Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

Litet pass volymmässigt igår eftersom jag lirade tandem med tjejen (som glömt laddaren till sin egen laptop). Slutar ändå med bra plus efter att det äntligen kommer lite medrigg efter en veckas mot-dito som resulterar i vinst i en 30-manna $11. Resultatmässigt tillbaks på b/e för månaden.

Kände ändå tendenser till tilt och irritation och får jobba mer mentalt inför nästa spelpass på att fokusera på spelet istället för kortens utfall och tanken att kortgeneratorn på något vis kan vara "mot" (eller för den delen "med") spelare.

Postad

Efter middag och lite Simpsongrind med ungarna lirade jag ett pass som började väldigt krattigt men så småningom med hjälp av CG-borden kravlade sig upp på ett lillplus. Mer positivt ur pokersynpunkt var dock tjejens poker som jag suttit och railat sista enånhalv timmen. En $15K frirulle på Pacific med 999 deltagare som hon just bustade ut som 4a för $900. Skapligt ROI :mrgreen: Eftersom såna vinster faktiskt har en helt annan betydelse i hennes ekonomi än i min vid sidan av pokern så är jag bara glad att den hamnade hos henne och inte hos mig. Nu ska vi varva ner med en House - det är förstås inte lätt att hoppa rakt i säng efter en sån spänning vid pokerborden. Hon åkte sista med KQs ung 10bb djup när BB olyckligtvis plockat upp AK och upplever just nu den där känslan av att vara både nöjd med vinsten och besviken över att stupa på målsnöret mot något ännu större. Förstapriset var $3,3 K. WP förstås ändå.

Imorrn blir det Söderstadion med kidsen och förhoppningsvis en trepoängare mot Assyriska!

Postad

Efter den sköna trepoängaren hemma mot Assyriska i söndags blev det tyvärr trögare poker. Sedan peaken i början på augusti har jag tappat nästan 20 snitt-BI och varje pass känns det som jag får slåss för livet. Både söndagen och måndagen kunde ha blivit rena katastrofen, men slutar till slut förhållandevis beskedliga 5 snitt-BI ner totalt. Idag fruktade jag ett tag att det var på väg åt samma håll. Men pris ske pokergudarna: Jag håller i $54 DoN:en och som grädde på moset (nästan BE efter den) hittar jag slutligen flytet i en 30-manna och blir så småningom heads-up mot nån slags reg på lägre inköpsnivåer. Tyckte han spelade alldeles för vekt HU och när han slutligen väljer att ta ställning:

***** History for hand T5-75570561-134 (TOURNAMENT: "NL Hold'em - 30 Players", S-2174-5844, buy-in: $11) *****

Start hand: Tue Aug 17 23:05:12 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [75570561] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 600/1200, ante: 120, TC)

User: HERO

Button: seat 7

Players in round: 2

Seat 1: HERO (26700)

Seat 7: FI (18300)

HERO posts ante 120

FI posts ante 120

FI posts small blind (600)

HERO posts big blind (1200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [6 of Diamonds6 of Clubs]

FI raises 2400 to 3000

HERO raises 6600 to 7800

FI calls 4800

--- Dealing flop [5 of Clubs10 of Diamonds2 of Diamonds]

HERO checks

FI checks

--- Dealing turn [2 of Clubs]

HERO checks

FI checks

--- Dealing river [10 of Spades]

HERO checks

FI bets 10380 [all in]

HERO calls 10380

---

Summary:

Main pot: 36600 won by HERO (36600)

Rake taken: $0

Seat 1: HERO (45000), net: +18300, [6d, 6c] (TWO_PAIR TEN, SIX)

Seat 7: FI (0), net: -18300, [8 of Hearts7 of Spades] (TWO_PAIR TEN, TWO)

***** End of hand T5-75570561-134 *****

Varför reraisar jag inte allin pre? Därför att killen hittills har lagt sig mot de reraisar jag gjort 4- till 2-handat. Skulle han plötsligt gå allin här viker jag och har fortfarande en hygglig stack kvar (typ 15bb). Mot en optimalt aggro spelare är det allin som gäller här direkt.

Jag tycker att killen gör en riktigt dålig bluff och jag snappsynar den direkt. Det kan hända att jag fått ta mig en rejäl funderare på floppen, men här finns det ingenting vettigt han rimligen reppar här utom typ ett oerhört egendomligt slowspelat par i ess. Ett ev. mellanpar lär mycket hellre checka ner handen. Jag är faktiskt knappt orolig när jag synar.

