henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Sådär... cut-off verkar tro att jag 3-betbluffar 2 gånger i rad mot honom. Det gör jag inte - JJ som synar hans 4-bet och håller mot hans A9s. Ingen märkvärdig placering fortf (runt 17e) men dubblingen satt bra. Haft några bra händer också i Rehaben och ligger med en stack på 33K en bit in i övre tredjedelen av ett fält som nu är nere på dryga 300. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Gillar verkligen djupstack... Vi är 26 spelare kvar i 54an nu och uppe på level 17, men det finns fortfarande ett visst utrymme att spela poker även för de som ligger längst ner i fältet Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Nere på 3 bord/18 spelare nu i 54an. Ligger 6a efter ett par bra potter för mitt vidkommande. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Vi är nu nere på 2 bord i 54an och jag håller mig runt 9,10e plats ungefär. Vann också en bra pott strax före bubblan i Night Rehab och ligger åter på övre tredjedelen. Lirar inga andra bord utan koncar mig helt på de båda turrarna. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Bubblan i rebuyen är spräckt och nu lär spelare börja rasa ut. Jag har ganska precis 50K. I 54an är det just nu paus för fjärde gången och 11 spelare slåss om de 6 platserna på finalbordet. Jag har 65K vilket är ung 16bb. Ligger näst sist efter att ha haft ett streak av dåliga kort och missat en bluff igen. Behöver en uppdubbling! Skulle vara jävligt nice med ett finalbord, då det också skulle innebära cashrekord. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Synd att klaga när man får in det i rebuyen med JJ mot KK och AQs. Den senare träffar färg men med två damer på floppen är det jag som drar längsta strået när knekten landar på turn. 2,5x på stacken, drygt 100K och runt 20:e plats. En till spelare ut i 54an och jag ligger nu sist med en krympande stack dessvärre. Men jag SKA dubbla upp! Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Känns inte helt rättvist att jag sitter med 1-4an i tävlingen på mitt bord i 54an. Trodde det skulle fördelas lite mer jämnt, men det är tydligen inte Fjollgames musik. Alla dessa har runt 3,5x min stack eller mer vilket förstås minskar min FE. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Där kommer i varje fall uppdubblingen! AJ från knapp och BB synar med A5 som inte träffar nåt. Ett par placeringar upp i listan. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Finalbordsbubbla i 54an! Ingen är extremt short - vi ligger runt 30bb och uppåt. Gjorde en mycket tveksam fold nu precis mot en allinpush med en spelare bakom också med AKo. Förmodligen fel spelat. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Väldigt knepigt.. Lirar 88 vekt och släpper till slut mot en av storstackarna som båda sitter vid mitt bord och utnyttjar situationen väl. Ligger 5a Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Nä fan... spelar dåligt nu och helt mitt eget fel att jag rasat ner till 7e plats. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Så blir det till slut jag som finalbordsbubblar ändå... Grym hand (notera att han har bara 2 outs på rivern pga att ruterknekten ger mig färgen) och jag kan inte påstå att jag är överdrivet impad av hans syn, även om den kanske är på gränsen att vara korrekt. Men men... har haft flyt annars ikväll så det är väl dumt att klaga. ***** History for hand T5-176438660-500 (TOURNAMENT: "$9,000 NL Holdem SH Deepstack", R-661-777, buy-in: $54) ***** Start hand: Mon Sep 19 00:30:03 CEST 2011 Table: Table #11 [176438660] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 3000/6000, ante: 600, Chips) User: HERO Button: seat 5 Players in round: 4 Seat 1: hokejslatvia (384197) Seat 2: Brunospk (124167) Seat 5: Aljoha (352304) Seat 10: HERO (57566) HERO posts ante 600 hokejslatvia posts ante 600 Brunospk posts ante 600 Aljoha posts ante 600 HERO posts small blind (3000) hokejslatvia posts big blind (6000) --- Dealing pocket cards Dealing to HERO: [] Brunospk raises 15000 to 15000 Aljoha folds