Gå till innehåll

The Well - Gosan1/Cristal*/JessLove


Glödlampan!

Recommended Posts

Tack :) Ska försöka komma på lite fler sen.

 

Nepp, det är inte jag. Om du vill så kan jag PMa msn.

 

Hur ser du på tableselection och vilka är de bästa spelarna på B2Bs PLO mid- och highstakes bord?

 

Har du spelat något stor liveturnering?

 

Ja, PM! Kom på det var ebi jag hade, era nicks likar varandra lite:p

 

Jag anser tableselection vara av yttersta vikt, dock är det något jag har insett på sistonde, 19/20 delar av min karriär har jag suttit vid mig vilket bord som helst. Tror det har utvecklat mitt spel en del.

 

Hm, bästa, tycker folk byter nicks så ofta, kan ta det på msn sen så jag lirar eller kollar på borden och kommer ihåg folks nick då :P

 

Nej tyvärr, var sick nära att jag hakade på Dapajn till portugal och estroil men det blev visst så att ngns flickvän hade dumpat någon så resan ställdes in.. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför började du spela just PLO?

Är du helt självlärd i PLO eller hur har du arbetat med ditt spel?

Vilka är det vanligaste misstagen en lowstakes PLO-grinder gör?

Spelar du fortfarande FL?

Varför spelar du rakerace när priserna är relativt små i förhållande till dom stakesen du spelar?

 

 

1) Dunno, kasst med FL games och jag suger på NL

2) Jag har bara spelat ett par månader och har lärt mig själv det jag kan(?)

3) För passivt preflop, tror alltid att fi har nuts

4) Ja men ej så mycket, borde testa ipoker eller något, kanske fler games där. Har inte fått FL-action på b2b på flera månader.

5) Gratis pengar, inget motstånd i racen. Skulle endå spelat på boss/b2b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO.

du öppnar knapp och får omslag från "duktig svensk" i BB med 200BB i stackdjup du har ingen särskild read anta att han har AA lagom ofta och annars en skapligt tight range innehålland lite rundowns osv. floppen kommer 225r och han leder 3/4 pot. Hur spelar du vidare med KK**, 6789 och 55** ? *

 

 

skulle utveckla lite här men såg du brukade panga på 4bet med AA** så tar inte med den handen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO.

du öppnar knapp och får omslag från "duktig svensk" i BB med 200BB i stackdjup du har ingen särskild read anta att han har AA lagom ofta och annars en skapligt tight range innehålland lite rundowns osv. floppen kommer 225r och han leder 3/4 pot. Hur spelar du vidare med KK**, 6789 och 55** ?

 

Beror ganska mycket på gameflow så sjukt svårt att säga, men kanske såhär:

 

KK, fold 75%, call 25%

6789 fold 90% 3/4 10%

55 pot 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trueballa, det var som fan! Kul att höra att du lirar igen. Har du pluggat färdigt nu? Nej, halvägs, men har uppehåll i vår:p

Vart ser du dig själv om tre år? Om 10 år?

 

3år: Klar med utbildning, kanske söker jobb, om jag blivit rik på poker så kanske jag öppnar en klädaffär istället

 

10 år: Har en framgångsrik karriär antingen inom näringslivet eller pokern (if poker, sidoprojekt som klädaffär)

 

Spelar du inte sngs längre? Om inte, varför? Trist, jag torskar bara även om jag själv tycker jag spelar bra. Dessutom grinda jag mest sngs för vip under den tiden innan jag börja med omaha samtidigt som jag ej hade mycket FL action.

Gl!

 

Japp, glömde säga det, jag nickade TrueBalla ganska länge på b2b. Har även nickat Gosan samt Iloseuwin.

 

Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, glömde säga det, jag nickade TrueBalla ganska länge på b2b. Har även nickat Gosan samt Iloseuwin.

 

Vad nickar du?

 

Ergyn på tiden jag spelade mot dig, kul att höra att det går bra för dig nu (=

Förut var det ju bara i stort sett du och jag som kunde spela på de högre sng nivåerna, mycket värre nu imo tyvärr.. Kanske bara jag som tappat så fruktansvärt mycket iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag gör annorlunda är nog syn 75% med KK och fold 25% och sedan hoppas jag att jag har bra read på turn och river :)

siffror ur luften förstås här men om vi ska anta en duktig spelare som höjer annat än AA och sedan får man väl gissa hur ofta han bluffar en torr flopp/ fortsätter på turn och river.

 

total luft som 6789 känns rätt att bluffhöja ibland och sedan floata med 6677 och sådant ibland och 55** kan väl vara både höjning och syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm med KK beror väll på lite om fi är duktig och kan reppa AA flera gator, om man synar är handen ganska face up imo, visst man kan ha en 2a men ej så ofta man kanske har det.

 

55 gillar jag att potta för det blir så jäkla svårt att få ut pengar annars, och om det visar sig han har 2a får du in allt. Dessutom kan han tro att ett starkt potbet eg är bluff. 6677 floatar jag nog 0%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo KK blir väl bluffångare men det går väl inte göra så mycket åt . Egentligen så synar jag hellre med vilket dubbel par som helst eller wrapen innan jag synar KK då vi ändå bara slår en bluff. Inte ens om man spelar mot Gus Hansen kan man väl stacka av med KK och räkna med att se QQ,JJ i showdown 8-)

 

håller med om att spela 55 hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe du inser väl själv att du avslöjade rätt så precist vilket förmögenhet du har här va?:-) Folk får tänka själva om det inte fattar...=)

 

Vilken enhet snackar du? Jag talar zimbaweanska dollar :P

Sen så sa jag ej att jag hade det i förmögenhet, har levt rätt gött i några år nu :)

 

pingis hu4rollz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahha sick, kolla fetmarkerade:

 

Game # 1231184382 - Omaha High Pot Limit EUR 15/25 - Table "Tanta"

Game ended 2009-06-03 01:37:06 GMT+01:00

 

Players:

JohnnyFlux (EUR 6 274,75 in seat 3)

nbcleader (EUR 3 091,50 in seat 4)

Cristal* (EUR 2 095,00 in seat 5)

ABOjake09 (EUR 1 670,50 in seat 6)

 

Dealer: ABOjake09

Small Blind: JohnnyFlux (15,00)

Big Blind: nbcleader (25,00)

 

Cristal* was dealt: Kh - 9h - Ts - Kd

 

Cristal* Raise (90,00)

ABOjake09 Raise (155,00)

JohnnyFlux Fold

nbcleader Fold

Cristal* Call (65,00)

 

Flop 2c - 2h - 5d

 

Cristal* Check

ABOjake09 Bet (262,50)

Cristal* Call (262,50)

 

Turn 2c - 2h - 5d - 4d

 

Cristal* Check

ABOjake09 Bet (656,25)

Cristal* Fold

ABOjake09 Payback (656,25)

 

ABOjake09 didn't show hand

 

 

ABOjake09 wins: EUR 873,00

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...