Traveller11 Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Det är ju svårt att låna av BANKER med bostadsrätt som säkerhet för oss pokerspelare och andra som saknar fast anställning. Men jag hittade en LÅNG lista över "kreditbolag" som inte är lika strikta. Det tar dock tid att ringa runt till alla.... Jag är tacksam för tips från andra pokerspelare om vilka kreditbolag som lånar ut till oss som saknar inkomst (men som har bra säkerhet i form av bostadsrätt)! Citera
mrmaster Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Det är ju svårt att låna av BANKER med bostadsrätt som säkerhet för oss pokerspelare och andra som saknar fast anställning. Men jag hittade en LÅNG lista över "kreditbolag" som inte är lika strikta. Det tar dock tid att ringa runt till alla.... Jag är tacksam för tips från andra pokerspelare om vilka kreditbolag som lånar ut till oss som saknar inkomst (men som har bra säkerhet i form av bostadsrätt)! Aldrig hört det faktiskt.Sök på "låna" här på forumet, det har diskuterats många gånger. Citera
Akalla Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 jag har lånat av Blustep, men det kostar ca 3% i uppläggningsavgift och högre ränta. Jag fick bara låna till 80% av värdet dessutom. Citera
psykologen Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Du får aldrig lån utan inkomst. Jag fick lån av bluestep baserat på pokerinkomster. De är dock ockrare så jag cashade merparten. Citera
Zyr Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 bluestep är nog störst och bäst antar jag Citera
Zyr Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Du får aldrig lån utan inkomst. Jag fick lån av bluestep baserat på pokerinkomster. De är dock ockrare så jag cashade merparten. På vilket sätt är det ockrare? Citera
Cyntax Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 På vilket sätt är det ockrare?Han menar att deras uppläggningsavgift och räntemarginal är mycket högre än andra banker. Citera
Big Less Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Han menar att deras uppläggningsavgift och räntemarginal är mycket högre än andra banker. Och Zyr menar, gissar jag, att det finns ett rimligt skäl till att de har det. Så har vi avslutat diskussionen utan att de inblandade behövde lägga sig i. Citera
Cyntax Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Och Zyr menar, gissar jag, att det finns ett rimligt skäl till att de har det. Så har vi avslutat diskussionen utan att de inblandade behövde lägga sig i. Självklart måste de ha större marginal på sina lån. De tar ju större risker och ger lån till de som inte får lån hos en av storbankerna. Citera
psykologen Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Självklart måste de ha större marginal på sina lån. De tar ju större risker och ger lån till de som inte får lån hos en av storbankerna. Säg det till Maths O Sundqvists och Bernard Madoff. Citera
FraXioN Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Säg det till Maths O Sundqvists och Bernard Madoff. Sundqvist lånade inte till bostad utan det var equity finance, dvs han lånade för att kunna öka sin aktieexponering och få en hävstång. Citera
Recommended Posts