Dagens grymmaste sekvens:

Hamnar till slut på bubbla i $22 med en sit-out shortie och två duktiga regs med stora stackar. Allt talar för att jag ska lyckas casha, men detta är vad som händer, en hand in på bubblan:

Bigstack 1 - 7900 chips

Bigstack 2 - 5600 chips

Hero - 1295

Shortie sitout - 106

H1: Shortie allin med 54s mot bigstack2:s 72o. 5a på turn.

H2-3: Shortie autofoldar allt utom 12. Bigstackarna pushar hem varsin av potterna

H4: Hero har 535 kvar i SB. Bigstack pushar med 83. Shortie har KK och vinner

H5: Shortie allin igen i SB med QJ mot K4. Här limpade faktiskt en storstack till den andra, troligen av hygglighet mot mig eftersom de också verkade tycka att situationen var absurd. Det hjälpte emellertid inte, shortie träffar tvåpar.

H6: Både shortie och hero tvångsallin med 255 (hero) resp 176 (shortie). Enda situationen som innebär torsk är alltså att shortie besegrar både hero och den pushande storstacken. Bigstack har A8o, Hero T4o och Shortie 93o. Bigstack träffar esset på turn men shortie rivrar in en runnerrunnerstraight!!! :evil::cry::evil::cry: och Hero är busto. I varje fall topp-5 av grymma bubblor jag upplevt i SnG:s...

5 inköp upp iaf för dagen och tillbaks på BE för månaden.

Postad

Bra pass idag, cashar bl.a. i alla 4 DoN:sen jag spelar, och hittar nästan 4 snitt-BI upp. Dock inte utan besvikelser. Kommer ITM i en $22a med >8K i stacken och blinds som bara är 100/200 (långsam struktur). Åker ändå ut som 3a efter att ha kommit in i ett sällsamt kallt streak av skitkort där jag fick lägga flera stöldförsök mot RRAI från de andra två och blödde ner till bara lite drygt 4K. På 400-mörkar åker jag så till slut ut när jag för en gångs skull pushar en fullt legitim hand: Ace of Diamonds8 of Diamonds, men springer in i AQ. Förlorar också flera trista händer i cashgamet, bl.a. ett gäng tvåpar till, denna förbannelsens hand för min del. Hittar dock ett par räddande rivers själv med inte alltför många outs, så ska inte klaga. Är nu också upp för månaden igen med ett par inköp drygt.

Passande musik som dök upp just nu på min spelare:

Postad

Ongame/Betsafe. Är ju inom EU, så skattefritt. Det enda uttag jag gjort där på de knappa 6 månader jag lirat gick enkelt och smidigt, man kan transferera via BankTransfer tilll sitt konto om man kan vänta 3 bankdagar.

Postad

Hur man tiltar bort ett halvt inköp:

***** History for hand R5-76042161-101 *****

Start hand: Thu Aug 19 23:16:14 GMT+0200 2010

Table: Maskat [76042161] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 0.25/0.50, Real money)

Button: seat 7

Players in round: 9

Seat 8: AA (55.69)

Seat 9: GG (49.65)

Seat 10: BajzFizk (47.89)

Seat 1: DD (48.19)

Seat 2: HERO (41.75)

Seat 3: EE (48.25)

Seat 5: Cc (20.80)

Seat 6: FF (31.28)

Seat 7: BB (67.53)

AA posts small blind (0.25)

M0rph3ous posts big blind (0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of ClubsKing of Hearts]

BajzFizk calls 0.50

DD folds

HERO raises 2 to 2

EE folds

Cc folds

FF folds

BB folds

AA calls 1.75

GG folds

BajzFizk calls 1.50

--- Dealing flop [2 of Spades8 of Diamonds6 of Spades]

AA checks

BajzFizk bets 3.25

HERO raises 13 to 13

AA folds

BajzFizk calls 9.75

--- Dealing turn [3 of Clubs]

BajzFizk checks

HERO checks

--- Dealing river [8 of Spades]

BajzFizk bets 32.50

HERO calls 26.75 [all in]

---

Summary:

Main pot: 86 won by BajzFizk (84.50)

Rake taken: $1.50

Seat 8: AA (53.69), net: -2

Seat 9: M0rph3ous (49.15), net: -0.50

Seat 10: BajzFizk (90.64), net: +42.75, [4s, 5s] (FLUSH EIGHT)

Seat 1: DD (48.19)

Så jävla dålig syn av mig. Jag tiltades av faktumet att jag var uppe mot en monsterfisk med 57/0 i stats. Har ärligt talat ingen aning om vad jag skulle kunna slå på den där rivern.

