa inte ens vill ha ens pengar. :ola:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($198)

Hero ($514)

UTG ($50)

UTG+1 ($202)

CO ($199)

BTN ($338)

 

Dealt to Hero K:club: 3:club:

 

fold, UTG+1 calls $2, fold, fold, fold, Hero checks

 

FLOP ($5) 9:club: 2:club: A:diamond:

 

Hero bets $5, UTG+1 calls $5

 

TURN ($15) 9:club: 2:club: A:diamond: 5:club:

 

Hero bets $15, UTG+1 calls $15

 

RIVER ($45) 9:club: 2:club: A:diamond: 5:club: 6:club:

 

Hero checks, UTG+1 checks

 

UTG+1 shows 7:diamond: A:club:

(Pre 62%, Flop 68.1%, Turn 15.9%)

 

Hero shows K:club: 3:club:

(Pre 38%, Flop 31.9%, Turn 84.1%)

 

UTG+1 wins $42.75

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($140)

BB ($200)

UTG ($200)

UTG+1 ($237)

Hero ($197)

BTN ($263)

 

Dealt to Hero J:diamond: K:club:

 

fold, fold, Hero raises to $7, fold, SB calls $6, fold

 

FLOP ($16) J:heart: 7:spade: 7:club:

 

SB checks, Hero bets $13, SB raises to $26, Hero calls $13

 

TURN ($68) J:heart: 7:spade: 7:club: 2:heart:

 

SB checks, Hero checks

 

RIVER ($68) J:heart: 7:spade: 7:club: 2:heart: K:spade:

 

SB checks, Hero bets $33, SB raises to $107 (AI), Hero ?

 

Fi är fisk med 84/10/0 i stats, aggfactor 2. Dåligt å syna allinraisen här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en liiiiiten chans att det kan bli en 100k sek månad ändå. "Måste" lira in drygt 4k händer på Everest innan månaden är över för att nå deras högsta vip-level som isf ger mig drygt 30% rb nästa månad.

Har ett vad på SM ikväll, och går det hem, räcker det nog med ett $2-3k plus på de 4k händerna, för att sluta november på plus 100k sek.

Måste vara rungood obv, men chansen finns. 8-)

 

Jaja, hoppas på det bästa. Månaden kommer sluta med ett schyst plus hursomhelst. I SM hejar vi på lorempisum iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3,4k händer lirade idag så klarade vip-målet. Dessvärre blev det en backdag. Var som mest nere $1.8k men tog igen ett tusen iaf, så ner $800 totalt idag.

 

Månadssumering:

Upp cirka $8k på nl200-spelet.

Rakeåterbäring på cirka $2600.

 

Utöver det hann jag även backa några hundra dollar på FTP, och så minus inköpet till SM main event. Allt som allt, cirka $10k plus för månaden, vilket jag får vara nöjd med. :-)

 

grafj.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grind på över 9h över precis... Fick in 4300 händer nl200 som jag plussade $680 på.

 

Men det som hållit mig grindandes så länge är en satellit där man kunde vinna $3500.

 

7 st som vann det prispaketet (8an fick pris på cirka $1k). På bubblan med 8 spelare kvar händer den här handen. Fi:s syn där är så sjuk så det inte är sant. :shock: Jävlar, hade min hand inte stått där hade livstilten varit ett faktum. Ska tilläggas att bubblan hade varit väldigt utdragen med 4-5 allin-situationer där fel spelare vunnit i varje. Känner mig illmående på bara tanken att åka ut på bubblan där...

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1,600(BB) Replayer

SB ($46,414)

BB ($33,101)

UTG ($80,242)

UTG+1 ($46,426)

UTG+2 ($73,741)

MP1 ($37,433)

CO ($31,844)

Hero ($30,799)

 

Dealt to Hero A:diamond: 9:spade:

 

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $30,599 (AI), fold, BB calls $28,999

 

FLOP ($63,598) 8:club: 3:club: A:club:

 

TURN ($63,598) 8:club: 3:club: A:club: T:spade:

 

RIVER ($63,598) 8:club: 3:club: A:club: T:spade: Q:spade:

 

Hero shows A:diamond: 9:spade:

(Pre 68%, Flop 95.9%, Turn 90.9%)

 

BB shows 9:heart: Q:heart:

(Pre 32%, Flop 4.1%, Turn 9.1%)

 

Hero wins $63,598

 

Är inte alls erfaren på satelliter, så mycket möjligt att min push med 20bb är kall där. Men ligger cirka 3,5k chips i potten (inkl antes) och med tanke på att jag är sist är väl pushen ok...? Fi ska ju egentligen behöva sitta på monster för att hitta synen, men åandrasidan är det väl dumt att förutsätta att motståndarna kan spela bubbelspel någorlunda.

