Gå till innehåll

Hur beter sig Sveriges "pokerprofiler" egentligen?


GG

Recommended Posts

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag måste bara berätta om mina upplevelser från SM i Tallinn i år. Angående "pokerprofiler" kommer jag endast på två som utmärker sig och som jag kan tänka mig en del stör sig på och det är Nalle och Norinder.

 

Själv har jag inga problem med någon av dem, Nalle är helsnäll hela tiden, det enda är att han pratar precis hela tiden och stundtals ganska högt, men det är hans personlighet, det är inte en "grej" han gör enbart för att få uppmärksamhet.

 

Norinder är också högljudd, och dessutom kanska kaxig. Själv har jag inga problem med det, men jag kan förstå om man har svårt att snacka emot att man kan tycka det är jobbigt när han går på en verbalt.

 

De övriga "pokerprofiler" jag träffade var alla lugna och hur trevliga som helst, jag pratade med många olika personer, både såna som jobbar åt pokersajter och proffs och alla tog sig tid och snackade en stund, jättetrevliga.

 

Angående sajternas bemötande har jag bara personlig erfarenhet av tre av dem. Unibet hade en lounge där de bjöd på öl och annat och även att man fick spela HU mot proffsen och om man vann fick man 1000:- insatt på sitt Unibet-konto. De gånger jag var nere blev jag väl emottagen, trots att jag hade tröja med annan logga på mig, Unibet=helt ok alltså.

 

Nordicbet hade en svit dit jag blev inbjuden, jag gick dit ett par gånger och fick gratis drinkar och vin och stod och snackade med lite folk. De hade dessutom ett Playstation3 som man fick spela på om man ville. Bra intryck av Nordicbet också.

 

Betway var den sajten jag valde att köpa in mig genom och de tog verkligen hand om sina spelare. Jag fick ett otroligt bra bemötande av alla från Betway, dessutom bjöd de på massor av mat och sprit och diverse annat. (Bland annat en gratis sit'n'go där top två vann varsin iPod touch) Nästa livetävling jag åker på åker jag gärna med Betway igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, rätt töntigt att skrika om sidebets när en färja ska avgå. Får vibbar av uppmärksamshetskrävande 18-åringar som ska till malgaluf för första gången och dem vill man ju bara hugga huvudet av.

 

Nu har jag varken sett eller hört något om händelsen utan dömer bara utefter vad jag läst i denna tråd.

 

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Olas beteende och uppförande måste jag säga att honom är det väl ingen som kan störa sig på?

 

Hans åsikter kan man väl tycka illa om om man inte håller med, han säger ofta vad han tycker, men hur han uppförde sig i Tallinn kan ingen klaga på. Angående vadslagningen om bordningen på planet till exempel, jag stod i kön bara några meter bakom Nalle, Ola och Glimne och jag märkte naturligvis att Nalle hade slagit vad om när vi skulle få gå ombord på planet, men jag märkte inte ens vem han hade slagit vad med, jag hade ingen aning om att det var Ola, så han kan man inte hacka på i det sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns aningen märkligt att klaga på högljuddhet som oproffsigt och samtidigt hylla unibet, Norinder är ju inget under av tystlåtenhet för att uttrycka sig milt. Vad mig beträffar har jag inga problem med någonderas beteende, var också förbi vid flygplatssidebeten och tror få tar det som en big deal.

 

När det gäller sajternas beteende känner jag mig bara kvalificerad att yttra mig om Betway som jag kvalade hos, där var det synnerligen god kundvård och jag har lite svårt att se hur någon skulle kunna uppfatta det som negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hos Gretko, då Nordicbet på intet sätt var inblandade i middagen. Jimmy var skyldig undertecknad motsvarande det som kostnaden var för mig och min fru.Eric försökte väl betala sin del har jag för mig? Jag uppfattade aldrig efter middagen att Gretko hade något att erinra? Men det går väl att i så fall rätta till utan att behöva skriva om det på forum? Gretko har ju tillgång till min email.

MVH Hatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hos Gretko, då Nordicbet på intet sätt var inblandade i middagen. Jimmy var skyldig undertecknad motsvarande det som kostnaden var för mig och min fru.Eric försökte väl betala sin del har jag för mig? Jag uppfattade aldrig efter middagen att Gretko hade något att erinra? Men det går väl att i så fall rätta till utan att behöva skriva om det på forum? Gretko har ju tillgång till min email.