Annars tycker jag att jag gör det hela rätt. Kan ju inte hjälpa att fisken trotsar oddsen med sin låga flush och hålpipa och spekulationssynar. Bör nog efter turnchecken syna en blank river (även om det inte hjälpt i detta fall pga att hålpipan satt på turn), men med en tredje spader + att toppkortet parar känns folden ganska given.

Postad

Ligger iom detta ett inköp back på månadens CG-spel. Hade jag låtit bli denna och ett par andra dåliga riversyner så hade jag legat plus. Tycker inte om denna tendens hos mig att inte kunna släppa de höga paren. Det är inget vinnande spel på det inte särskilt bluffiga NL50.

Annars en variansmässigt väldigt ojämn och konstig dag. Förutom denna KK så torskade jag två KK till allin pre mot lägre par som båda settade. Inget konstigt spel där från nån sida, men oerhört bittert i det andra läget: Jag var uppe och tog lite småskott på en $54 och fick in det på semibubbla mot 99. Utan den olycksaliga rivern hade jag bustat honom och kommit in nästan dubbelt så fetstackad som tvåan. Det hade kunnat bli grund för riktigt fint dagsplus det. Däremot flippade jag väldigt fint och vann även flera 40-60-lägen. Två vinster, en i en $11 och en i en $22 ger ett dagsplus på SnGerna som nästan räcker till att kompensera för ovanstående CG-tilt. Summa summarum ligger jag kvar på dryga 2 snitt-BI upp.

Imorgon pokerpaus. Däremot tänkte jag ta en hemmakväll på lördag när tjejen är på släktmiddag och ungarna hos sin mamma och grinda på rätt friskt.

Postad

Haha det här scenariot har man upplevt hur många gånger som helst: Man får en fredag, lördag eller söndag ledig från annat och tänker att nu jävlar ska man spela poker och ha kul i lugn och ro utan andra plikter...

... och så blir man kn*ll*d till döds av Ongame. Skulle tro att säkerligen 65-70% av mina allra sämsta pass kommit vid såna tillfällen. Lär väl vara varians, men konstigt är det. Kom hem nu från tjejen och ett kalas på vägen och satt upp fem bord. 35 minuter senare är jag ute i alla utan en enda jävla dollar. Och då var det ändå 5 DoN. Litet sample förstås, men episkt motriggad. Naturligtvis också ut som 5:a (2 priser) i en satellit till storturren. Förstår inte varför jag envisas med att försöka spela dessa då jag inte har blivit annat än våldtagen av variansen i dem gång på gång på gång på gång. Tror inte jag är nån dålig satellitspelare - har ju DoN-spelet i ryggen att luta mig mot. Men det går helt enkelt aldrig att vinna den där sista flippen eller (som nu) att pusha A6 10 djup från knapp eller sb utan att BB sitter med JJ eller AK.

Som vanligt när det går så här så rinner också de enstaka flythänderna bort till ingen nytta. allin AQ mot AA i en DoN och träffade en straight. Sen spelade bara bordet upp en härlig festival av "småstacken ska inte busta"-händer och till slut blev jag själv hjälplöst bubbeloffer med 32o mot 99.

Nåja, skam den som ger sig. Har bestämt mig för att grinda idag och får försöka lägga detta bedrövliga första skitpass åt sidan mentalt.

Postad

sinnessjukt... 10 snittinköp back på 9 spelade + 2 satelliter. Kvar i en sat. Och det är inte bara jag. Hela Ongame verkar vara inställt på nån jävla lördagsfiskrigg. Såg nytt 6:e AA-handen i rad allin torska mot skräp. 3ggr i rad pushade folk med kunghöga händer och drog ut AA med triss. T4 pushade in i AA (i ett vansinningt dumt läge i en DoN) och trissade också. Vet inte vad det är som händer, utom att alla parametrar verkar inställda på att mina pengar ska gå till andra spelare och helst då fiskar. :twisted:

Postad

då åker jag ut i satelliten också på bubblan. Synfisken i BB synar min 3x med A8s. Flopp 832 regnbåge. Jag betar 3/4, han går allin. Jag synar med mina sista dryga 10bb. Han har AA... Kul

Sån jävla sanslös motrigg... Varför ska detta alltid hända på lördagar och förstöra helghelvetet?