HERO raises 53966 to 56966 [all in] hokejslatvia folds Brunospk calls 41966 --- Dealing flop [] --- Dealing turn [] --- Dealing river [] --- Summary: Main pot: 122332 won by Brunospk (122332) Rake taken: $0 Seat 1: hokejslatvia (377597), net: -6600 Seat 2: Brunospk (188933), net: +64766, [] (PAIR JACK) Seat 5: Aljoha (351704), net: -600 Seat 10: HERO (0), net: -57566, [Ad, Kd] (HIGH_CARD ACE) ***** End of hand T5-176438660-500 ***** Lite drygt $500 smakar förstås fint för 7:e platsen, men känns ändå snopet, särskilt som finalbordet också hade inneburit vinstrekord. Lite på sidan om har jag surfat vidare i rebuyen också där vi nu är nere under 60 spelare av ursprungliga dryga 11000. Dubblade med TT mot 99, men ligger bland de allra sista med 6,5 bb efter att nyss ha postat. Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 ... är nog inget större fel på hans syn ändå, då han bör kunna räkna med att jag pushar här med ett rätt brett spektrum av händer. Men marginellt är det nog ändå då en stor del av rangen är typ esshöga händer som han ligger 40-60 mot och sen ett antal par han flippar mot och så AK, AJ, och KQ som han är ca 30-70 mot. Nån som har en åsikt? Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Yeeek... ganska trött nu och skulle eg. helst krypa ner i sängen. Fjärde pausen i Night Rehaben och jag ligger i den sista 10% av småstackat bottenskrap Är väl inte så troligt att det blir mycket bättre än så, men jag kan ju inte ge upp så länge jag har chips kvar Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 hehe nu foldar hela bordet mot min 2,5bb Allin. Citera
JackVegas Postad 18 September , 2011 Rapport Postad 18 September , 2011 Yeeek... ganska trött nu och skulle eg. helst krypa ner i sängen. Fjärde pausen i Night Rehaben och jag ligger i den sista 10% av småstackat bottenskrap Är väl inte så troligt att det blir mycket bättre än så, men jag kan ju inte ge upp så länge jag har chips kvar Haha jävla turrar och deras förmåga att...aldrig ta slut. Ser alltid till att jag har redbull, frukt och kaffe före jag reggar en turre jag vet kommer ta tid nu för tiden. Kriga! Citera
henjon Postad 18 September , 2011 Författare Rapport Postad 18 September , 2011 Ut som 35:a med AQ mot QQ. $148 för besväret. En bra söndagsgrind är äntligen slut och jag hoppar ner förnöjd i sängen! Citera
henjon Postad 20 September , 2011 Författare Rapport Postad 20 September , 2011 Wow! En tredje goodrun dag i följd. Det kanske inte är nåt jättemärkvärdigt, men det var mer än ett år sen jag trots ganska idogt spelande upplevde nåt dylikt. Som vanligt infinner sig snabbt en bedräglig känsla av att ha det mesta under kontroll. Man tar en "bra syn" på BB 10bb djup med K7o mot brett pushande SB och får det bekräftat mentalt när denne vänder upp J5s och ens hand håller upp. När man istället springer in i toppen av folks ranger eller förlorar 60-40-lägena på löpande band så känns det väsentligt annorlunda... Nåja... suger en liten stund på goodrunkaramellen iaf och uttrycker en from förhoppning (no jinx!) om att jag nu kanske slipper den brutala motrigg som med kuslig precision följt på varje kortare heater/skaplig turrecash jag haft i år. Finns fortfarande dåliga spelare att plocka värde av också trots allt... Igår tyckte nån att jag var en "fkn donk" för att ha pushat in i hans BB från SB med nånstans 8-9bb effektiva stackar med K8... En annan synade synade min floppush trehandat i en höjd pott pre med mig som aggressor på brädan 874 med en knekt och en tia. Citera
