Gå till innehåll

Jim Baas - en kunnig reporter?


MikeTime

Recommended Posts

Ouch, människan är hemsk. Får fortfarande rysningar när jag tänker på när man kunde läsa om BarryG som förlorade 8 miljoner kr i en pokerhand!!!! Sen skulle man även höra och häpna, för BarryG var nöjd med sitt spel!!!!!

 

Kanske inte är en människa ens, någon bara trycker in all info i ett program som sedan skapar efterblivna men "chockerande" och "avslöjande" meningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om inte Expressens Nils Montan-Lund är snäppet värre. Här är ett exempel: http://pokerforum.nu/forum/poker-i-oevrig-media/55187-matematiskt-geni.html

Det var väl inget större fel med artikeln? Rubriken var fett missvisande, men det är inte journalisten som skriver rubriker, utan speciella rubriksättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken jävla dyngjournalist Jim Baas är. Verkar inte besitta någon större teoretisk kunskap på pokerområdet, och även om detta inte är en absolut nödvändighet så länge man har ett genuint intresse för spelet så genomsyrar det många av hans artiklar rätt tydligt. Några journalistiska kvaliteter besitter ju mannen uppenbarligen inte heller.

 

Hans jobb verkar bestå i att leta rätt på en massa meningslösa pokerartiklar (en hel del illa dold reklam för pokerstars och diverse sidor dessutom) och skriva ett tiotal rader om dessa på svenska.

 

Inte för att jag hade tackat nej till att vara betald pokerredaktör på Aftonbladet mot att skriva (översätta) ett par pokerartiklar om dagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/poker/article5168719.ab

 

 

"Passkontrollanterna gick med på att släppa igenom Per Elofsson.

 

På ett villkor:

 

– Han skulle kontakta Svenska ambassaden i Portugal direkt och be om ett nytt.

Men...

–Det var ingen som svarade där."

 

VARFÖR I HELVETE SKRIVER KARLN EN ARTIKEL OM ATT EN GAMMAL AVDANKAD SKIDÅKARE HAR LÖSA BLAD I SITT PASSS FÖR????

 

 

Först grät jag av skratt, sen grät jag av uppgivenhet. Jim Baas får mig att inte vilja vara med mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Allvarligt talat, är det någon som vet huruvida Jim Baas kan reglerna eller förstår hur pokerturneringar är upplagda? Hans artiklar handlar ju nästan uteslutande om kändisar utan pokeranknytning eller ännu hellre lättklädda modeller. Jag är relativt ointresserad/okunnig vad idrott beträffar, men jag är övertygad om att jag skulle kunna bevaka sporter jag inte ens kan reglerna i, som kricket eller amerikansk fotboll, på ett bättre sätt än vad Jim Baas lyckas med pokern.

 

Inte ett ord om pågående WSOP, men han kan skriva spaltmeter om enbenta dvärgar. Min inledande fråga väcktes genom att det är mer regel än undantag att artiklarna fokuserar på kringarrangemang istället för på själva spelet. Inte en pokerhand så långt ögat når och skulle han mot sina principer skriva något om resultatet handlar det oftast om att någon big brother-donna åkt ut dag 1. Vill man veta vem som vann turneringen, förstaprisets storlek eller hur många som kom i pengarna får man leta någon annanstans än i Jim Baas artiklar.

 

Vet Aftonbladets ledning att Jimpas alster suger älgsperma? Är de lika mycket pokernoviser som honom kanske de lever i tron att Aftonbladets pokerartiklar inte ses som rena skämtet bland pokerspelare.

 

Ska svensk poker uppfattas som en seriös sport (och det tror jag är av yttersta vikt när förbudsivrarna drar igång sina kampanjer) vore det bra om Sveriges mest lästa tidning skriver mer om Phil Ivey än om Hugh Hefner på sina pokersidor. Är det inte dags för en mailbombningskampanj alternativt ett seriöst brev från Pokerförbundet där Aftonbladets chefredaktör uppmärksammas på att hans inhyrda pokerreporter är fullständigt värdelös på sitt jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladets pokersektion skrivs inte för pokerspelare, utan för potentiella pokerspelare. Dvs nyfikna människor som funderar på om de ska prova på det där med poker. Möjligen har de spelat 1-2 gånger med vännerna.

 

Aftonbladets ledning har nog rätt bra koll på hur många som läser Minimedias artiklar, och de är nog rätt nöjda med utfallet.

 

Sen kan man ju knyta näven i fickan en smula över att det är usel journalistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Passkontrollanterna gick med på att släppa igenom Per Elofsson.

 

På ett villkor:

 

– Han skulle kontakta Svenska ambassaden i Portugal direkt och be om ett nytt.

Men...

–Det var ingen som svarade där."

Inte nog med att han inte kan någonting om det han skriver om - han skriver ju sämre än en 12-åring...

 

Att folk fortfarande läser skvallertidningar som Expressen och Aftonbladet får mig att tappa hoppet om mänskligheten. Tur att en liten del av mänskligheten är smarta, annars hade vi fan dött ut för länge sedan av vår dumhet.

 

Såg det där youtube-klippet också. Att läsa pokerartiklar från aftonbladet och se livespelare spela poker är så mycker mer tiltande än att torska 5 inköp på 2 minuter. Jag tänkte lira en session nu, men jag skjuter nog upp den. En ilska har börjat gro inom mig. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...