Gå till innehåll

The Well: SuperTequila


Supertequila

Recommended Posts

Könsstympa? Vi pratar inte omskärelse av kvinnor nu.

 

Att skära bort förhuden är i princip som att ta bort blindtarmen. Finns inga nackdelar, bara fördelar.

 

njäää. lite stockholmssyndromvarning på dig nu.

 

förhuden har fler nervtrådar än klitoris 20k vs 8k eller något. minskar njutningen vid sex. kanske inte lika drastiskt som för tjejer som könsstympas men liknande effekt iaf. intressant parallell du kanske förstår, jämför sex med eller utan kondom.

 

dessutom försvårar den onani kraftigt, många omskurna män kräver glidmedel för kunna onanera, hur många icke-omskurna kör med det? opraktiskt och pinsamt om inte annat.

 

4% får komplikationer. direkt. finns fall där barn dör. i london dog en pojke 2007 av operationen. i USA dör ca 1 barn årligen, ca 1/1.2M dör av operationen. vill du verkligen leka rysk roulette med ditt barn?

 

nej du supertequila, skona ditt barn från dina barbariska religiösa kroppmutileringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kvinnlig omskärelse är ju ett sätt för män att dominera och förtrycka kvinnans sexualitet, och det är ju bara fånigt att jämföra dessa två. Tror inte du hittar någon "lärd" person som håller med om jämförelsen.

 

Jag har både svarat på fördelarna och länkat till artikel kring det. Antar att du får läsa mina svar innan du ställer nya frågor.

 

Att ollonet blir mindre känsligt (inte förlorar känsel) är imo inte en nackdel, utan tvärtom.

Nej, jag läser inte igenom 222 inlägg, att du anfört argument för omskärelse tror jag säkert. Jag har dock aldrig hört någon icke omskuren klaga och själv har jag aldrig ens tänkt tanken.

 

Jag förstår bara inte hur din livsfilosofi (vilket var min fråga), som verkar väldigt liberal, rimmar med det beslutet. Din son får alltså inte ta det (oåterkallerliga) beslutet själv i mogen ålder. Personligen tycker jag det är för jävligt och att det ska vara förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av de där skälen är av karaktären att du måste fatta beslutet åt din son.

 

 

edit: btw, det där med dålig lukt. Var har du fått det ifrån? Och om så vore, alla normalfuntade snubbar blaskar ju snorren innan sex, oavsett förhud eller inte.

 

lukten: Under förhuden är grogrund för bakterier och svamp som skapar en odör som inte bara försvinner med o tvätta. Sådana problem finns inte med omskurna.

 

Alltså... var går gränsen för vilka beslut man får fatta för sina barn? Mitt ex är vegetarian och hennes 5-åriga barn är vegetarian också. Är det fel?

 

En som är väldigt religiös, säg Jehovas vittne, ser till att barnet växer upp med samma värderingar.

 

Jag anser inte att ingreppet är till nackdel för barnet, utan tvärtom till fördel. Och som en god förälder vill jag vidta åtgärder som är till gagn för barnet.

 

Sedan är det ju ett väldigt minimalt ingrepp. Skära bort lite extrahud, som medför livslånga positiva effekter. Jag själv vet ju vad jag pratar om så att säga.

 

Annat vore om det handlar om större ingrepp. Där kan man på ett annat sätt väga nytta mot ingreppets storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manlig omskärelse är ju ett sätt för prästar att dominera och förtrycka mäns sexualitet, och det är rimligt att jämföra dessa två. Tror inte du hittar någon "lärd" person som inte håller med om jämförelsen.

 

FYP

Att ollonet blir mindre känsligt (inte förlorar känsel) är imo inte en nackdel, utan tvärtom.

 

lika bra att skära bort hela ollonet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... var går gränsen för vilka beslut man får fatta för sina barn?

 

jag är av åsikten att du ska får göra det om du vill. jag försöker bara övertyga dig varför du inte ska vilja göra det då jag tycker det är en vidrig handling och jag i min enfald tror att jag kan övertyga dig genom argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lukten: Under förhuden är grogrund för bakterier och svamp som skapar en odör som inte bara försvinner med o tvätta. Sådana problem finns inte med omskurna.

 

Alltså... var går gränsen för vilka beslut man får fatta för sina barn? Mitt ex är vegetarian och hennes 5-åriga barn är vegetarian också. Är det fel?

 

En som är väldigt religiös, säg Jehovas vittne, ser till att barnet växer upp med samma värderingar.

 

Jag anser inte att ingreppet är till nackdel för barnet, utan tvärtom till fördel. Och som en god förälder vill jag vidta åtgärder som är till gagn för barnet.

 

Sedan är det ju ett väldigt minimalt ingrepp. Skära bort lite extrahud, som medför livslånga positiva effekter. Jag själv vet ju vad jag pratar om så att säga.

 

Annat vore om det handlar om större ingrepp. Där kan man på ett annat sätt väga nytta mot ingreppets storlek.

De där jämförelserna håller inte, det fattar du själv, du är ju en intelligent person. Och återigen: varför ska inte din son själv få fatta beslutet i mogen ålder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njäää. lite stockholmssyndromvarning på dig nu.

 

förhuden har fler nervtrådar än klitoris 20k vs 8k eller något. minskar njutningen vid sex. kanske inte lika drastiskt som för tjejer som könsstympas men liknande effekt iaf. intressant parallell du kanske förstår, jämför sex med eller utan kondom.

 

dessutom försvårar den onani kraftigt, många omskurna män kräver glidmedel för kunna onanera, hur många icke-omskurna kör med det? opraktiskt och pinsamt om inte annat.