henjon Postad 23 September , 2011 Författare Rapport Postad 23 September , 2011 CC-besök i onsdags för onsdagsfreezeouten (BI 600 kr). Det var ett trevligt bord jag satt vid, men korten var väl inte så roliga. Hittade visserligen rätt tidigt en 25% stackökning med ett tvåpar, men sen gick det sämre. Ett par intressanta händer dock: 1) Med ung 50bb stackar 77, bb100, på knapp och öppnar 250. BB trebetar mig till 700. Han är ganska lös och pratar massor (han var huvudorsaken till den trevliga stämningen), men den lilla read jag skaffat mig på nån halvtimmes spel är att när han väl börjar skjuta in mycket marker så har han något, eller gör åtminstone en väl övervägd gambling mot en mindre stack. Trots position gillar jag inte att ta synen här med lågt mellanpar som blir svårspelat på nästan alla floppar mot en hyfsat aggressiv spelare och vill heller inte få in det med 77 med det här stackdjupet (4b/f är också uteslutet). Så jag foldar och han flashar besviken två kungar. Kanske resultatorienterad här, men känns som att jag gjorde rätt. Hade vi varit nere runt 25bb istället hade däremot 4-betspushen varit given. 2) Samma blindsnivå och ung spelare jag upplever som aningen LAG, men kompetent, minraisar från UTG1. Det var honom jag vann tvåparspotten mot och han är nere på en stack på ca 3,3K. Han har öppnat flera tidigare potter, men då raisat större. Han får tre synare - alla verkar ganska lösa på mig. Jag tittar ner på QQ på CO och bestämmer mig för att höja till 10bb (1K) pga det stora antalet spelare. Knappen och mörkarna foldar. Den ursprunglige öppnaren skjuter nu in sina resterande marker fort men ganska lugnt. Det foldas till mig och jag måste betala 2,3K för syn, vilket lämnar mig med dryga 3K (startstack 5) om jag förlorar potten. Det känns absurt tight att vika QQ här och en stor del av mig vill syna. Men jag har svårt att se min motspelare göra det här med särskilt många händer. Han bör se mig som tight och räknar rimligen inte med att jag försöker squeeza här särskilt ofta, utan sätter mig på en tight 3-betsrange som han inte har särskilt mycket FE mot. Jag tror inte att han iofs är rädd att spela för stack med händer som AQ eller 99-JJ, men jag känner mig tveksam till att han med en minraise skulle gilla att bjuda in till en flervägspott med såna händer på ett bord där det hela tiden synats väldigt friskt. Slutsatsen är att väldigt mycket talar för att han sitter på stålet här (KK+ och möjligen AK) och har fått handen precis dit han hoppades. Så till slut viker jag mina damer med en suck. Hade han en bredare range så är ett väl bara att gratulera. Han visade inte handen, men när snackaren föreslog AJ så sa han ganska korthugget att den handen iaf var för dålig för att spela så. --- Efter detta hände inte mycket mer för mitt vidkommande, utan jag satt nästan en timme och såg stacken långsamt minska ner mot 4K. Gjorde ett försök att öppna en pott på bb200 med 76s från UTG, men efter två syner tror jag och en allin var det bara att vika. Sen bröts bordet upp och andra handen på nya bordet lyfter jag KK från tidig pos och naturligtvis åker markerna in mot två spelare, varav en microstack. Microstacken visar 44, men den tredje stacken som täcker mig har AA. Suck... Microstacken settar, men jag får ingen hjälp av floppen, utan är ute. Taskig varians ett tag nu på CC, men får hoppas på en vändning snart. Måste dock försöka öppna upp spelet också tror jag. Annars inte så mycket spel i veckan, men ett grindpass igår slutade lillplus trots några trista Omahahahautdragningar på slutet. Läst en hel del strategiposter också på 2p2 och nåt litet korn lär man sig väl förhoppningsvis... Citera
henjon Postad 24 September , 2011 Författare Rapport Postad 24 September , 2011 spelar av sociala skäl ofta inte så mycket på lördagskvällar, men nu blev det iaf ett tidigt och ett sent pass. På investerade $313,50 (totalt 22 SnG:er) återkastades $315 och helt utan allt hån så är det helt okej i dessa hårda pokertider. Kändes också som ett ganska representativt pass som varken innehöll någon extrem med- eller motrigg eller kanon-/usel timing. Inne och råddade runt lite på Omahaborden på slutet också på min vanliga nosebleednivå (PLO25) . Har inte mycket notes där än, men hittade nån gube som jag hade en fiskmarkering på och han hade vänligheten att donera en hygglig portion av sin stack också till mig på en lite tursamt rivrad kåk. När jag var lite drygt ett inköp upp totalt bestämde jag mig för att det kunde räcka för ikväll/natt. Hoppas ni andra plockar av löningsfisken deras stålar istället! Citera
