Gå till innehåll

Pokerdagboken León


León

Recommended Posts

Hej! :-)

 

Har haft en längre period som gått riktigt segt nu, så känner att jag är tvungen och göra något för att komma ut ur svackan. Därför hoppas jag att dagboksriggen ska kunna hjälpa mig med detta!

 

Nä, men lite mer seriöst så har jag främst ett mål med dagboken. Det målet är att dagboken ska vara ett bra hjälpmedel för att ha en bättre självdisciplin. Genomgående under de 3 åren jag lirat poker till och från har disciplinen varit min största läcka, med tiltningar dit och skottningar hit.

Just skottningar har jag tack och lov lagt ner helt på senare tid, men mitt tiltande har kostat mig en del då man gjorde en massa i "nyktert" tillstånd obegripliga spel.

 

Till disciplinen hör också att jag hoppas hitta mycket mer motivation till och spela mer poker!

Det senaste året har det verkligen blivit lite pokerspel då min motivation till spelandet dött så fort man upplevt en minusdag.

Talesspråket "Det är i motvind draken lyfter" stämmer verkligen inte in på mig iaf. I motvind lägger jag mig ner och dör istället. :-)

 

Ytterliggare en bonus med dagboken vore om man kan utveckla sitt spel då jag vet med mig att jag har en hel del läckor...

 

Iaf, för att få upp självförtroende i poker då det är nere på noll nu, har jag bestämt mig för att återigen börja lira $57,5 HU Turbo-SnG's på FTP. Det är en nivå som jag haft sådan framgång på tidigare att jag fick en ädel belöning i en Sharkscope-haj, så förhoppningsvis går det lika bra nu på den nivån.

 

På lite längre sikt (typ någon månad) är målet att återgå till NL200 SH-spelet med goda resultat. Jaja, GL till mig själv nu! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ty för lyckönskningarna, kan behövas. ;-)

 

Lirade 10 st $60 sng's, på vilka resultatet blev 5-5, så minus $50 på rejken då.

 

Länkar en bild på hur min sharkscopegraf ser ut på FTP nu:

displaygraphe.jpg

Min "nystart" startade vid 145-strecket vid games played, så jobbar nu med målet att grafen ska nå +-0. Upptäckt att man kan reseta ens stats på sharkscope och funderade på det med tanke på att ingen vettig spelare lär ju någonsin table-selecta bort mig när de ser min graf utan snarare tvärtom, men å andra sidan känns det som en rolig första utmaning och få upp sharkscope-statsen till +-0.

Eller så är jag kanske kass nu för tiden och grafen kommer fortsätta gå käpprätt åt helvete. :roll:

 

Vi får se, men klarar jag det lär jag dessutom ha tillräckligt med självförtroende för och kliva upp på NL200 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev totalt 20 st $60 sng's idag. På de sista 10 sprang jag rätt schysst och vann 8 av de.

Totalt 13 - 7 idag då, vilket ger ett grönt resultat på $280. Trevlig start speciellt med tanke på att det inte blev så stor spelvolym.

 

Börjat grinda igenom Iron Maiden Flight 666: The Movie ikväll dessutom. Filmen är dryga 3,5h lång och gnetat igenom mig de första 20 minuterna som var lovande för fortsättningen. :-)

 

Även hunnit med att byta avatar ikväll! Tidernas näst bästa fighter CroCop (jävla Fedor att man inte kan kalla CroCop för den bästa) på bilden som precis som mig dessvärre befinner sig i svacka karriärsmässigt. Förhoppningsvis reser sig både jag och CroCop ur misären och lyfter mot nya höjder. ;-)

 

16/6: $280

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!
Ty. Får man låna lite av ditt flyt gällande resevinster ska det nog gå bra. ;-)

 

GL, spelar du bara på FT?
Tack, jo för tillfället enbart FTP. Men när jag inom förhoppningsvis kort tid lämnar SnG-spelandet och går över till riktigt poker, dvs cashgame, kommer det nog inte bli mer spel på FTP.

