Gå till innehåll

Hur beter sig Sveriges "pokerprofiler" egentligen?


GG

Recommended Posts

Hur tänker ni som officiellt ska vara pokerns promotare i Sverige och agera för att pokern ska få en bra stämpel och allmänt accepterad när ni beter er så fruktansvärt pinsamt under poker-sm. Jag tror knappast att folk får en bra bild av poker när några av de människor som av allmänheten anses vara pokerns representanter.

 

Bara för att ta ett exempel, att springa runt vid boardingen på tallinns flygplats och vråla om sidebets på när boardingen öppnar ger nog knappast pokern en bra stämpel. Sorgligt att se människor i 45-årsåldern och springa runt och bete sig som 14åringar. Ni är inte speciellt häftiga, tycker ni det är kul med bets så kan ni väl åtminstone sköta det någorlunda diskret istället för att springa runt och berätta för främlingar om era häftiga sidebets. Det är nog inte många som är speciellt intresserade att höra om era lekar.

 

Dock finns det ju självklart undantag som ska ha cred för hur ni sköter det hela. Tack Dan Glimne, unibet och andra sajter som gav ett mycket proffesionellt intryck, tävlingsledarna och så vidare men, ni som skämt ut er vet vi ju alla vilka ni är och det känns jäkligt sorgligt och tråkigt att se hur ni beter er när ni försöker hävda att ni verkligen tycker det är viktigt att pokern blir allmänt accepterad bland "vanliga människor"

 

Och jag är knappast ensam om denna åsikt då det har diskuterats ganska friskt bland flera av många av människorna där nere. Speciellt när Poker-SM är ett event som ska locka inte enbart alla inbitna pokerspelare utan det ska vara något som vem som helst ska ha chansen att vara med i och uppleva det roliga som pokern faktiskt har att erbjuda.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Krävs ju inte mkt för de/oss som varit här nere att lista ut ungefär vilken eller vilka det är i den åldern som håller på så som beskrivet.

 

Frågan är väl kanske bara varför det är så negativt för pokern och varför det öht är så mkt att bry sig om..?

 

Amerikanska pokereliten får väl knappast någon skit för deras knasiga sidebets osv... Utan att jag nu har en aning om hur knasiga sidebets det handlat om på flygplatsen, men jag kan ändå inte se problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Peter "Nalle" Hedlund hade en vadslagning om när incheckningen ska börja. Dock är jag inte 40 fyllda... Känner man Nalle så blir det gärna högljutt när han kommer i maskin. Sorry om detta förstörde hela gretkos SM-upplevelse.

 

/Ola Brandborn

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bara för att ta ett exempel, att springa runt vid boardingen på tallinns flygplats och vråla om sidebets på när boardingen öppnar ger nog knappast pokern en bra stämpel.

Och jag är knappast ensam om denna åsikt då det har diskuterats ganska friskt bland flera av många av människorna där nere.

 

Hur kan detta ha diskuterats friskt i Tallinn då det inträffade vid hemresan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Peter "Nalle" Hedlund hade en vadslagning om när incheckningen ska börja. Dock är jag inte 40 fyllda... Känner man Nalle så blir det gärna högljutt när han kommer i maskin. Sorry om detta förstörde hela gretkos SM-upplevelse.

 

/Ola Brandborn

 

Att bemöta kritik på ett vettigt sätt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Side bets är roliga, sen om någon bitter torsk blir irriterad är det dennes problem. För störs man av detta är risken att man störs av mycket, så sök hjälp.

 

/Nykter och glad

 

Right on! Högljudda sidebets e nöten!

Vad vore säsongens HSP utan Antonio och Phil!

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Side bets är roliga, sen om någon bitter torsk blir irriterad är det dennes problem. För störs man av detta är risken att man störs av mycket, så sök hjälp.

 

/Nykter och glad

 

Nalle, du må vara rolig men du är en tomte.

 

Btw gretko hoppas du kommer till Sonisphere Hultsfred i sommar, då kan vi lyssna på metallica och knarka tillsammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flygplatsgrejen var ett exempel, och jag skiter fullständig i vad ni gör men jag tycker knappast ni sköter er på ett bra sätt mtp vilken inställning ni har till svensk poker och att ni vill att den ska bli så allmänt accepterad och så vidare. Men jag kanske missförstått den saken.

 

Och att Nalle ber mig söka hjälp är ju fantastisk komik då han lär vara i behov av riktigt akut psykvård, det sa han själv till mig en kväll i Tallinn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skiter fullständig i vad ni gör men jag tycker knappast ni sköter er på ett bra sätt mtp vilken inställning ni har till svensk poker och att ni vill att den ska bli så allmänt accepterad och så vidare

Håller med om detta, det var ju knappast svårt att gissa vilka personer som åsyftades i op. Men jag bryr mig inte nämnvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...