Gå till innehåll

Dårar på Everest


MissPiggy

Recommended Posts

Ok, ni som spelar på Everest känner igen detta.

 

Jag och en spelare har 900 marker kvar på SnG, blindsen är 50/100. Jag sätter AA och limpar bara in, nästa grabb (fransman naturigtvis) raisar ETT bet. Jag skrattar naturligtvis och går all in. Han synar och visar... 6 4 off. Han sätter trissen...

 

Sitter på bordet idag mot en dåre som synar alla raisar oavsett vilka kort han har, han är till slut nere på endast 10 marker kvar. Han vinner hand på hand på hand med samma taktik. Plötsligt är han i ledningen med tre spelare kvar. Man sätter QQ och bettar lite. Han synar. Floppen kommer 2 4 10, Jag bettar igen, han reraisar all in, jag synar naturligtvis då jag inte har så mkt marker kvar. Han visar 2 J... och sätter J på rivern. Han vinner 10 retard spelpå raken på det sättet. Everest, snälla, tala om för mig hur detta ens är möjligt??

 

Dessa dårar har det utmärkande draget att de har en ROI på mellan -30-40%. Vilket inte är så konstigt när man ser hur de spelar. Men varför lyckas de så ofta?? Måste haft ett dussin all ins igår där man totalt dominerat dårarna med Ak vs A8 t ex, och ändå förlorat all in. Det är inte lite bisarrt detta. Hade 4 raka all ins preflop med AA för inte så länge sedan, som samtliga slutade i förlust mot händer som 52 (jo, de synar med det full stack), 44 33 A5. Jag låter naturligtvis gnällig, men inte fanken ska sådana händer vinna så ofta som de gör???

 

Finns det någon rankinglista på Everest över vilka spelare som har bäst/sämst statistik??

 

Lite mer skräckhistorier om de retarderade fransmännen läses med stor glädje!

 

 

Bitter bitter bitter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ahh, två st själsfrände!

 

lol, ja, de som sköter sajten kanske har en fetisch för sådant spel?

 

Jag inser naturligtvis att jag är en gnällig förlorare som klagar, men man blir ju totalt tosig när man ryker på sån skit dag ut och dag in. Torskat typ 10 turneringar idag där jag rök på 8 av dem som favorit. Men det kanske bara är losersnack?

 

Frustrerad dock! AAARGH!!!!!!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, två st själsfrände!

 

lol, ja, de som sköter sajten kanske har en fetisch för sådant spel?

 

Jag inser naturligtvis att jag är en gnällig förlorare som klagar, men man blir ju totalt tosig när man ryker på sån skit dag ut och dag in. Torskat typ 10 turneringar idag där jag rök på 8 av dem som favorit. Men det kanske bara är losersnack?

 

Frustrerad dock! AAARGH!!!!!!

 

mvh

 

 

Skriv ner alla all-ins. Du kommer vinna din andel for sure (i långa loppet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas du har rätt, men detta gör mig tosig. Jag har ändå en helt OK ROI innan senaste dagarnas förfall, men det är ju liksom abnormt att så många groteska händer vinner så ofta. Lite då och då är ju acceptabelt, men det är ju vid vart och vartannat bord, konstant. Nåja, jag är väl en loser.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dessa dårar har det utmärkande draget att de har en ROI på mellan -30-40%"

 

"Men varför lyckas de så ofta??"

 

Ditt påstående borde svara på frågan du har :) Dom lyckas inte så ofta men du har haft lite otur och hamnat på fel ände några av gångerna som dom uppenbarligen lyckas. Bit ihop och kom igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limit?? Det är ju det ultimata retardspelet! Folk synar ju alltid med skit där

 

Gick just nu all in med Es skräp, sätter ess-paret och ser att fransmannen synat med... 8 6!!!!!!!! han sätter åny trissen. hur fan är det möjligt, Everest?? Hade en snigelätare som synar all in preflop med A2, givetvis slår han mina KK. Sen jag påtalade för Everest det osannolika i att torska sådana händer 7 mmiljoner gånger på raken, har resultatet blivit ännu mer av dessa sjuk bad beats. Man blir ju rigg-konspiratorisk på riktigt. "&¤%&%/&)

 

 

Jävla retardsajt, nåt fel är det på kreaturen som styr skiten

 

Så nu känns det bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limit?? Det är ju det ultimata retardspelet! Folk synar ju alltid med skit där

 

Gick just nu all in med Es skräp, sätter ess-paret och ser att fransmannen synat med... 8 6!!!!!!!! han sätter åny trissen. hur fan är det möjligt, Everest?? Hade en snigelätare som synar all in preflop med A2, givetvis slår han mina KK. Sen jag påtalade för Everest det osannolika i att torska sådana händer 7 mmiljoner gånger på raken, har resultatet blivit ännu mer av dessa sjuk bad beats. Man blir ju rigg-konspiratorisk på riktigt. "&¤%&%/&)

 

 

Jävla retardsajt, nåt fel är det på kreaturen som styr skiten

 

Så nu känns det bättre...

 

 

Bra gjort! Någon måste säga ifrån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest, snälla, tala om för mig hur detta ens är möjligt??

 

Dessa dårar har det utmärkande draget att de har en ROI på mellan -30-40%. Vilket inte är så konstigt när man ser hur de spelar. Men varför lyckas de så ofta??

 

Ovanstående indikerar att det finns väldigt många spelare med liknande skicklighet. Om de har statsen du nämner så lär det vara mycket lätt att plussa på sitt spel på Everest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade fem raka AA för några veckor sen på Everest såg jag nyss i PT. Funderar också på att slänga iväg ett mail (se även whinet i min SnG-dagbok):twisted:

 

Jag har för övrigt ett sämre winrate % på essen än på kungarna. OK det är bara 23 K händer, men det är ju inget jättelitet sample. Har faktiskt bara vunnit 77% av 97 totalt, vilket inkluderar alla händer, även de 22 där bordet rundfoldade preflop. Av de 75 övriga gick 22 på pumpen. Tror helt klart det finns en Anti-rocket-rigg på Everest :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens all in skörd

 

5 st preflop idag, vann den första med KK.

 

de fyra senaste har varit:

AJ vs J10= förlust

AK vs 55 = fölust

AK vs 55 förlust

AK vs 22 förlust

 

Galenskapen på Everst tar aldrig slut. Det går inte vinna!

De måste ha riggat hela rummet för att få sig ett gott skratt...

 

Idag möttes man t om av frasen. "Having more suckouts today?" LOL

 

Så nu har man fått avreagera sig lite igen. Städa upp Everest, nåt är skumt så det ryker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens all in skörd

 

5 st preflop idag, vann den första med KK.

 

de fyra senaste har varit:

AJ vs J10= förlust

AK vs 55 = fölust

AK vs 55 förlust

AK vs 22 förlust

 

Galenskapen på Everst tar aldrig slut. Det går inte vinna!

De måste ha riggat hela rummet för att få sig ett gott skratt...

 

Idag möttes man t om av frasen. "Having more suckouts today?" LOL

 

Så nu har man fått avreagera sig lite igen. Städa upp Everest, nåt är skumt så det ryker.

TOMTE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...