Men för just HU SnG:s känns det som att Stars och FTP är de enda vettiga alternativen (förvisso aldrig testat iPoker och Boss), och då faller Stars bort för mig för att jag tycker att deras HU SnG-Turbosar är alldeles för långsamma.

 

Iaf, hunnit spela 35 matcher so far idag. Vunnit 20 av de vilket ger ett plus på $187,5. Trycker nog in lite mer spel senare ikväll.

Förresten är det $57,5 (varav $2,5 rake) SnG:s jag lirar och inte $60 som jag skrev igår. Hade lite otur när jag tänkte igår. :-)

 

I brist på intressante HH:s så klistrar jag istället in en HH som visar hur enkelt poker är ibland. Första handen mot en spelare som inte spelade sin hand allt för vackert. Men med tanke på hur mycket jag donerat åt folk stundtals är det inte mer än rätt att någon donerar litegrann åt mig också.

 

Full Tilt Poker Game #12867934962: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (95637452), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 14:54:13 ET - 2009/06/17

Seat 1: HERO (1,500)

Seat 2: jwugolf (1,500)

jwugolf posts the small blind of 15

HERO posts the big blind of 30

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsQueen of Spades

jwugolf raises to 60

HERO raises to 180

jwugolf calls 120

*** FLOP *** 6 of Spades8 of SpadesQueen of Diamonds

HERO bets 240

jwugolf calls 240

*** TURN *** 6 of Spades8 of SpadesQueen of Diamonds6 of Clubs

HERO checks

jwugolf bets 1,080, and is all in

HERO calls 1,080, and is all in

jwugolf shows 7 of Spades8 of Clubs

HERO Ace of DiamondsQueen of Spades

*** RIVER *** 6 of Spades8 of SpadesQueen of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs

jwugolf shows two pair, Eights and Sixes

HERO shows two pair, Queens and Sixes

HERO (3,000) with two pair, Queens and Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot 3,000 | Rake 0

Board: 6 of Spades8 of SpadesQueen of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs

Seat 1: HERO (big blind) showed Ace of DiamondsQueen of Spades and won (3,000) with two pair, Queens and Sixes

Seat 2: jwugolf (small blind) showed 7 of Spades8 of Clubs and lost with two pair, Eights and Sixes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket action här inte och inte mycket spel idag heller. 20 st matcher lirade iaf, men på de sprang jag väldigt fint och vann 16 av de, så ett litet större plus idag. :-)

Inte som igår då jag inte ens snitta en högre $/h än sommarjobbande feriearbetare.

 

Annars funderar jag på om jag ska ge mig på Expekts SnG rakerace som börjar 22:a juni och pågår i två veckor tom. 5:e juli.

Dock är det ett måste att mixa in andra SnG-spelformer då förra rejset skulle krävt 1650 vunna HU SnG's för en första plats...

 

16/6: $280

17/7: $70

18/7: $610

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars funderar jag på om jag ska ge mig på Expekts SnG rakerace som börjar 22:a juni och pågår i två veckor tom. 5:e juli.

Dock är det ett måste att mixa in andra SnG-spelformer då förra rejset skulle krävt 1650 vunna HU SnG's för en första plats...

 

Vad ger förstaplatsen då? Vinner du 16/20 sittar som du gjorde idag kommer du ju "bara" behöva lira strax över 2000 stycken. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att länka till Expekts undersidor så copy-paste'ar prisfördelningen.

 

Prize

$2,100

$1,050

$420

$315

$210

$110

$80

$60

$40

$20

 

Topp 3:s poäng första rejset som avslutades nyss var 3307p, 2614p och 1331p. Det är lite synd att det är rätt kass poängfördelning för just HU SnG:s (2p vinnaren). Jämför det med övriga SnG-former, ex. DoN SnG:s där alla vinnare får 2p. Och att få in en större spelmängd på DoN jämfört med HU är ju betydligt enklare.

