Gå till innehåll

The Well - Gosan1/Cristal*/JessLove


Glödlampan!

Recommended Posts

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ohh, en man med smak alltså.

 

vad hade ålen i aquariumet på weavers kontor för betydelse för TSCC?

är dexters syrra sexig?

 

Ålen var en del av henne som hon av någon anledning hade där.

 

Dexters syster är inte sexig men porrig på det viset att hon tillåter en att göra hemska saker vid sex med henne imo. Agree?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ångrar du att du startade wellen efter Supertequila?

(Som att köra stand-up efter Seinfeld typ :))

 

Var lirar du PLO?

 

Bästa reggsen på sajterna?

 

Varför betedde du dig som en idiot med ditt tidigare nick?

 

Vanligaste leaksen hos kompetenta regs?

 

Och vad gör du för att exploatera dessa?

 

Varför hade jag fel när jag trodde att du skulle gula fortare än kvickt?

 

Vilka är topp-5 på PLO5k(eller PLO2k) 6max worldwide och vad gör dom svårspelade om du mött någon av dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ångrar du att du startade wellen efter Supertequila?

(Som att köra stand-up efter Seinfeld typ :))

 

Ja lite, men jag är inte en helt ointressant person så bara om jag får rätt frågor så blir nog denna well lite intressant iaf!

 

Var lirar du PLO? b2b

 

Bästa reggsen på sajterna? Cassano var duktig, vet ej om han still lirar

men under annat nick. Det finns flera duktiga regs men kan inte direkt

minnas deras nick nu

 

Varför betedde du dig som en idiot med ditt tidigare nick? Tycker inte jag gjorde det, jag gull-gullade bara inte som många andra gjorde. Iofs kanske detta svar gör mig till dryg, om jag uppfattas så på nätet är jag absolut inte det irl :D

 

Vanligaste leaksen hos kompetenta regs?

På omaha är jag väll ingen jätteexpert själv, men jag gillar att 3-betta light, då kan vissa reg betala av / syna push på flopp ganska light såsom att jag enbart kan ha AAxx.

 

På fixed har alla regs olika leaks på boss och b2b, ingen jag inte anser mig ha edge på. När jag tidigare lirade i svåra fixed games mot de bästa så var jag förmodligen lite för passiv, så regsen jag möter kanske är för passiva mot mig. En annan vanlig leak är att folk inte kan folda på rivern/turn då man obv är slagen

 

Och vad gör du för att exploatera dessa?

På omaha: 3 bettar light

På fixed: Foldar då jag är slagen, raisar light

 

Varför hade jag fel när jag trodde att du skulle gula fortare än kvickt?

För att jag är intelligent och har haft tur vid kritiska punkter under den tiden då jag var en tilter.

 

Vilka är topp-5 på PLO5k(eller PLO2k) 6max worldwide och vad gör dom svårspelade om du mött någon av dom?

 

Ingen aning, har bara spelat omaha på b2b. Cassano är nog svårast på b2b, han var duktig på det viset att han visste exakt vad man hade för hand och därigenom spelade optimalt för att mjölka/folda/bluffa bort en från den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Give me more! Jag pluggar indek på lith (men uppehåll nu i vår) men kommer från värmland från början. Jag har i princip aldrig grindat ihop med en polare (de spelar ej poker, förutom pinnen men vi bor ej på samma ort längre).

 

Saknar ibland glidarlivet många av er lever som åker omkring och ser världen och grindar ihop. Jag reser iofs mycket men ej med poker inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått höra av en viss Gunnfjaun att du gillar katter! Berätta en rolig katthistoria!

Coachar du fortfarnade? Vilken är den högsta NLH nivå som du tror du skulle slå i dagsläget?

 

Haha Japp, vi kom och tala om katter då jag stejka honom :D Hmm svårt att säga en historia specefikt, min och min tjejs katt är så galen och gör konstiga saker hela tiden :P Jag coachar kanske om någon skulle vilja men har ingen adept just nu.

 

Jag är som sagt inte en NL-spelare men jag tror jag kan slå 1/2 NL iaf.

 

Skall och hälsa på manneby i sommar, skall bli riktigt roligt. Bor du också i Göteborg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Japp, vi kom och tala om katter då jag stejka honom :D Hmm svårt att säga en historia specefikt, min och min tjejs katt är så galen och gör konstiga saker hela tiden :P Jag coachar kanske om någon skulle vilja men har ingen adept just nu.

