Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
I går det var gratis att spela, men nästa gång, om det blír en sådan, är det meningen att deltagarna ska satsa några hundralappar, som sedan delas ut som vinster.

Om man spelar gratis (antar att det betyder utan vinster också) så finns det väl absolut ingenting i lagen som förbjuder poker?

Postad
Om man spelar gratis (antar att det betyder utan vinster också) så finns det väl absolut ingenting i lagen som förbjuder poker?

Precis vad jag tänkte. Hur kan det vara illegalt om de inte spelade om några pengar?

Postad
My Hamrén säger att det, trots lagstiftningen, inte är helt ovanligt med illegala pokerturneringar i landet.

Fan också, jag skrattade så att jag spillde ut kaffet på skrivbordet...

Postad

Tyckte det var världens mest ointelligenta artikel när jag först såg den.

- Vi vet att lagen inte är ändrad och att domen inte är prejudicerande.

Den lag som inte är ändrad i det här fallet, är alltså den som har tolkats så att turneringspoker INTE är illegal. Man måste vara efterbliven, eller ha missat hela grundskolan, åtminstone allt som rör samhällskunskap, om man uttalar sig på det viset, tänkte jag.

Men så såg jag att killen de tagit kort på är tatuerad, har rakad skalle och hukar sig framåt på ett mycket obehagligt sätt, och då fattar man ju direkt att det är något kriminellt de håller på med. Usch!

Postad

Men så såg jag att killen de tagit kort på är tatuerad, har rakad skalle och hukar sig framåt på ett mycket obehagligt sätt, och då fattar man ju direkt att det är något kriminellt de håller på med. Usch!

Trodde det var sådär pokerspelare i svartklubbar såg ut:oops:

Postad
Tja, det är iaf sådär jag ser ut. Såvitt jag vet är jag varken kriminell eller speciellt obehaglig. Snarare tvärsom, lite dumsnäll och blyg.

Hukar du dig sådär diaboliskt också, som björnbusarna när de har något skit i görningen? I så fall är ingen annan tolkning möjlig än att du är kriminell. Kolla på den kriminelle mannen på bilden så förstår du vad jag menar.