Gå till innehåll

SVS hackat?


booring

Recommended Posts

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

chipdump hur tänker du nu ? förklara sry om jag e trög

 

Någon/några har hackat 2 eller flera konton på Svenskaspel. Efter det har dem systematiskt satt i system att förlora alla pengar på kontona till ett av hackaren ägt konto så han den vägen tömmer de hackade kontona på pengar.

 

Sen skulle jag vilja säga att vi inte kan utesluta bugg i sharkscope. Jag har spelat ett hundratal 5mannaturneringar och ligger enligt mitt excelark upp 4300SEK på 102 spelade tuneringar. Enligt sharkscope ligger jag +$176 efter ca. 80 spelade tuneringar. Den verkar inte stämma alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon/några har hackat 2 eller flera konton på Svenskaspel. Efter det har dem systematiskt satt i system att förlora alla pengar på kontona till ett av hackaren ägt konto så han den vägen tömmer de hackade kontona på pengar.

 

Sen skulle jag vilja säga att vi inte kan utesluta bugg i sharkscope. Jag har spelat ett hundratal 5mannaturneringar och ligger enligt mitt excelark upp 4300SEK på 102 spelade tuneringar. Enligt sharkscope ligger jag +$176 efter ca. 80 spelade tuneringar. Den verkar inte stämma alls.

 

hackat 92 olika accounts ? bla ett är mitt. nej fail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har mött honom i en av de 92. Hur spelade han då? Klonkade han ut dig på river eller synade han ner din bluff med high card 9?

 

ak mot a7 allin pre sista handen 4tal 7or .

 

Resten typ bluff han shovar .

 

3bet värde range han foldar , 3bet bluff range han 4bet allin. dock så är det bara en sng o då kan han hittat ngt när jag bluffat o inte haft ngt när jag 3betat för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, även om chipsdump i teorin skulle förklara 92 vinster i rad låter det osannolikt(men inte helt omöjligt) i praktiken att så många skulle vara inblandade ....och särskilt om det är några här som själv spelat mot kontot under den streaken?

 

 

+att få ut pengar från svs till fel person är väl inte det lättaste iom att kontot måste vara manuellt reggat för utbetalningar i förväg med att skicka in papper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hackat 92 olika accounts ? bla ett är mitt. nej fail

 

Är det så osannolikt att det handlar om en hanfull vanliga "turträffar" mot vanliga konton o resten är chipdumps?

Det behöver väl inte ens vara frågan om hackade konton utan nyöppnade diton med fiskade kortnr??:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så osannolikt att det handlar om en hanfull vanliga "turträffar" mot vanliga konton o resten är chipdumps?

Det behöver väl inte ens vara frågan om hackade konton utan nyöppnade diton med fiskade kortnr??:evil:

 

Ja, det är grymt otroligt ändå. Även om det bara handlar om en handfull riktiga spelare, säg fem stycken, är sannolikheten oerhört låg att han skulle ha vunnit mot alla dem under just sin fuskarstreak.

 

Men får väl tro att det rör sig om en bugg någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så osannolikt att det handlar om en hanfull vanliga "turträffar" mot vanliga konton o resten är chipdumps?

Det behöver väl inte ens vara frågan om hackade konton utan nyöppnade diton med fiskade kortnr??:evil:

 

Nej, det är inget seriöst alternativ.

Ev skulle det kunna gå att ha så mycket tur att man lyckas vinna 30raka.

Folk har lyckats fått 13rätt på lotto multipla ggr förut...

92 Finns liksom inte. Det är bortom allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill absolut inte spä på fusk-scenariot (behövs ju inte).

 

Men jag känner en kille som är aktiv här på pf som hade tappat bort en HH ur sitt HM, han mailar supporten och ber dem mejla HH för den aktuella handen och han får ett mejlsvar med HHn där ALLA hålkort för alla spelare runt bordet visas..

Vi tyckte det var lite skumt, vet inte om han gjorde något mer åt det hela.

 

Sen om det säger varken från eller till vet jag inte, men det borde ju öka chanserna att man någonstans på något sätt kan se alla hålkorten i realtid också!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen om det säger varken från eller till vet jag inte, men det borde ju öka chanserna att man någonstans på något sätt kan se alla hålkorten i realtid också!?

Att de sparas är ju inte konstigt alls utan verkligen rimligt, men att SvS bjuder den som ber om det på motståndarens muckade hålkort är jävligt dåligt och kan indikera dåliga rutiner, vilket öppnar för fler möjligheter till shenanigans.

 

Men 92 är så extremt att det nästan blir svårt att förklara ens med synliga hålkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...