Postad

A6 i SB i DoN med 8 kvar Push och BB synar med A8 (tveksamt men okej då). Ute och 2 bord kvar. Det går åt helvete vad jag än gör just nu. Går tillbaka i min statistik men hittar inget liknande i varje fall sista 4 månaderna. Fullständigt sinnessjuk motrigg.

Ut i 30-mannan också efter att inte ha fått en enda jävla hand. Tvingas till slut syna med de sista 400 i bb för rena pottodds med T3 mot KQ. Tia på floppen men det kommer så klart en dam också. Ett bord kvar. 14 snittinköp back idag, en enda jävla cash på 14 spelade. Dystert bottenrekord.

Postad

Tvåa till slut. Uppe mot väldigt kompetent SnG-lirare HU. När han pushar med knappa 20bb djupa stackar anar jag lite oråd (han föredrar att höja 2-2,5x) men måst syna med AJo. Han har AK och håller upp.

Postad

Då tackar vi Ongame för den sämsta och mest sinnessjuka pokerkvällen i min egen lilla pokerhistoria. Drygt 11 snittinköp ner slutar den: Av 18 spelade SnG lyckades jag hitta pengarna i 3. Och då var ändå 9 Double or Nothings. 3 failade satelliter ovanpå det också. Som sagt - ju trevligare omständigheterna runt mitt spelande är, desto större är sannolikheten av nån anledning att det går käpprätt åt helvete. Åker på sista bubblan med en flipp när en dålig spelare tror att han ska ta synen mot min återhöjning med ATs. Jag har 99 och tian rivrar. Mycket symtomatiskt för kvällen. Näst sista bordet synade jag en push från en lös knapp på semibubbla med A6 (10 bb djup ungefär). Knappen har A5 och 5an landar på turn.

Ungefär så där har det hållt på hela kvällen. $99 i en 30-manna $22 blir enda bord av 6 spelade detta andra pass som inte blir bust. Därmed stannar förlusten för det passet "bara" på $22.

För att balansera dagens pokerförluster så åker jag på trav imorgon i Eskilstuna. Ska väl inte vara omöjligt att bränna några hundra där också med motriggen stadigt i ryggen :twisted:

Postad
Går det fortfarande att få 8x rullande bonusar på Ongame?

Eller vad kör du på?

Alla sajter har olika system. Eurobet som jag körde på tidigare delar ut sin loyalty som bonusar man kan spela in varje månad. På Betsafe får man dels valueback på typ 12-20% om man inte är storspelare och dels är man med i ett rakerace som i mitt fall ger runt ytterligare 15%. Ytterligare 25-30% har kommit de senaste månaderna på ett bra rakerace hos affiliaten, fast sånt är ju mer osäkert. Har varit med tidigare om att villkoren ändras.

Under de fem månader jag lirat på Betsafe nu har jag förutom startbonusen fått en reload också som kommit ovanpå ovanstående promotions. En del andra skins ger ingen valueback etc när man lirar in en bonus har jag konstaterat. Reloadbonusen kommer dock 10x, så den är lite sämre.

Postad

Trevlig tur till Eskilstuna och travet, men dessvärre ingen framgång i själva bettingen. Vi satte första två avdelningarna i V5:an, men sen missade vi spiken i trean. Då var det inte till nån glädje att de två andra loppen gick in. Dåligt på vinnarspelen också, satte en favorit men annars gick det ganska så käpprätt...

Kom hem, gjorde tortillas, såg på film och tog sen ett litet pass. Det gjorde jag rätt i då Ongame betalade tillbaka gårdagens avgrundsrigg med lite fina händer. Vinst på två bord och månadens näst bästa resultat. Månadsresultatet nu runt b/e igen.

Laddar för ett CC-besök på onsdag och andra försöket att lira 600 kronors-freezeouten. Tar ev. en turrekväll imorgon som uppvärmning.

