Gå till innehåll

KungKroon, fyra hästgubbar och Miketimes höns


KungKroon

Recommended Posts

  • Svars 3,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg Six Degrees of Inner Turbulence-touren på Globen. Stod längst fram. Det var riktigt nice, men de är egentligen inget liveband imo.

 

Väldigt sant, Six Degrees of Inner Turbulence är ju iaf en fantastisk platta så rätt konsert att se antar jag.

 

Sett de fyra gånger och ändå gången de känts riktigt bra var senast när de körde efter Opeth på Hovet (eller var det globen :/), men då spelade de bara 1,5h och jag var full som en kastrull så kan ha varit därför de kändes så jävla bra då.

 

LaBries röst brukar inte riktigt hålla live annars, och Myung (stavning?) på basen kan ju vara det tråkigaste som finns att se, samma med Petrucci även om man kan stå och bara förundras över hur snabbt fingrarna rör sig ett bra tag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt sant, Six Degrees of Inner Turbulence är ju iaf en fantastisk platta så rätt konsert att se antar jag.

 

Sett de fyra gånger och ändå gången de känts riktigt bra var senast när de körde efter Opeth på Hovet (eller var det globen :/), men då spelade de bara 1,5h och jag var full som en kastrull så kan ha varit därför de kändes så jävla bra då.

 

LaBries röst brukar inte riktigt hålla live annars, och Myung (stavning?) på basen kan ju vara det tråkigaste som finns att se, samma med Petrucci även om man kan stå och bara förundras över hur snabbt fingrarna rör sig ett bra tag :)

 

Där var jag också :D Hovet var det!

Även unexpect och Bigelf var grymma imo.

 

LaBries röst håller imo inte ofta, men det är ju inte direkt han som gör bandet omss.

Ang liveframträdanden så är de ju obv inte det "roligaste" bandet att kolla på, även om MP håller extremt hög klass som underhållare. Tjusningen är ju att det inte finns något i hela världen som låter så bra som DT live!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusningen är ju att det inte finns något i hela världen som låter så bra som DT live!!

 

de saker jag kan komma på såhär på rak arm är väl en gris som blir styckad levande, barnskrik, en bil som blir skrotad, bestick som skär i en tallrik samt undertecknad som framför bed of roses på fyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där var jag också :D Hovet var det!

Även unexpect och Bigelf var grymma imo.

 

LaBries röst håller imo inte ofta, men det är ju inte direkt han som gör bandet omss.

Ang liveframträdanden så är de ju obv inte det "roligaste" bandet att kolla på, även om MP håller extremt hög klass som underhållare. Tjusningen är ju att det inte finns något i hela världen som låter så bra som DT live!!

 

Själv ragglade man in nån gång under Opeth. På den gamla goda tiden började alla konserter 2 timmar sent i och med soundcheck och liknande men nu har man missat bra förband den gången och början på en konsert lite senare på grund av att banden ska hålla sina jävla tider :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...