Gå till innehåll

SVS hackat?


booring

Recommended Posts

Sharkscope missar ibland enstaka sng's. Om Sharkscope missar 10% så kanske SharkScope just missat 9-10 st på de senaste 100 han har spelat. Låter långsökt, men det kan vara en till förklaring.

 

Jag tror på dumpning av pengar från stulna konton eller från fejkade användare som spelar med stulna kontokort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det fanns ett exakt likartat fall på Ongame för några månader sedan.

Supporten hävdade även där först att "det står rätt till".

 

Det visade sig då vara stulna kreditkort, så hade bara Ongames support varit lite alerta så hade Ongame sparat mycket pengar i fraud. Nej, nu skickade de sina standardsvar i stället.

 

Stulna kreditkort kan vi väl utesluta i det här läget? Det har väl SvS för bra rutiner för, med sin personkoll.

 

Han spelar på 100 och 200-kronorsnivån? Vi kanske ska be Shahin eller Cassano spela ett par matcher mot honom, för att se hur det går till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill absolut inte spä på fusk-scenariot (behövs ju inte).

 

Men jag känner en kille som är aktiv här på pf som hade tappat bort en HH ur sitt HM, han mailar supporten och ber dem mejla HH för den aktuella handen och han får ett mejlsvar med HHn där ALLA hålkort för alla spelare runt bordet visas..

Vi tyckte det var lite skumt, vet inte om han gjorde något mer åt det hela.

 

Sen om det säger varken från eller till vet jag inte, men det borde ju öka chanserna att man någonstans på något sätt kan se alla hålkorten i realtid också!?

 

var ju exakt det här som fällde AP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på dumpning av pengar från stulna konton eller från fejkade användare som spelar med stulna kontokort?

Det hade varit den troliga förklaringen på alla sajter utom just SvS. Då måste du även komma över någons spelkort, personnummer, hemadress osv. Visst, det går - men inte för några hundralappar, när du kan stjäla så mycket mer på andra sajter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag också fått, HH med alla hålkort, det är inte samma som den som sparas lokalt.

 

frågan är med vilken fördröjning sådan information blir tillgänglig för supportmupparna. vore bra lustigt om det visar sig att killen i fråga jobbar för SVS supporten om det finns sådana flaws.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite läskigt är det ju att läsa om, får hoppas på bugg hos sharkscope. De skriver ju på sidan att de har sin egen tracker som samlar resultat och inte får någonting officiellt av spelsajterna. Risken att det blir nåt fel här är ju faktiskt inte så liten, jag menar, jag har t.o.m problem med korrekt resultat i Holdem Manager.. ;-)

 

Lite fånigt att svs-supporten avfärdar allt med att säga "det går inte att fuska" (när de uppenbarligen kan se även foldade hålkort..) istället för att meddela att de kommer att utreda saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar HU SnG regelbundet på SvS men har aldrig stött på Vargflock, och tur är nog det.

 

Något som dock talar emot är att jag såg honom spela 1/2 för en vecka sedan, och där kunde han inte släppa KK när motståndaren hade 55 på Q85.

Om han nu ser hålkorten borde han lägga, eller har han bara övernaturliga krafter HU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han något "konstigt tecken" i sitt användarnamn? Det finns exempel på där sådana namn hindrat SharkScope från att tracka rätt (dock inte bara tracka vinster...).

 

För övrigt, att SharkScope av en slump skulle missa just de förlorande matcherna i en säg 120-matchers serie är ännu mindre troligt än att vinna 93 på raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han något "konstigt tecken" i sitt användarnamn? Det finns exempel på där sådana namn hindrat SharkScope från att tracka rätt (dock inte bara tracka vinster...).

 

 

Nej, Vargflock

 

Edit: Han var uppe på 62 matcher för en vecka sen eller något då valde jag inte att rapportera eller skriva något nånstans men när jag idag sökte på honom så var han på 92 raka då tyckte jag de var lite väl mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han något "konstigt tecken" i sitt användarnamn? Det finns exempel på där sådana namn hindrat SharkScope från att tracka rätt (dock inte bara tracka vinster...).

 

För övrigt, att SharkScope av en slump skulle missa just de förlorande matcherna i en säg 120-matchers serie är ännu mindre troligt än att vinna 93 på raken.

 

buggen kanske ligger i något datumrelaterat och har bara förflyttat förlustmatcherna av en slump. och jo jag tror nog visst att det har funnits fall där kontot bara har trackat vinster. var det inte nån lirare på everest som hade nicket "user" eller liknande som fuckade upp SS? något åt det hållet vill jag minnas. eller så var det i ongame härvan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

buggen kanske ligger i något datumrelaterat och har bara förflyttat förlustmatcherna av en slump. och jo jag tror nog visst att det har funnits fall där kontot bara har trackat vinster. var det inte nån lirare på everest som hade nicket "user" eller liknande som fuckade upp SS? något åt det hållet vill jag minnas. eller så var det i ongame härvan

 

men då är det väll att kolla upp dom han mött och se om det står samma sak i deras historik dvs att han vunnit eller blir de samma fel där ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vore bra lustigt om det visar sig att killen i fråga jobbar för SVS supporten om det finns sådana flaws.

 

insiders...ett välkänt fenomen i säkerhetsbranschen och särskilt i lågkonjunkturer

 

 

För övrigt, att SharkScope av en slump skulle missa just de förlorande matcherna i en säg 120-matchers serie är ännu mindre troligt än att vinna 93 på raken.

 

det stämmer nog, men att nån manipulerat data behöver inte vara så osannolikt(finns ju massor av exempel på sånt)

 

 

Tar för givet att folk hojtar till vid action...

popcorn? stream? nåt skumt är i görningen, men utan hh och/eller att nån spelar är väl allt bara tänkbara orsaker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...