 

Jaja, får se hur det blir. Är ju tveksamt om jag ens klarar av och lira alla dagar två veckor i streck, då dels poker i sig själv är rätt tråkigt men framförallt är SnG's skittråkiga. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej å hå, va de gå... :rolleyes:

 

Midsommaraftone blev inge spel utan de blev slivovitza å karlovacko istället. Annars var tanken att de skulle bli en stor grinddag igår lördag, men icket. Dagtid var det betydligt mer lockade att se på South Park än och nöta SnG. Till slut fick jag iaf motvilligt motivationen att dra igång grinden och hann trycka in hela åtta HU-SnG:s innan ett telesamtal kom som lockade med mig på betydligt roligare aktiviteter än pokerspel.

På dom där åtta SnG:s torskade jag fem stycken så ett back på $130 inkasserades.

 

Jag har iaf kommit underfund med att rejkrace är verkligen inget för mig med min kassa pokermotivation, så helgen har fört med sig lite visdom åtminstone.

 

Klockan är halv åtta nu och solen gryr, så att lägga sig nu känns rätt stört. Får sikta på att vända igen dygnet genom att vara vaken till åtminstone sex på eftermiddagen idag. Jag misstänker dock att som vanligt kommer mina "vända-tillbaka-dygn" sluta med platt fall genom att jag somnar ungefär vid lunchtid...

 

Egentligen är det väl som gjort för att man ska nöta poker nu, men vad gör man när man får avsmak bara man tänker på poker. :(

Största problemet ligger nog i att jag är mer rädd att förlora pengar då jag spelar poker, än jag är "sugen/motiverad" att vinna pengar, så att avstå pokerspelande blir ruskigt enkelt då.

 

 

16/6: $280

17/7: $70

18/7: $610

19/7: -

20/7: $130

 

EDIT 15 min senare: Nä, det här går aldrig. God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelmotivationen är än rätt kass. Delvis pga. att man har andra ej pokerrelaterade saker att tänka på som jag har svårt att koppla bort helt när jag lirar. Men största anledningen är väl som sagt att man tycker poker är ruskigt tråkigt för tillfället.

 

Har en handhistory som jag hoppas få lite input på. Pushar ni eller nöjer ni er med att syna river här? Fi har 675 kvar efter sin satsning.

 

Full Tilt Poker Game #12970404056: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (96325212), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 17:18:15 ET - 2009/06/22

Seat 1: TheGregstar (1,425)

Seat 2: HERO (1,575)

HERO posts the small blind of 15

TheGregstar posts the big blind of 30

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of Hearts5 of Hearts

HERO raises to 60

TheGregstar calls 30

*** FLOP *** 3 of Spades7 of Hearts4 of Spades

TheGregstar checks

HERO bets 60

TheGregstar calls 60

*** TURN *** 3 of Spades7 of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds

TheGregstar bets 120

HERO calls 120

*** RIVER *** 3 of Spades7 of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds6 of Spades

TheGregstar has 15 seconds left to act

TheGregstar bets 510

HERO ?

 

16/6: $280 - 20 SnG:s

17/7: $70X - 60 SnG:s

18/7: $610 - 20 SnG:s

19/7: -

20/7: $130 - 8X SnG:s

21/7: $245 - 10 SnG:s

22/7: $280 - 20 SnG:s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att QoS emigrerat från forumet för han kunde styrt upp en vettig rubrik åt en. :-)

 

Dåligt med feedback på handen jag postade. Fick lite feedback över irc att jag bör pusha där vilket jag även gjorde varpå Fi synade ner med en sämre stege.

 

Lirar at the moment, men tagit ut två händer jag hoppas jag kan få lite mer feedback på nu.