MVH Hatten

 

Det är ju inte det tråden handlar om. Sen berättade han det först efter att någon nyfiken själ frågat om jag förstått allt rätt. vilket inte är mer än rätt för oss andra att få veta imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju trots allt pokerspelare vi talar om. Vem hade, handen på hjärtat, trott någonting annat? Och vad är problemet med aningen högljudda pokerprofiler som dessutom är fräcka nog att dricka alkohol under en utlandsresa? Jag må vara blind, men jag ser inte problematiken. Jag ska även tillägga att jag är den första att kritisera diverse profiler, C-kändisar och dylikt, men här ser jag som sagt var inte problematiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MikeTime, måste du in och leka sheriff i precis alla trådar där det är möjligt? Det är inte coolt att välja sida utan att ha en aning vad som hänt eller inte.

 

Leka sheriff? Precis som alla andra i tråden uttrycker jag bara min åsikt. Min åsikt är att om Ola och Nalle varit lite högljudda vid sidebettande är det väl inte speciellt uppseendeväckande. Eftersom detta var det enda Gretko hade att komma med om de två ifråga tycker jag alltså inte det är nåt att orka bry sig om.

 

Det är ju trots allt pokerspelare vi talar om. Vem hade, handen på hjärtat, trott någonting annat? Och vad är problemet med aningen högljudda pokerprofiler som dessutom är fräcka nog att dricka alkohol under en utlandsresa? Jag må vara blind, men jag ser inte problematiken. Jag ska även tillägga att jag är den första att kritisera diverse profiler, C-kändisar och dylikt, men här ser jag som sagt var inte problematiken.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som har nån betydelse för hur pokern ses utifrån är nog främst vad som händer under och i nära anslutning till tävling. Om var och varannan spelare lirar åtminstone lätt salongsberusad och det festas hejvilt efter varje spelsession så kommer gemene man - inte helt utan grund - dra slutsatsen att poker knappast tål en jämförelse med andra seriösa sporter&spel. Kanske är det så - hur orättvist det än må verka - att eftersom slumpfaktorn är mycket högre vid en enskild tävling i poker än i random sport så måste pokern vinnlägga sig ännu mer om att tävlingarna framstår som seriösa för utsidan.

 

Å andra sidan kan man ju också hävda att pokervärlden är sig själv nock och inte behöver omvärldens godkännanden eller acceptans. Då kan man nog odla den invanda subkulturen i lugn och ro.

 

Hur är det förresten med inställningen till alkohol hos de stora stjärnorna? Jag har t ex noterat att Doyle Brunson redan i första upplagan av sin bok avråder helt från att spela seriösa spel med någon form booze innanför västen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som har nån betydelse för hur pokern ses utifrån är nog främst vad som händer under och i nära anslutning till tävling. Om var och varannan spelare lirar åtminstone lätt salongsberusad och det festas hejvilt efter varje spelsession så kommer gemene man - inte helt utan grund - dra slutsatsen att poker knappast tål en jämförelse med andra seriösa sporter&spel. Kanske är det så - hur orättvist det än må verka - att eftersom slumpfaktorn är mycket högre vid en enskild tävling i poker än i random sport så måste pokern vinnlägga sig ännu mer om att tävlingarna framstår som seriösa för utsidan.

 

Å andra sidan kan man ju också hävda att pokervärlden är sig själv nock och inte behöver omvärldens godkännanden eller acceptans. Då kan man nog odla den invanda subkulturen i lugn och ro.

 

Hur är det förresten med inställningen till alkohol hos de stora stjärnorna? Jag har t ex noterat att Doyle Brunson redan i första upplagan av sin bok avråder helt från att spela seriösa spel med någon form booze innanför västen...

 

 

+1

 

I vilka andra former av SM får man medverka "påverkad"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som har nån betydelse för hur pokern ses utifrån är nog främst vad som händer under och i nära anslutning till tävling. Om var och varannan spelare lirar åtminstone lätt salongsberusad och det festas hejvilt efter varje spelsession så kommer gemene man - inte helt utan grund - dra slutsatsen att poker knappast tål en jämförelse med andra seriösa sporter&spel. Kanske är det så - hur orättvist det än må verka - att eftersom slumpfaktorn är mycket högre vid en enskild tävling i poker än i random sport så måste pokern vinnlägga sig ännu mer om att tävlingarna framstår som seriösa för utsidan.

 

Å andra sidan kan man ju också hävda att pokervärlden är sig själv nock och inte behöver omvärldens godkännanden eller acceptans. Då kan man nog odla den invanda subkulturen i lugn och ro.

 

Hur är det förresten med inställningen till alkohol hos de stora stjärnorna? Jag har t ex noterat att Doyle Brunson redan i första upplagan av sin bok avråder helt från att spela seriösa spel med någon form booze innanför västen...

 

 

Ett av få riktigt bra inlägg i den här tråden so far.

 

Riktigt bra skrivet imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...