Gå till innehåll

The Well: SuperTequila


Supertequila

Recommended Posts

Hur mycket pengar lägger du på kläder?

Vad har du för bil?

Vilken är din bästa resa hittills?

Vart skulle du vilja åka om du fick det betalat? Skulle du ta med någon tjej eller vänner/familj?

Vad har du för intryck av mig (pokerspelare/person osv)?

Om du fick välja en ålder att vara för evigt, vilken skulle det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur mycket pengar lägger du på kläder?

Vad har du för bil?

Vilken är din bästa resa hittills?

Vart skulle du vilja åka om du fick det betalat? Skulle du ta med någon tjej eller vänner/familj?

Vad har du för intryck av mig (pokerspelare/person osv)?

Om du fick välja en ålder att vara för evigt, vilken skulle det vara?

 

Är inte ute o handlar kläder typ varje dag som yngsta brorsan håller på, men när jag väl är ute o kollar så brukar jag lägga 8-10k på lite allmänt. Men jag gillar märkeskläder, framför allt Burberry, Tommy Hilfiger, Boss, Polo, Fred Perry, Henry Lloyd, Lyle Scott och Lacoste. Av dessa tycker jag att Burberry och Ralp Loren Polo står i en klass för sig.

 

Jag har ingen bil. Gillar taxi. Missbrukar det ganska kraftigt faktiskt. Åkte t ex taxi ner idag på lunchen hemifrån mig till avenyn, o tillbaks. Jag bor 10-12 min promenad från avenyn. Måste sluta med det här.

 

Bästa resan: Rio

 

Resa betald: Med killkompisarna; Rio. Med blandat gäng polare; Rhodos. Med flickvännen; nån tropisk ö. Med pokerpolarna; Las Vegas.

 

Intryck: Du verkar va en helt ok kille. Sköter dig på forumet i alla fall.

 

Ålder för evigt: 27. Då kan jag fortfarande skaffa 20-åriga brudar, men slipper va en pojke, utan kan va en man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att Iranskor tar den i 2:an för att inte föräldrarna ska få reda på att dom blivit av med oskulden?

 

Nej, men för att de gillar det ;)

 

Hela oskulds-BSen är rätt förlegad o ingen bryr sig längre.

 

Jag träffade en oskuld en gång, aldrig mer. De tror fan de sitter på en guldgruva lr nåt. Vilket jävla jobb för o komma till alltså. Det har t o m gått så långt att om jag nån dag träffar en oskuld, så borde jag låta en polare ta oskulden, o ansvaret, så kommer jag in som god 2a som hon lätt kan glömma sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att Hovrätten gjorde en korrekt bedömning i Tito Beltran-målet (båda fallen)?Har inte rättsfallet, men av barnflickans egna vittnesmål att bedöma tycker jag det är tveksamt om det var våldtäkt.

 

Vad tycker du om jävdiskussionerna kring Pirate Bay-målet? Är det överlag ett problem att domare ofta har kontakt med åklagare, försvarare, advokater och dylikt utanför sitt ämbete?Jag blev personligen vittne till en sån relation som belastade ett fall jag var ombud i vid hovrätten, men sen vann jag i Högsta Domstolen, så där fick de.

 

Önskar du att du hade studerat något annat än juridik? Vad i så fall?Nej, juridik är bland de bästa utbildningarna imo.

 

Vad tycker du om juristutbildningen i Sverige?Den i Göteborg är helt ok.

 

Vad har du för uppfattning om mig, om du nu har någon (person, pokerspelare)?Ingen uppfattning, sorry.

 

Är det svårare att ha konstruktiva diskussioner på nätet än live?Ja. Folk visar mer hänsyn till att vara sakliga och dialogintresserade. På nätet känns det mer som att folk skriver monologer och inte läser/tar till sig motståndarens argument.

 

Bästa bok du någonsin läst?100 år av ensamhet.