 

Full Tilt Poker Game #12997565597: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (96508090), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 0:37:02 ET - 2009/06/24

Plats 1: HERO (1,545)

Plats 2: fatcat60 (1,455)

fatcat60 lägger den lilla mörken på 15

HERO lägger den stora mörken på 30

Knappen är på plats #2

*** HÅLKORT ***

Gett till HERO [:Kd::Ah:]

fatcat60 höjer till 90

HERO höjer till 270

fatcat60 synar 180

*** FLOPP *** [:3s::8c::4h:]

HERO passar

fatcat60 satsar 540

HERO höjer till 1,275 och är all-in

 

Kommentarer på floppspelet? Checkar floppen med syfte att gå allin mot en bet, så som fallet blev här. Är det standard eller spewigt?

 

---

 

Fast näst hand är jag mer intresserad av att få feedback på. Känner mig verkligen jättevilsen här. Bör jag göra något annat än syna flopp? Och som spelat, vad gör jag på turn?

 

Full Tilt Poker Game #12997526420: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (96507629), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 0:34:32 ET - 2009/06/24

Plats 1: HERO (1,440)

Plats 2: d3sign3r (1,560)

HERO lägger den lilla mörken på 15

d3sign3r lägger den stora mörken på 30

Knappen är på plats #1

*** HÅLKORT ***

Gett till HERO [:Qs::5s:]

HERO höjer till 60

d3sign3r höjer till 90

HERO synar 30

*** FLOPP *** [:Qd::6s::8d:]

d3sign3r satsar 180

HERO synar 180

*** TURN *** [:Qd::6s::8d:] [:Ks:]

d3sign3r satsar 240

HERO ?

 

EDIT: Varför blir det inte fina kortsymboler när jag inte postar kompletta HH:s? :-(

EDIT2: Fixat kortsymbolerna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klent med respons man fick. :-( Fast SnG-händer förvisso kanske är skittråkiga att kommentera... En liten resultatupdate kommer nu iaf. Kort sammanfattat, spelet går segt som sirap. En timlön på hela $1,8 uppnåddes idag! Tror nog jag ska börja överväga att söka ett feriejobb hos kommunen som överårig och hoppas på det bästa. ;-)

 

16/6: $280 - 20 SnG:s

17/7: $70X - 60 SnG:s

18/7: $610 - 20 SnG:s

19/7: -

20/7: $130 - 8X SnG:s

21/7: $245 - 10 SnG:s

22/7: $280 - 20 SnG:s

23/7: $30X - 12 SnG:s

24/7: $5XX - 42 SnG:s

 

Totalt efter 192 SnG:s ligger jag plus $840. Ingen astronomisk summa direkt men jag vet inte, det kanske är svårt och få än högre snittprofit än $4/SnG på $50 HU SnG:s.

Bra sugen på att lira cashgame är jag nu igen åtminstone. Så kanske blir att casha in på en sajt och lira in någon schysst bonus innan man tar pokeruppehåll i juli/augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En maratonsession med ett tresiffrigt grön resultat just avklarad!

 

16/6: $280 - 20 SnG:s

17/7: $70X - 60 SnG:s

18/7: $610 - 20 SnG:s

19/7: -

20/7: $130 - X8 SnG:s

21/7: $245 - 10 SnG:s

22/7: $280 - 20 SnG:s

23/7: $30X - 12 SnG:s

24/7: $5XX - 42 SnG:s

25/7: $100 - X4 SnG:s

 

Nu ska jag ut och min nya kvällsvana trogen ställa bilden på tomgång för att snabba på den globala uppvärmningen. Började med detta för cirka 2 veckor sedan när jag var less på det kassa vädret, och uppenbarligen har det redan gett resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #12970404056: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (96325212), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 17:18:15 ET - 2009/06/22

Seat 1: TheGregstar (1,425)

Seat 2: HERO (1,575)

HERO posts the small blind of 15

TheGregstar posts the big blind of 30

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of Hearts5 of Hearts

HERO raises to 60

TheGregstar calls 30

*** FLOP *** 3 of Spades7 of Hearts4 of Spades

TheGregstar checks

HERO bets 60

TheGregstar calls 60

*** TURN *** 3 of Spades7 of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds

TheGregstar bets 120

HERO calls 120

*** RIVER *** 3 of Spades7 of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds6 of Spades

TheGregstar has 15 seconds left to act

TheGregstar bets 510

HERO ?

