Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska ge fan i att posta resultat här då jag äntligen insett att det jinxar mig.

Samma här. Känns iaf inte som att det är nån fördel att posta resultat varje dag/session. 2-3 ggr per månad fungerar bättre just nu för mig iaf.

Bättre att skriva om sitt spel och händer än kortsiktiga resultat :) Även om db'b kanske blir mindre spännande för många läsare.

 

I senaste handen: Är det inte ett bra läge att höja flop eller turn här för att få upp potten? Iom att du inte 3-betade sätter han dig nog inte på AK och fortsätter med KQ. Och han lär ju inte sätta dig på en 4'a.

KJ checkar nog folk ofta turn eller river ändå för lite pot-kontroll, så tror inte man får mindre värde av den om man höjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Fi över så många händer, verkar inte vara helt åt skogen iaf.

 

Standard?

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 207011

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (SB): $394.50

BB: $423.05

UTG: $209.00

CO: $215.25

BTN: $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 7 :club: 7 :diamond:

3 folds, Hero raises to $6, BB raises to $21, Hero calls $15

 

Flop: ($42.00) 5 :heart: 7 :heart: 6 :club:(2 players)

Hero checks, BB bets $22, Hero requests TIME, Hero calls $22

 

Turn: ($86.00) 4 :heart:(2 players)

Hero checks, BB checks

 

River: ($86.00) Q :diamond:(2 players)

Hero checks, BB requests TIME, BB bets $60, Hero calls $60

 

Varför inte cr på flopp? Känns som att det kommer så mkt turn kort som kan döda vår action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att om det går bra ena dagen så är man "tvungen" att plussa lika mkt nästa dag. har haft för mkt fokus på resultat det senaste och därför har det blivit mkt dåliga spel. :(

Mm det blir ofta samma här, särskilt om man skriver resultat varje dag.

Jag tycker också det är lätt att börja se "det nya beloppet" i rullen efter ett stort plus som "standardbeloppet", och blir sen lätt stressad/tiltad om man hamnar under det. Även om man fortfarande är plus från gårdagen.

 

Jag tror inte det tänket är HELT fel, men måste ändras till ett annat synsätt för att fungera, annars blir det som nån slags slösande snålhet :-P

 

Tror han kommer släppa typ alla händer som slår mig om jag höger turn. Förutom just KQ som jag inte tror han är jätteglad över att syna en eventuell raise på turn. Han vet ju att jag aldrig bluffar där i princip. Behöver faktiskt inte alltid spela för att vinna ett helt inköp har jag insett nu.

Han kommer ju checksyna alla rivers med KJ/KQ osv. Samtidigt som han kanske 3barrelar då han vet att jag inte har så många starka händer i min synrange här. Tycker det är bättre att bara syna turn och hoppas han skjuter en gata till tom.

Jag tror faktiskt inte många på NL200 släpper KQ/KJ om du skulle höja till 33$ på flop från MP.

Det är ju det som är så bra med att bara syna med AK pre; motståndaren sätter oss sällan på handen om dom har KQ, utan tror vi oftare har ett drag eller bluff, och har ändå inget annat val än att syna. Särskilt om det finns nåt drag på floppen.

 

Sen får man ju större valmöjlighet på turn om man vill bygga på potten eller checka beroende på fi, då han nästan alltid kommer checka turn.

 

Men att bara syna fungerar ju också på den brädan, och vissa spelare skjuter ju alla gator när man bara synar, men släpper ganska lätt mot raise.

 

Behöver faktiskt inte alltid spela för att vinna ett helt inköp har jag insett nu.

Det där är förjäkla klokt, och nåt jag försöker tänka på ofta. Tycker ofta det är sånt fokus på att "få in pengarna" att folk inte ens funderar över alternativen.

Och det minskar ju ofta variansen ganska mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Fi över så många händer, verkar inte vara helt åt skogen iaf.

 

Standard?

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 207011

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (SB): $394.50

BB: $423.05

UTG: $209.00

CO: $215.25

BTN: $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 7 :club: 7 :diamond:

3 folds, Hero raises to $6, BB raises to $21, Hero calls $15

 

Flop: ($42.00) 5 :heart: 7 :heart: 6 :club:(2 players)

Hero checks, BB bets $22, Hero requests TIME, Hero calls $22

 

Turn: ($86.00) 4 :heart:(2 players)

Hero checks, BB checks

 

River: ($86.00) Q :diamond:(2 players)

Hero checks, BB requests TIME, BB bets $60, Hero calls $60

Här tycker jag det är ett perfekt läge att göra lite psycho-spel; c/r all-in på flop!

Du är glad över en fold, men stor favorit i nästan alla lägen. Och det finns stor chans att han sätter dig på många andra mycket svagare händer än set.

Och jag tror nästan han skulle kunna syna med mycket i tron om att du har ett drag, eller själv syna med ett drag/lägre set och tro att du har överpar.

 

Tycker inte man ska bry sig om att det är 200 bb just här, tror det är en winwin-situation för dig om du pushar.

Men det skulle vara en jäkla skillnad om du hade överpar/2 par såklart.

 

Har han AhAd leder du med 85% på flop.

 

AhKh leder du med 74%.

 

Har han lägre set 93%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...