 

Vilka fem personer (som du aldrig har träffat IRL) på pf skulle helst vilja tillbringa en pubkväll med?Jag har ju träffat en del som jag gärna skulle vilja supa med, men av de jag inte träffat: Shahin89, Nebbis, saxin, Jello, Watoz.

 

Blir Jello aldrig äldre?It's a state of mind, för den fjortisen.

 

Känner du dig ofta tvungen att hoppa in i diskussioner när det handlar om ämnen du är väl insatt i och de som diskuterar hamnar väldigt fel?Nah. Jag är en typisk person som i princip struntar i vad omvärlden tycker om saker och om mig. Jag pratar med folk, lr pratar om ämnen, bara om det intresserar mig. Egoism ftw..

 

Fast diskussioner i text är ju en mycket renare form av debatt(den renaste formen?). Även om det finns retoriska knep så är har de mycket mindre betydelse. Många som är väldigt goda talare och ofta diskuterar irl tycker ju att man inte kan diskutera i text. Kan det vara så att dessa ofta baserar sin debatt på hur de argumenterar snarare än vad de argumenterar för.

 

Problematiken är ju förstås att det är ett betydligt långsammare forum. Men för goda diskussioner borde man ju kunna leva med det. Samt att det går så mycket enklare att undvika och ignorera inlägg i text än irl precis som du säger. Men är båda parter seriösa så är det en betydligt bättre form imo. Debatter live kan också sluta i pajkastning, tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte ute o handlar kläder typ varje dag som yngsta brorsan håller på, men när jag väl är ute o kollar så brukar jag lägga 8-10k på lite allmänt. Men jag gillar märkeskläder, framför allt Burberry, Tommy Hilfiger, Boss, Polo, Fred Perry, Henry Lloyd, Lyle Scott och Lacoste. Av dessa tycker jag att Burberry och Ralp Loren Polo står i en klass för sig.

 

Jag har ingen bil. Gillar taxi. Missbrukar det ganska kraftigt faktiskt. Åkte t ex taxi ner idag på lunchen hemifrån mig till avenyn, o tillbaks. Jag bor 10-12 min promenad från avenyn. Måste sluta med det här.

 

Bästa resan: Rio

 

Resa betald: Med killkompisarna; Rio. Med blandat gäng polare; Rhodos. Med flickvännen; nån tropisk ö. Med pokerpolarna; Las Vegas.

 

Intryck: Du verkar va en helt ok kille. Sköter dig på forumet i alla fall.

 

Ålder för evigt: 27. Då kan jag fortfarande skaffa 20-åriga brudar, men slipper va en pojke, utan kan va en man.

 

HAHA skön du är, finns fler som lider av samma syndrom:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har vi en fri vilja? Finns det en fri vilja?ja, typisk västerländsk bekvämlighet att ifrågasätta sånt. Ställ frågan till de revolutionärer som riskerade livet för att de trodde på någonting. Det är när man riskerar det yttersta man har, som man förstår att folk har en fri vilja."

 

 

"Där träffar du jackpot med mig Reb. Jag är en stor anhängare av filosofin "egoism" och tycker att i princip alla handlingar, även altruistiska, som leder till tillfredsställelse hos personen i fråga är i grund o botten egoistiska eftersom de syftar till att skapa någon typ av personlig tillfredsställelse, även om de kan vara maskerade som icke-egoistiska handlingar."

 

Är inte detta motsägelsefullt?

 

Dessa revolutionärer var alltså i grund och botten egoister?

 

 

Förövrigt är det här en ruskigt bra tråd,tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns ganska tydligt i tråden att du och jag delar kärleken för tjejer runt 20 fast vi är 30+.. ok nyss fyllda 30 men är väl fortfarande 30+ :-D

 

Känner du precis som jag av att det blir svårare och svårare att få respons av dessa? Eller har du nån slags inneboende don juan i dig som 20 åringarna fortfarande faller som käglor för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har vi en fri vilja? Finns det en fri vilja?ja, typisk västerländsk bekvämlighet att ifrågasätta sånt. Ställ frågan till de revolutionärer som riskerade livet för att de trodde på någonting. Det är när man riskerar det yttersta man har, som man förstår att folk har en fri vilja."