 

 

Enkel push.

 

Synd att QoS emigrerat från forumet för han kunde styrt upp en vettig rubrik åt en. :-)

 

Dåligt med feedback på handen jag postade. Fick lite feedback över irc att jag bör pusha där vilket jag även gjorde varpå Fi synade ner med en sämre stege.

 

Lirar at the moment, men tagit ut två händer jag hoppas jag kan få lite mer feedback på nu.

 

Full Tilt Poker Game #12997565597: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (96508090), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 0:37:02 ET - 2009/06/24

Plats 1: HERO (1,545)

Plats 2: fatcat60 (1,455)

fatcat60 lägger den lilla mörken på 15

HERO lägger den stora mörken på 30

Knappen är på plats #2

*** HÅLKORT ***

Gett till HERO [:Kd::Ah:]

fatcat60 höjer till 90

HERO höjer till 270

fatcat60 synar 180

*** FLOPP *** [:3s::8c::4h:]

HERO passar

fatcat60 satsar 540

HERO höjer till 1,275 och är all-in

 

Kommentarer på floppspelet? Checkar floppen med syfte att gå allin mot en bet, så som fallet blev här. Är det standard eller spewigt?

 

---

 

Fast näst hand är jag mer intresserad av att få feedback på. Känner mig verkligen jättevilsen här. Bör jag göra något annat än syna flopp? Och som spelat, vad gör jag på turn?

 

Full Tilt Poker Game #12997526420: $55 + $2.50 Heads Up Sit & Go (96507629), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 0:34:32 ET - 2009/06/24

Plats 1: HERO (1,440)

Plats 2: d3sign3r (1,560)

HERO lägger den lilla mörken på 15

d3sign3r lägger den stora mörken på 30

Knappen är på plats #1

*** HÅLKORT ***

Gett till HERO [:Qs::5s:]

HERO höjer till 60

d3sign3r höjer till 90

HERO synar 30

*** FLOPP *** [:Qd::6s::8d:]

d3sign3r satsar 180

HERO synar 180

*** TURN *** [:Qd::6s::8d:] [:Ks:]

d3sign3r satsar 240

HERO ?

 

EDIT: Varför blir det inte fina kortsymboler när jag inte postar kompletta HH:s? :-(

EDIT2: Fixat kortsymbolerna. :-)

 

Hand 1 ok om Fi är kompetent och inte synar din trebet med hela sin range pre.

Hand 2, syna turn, utvärdera river.

 

 

Klent med respons man fick. :-( Fast SnG-händer förvisso kanske är skittråkiga att kommentera... En liten resultatupdate kommer nu iaf. Kort sammanfattat, spelet går segt som sirap. En timlön på hela $1,8 uppnåddes idag! Tror nog jag ska börja överväga att söka ett feriejobb hos kommunen som överårig och hoppas på det bästa. ;-)

 

16/6: $280 - 20 SnG:s

17/7: $70X - 60 SnG:s

18/7: $610 - 20 SnG:s

19/7: -

20/7: $130 - 8X SnG:s

21/7: $245 - 10 SnG:s

22/7: $280 - 20 SnG:s

23/7: $30X - 12 SnG:s

24/7: $5XX - 42 SnG:s

 

Totalt efter 192 SnG:s ligger jag plus $840. Ingen astronomisk summa direkt men jag vet inte, det kanske är svårt och få än högre snittprofit än $4/SnG på $50 HU SnG:s.

Bra sugen på att lira cashgame är jag nu igen åtminstone. Så kanske blir att casha in på en sajt och lira in någon schysst bonus innan man tar pokeruppehåll i juli/augusti.

