Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna motion har även tillsänts Peder Månsson, Svepof.

Bakgrund:

Svepof har (fruktlöst) försökt stämma SvS/Cc kring rätten att arrangera SM.

Stadgar:

I förbundets stadgar finns följande punkt

4.3 Medlem som medvetet och uppenbart motverkar förbundets syfte, kan uteslutas genom beslut av en enig styrelse. Medlemmen har rätt att yttra sig inför styrelsen innan den fattar beslut på ett särskilt styrelsesammanträde

Motion:

Medlemmar som spelar Cosmopols SM motverkar medvetet och uppenbart förbundets syfte. Dessa skall därmed stängas av, och dels förhindras gå på förbundsklubbars speltillfällen, dels förhindras att spela förbunds-SM i framtiden (lämplig avstängningstid är ett år).

Tyvärr har styrelsen (brytande mot förbundets stadgar) valt att lägga årsmötet väldigt sent i år, så att årsmötet ligger efter CC-SM. Givetvis kan inte förbundet utesluta medlemmar retroaktivt, så min motion avses gälla från halvårsskiftet jun/jul 2009 (motionen inkluderar därmed även online-SM respektive SvS online-SM, under förutsättning att Svepof arrangerar ett online-SM).

P.s

Jag är medveten om att den här motionen kommer att innebära upprörda känslor. Det är bra. Min avsikt är att provocera fram en diskussion kring SM.

Postad
Ja, men jag kan inte begära att alla ska förstå. Och för dessa finns det ingen vits att förklara.

Okej, spelar iofs ingen roll för mig då jag inte är medlem i förbundet och inte har några som helst planer på att bli det. Hoppas du tycker att vi får spela var vi vill?

Postad

Jaha, här ville jag provocera fram en diskussion om vad förbundet bör pyssla med, om syftet med förbundet är att arrangera SM eller ej.

Nåja, jag har för länge sedan gett upp tanken om att mer än 5% av pokerspelarna skulle vara utrustade med hjärna.

Okej, spelar iofs ingen roll för mig då jag inte är medlem i förbundet och inte har några som helst planer på att bli det. Hoppas du tycker att vi får spela var vi vill?
Javisst (förutom förbunds-SM i så fall. Förbundet representerar väl sina medlemmar och inga andra?

Drömmen vore väl om det inte dök upp en enda spelare på Pokerförbundets "SM", först då de kanske förstår att SM inte ska tillföra en blufforganisation som stjäl pengar från sina medlemmar.
Vilka pengar stjäl förbundet? Du menar de där noll kronorna du betalar i medlemsavgift?
Postad
Javisst (förutom förbunds-SM i så fall. Förbundet representerar väl sina medlemmar och inga andra?

Måste man vara medlem i förbundet för att spela sm? Kan man då kalla det sm om man stänger ute de som inte vill stödja förbundet? Kan man gå ur förbundet efter sm?

Postad
Måste man vara medlem i förbundet för att spela sm? Kan man då kalla det sm om man stänger ute de som inte vill stödja förbundet? Kan man gå ur förbundet efter sm?
Varför ska man "ha rätt" att spela en tävling som anordnas avnågon man inte vill stödja?

Antingen stödjer man SVS/CC, vad det innebär med godkännande av deras strävan av IP-blockering av konkurrenter, förbjudande av cosmopolalternativ och så vidare, eller så stödjer man pokerförbundet som vill att det skall vara fritt att spela poker på Internet och i klubbar.

Postad
Jaha, här ville jag provocera fram en diskussion om vad förbundet bör pyssla med, om syftet med förbundet är att arrangera SM eller ej.

Jag tror du skulle skippat ditt ps i första posten för att på riktigt provocera fram en diskussion. :)

Postad
Hörru, Brandborn. Skriver man en motion som handlar om principer och moral, så är det bara runt 5% av pokerspelarna som fattar vad du menar.

What's new?:-D

Fel, runt 90% (och det ar inte de vinnande spelarna)

Postad

Enkelt - väljer man att spela CC´s SM stöder man idén om statligt spelmonopol. Förbundet anser (med all rätt) att det inte ska finnas spelmonopol i Sverige och kan då mycket väl kräva av en lojal medlem att inte spela CC-SM.

Bra motion Ola!

Postad

Nåja, jag har för länge sedan gett upp tanken om att mer än 5% av pokerspelarna skulle vara utrustade med hjärna.

Vilka pengar stjäl förbundet? Du menar de där noll kronorna du betalar i medlemsavgift?

Den sista meningen är ingen höjdare Brandborn.

Det är ju helt nyligt som medlemsavgiften skrotades, förmodligen bara i ett desperat försök att boosta antalet medlemmar.

Svepof ska ju arbeta för sina medlemmar, right?

Som det verkar nu, så resonerar styrelsen som så: "Det är vi som dragit in pengarna och då gör vi vad vi vill med dem."

I så fall stämmer min tes om att Svepof existerar enbart för sin egen styrelses skull.

Hur mycket av kassan har gynnat medlemmarna? På vilket sätt?

Hur mycket har avsatts till vård av spelmissbrukare? (populärt att gapa om hur liten del av budgeten som staten lägger där)

Att bräka om att "Vi har ju anordnat SM" funkar inte längre.

Det kan vem fan som helst göra. Vilket eventföretag som helst.

På vilket sätt har pokerspelarnas situation förbättrats sedan Svepof bildades?

Jag hävdar bestämt att den har försämrats.

Postad
Enkelt - väljer man att spela CC´s SM stöder man idén om statligt spelmonopol. Förbundet anser (med all rätt) att det inte ska finnas spelmonopol i Sverige och kan då mycket väl kräva av en lojal medlem att inte spela CC-SM.

Bra motion Ola!

Klonk, en som förstått.
Postad
... eller så stödjer man pokerförbundet som vill att det skall vara fritt att spela poker på Internet och i klubbar.

...men inte fritt att ställa upp i SM? Det börjar lukta samma härskna soppa som i boxningsvärlden där det finns en massa VM? Om nu det är så viktigt så borde kanske SVEPOF förbjuda att spelare som är med i Svepof spelar på SVS? Eller?

Postad
...men inte fritt att ställa upp i SM? Det börjar lukta samma härskna soppa som i boxningsvärlden där det finns en massa VM? Om nu det är så viktigt så borde kanske SVEPOF förbjuda att spelare som är med i Svepof spelar på SVS? Eller?

Svepof borde förbjudas att pyssla med poker, tycker jag.8-)

Postad

Svepof är i stort behov av en engagerad styrelse.

Själv misslyckades jag med att göra något av värde i Svepofs styrelse och avgick följaktligen.

Jag vill nominera Lapproffe till ny ordförande - han lägger redan idag ner enormt mycket av sin tid på funderingar kring pokerförbundet och skulle vara en stor tillgång.

Lapproffe for president!