 

Jag är som sagt inte en NL-spelare men jag tror jag kan slå 1/2 NL iaf.

 

Skall och hälsa på manneby i sommar, skall bli riktigt roligt. Bor du också i Göteborg?

 

Jag fick höra ngn gammal hstoria om att du fångat en katt som hoppade in i din lägenhet i Linköping :-D

 

På sommaren bor jag i Göteborg, kan kanske styra upp ngt då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah aa första året i lnkp så bodde jag i ett korridorsrum i ghettot (Ryd). Då jag hade en trist kväll så köpte jag kattmat och la på fönsterbrädan och hade samtidigt fönstret öppet på natten då jag grinda. Då jag hörde att en katt hoppa upp så tog jag snabbt in den i lägenheten och stängde fönstret.

 

Lekte med den en halv dag, gav den käk (den var skelett) etc. Sen så återfick den sin frihet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelade jag så dåligt i min enda session mot dig (iaf på b2b)? (nickar tomgusxxx) Är du extra svår att möta?

Har du hängt något på PF mellan Gosan1 och Jessica tiden?

Har du läckor som du är medveten om, men inte orkat lösa/kan lösa någorlunda bra?

Har du blivit coachad?

Har du en 4betsrange från btn i PLO vid a)75bb b)100bb c)150bb d)200bb och vilka fördelar- respektive nackdelar ser du med att ha det/inte ha det?

Hur bra teoretiskt är du?

Skulle du beskriva dig som en "feelplayer" eller en "mattespelare"?

Har en djup matematisk förståelse störst inflytande i LHE, NLT eller PLO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelade jag så dåligt i min enda session mot dig (iaf på b2b)? (nickar tomgusxxx) Är du extra svår att möta? Vi spelade ej så många händer men gillar att panga hu omaha så antar jag är lite svår ibörjan innan jag blir exploated. Jag har bara spelat omaha ett par månader men verkar vara ett ganska logiskt spel jämfört med NL vilket jag aldrig riktigt förstått..[/b]Har du hängt något på PF mellan Gosan1 och Jessica tiden? Ja men utan nick-name, har lurkat.

 

Har du läckor som du är medveten om, men inte orkat lösa/kan lösa någorlunda bra? På fixed, nej men på omaha så väljer jag att spela semisvaga starthänder för ofta på 6 max bord. Händer som ofta är semidominerade pf. Försöker lösa det men man kommer på sig själv allt för ofta.[/b]

 

Har du blivit coachad? Nej, men coachat

 

Har du en 4betsrange från btn i PLO vid a)75bb b)100bb c)150bb d)200bb och vilka fördelar- respektive nackdelar ser du med att ha det/inte ha det?

Hur grundare stackar desto mer 4-bettar jag (allin). Fördelar är att man kan isolera en spelare och få döda pengar i potten med händer som inte spelar bra multiway. Vid 200BB så pangar jag nog bara AAxx+

 

Hur bra teoretiskt är du? På LHE är jag väldigt bra teoretiskt men på omaha är jag nog inge vidare. Omaha är väldigt nytt för mig.

 

Skulle du beskriva dig som en "feelplayer" eller en "mattespelare"?

Jag är duktig på matte och antar jag är en mattespelare, men samtidigt så sitter jag inte direkt och räknar på ranges så man kanske kan kalla mig feelplayer, dunno, svår fråga.

 

Har en djup matematisk förståelse störst inflytande i LHE, NLT eller PLO?

 

I LHE handlar varje beslut bara om matte alltid, i PLO är det kanske mer att utnyttja folks svagheter och läckor optimalt? Men jag kanske bara tror så för att jag är ny på omaha. NL har jag ingen aning om då jag ej kan spelet.

 

.. Bra frågor! Btw är det du som jag har på msn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. Bra frågor! Btw är det du som jag har på msn?

 

Tack :) Ska försöka komma på lite fler sen.

 

Nepp, det är inte jag. Om du vill så kan jag PMa msn.

 

Hur ser du på tableselection och vilka är de bästa spelarna på B2Bs PLO mid- och highstakes bord?

 

Har du spelat något stor liveturnering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför började du spela just PLO?

Är du helt självlärd i PLO eller hur har du arbetat med ditt spel?

Vilka är det vanligaste misstagen en lowstakes PLO-grinder gör?

Spelar du fortfarande FL?

Varför spelar du rakerace när priserna är relativt små i förhållande till dom stakesen du spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...