 

$4 profit är 7% ROI vilket är väldigt bra på turbo HU sngs.

 

EDIT: Kul med någon som spelar HU grytor btw. Hoppas det går kasst så du inte byter tillbaks till cg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit noll lir sedan senaste updaten. Månadsskifte och kan därför summera ihop månadsresultatet.

 

196 lirade SnG:s gav ett plus på $940. Det ger en ROI% på 8,3% vilket jag väl får vara nöjd med. Dock relativt liten samplesize så svårt att sia om jag långsiktigt slår $50-nivån med den ROI:n, men det tycker jag nog jag borde klara av då motstånden generellt sett inte är det bästa.

 

För att göra mig rättvis med månadsresultatet måste nämnas att jag lirat en WSOP-qualifier på Stars också utan någon lycka, så minus $340 där.

 

Totalt sett slutar juni upp $600 då. Ingen monstersumma, men skönt med en grön månad som ger mig en liten självförtroendeboost åtminstone. Dryga $100 lär också trilla in från de 27% i rakeback man har på FTP:

 

Jaja, nu blickar jag fram mot en ny månad med ett förhoppningsvis lite större grönt resultat. Hur ska man annars kunna fortsätta leva livet med champagne (läs 70-kroners mousserade vinflaskor) till frukost och lunch innan man avrundar kvällen med några smirnoff ice och bacardi brezeers? ;-)

 

Avslutar med att slänga in en graf från månadens lir, då grafer alltid är roliga.

displaygraph.jpg

 

,
Tack för inputen, det uppskattas!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Bump...

Var ju ingen monsterfeedback sist, men tänkte köra på med db'n nu igen.

 

Hade ett längre pokeruppehåll (igen...) sedan senaste posten i juli, men började lira så smått igen förra månaden. Blev hu-sng till en början men efter att ha gått breakeven på en hel del lirade så lessnade jag till slut och gick över till riktig poker. Hann inte lira allt för mkt cg förra månaden, men blev någon tusing $ plus på nl200 innan månadsslutet.

 

Denna månad har jag so far hunnit trycka in 30k händer. Låter väl inte som allt för mkt, men lirar på everest och deras klient är rätt slö mellan givarna så 30k på everest är en del. :-)

Upp cirka $5k för månaden på dessa 30k händer. Siktar på att plussa $10k totalt denna månad, och det är nästan redan i hamn inkluderat bonus, "rakeback" å race. Racet är pf's som jag redan ser som vunnet.

Har en rätt betrygande ledning där, och enligt rykten så har tvåan heltidsjobb medan trean inte siktar på att vinna racet så borde inte vara några problem å grinda hem det.

 

Ikväll hejar vi på Bosnien-Hercegovina mot Portugal i playoffkvalet. Bosniens förbundskapten legenden Ciro Blazevic har lovat att man ska knulla Portugal (hans ord direktöversätta från kroatiska) ikväll så kommer gå utmärkt det här. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotbollen gick åt helvete med sämsta möjliga resultat i alla matcher.

Och pokern går också den åt helvete just nu.

 

Fantastisk start på dagen. Vaknade tidigt och börjar lira fast än det är klent med action. Sitter in ensam på ett 6-maxbord innan en fisk sätter sig vid bordet med $70. 15 min senare sitter han med $570. Är vid gott mod ändå då jag tror mig kunna grinda ner honom när hans flyt släpper, men självklart händer inte det. Utan istället sätter sig en nit ner vid bordet som dödar all action och får fisken att lämna.

Minus ännu ett inköp på ett annat bord så fortsätter min vana trogen med att inleda speldagar med att backa rakt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vände backet på $700 till ett plus på $540. Drygt 2500 händer lirade. Vore kul om man kunde få input på någon av de händerna.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($312)

Hero ($203)

CO ($233)

BTN ($61.95)

 

Dealt to Hero 7:diamond: 7:spade:

 

fold, fold, SB raises to $6, Hero raises to $18, SB raises to $54, Hero raises to $203 (AI)

 

Fi:s stats är 23/19/8,6 med FoldTo3b på 66% och jag ser honom som en stabil reg. Är min push väl lös där eller standard i battle of blinds?

