Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Kallt att gladeligen få in det med AQs 200bb. Ibland måste man men finns inget vi är favorit mot förutom råbluff. Vilket ungefär 1% av spelarna på nivån är kapabla till

 

Missade att det var 200bb, dock så skulle det göra mig ännu mer benägen att 3beta AQs dock ej betala av. Då kanske vissa resonerar att: "om du inte är beredd att betala av med AQs pre så ska du inte 3beta den heller", men vi 3betar ju för att vi förväntar oss att få syn av sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1 : Tror aldrig du får in det bra här på river. Tror du att du får syn av Jx eller sämre? Hans linje är ju skum, men

den erfarenhet jag har så pushar jag aldrig här på river för värde på 2,5-5 med TPTK.

 

Hand 2: Inte mkt att göra åt , turn dödar rätt kraftigt.

 

Hand 3 : Sucks , spelar likadant som dig.

 

Hand 7 : Tycker du tar fel linje på turn mot en 4 % prf. Du gör om din hand till bluff när jag tror att du i många fall kan ligga bra till. Jag c/c bara på turn.

 

Hand 4-5-6-8 , inte mkt att säga. WP

 

 

När det gäller AA handen så tycker jag du spelar den dåligt fkt , skjuter du inte på flopp med rätt många händer där när du 3-bettat?

Att sedan check-raisa turn skriker verkligen starkt och han foldar nog det mesta av sin range. Skjut flopp imo , när du sedan inte gjorde det så måste du skjuta turn alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att det var 200bb, dock så skulle det göra mig ännu mer benägen att 3beta AQs dock ej betala av. Då kanske vissa resonerar att: "om du inte är beredd att betala av med AQs pre så ska du inte 3beta den heller", men vi 3betar ju för att vi förväntar oss att få syn av sämre.

Det är absolut inget fel med att 3betta AQs men LilJoakim är av vad jag har sett ganska aggresiv och tänkande spelare som jag tror har en ganska balanserat spel, han kommer att 4betta oss ibland som bluff och ibland med stål här.

Om man vill ha ngn synrange från sb tycker jag att AQs är en bra hand att syna in med för jag tycker inte om att behöva lägga den, då trebettar jag hellre AQo.

 

Vill bara få igång en disskussion med olika tankar och alternativa sett att spela!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstod itne det där med att d skulle vara som att check/folda allt utom nuts?

SJälvklart har vi sämre händer i vår 3betsrange, sa att jag ville balancera upp en bättre synrange om man vill ha en sådan. Om man inte kan tänka sig ha ngn utav dom starkare händerna i en synrange så kan man inte ha ngn synrange alls. Vilket inte behöver vara fel heller eftersom det är OOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vill bara få igång en disskussion med olika tankar och alternativa sett att spela!:-D

 

Det är så det ska vara, hade man inte haft en diskussion så hade alla spelat den likadant (vilket vore otroligt tråkigt och troligtvis inte så vinstgivande).

 

Olika tankar om alternativa sätt att spela tror jag nog alla lär sig något av då man ofta har en tendens till att snöa in sig i sitt eget tänk (iaf jag :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av falukorven

Är det skönt att bli rövknullad musen ?

 

Jag hoppas de smörjer in dig ordentligt innan penetrationen.

 

Antar du som är KTc-fisken?

 

 

Nope, jag spelar inte cash game på svenska spel.

 

Jag hoppas att du förstår att jag inte ville jävlas, eller ju jävlas ville jag fast med glimten i ögat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet att 3-betta AQ är ju att du sällan får in det bra sen på A hög flopp men att det blir svårt att släppa. Synar du bara så är ju sannolikheten att han har ett sämre ess klart större och du får värde av dem, foldar du inte bort AJ- rätt ofta när du 3-bettar här?

 

 

Isf 3-bettar jag hellre sämre händer där som QJ, KQ (då kan man folda bort starkare händer också, och för balans) och lite nöthänder.

 

Men jag kanske tänker galet så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...