Jaja, lyckades klonka skiten iaf... Så minus inköpet på $360 plusade jag $3140 på den satelliten.

 

Fint dagspluss med andra ord. Gissningsvis är det rekorddag för mig, då min tidigare största turrevinst varit på "bara" $2k. Möjligtvis har jag skottat tilll mig ett större plus någon gång, men osäker på det. Rekorddag i spelmängd definitivt iaf med 4611 händer totalt.

 

1/12: +$3820

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin plusdag idag med. Upp $2470 på ungefär lika många händer i cashgamet. Lirade även vid sidan av casgamet en mtt som jag gick plus $410 på.

 

1/12: +$3820

2/12: +$2880

 

Jag har ett litet "livsdilemma". Är nämligen så att jag egentligen ska rycka in i lumpen efter nyår... Vilket jag verkligen inte är motiverad på just nu. Dock går min personliga motivation i vågor, vissa dagar kan det kännas kul med lumpen men oftast känner jag som nu, dvs ingenting jag ser fram emot.

En vettig sak med lumpen är väl att det kan vara en schyst merit i efterhand att ha gjort? Iaf var det det befälen fick i mig under en infohelg...

 

Någon som gjort lumpen och kan ge era tankar. Är det värt att göra om man är i min sits där man egentligen inte är särskilt motiverad inför det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt fantastiskt onödigt att göra lumpen..

Det man förlorar är tid som man kan spendera på annat, det är ingen speciellt merit i nåt avseende osv osv =)

BEHÅLL DIN FRIHET ;) du är ung :)

Tack för åsikten å lutar än mer mot att ringa å förklara läget till dom å hoppas slipa undan. Rent teoretiskt kan jag ju bli intvingad nu, men förhoppningsvis kan jag slipa undan trots kort tid till inryck.

 

Känns inte riktigt som man passar in i lumpen heller. På infohelgen träffade man folk som snackade om olika kalibrar på vapen, vad för militära meriter (fbu å dyl) de har sen tidigare osv. Folk som är riktigt motiverade inför lumpen, som kör dagsnedräkning till inryck på facebook.

Rena motsatsen till mig som har noll vapenintresse, skrattat åt vänner då man hört vad de gjort för meningslösa saker i fbu och inte alls ser fram emot lumpen...

 

Fördelarna med lumpen (som gjorde att jag signade upp) jag ser är väl den meriten (om det nu ens är det) det ger att ha det i CV:et, samt att det skulle vara en kul utmaning med krävande övningar.

 

Ännu något som talar mot lumpen är ju pokern. Kommer ju knappt ha tid alls för det under lumpentiden, och känns ju trist att prioritera bort pokern när det gått rätt schysst resultatmässigt på sistone. Har ju dock bara ett samplesize på 68k händer så känns inte som att man ska ta allt för givet att man ska kunna fortsätta plussa i samma stil framöver på nl200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv gjort lumpen och jag kan nu i efterhand säga att jag inte ångrar en sekund av tiden spenderat där. Visst kan du spendera tiden att göra annat vettigt, plugga/jobba osv. men detta är en chans som man bara har en gång i livet - annat kan du göra sen. Tror det är en bra erfarenhet att ha i bagageluckan oavsett vad man siktar på att göra i framtiden, för att inte glömma alla vänner man får under resan!

 

Visst finns det MÖPar (militärisk överintresserad person) men de flesta som gör lumpen är relativt normala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med johanhall som fan. Jag var i exakt samma sits som du för två år sedan; det gick bra med pokern, kändes onödigt att sticka iväg etc men jag kan bara säga att jag är sjukt nöjd att jag gjorde det, och jag längtar tom tillbaks vissa dagar. Det fanns stridspittar, idioter, latmaskar you name it men de allra flesta där är helt vanliga personer som är i liknande sits med plugg, jobb etc och är 'tvungna' att vara där.

 

Dels lär man sig helt nya saker om sig själv typ hur man fungerar vid hunger/trötthet, du får kanske inte så mkt civila meritvärden men lär dig desto fler saker du får nytta av senare typ disciplin, ansvarskännande och lättare att samarbeta. Sen knyter man ganska unika band med folk. Man kastas in i ett rum tillsammans med 7-8 andra personer som plötsligt blir ens familj och som man spenderar 24 timmar om dygnet med i alla tänkbara situationer.

 

Jag tycker att du minst ska vara där första veckorna för att se hur det verkligen är, det kommer antagligen att vara en helt annan sak än du inbillat dig på gott & ont. Om man vantrivs grovt får man frisedel som du säkert vet. Vart ska du rycka in och vilken tjänst har du? GL och hoppas att du tar till vara på chansen, som sagts tidigare är det en möjlighet du bara får en gång i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...