 

-----

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($259)

BB ($48.50)

Hero ($252)

CO ($37)

BTN ($234)

 

Dealt to Hero K:spade: J:spade:

 

Hero raises to $7, fold, BTN raises to $24, fold, fold, Hero calls $17

 

FLOP ($51) K:heart: 2:heart: Q:heart:

 

Hero checks, BTN bets $25, Hero calls $25

 

TURN ($101) K:heart: 2:heart: Q:heart: 8:club:

 

Hero checks, BTN bets $101, Hero ?

 

Har inte mycket händer på Fi, men på det jag har har han 35/15/11.5 stats med agg factor på 4, så statsen tyder ju på att han inte något vidare. Push eller fold på turn med den knappa informationen tillgänglig?

 

-----

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($264)

BB ($87.60)

UTG ($200)

CO ($441)

Hero ($254)

 

Dealt to Hero 9:spade: 8:spade:

 

UTG raises to $7, CO raises to $24, Hero calls $24, fold, fold, fold

 

FLOP ($58) 6:heart: 5:club: 9:heart:

 

CO bets $42, Hero calls $42

 

TURN ($142) 6:heart: 5:club: 9:heart: 3:diamond:

 

CO checks, Hero checks

 

RIVER ($142) 6:heart: 5:club: 9:heart: 3:diamond: A:diamond:

 

CO bets $95, Hero folds

 

 

Missclickar synen pre (eller så spewade jag) så blir i en lite fundersam spot.

Iaf, fi är en nit som spelar 12/10/6.5 med 3 i agg factor. Som spelat känns riverfolden rätt klar med tanke på att ett ess landade som träffar hans range rätt bra. Men turnspelet, är det för passivt och checka där för pottkontroll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

77 flattar jag nog hellre och KJs foldar jag nog pre ur pos den handen leder till mkt krångel.

 

Foldar ju 98s pre ofta mot en sån nit och med din pos men om du nu har synat/missclickat tycker jag du spelade handen helt okej, går ju även raisa flop då du har en hel del outs. Får du en c/r på turn är du i princip tvungen att syna så check för potkontroll känns bra.

 

Var väl bara preflop jag ogillade i alla tre händer =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

,
Jo, håller väl med att jag bör släppa KJs och 98s preflop bägge två. 77 vill jag dock gärna 3betta där, men att enbart syna kanske än vettigare ändå. Tack för inputen.

 

---

 

Just lirat klart en session på 5h där jag fick in 3k händer. Fick ett fint plus på nästan $2k på den tiden :-)

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($190)

BB ($103)

Hero ($261)

UTG+1 ($220)

CO ($199)

BTN ($118)

 

Dealt to Hero Q:heart: K:diamond:

 

Hero raises to $7, fold, CO calls $7, fold, fold, fold

 

FLOP ($17) J:club: Q:spade: T:club:

 

Hero bets $13, CO raises to $53, Hero raises to ?

 

Vill man vara nittig ska man väl kanske folda KQo preflop utg, men vad gör vi på floppen nu?

Fi är rätt ny på bordet (50/25/0 på de 12 händer han lirat) så hans stats är inte allt för mycket att kolla på.

 

---

 

Får inte ut nå fler händer från HM nu. Handreplayern verkar bugga sig... Men fanns inte så mkt intressant ändå.

Tvåan i rejkracet jag siktar på att vinna verkar ha vaknat till och lirat rätt mkt, så blir nog och spela mer framöver för att behålla ledningen. Är ju inget monsterpris till vinnaren jämfört med vad man rejkar, men med tanke på att man lirat rätt mkt hittills och ligger i ledningen vore det dumt att "ge upp" racet nu.

Så siktar på minst 3-4h speltid alla kvarvarande dagar i rejset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...