Gå till innehåll

KungKroon, fyra hästgubbar och Miketimes höns


KungKroon

Recommended Posts

  • Svars 3,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter och spontanshoppar på Ginza och skulle vilja ha lite boktips! Gillar riktigt tunga böcker såsom Harry Potter och Twilight-serien (Ja, på riktigt :rolleyes: ), så rekommendera gärna allt sånt även om ni tycker det är skit!

 

Tar gärna lite musiktips också, även om inte en käft på PF har nån koll på det jag är ute efter. Har de senaste veckorna lyssnat mycket på episk fantasymetal, så tänkte beställa lite skivor nu. För er som undrar vad fantasymetal är, kan jag meddela att det låter ungefär såhär:

 

 

Perfekt grindmusik för alla :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kroon, vad gäller böcker i den genren är detta några av mina favoriter:

 

* Steven Donaldson: Cronichles of Tomas Covenant The Unbeliever

* Ursula K Leguin: Trollkarlen från Övärlden

* Peter Morwood: böckerna om Aldric Talvalin

 

Musik:

Jag är en noob om man gräver djupare i metal än Helloween och Gamma Ray, och det här tillhör väl inte riktigt genren, men jag antar att du lyssnat på de gamla grejerna med Rush? 2112 och Farewell to Kings den skiten? Finns en del riktigt bra grejer där om än ojämnt.

 

Magnum: On A storytellers night? Daemons and Wizards?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musik:

Jag är en noob om man gräver djupare i metal än Helloween och Gamma Ray, och det här tillhör väl inte riktigt genren, men jag antar att du lyssnat på de gamla grejerna med Rush? 2112 och Farewell to Kings den skiten? Finns en del riktigt bra grejer där om än ojämnt.

 

 

Förstår mig inte på folk som gillar metal och skit. Varför inte komma över på punk sidan på en gång där det finns lite fart och fläkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer antagligen inte att orka böcker på engelska, så skriv gärna om det finns svensk översättning :)

 

Hoj! Jodå, Donaldson finns i en bra svensk översättning: "Krönikorna om Thomas Covenant, den klentrogne"

 

De tre första böckerna i serien:

 

1) Furst Nids förbannelse

2) Ondskans sten

3) Kraften som bevarar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förstår mig inte på folk som gillar metal och skit. Varför inte komma över på punk sidan på en gång där det finns lite fart och fläkt...

 

Jag är inget metal-fan, men att jämföra den musikaliska talangen mellan metalband och punkband, så är ju metal ganska överlägsna.

Så är man musiknörd är väl valet mellan dessa två genrar ganska lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...