 

4% får komplikationer. direkt. finns fall där barn dör. i london dog en pojke 2007 av operationen. i USA dör ca 1 barn årligen, ca 1/1.2M dör av operationen. vill du verkligen leka rysk roulette med ditt barn?

 

nej du supertequila, skona ditt barn från dina barbariska religiösa kroppmutileringar.

 

LOL.. den här statistiken asså.. 1 barn årligen... 1/1,2 mille.

 

Man får nog läsa på statistiken från andra hållet också. Hur många får infektioner som leder till impotens/infertilitet/död pga komplikationer med förhuden? Tror nog att statistiken där, om inte är likställd med, t o m överväger risken med omskärelse.

 

Som sagt, jag personligen har inte upplevt några som helst komplikationer med vare sig sexlivet, onani, lr annat snopprelaterad.

 

Nu ska vi inte göra den här brunnen till omskärelseforum. Jag står vid min åsikt. Fram med övriga frågor tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag läser inte igenom 222 inlägg, att du anfört argument för omskärelse tror jag säkert. Jag har dock aldrig hört någon icke omskuren klaga och själv har jag aldrig ens tänkt tanken.

 

Jag förstår bara inte hur din livsfilosofi (vilket var min fråga), som verkar väldigt liberal, rimmar med det beslutet. Din son får alltså inte ta det (oåterkallerliga) beslutet själv i mogen ålder. Personligen tycker jag det är för jävligt och att det ska vara förbjudet.

 

Tror nog att du missuppfattat min livsfilosofi. Bara för att den är liberal betyder det inte att jag anser att alla individer har rätt till egna beslut och att alla är lika.

 

Jag är anhängare av egoismen. Detta menar att jag är väldigt mycket för min egen individuella självbestämmande och mitt eget välmående, och väldigt mycket mot att andra har samma rättigheter, om det skulle försämra mitt eget välmående.

 

Jag anser inte att samhällets normer ska belasta mig när jag tycker annorlunda, men gärna belasta andra som tycker annorlunda än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Könsstympa?

 

Att skära bort förhuden är i princip som att ta bort blindtarmen. Finns inga nackdelar, bara förhudar.

 

FYP :lol:

 

On topic, ähh fan lägg ner hetset mot ST, har verkar ju som en av de vettigaste personerna här på PF förutom hans synpunkter ang att kapa en del av snorren. Med de nämnda argumenten borde man ju passa på att snitta bort blindtarmen så man problem med den i framtiden och gallblåsan så man slipper få ett gäng gallstenar som kommer jävlas i framtiden. Vidare kan man även ta bort en njure eller två samt dra ut alla mjölktänder när de kommer eftersom de ändå ska tappas så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är anhängare av egoismen. Detta menar att jag är väldigt mycket för min egen individuella självbestämmande och mitt eget välmående, och väldigt mycket mot att andra har samma rättigheter, om det skulle försämra mitt eget välmående.

 

Jag anser inte att samhällets normer ska belasta mig när jag tycker annorlunda, men gärna belasta andra som tycker annorlunda än mig.

Dvs samhället skulle tjäna mer på att ge dig ett nackskott än att låta dig leva i samhället?

 

Låter hemskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL.. den här statistiken asså.. 1 barn årligen... 1/1,2 mille.

 

Man får nog läsa på statistiken från andra hållet också. Hur många får infektioner som leder till impotens/infertilitet/död pga komplikationer med förhuden? Tror nog att statistiken där, om inte är likställd med, t o m överväger risken med omskärelse.

 

Som sagt, jag personligen har inte upplevt några som helst komplikationer med vare sig sexlivet, onani, lr annat snopprelaterad.

 

Nu ska vi inte göra den här brunnen till omskärelseforum. Jag står vid min åsikt. Fram med övriga frågor tack :)

 

fint hur du skrattar åt att barn dör helt i onödan. finns även fall där folk tagit livet av sig pga operationen.

 

och de där 4% komplikationer direkt efter operationen förklarade du bort hur?

 

därtill att män som könsstympas får en tidig koppling mellan smärta och sexualitet vilket några forskare misstänker kan göra dem våldsamma i vuxen ålder. och att könsstympade pojkar visar rädsla för doktorer några år senare.

 

och din anecdotal fallacy är inget argument.

 

hur tror du det kommer sig att antal omskärningar i australien har minskat från 90%->10% senaste 20åren? eller i USA från 95%->75%? hur tror du trenden är? och varför det är vanligt i religiösa länder men ovanligt i sekulära samhällen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs samhället skulle tjäna mer på att ge dig ett nackskott än att låta dig leva i samhället?

 

Låter hemskt.

 

Det beror på. Egoismen är väldigt mer komplicerat än det här, eftersom vi anser att samtliga beslut av alla individer i princip är egoistiska och samhället består av flera individers gemensamma viljor, lite som game theory.

 

Tänk även på att 2 egoister kan ha 2 helt olika åsikter, så det är inte en homogen ideologi, förutom själva kärnan då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar du Seinfeld?

Kanske har du sett avsnittet "The bubble boy"

Om så är fallet, vad tyckte du?

 

Ja, och Ja.

 

The Mops :) George är så jävla rolig. Han bär hela serien imo.

 

Jag spelade en sng med bland andra mr.Costanza själv. Han sa TACK TILL MIG när jag visade honom mitt set efter jag skrämde bort han från potten. Kul,va?

 

 

 

 

 

Nähä:rolleyes:

 

Lanny Barbie

http://www.jpgwallpaper.com/image_cache/65_preview.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...