henjon Postad 27 September , 2011 Författare Rapport Postad 27 September , 2011 skönt... nu känner man igen gamla goa fjollgame. Började nästan bli lite orolig där, då ingenting otrevligt hänt efter förra söndagens turreframgångar (har t.o.m. byggt på rullen en bit till) När sen dagens MTT-pass började med en riktig kortrush började man ju undra om generatorn fått solsting på allvar och glömt riggen som ska sitta på mitt IP-nr.. Nej då... efter ungefär 40 minuter vänder allt och pålitligt som ett urverk går varenda tänkbar hand åt helvete; bla 2xKK allin pre mot ATo resp KQs. Ju sämre fisken spelar - desto bättre träffar den. Ut i 3 turrar på en kvart och i stort sett hela rushen är fullständigt neutraliserad av sin efterföljande mordrigg. Kvar dock i båda rebuyturrarna. Övre tredjedelen i ena, en bit över mitten i den andra med 1 resp 0 rebuys. Kan förresten nämna att min rebuystrategi är ganska defensiv - kanske för defensiv. Gör max 1 rebuy och som regel gör jag den innan jag varit involverad i någon större pott. Gör i princip alltid add-on. Citera
henjon Postad 27 September , 2011 Författare Rapport Postad 27 September , 2011 såja ... 3e KK i rad, fast denna gång kostar det inte hela stacken. Och så en set-over-set också för säkerhets skull. Puss på er Fjollgame! Citera
henjon Postad 27 September , 2011 Författare Rapport Postad 27 September , 2011 Nu spelar jag rätt dåligt, men har tur. Synar bara pre med QQ från tidig pos. Flopp JT9 regnbåge. Fi betar ut, jag synar. Turn 7. Fi betar halvpott igen - jag går allin. Han blixtsynar med JJ som alltså settat och gått om. Men river faller en kung och ordningen är återställd. Men det är ett dåligt turnspel av mig likafullt då inte mycket talar för att jag har bästa handen, även om jag har en del outs att gå på. Citera
henjon Postad 27 September , 2011 Författare Rapport Postad 27 September , 2011 Herofold i ena rebuyturren? ***** History for hand T5-178800232-57 (TOURNAMENT: "$16,000 Night Rehab", R-233-678, buy-in: $11) ***** Start hand: Tue Sep 27 21:33:10 CEST 2011 Table: Table #29 [178800232] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, Chips) User: HERO Button: seat 10 Players in round: 10 Seat 1: bigbobbyb (12370) Seat 2: fandor80 (5200) Seat 3: zaboni (8477) Seat 4: DiSTEFANO_ (1815) Seat 5: Ch0aRa (4861) Seat 6: zanosi_bablo (7335) Seat 7: scorppi46 (18690) Seat 8: Onion-H (6087) Seat 9: HERO (9630) Seat 10: l31f3r1ks0n (6465) bigbobbyb posts small blind (100) fandor80 posts big blind (200) --- Dealing pocket cards Dealing to HERO: [] zaboni calls 200 DiSTEFANO_ folds Ch0aRa folds zanosi_bablo folds scorppi46 raises 800 to 800 Onion-H folds HERO raises 2400 to 2400 l31f3r1ks0n folds bigbobbyb raises 12270 to 12370 [all in] fandor80 folds zaboni folds scorppi46 calls 11570 HERO folds --- Dealing flop [3c, 9d, 2d] --- Dealing turn [3s] --- Dealing river [Kh] --- Summary: Main pot: 27540 won by bigbobbyb (27540) Rake taken: $0 Seat 1: bigbobbyb (27540), net: +15170, [] (TWO_PAIR ACE, THREE) Seat 2: fandor80 (5000), net: -200 Seat 3: zaboni (8277), net: -200 Seat 4: DiSTEFANO_ (1815) Seat 5: Ch0aRa (4861) Seat 6: zanosi_bablo (7335) Seat 7: scorppi46 (6320), net: -12370, [Ad, Kc] (TWO_PAIR KING, THREE) Seat 8: Onion-H (6087) Seat 9: HERO (7230), net: -2400 Seat 10: l31f3r1ks0n (6465) ***** End of hand T5-178800232-57 ***** --- Den ursprunglige limparen är en lös fisk. Första höjaren åt det löspassiva hållet helt klart också (41/13). Killen som ställer är en löspassiv fisk som hittills bara suttit och synat synat synat synat. När en sån plötsligt vaknar upp kan åtminstone jag hitta läggningen här, särskilt när en snubbe till synar. Citera
henjon Postad 27 September , 2011 Författare Rapport Postad 27 September , 2011 ... och så förlorar vi fjärde raka KK. Denna gång HU i en rebuyen mot en mindre stack på floppen 988 med två spader och han ställer. Känns som drag och det är det också. Tyvärr bästa tänkbara med JT i spader och redan på turn kommer en spadertrea och krossar mig. Rejält under EV idag. Citera
Recommended Posts