Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

ut - AQ - storstack som minraisar synar efter visst betänkande min 12bb-push med... 54s. Tja... sätter han mig exklusivt på överkort så kanske. Men det är väl så där man ska lira antar jag om man vill vara med och leda chipcounten. Hursomhelst så sitter trissen för honom och jag är ute med drygt 2,5x inköpet för besväret.

 

Bara kvar nu i $35K Night Rehab där jag är en bit bakom mitten efter att ha varit i stort sett helt iskall efter min fina AA-hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fjärde pausen i Night Rehaben och jag lever fortfarande med en liten stack på en av de sista platserna. Dubblade en gång till, men fick sen in det med TT mot KK. Fått TT en gång till och rundfold den gången. Garanterad $88 nu, vilket kommer att göra att kvällen under alla förhållanden ändå slutar lite plus. Alltid något sa :twisted: när han fick se Åmål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubblar med 99 mot Q7s och nästan 200K. Tappade lite sen när jag vek en AJo mot en tight spelares omslag, men alldeles nu fick jag raketerna och tack till aggrokillen på UTG som ställde in 15bb eller nåtsånt med 77.

 

Är med detta uppe på dryga 320K stack och tio-i-topp av 39 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där var det slut... Tvingas in med J4s till slut med bara 4bb kvar i stacken. Syn av BB med 44. Enligt pokerironins lagar så träffar jag en knekt på turn, men river ger min antagonist en flush i spader. Haha :mrgreen:

 

$592 är ändå godkänt och jag är nöjd med kvällen. Känns ändå inte som att jag kommer att börja lira väsentligt mycket mer än jag gör nu, dvs 1-2 ggr i veckan max.

 

Nu sova - lär vara ganska groggy i morron bitti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CC igår och 600 kr freezeouten. Efter ett motigt år med ett antal tunga utdragningar och två finalbordsbubblor lyckades det mig igår att i varje fall landa en 6:e plats och 2K för besväret. Kändes gott. Hade ett fint kortflyt med bl.a. smått otroliga 4 AA som alla stod och 2 gav fina potter dessutom. Lyckades iofs förlora 5e raka QQ allin på CC - denna gång mot K6o tror jag det var och en rivrad fyrkortsfärg om jag minns rätt.

 

När vi kom in på finalbordet blev jag däremot ganska kortkall och hade dessutom en smått tokig och övertankad snubbe från Järvsö till vänster om mig som glatt slängde in sin stack med allt möjligt. Tog därför inga risker, utan lät i princip bubblan spricka. Då var vi uppe på blinds 10K redan och jag hade tror jag 20K kvar när Järvsö gick in från UTG med sina knappa 20 och fick syn av knappen som täckte mig med marginal. Med J9s kändes det ändå som ett självklart beslut att syna. Järvsö hade kung hög och knappen AT i hjärter. Floppen kom knekt hög och på turn ledde jag fortfarande. Blev glad när en 9a landade på river för tvåpar, men efter några sekunder upplyste någon mer alert person mig om att knappen fått in en stege 8-Q. Så kan det gå. Hade min hand hållt upp hade jag haft om inte störst stack så näst intill och ganska god chans på en pallplacering. Om inte om... 8-)

 

Bra pokervecka alltså, om man räknar från söndagen. Troligen ingen mer spel, eftersom jag har andra aktiviteter i helgen och övrig tid tillhör familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hem från ett besök i Gävle vid 20 och satte igång med lite söndagsgrind. Missade $54 SH kl 19.30 och lilla rebuyen kl 20, så det blev bara 3 turrar och ett par satelliter. Var bra på gång i bägge sattarna, men åkte tyvärr ut när det började dra ihop sig; i den ena på semibubbla med AQ i SB mot AK i BB.

 

Ut efter flera taskiga händer i rebuyen och ut också efter dåligt flow i $22 Freezeouten. Däremot har jag hängt i i $33 SH där vi nu är nere på 12spelare av 225 startande. Spelat ganska solitt om jag får säga det själv och utnyttjat tendenser till passivitet tidigare på bord jag satt på. Ligger just nu precis i kanten av finalbord med runt 25bb i stacken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är vi 4 kvar och garanterad lite drygt $500. Ligger 3a på ett ganska skiktat bord där 1an och 2an leder klart, båda har 2,5x min stack lite drygt. 4an en liten bit bakom mig. Har kollat de övriga på Sharkscope+OPR; en verkar vara hyggligt vinnande, en fisk och en lite oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ger ettan? GL!!

 

Ettan ger lite drygt $1,4K. Inga storpengar, så själva grejen att äntligen klonka vore mer värd än stålarna helt klart. Har en 2a och en 3e plats i år i Ongames relativt små turrar (startfält runt 150 man) och 2 4e-platser i turrar runt 250, vilket ju var ganska precis startfältet i denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope... tredje handen efter paus A7 mot fiskens AT som han iofs helt korrekt synar med när jag ställer hans minraise på knappen från min lilla blind med mina 13bb jag har kvar.

 

Ja ja... nån dag ska den väl komma, klonken. Nöjd ändå med dagen förstås och kryper nu ner i sängen med ett :mrgreen: -smile på läpparna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som för att bevisa än en gång vilket absurt spel poker är så plockade jag igår drygt 4 inköp på en 20 minuters 3-bordande av Omaha 25; Allt f.ö. på ett av borden mot två lösa fiskar som verkade ha tiltat upp varandra och slängde in sina stackar i potterna ytterst lättvindigt.

 

Har idag gjort ett litet juluttag på $600. Har efter det några hundra $ mer på pokerkontot än vad jag började året med.

 

All denna profit har kommit sen jag - i princip - slutade grinda i början av november och gick in i semi retirement. Har ingen bonus eller annat på gång, utan lirar max nån kväll i veckan + kanske nån enstaka liten sittning om 15-20 minuter med lite CG som igår. Läser ingen pokerstrategi heller längre just.

 

Har inga speciella tankar än runt pokeråret 2012. Möjligt att det ändå skulle vara lite kul att grinda lite mer under nån begränsad period iaf och spela in en bonus. Fast fan vet förresten :-D Har iaf $3K i rulle och det ska väl räcka ett tag för att grinda lite turneringar på min vanliga nivå $11R upp till $33 typ + lite satelliter till event på nivån $54-$200.

 

God jul! Lyssna lite på denna dam. Tror jag länkat henne nån gång förut, men det är värt en repris.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån gång var ju fallet tillbaks till den vanliga grå pokergeggan tvunget att komma. Idag blev det (ser det ut som, har en turre kvar där jag ligger i mitten). Gått allmänt skit, sprungit under EV och som lök på laxen så bubblade jag nu i $33SHan med AK på knappen som sprang in i AA. Då hade jag ändå lagt en AK några givar innan mot en tidig höjare och en spelare som RR:ade Allin. Hade med största säkerhet cashat om jag bara hade foldat allt utom AA/KK, men så kan man ju inte spela.

 

Av 9 AK-händer idag har jag för övrigt förlorat 7. För säkerhets skull också både AA och KK-handen jag fick nåt mothugg i - här var det QJo resp KTs som triumferade. Great times! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...