 

 

"Där träffar du jackpot med mig Reb. Jag är en stor anhängare av filosofin "egoism" och tycker att i princip alla handlingar, även altruistiska, som leder till tillfredsställelse hos personen i fråga är i grund o botten egoistiska eftersom de syftar till att skapa någon typ av personlig tillfredsställelse, även om de kan vara maskerade som icke-egoistiska handlingar."

 

Är inte detta motsägelsefullt?

 

Dessa revolutionärer var alltså i grund och botten egoister?

 

 

Förövrigt är det här en ruskigt bra tråd,tack!

 

yepp. Det närde deras välmående att kämpa för sin "tro". De kände nog sig jättedåliga varje dag de inte följde sin tro, o kände sig uppfyllda av lycka när de gjorde det.

 

Lite av Action-Junkies liksom. Men det var fortfarande deras fria vilja som gjorde att de valde den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du att din morfar gjorde det han gjorde för att han var egoistisk?

 

Jag tror att folk missförstår egoismen.

 

Man kan göra stordåd för nära o kära lr mänskligheten o i grund o botten vara egoist. Egoism är inte lika med dålig.

 

Låt oss ta ett exempel.

 

En mor o hennes barn är förgiftade och det finns bara en dos botemedel.

 

Om modern tar dosen är det ju förstås en egoistisk gärning. Men om hon ger barnet dosen? Är det en oegoistisk gärning? Svaret är nej.

 

Den personlig lycka hon känner över att barnet överlever jfr med hennes egen olycka överväger markant den lycka hon hade känt över sin egen överlevnad men barnets död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du satsat på Barcelona imorgon?

 

satsade precis 500 kr mot brorsan med oddsen 1:1, men på ManU faktiskt. Anledningen är ManU.s form + att hela barcas första backlinje är borta.

 

Ska nog försöka satsa 5k kr på en bettingsite... vilken ger bäst odds + är lättast o hantera med neteller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satsade precis 500 kr mot brorsan med oddsen 1:1, men på ManU faktiskt. Anledningen är ManU.s form + att hela barcas första backlinje är borta.

 

Ska nog försöka satsa 5k kr på en bettingsite... vilken ger bäst odds + är lättast o hantera med neteller?

 

Tror du kunde få 2,78 på betfair häromdagen iaf, men då är det 1x2, du kanske vill spela på inkl öt?

 

Edit: ser att det är 2,74 på MU nu, Barca har stigit lite i odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns ganska tydligt i tråden att du och jag delar kärleken för tjejer runt 20 fast vi är 30+.. ok nyss fyllda 30 men är väl fortfarande 30+ :-D

 

Känner du precis som jag av att det blir svårare och svårare att få respons av dessa? Eller har du nån slags inneboende don juan i dig som 20 åringarna fortfarande faller som käglor för?

 

Svårare o svårare ffs.

 

Särskilt när man misshandlar kroppen som jag gjort. Tur att man fortfarande är charmig o har cash. Gör det inte helt omöjligt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satsade precis 500 kr mot brorsan med oddsen 1:1, men på ManU faktiskt. Anledningen är ManU.s form + att hela barcas första backlinje är borta.

 

Ska nog försöka satsa 5k kr på en bettingsite... vilken ger bäst odds + är lättast o hantera med neteller?

 

Där är du rätt ute Barca kommer att falla på försvaret imorn abidal,alves samt Marqes borta.http://oddsoddsodds.com/ där kan du kolla oddsen på spelbolag dom flesta seriösa har neteller. Óm du inte bonushorat finns många sidor du kan få upp till 1k SEK 100% insättningsbonus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...