Ola Brandborn Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5256010 Citera
Drunken_Penguin Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 I går det var gratis att spela, men nästa gång, om det blír en sådan, är det meningen att deltagarna ska satsa några hundralappar, som sedan delas ut som vinster. Om man spelar gratis (antar att det betyder utan vinster också) så finns det väl absolut ingenting i lagen som förbjuder poker? Citera
klippan Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Om man spelar gratis (antar att det betyder utan vinster också) så finns det väl absolut ingenting i lagen som förbjuder poker? Precis vad jag tänkte. Hur kan det vara illegalt om de inte spelade om några pengar? Citera
Itmon Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Det fanns en "added" vinstsumma i turneringen som spelades. Citera
Jennez Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 My Hamrén säger att det, trots lagstiftningen, inte är helt ovanligt med illegala pokerturneringar i landet. Fan också, jag skrattade så att jag spillde ut kaffet på skrivbordet... Citera
sulla Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Kjell... är det Peters 100 kilo lättare brorsa? Citera
Big Less Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Tyckte det var världens mest ointelligenta artikel när jag först såg den. - Vi vet att lagen inte är ändrad och att domen inte är prejudicerande. Den lag som inte är ändrad i det här fallet, är alltså den som har tolkats så att turneringspoker INTE är illegal. Man måste vara efterbliven, eller ha missat hela grundskolan, åtminstone allt som rör samhällskunskap, om man uttalar sig på det viset, tänkte jag. Men så såg jag att killen de tagit kort på är tatuerad, har rakad skalle och hukar sig framåt på ett mycket obehagligt sätt, och då fattar man ju direkt att det är något kriminellt de håller på med. Usch! Citera
DrRoland Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Men så såg jag att killen de tagit kort på är tatuerad, har rakad skalle och hukar sig framåt på ett mycket obehagligt sätt, och då fattar man ju direkt att det är något kriminellt de håller på med. Usch! Trodde det var sådär pokerspelare i svartklubbar såg ut:oops: Citera
TotalFarsa Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Trodde det var sådär pokerspelare i svartklubbar såg ut:oops:Tja, det är iaf sådär jag ser ut. Såvitt jag vet är jag varken kriminell eller speciellt obehaglig. Snarare tvärsom, lite dumsnäll och blyg. Citera
MikeTime Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Snarare tvärsom, lite dumsnäll och tråkigt nykter. FYP Citera
Big Less Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Tja, det är iaf sådär jag ser ut. Såvitt jag vet är jag varken kriminell eller speciellt obehaglig. Snarare tvärsom, lite dumsnäll och blyg. Hukar du dig sådär diaboliskt också, som björnbusarna när de har något skit i görningen? I så fall är ingen annan tolkning möjlig än att du är kriminell. Kolla på den kriminelle mannen på bilden så förstår du vad jag menar. Citera
gdaily Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5255870 Bra bildspel, ja alla ser ju rent genomkriminella ut... eller? Citera
Big Less Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5255870 Bra bildspel, ja alla ser ju rent genomkriminella ut... eller? Fast den där artikeln är ju korrekt sak. Då behöver man inte slänga in några bilder på björnbusar eller folk med Christer Pettersson-blick. Citera
Recommended Posts