Postad

"betala tillbaka" my ass. Idag blev jag av med nästan allt igen. Härligt fint riggpass med bl.a. 8 raka förlorade allins på slutet där jag låg mellan 50 och 70% som favorit. How nice. Semibubbla i en shorthanded $33 bl.a. där jag redan blivit av med halva stacken med en av de förlorade flipparna (QQ) och pushar för resterande dryga 10bb från cut-off med AT. Fånen i BB som visserligen har stor stack men ändå inte mer än 5ggr så stor som min snappar av med J3o. River en 3a... Godnatt.

Får trösta mig med att den sista dryga kvartens CG åtminstone renderar ett halvt inköp upp och därmed får dagsförlusten i SnG-mått mätt att stanna på 6 snitt-BI. Värre än frekvensen cashar idag (som trots allt var 25% inräknat MTT:erna) var att alla de högre inköpen gick åt helvete. Bl.a. så åker jag ut med 77 mot A7s på kvällens andra $33a i sedvanlig ordning. Är så sjukt trött på hur variansen slår mot de högre inköpen. Bara en sån enkel sak som att rivernian/tvåoutaren i $54an förra veckan gav mig en nolla där jag annars skulle ha plockat hem minst 100 dollar, inte osannolikt mer eftersom jag hade fått en så stor stack och därmed legat åtminstone BE. Men det är väl bara att i sedvanlig ordning försöka rycka på axlarna.

Går åt skogen för tjejen också som lirat hur många som helst idag utan att hitta cashen. Vår förmåga att träffa avgrundsmotrigg båda två så fort vi ska grinda ihop är så märklig att jag snart slutar tro på slumpen och börjar tro på mystiska energifält eller nåt :twisted:

Postad
"betala tillbaka" my ass. Idag blev jag av med nästan allt igen. Härligt fint riggpass med bl.a. 8 raka förlorade allins på slutet där jag låg mellan 50 och 70% som favorit. How nice. Semibubbla i en shorthanded $33 bl.a. där jag redan blivit av med halva stacken med en av de förlorade flipparna (QQ) och pushar för resterande dryga 10bb från cut-off med AT. Fånen i BB som visserligen har stor stack men ändå inte mer än 5ggr så stor som min snappar av med J3o. River en 3a... Godnatt.

Får trösta mig med att den sista dryga kvartens CG åtminstone renderar ett halvt inköp upp och därmed får dagsförlusten i SnG-mått mätt att stanna på 6 snitt-BI. Värre än frekvensen cashar idag (som trots allt var 25% inräknat MTT:erna) var att alla de högre inköpen gick åt helvete. Bl.a. så åker jag ut med 77 mot A7s på kvällens andra $33a i sedvanlig ordning. Är så sjukt trött på hur variansen slår mot de högre inköpen. Bara en sån enkel sak som att rivernian/tvåoutaren i $54an förra veckan gav mig en nolla där jag annars skulle ha plockat hem minst 100 dollar, inte osannolikt mer eftersom jag hade fått en så stor stack och därmed legat åtminstone BE. Men det är väl bara att i sedvanlig ordning försöka rycka på axlarna.

Går åt skogen för tjejen också som lirat hur många som helst idag utan att hitta cashen. Vår förmåga att träffa avgrundsmotrigg båda två så fort vi ska grinda ihop är så märklig att jag snart slutar tro på slumpen och börjar tro på mystiska energifält eller nåt :twisted:

I feel you! Har haft ena jävulska motriggsperioder förr. Även nu får jag hemskt mycket riverballe vid ställ där jag är 70-96% favorit. Helt sjukt ibland. Men däremellan kan lite händer stå och det gör att det blir plus för det mesta numer iaf. Lirar bara $3.30 sng nu, lirade $11-$33 för drygt ett årsen. Men jag blev less efter en lång motriggsperiod och tog ut nästan alla pengar och spenderade dom.

För ett par veckor sen backade jag närmare 30 inköp i princip rakt ut. Men det togs igen ganska snabbt. En dag låg jag 15 inköp back men slutade dagen på 18 inköp plus! :).. Bara att nöta på! Hur många bord kör du samtidigt? Btw kolla din inkorg, you've got mail! ;)

Postad

Nope, inga mail i min pokerinkorg iaf.

Pokernews efter ett par dagars dagbokstystnad:

Tisdag: Ingen poker

Onsdag: Nada nätpoker, däremot ett besök på CC Stockholm och andra försöket att lira 600 kr freezeouten. Gick betydligt bättre än förra gången och slutar 6/87 för 2600 riksdaler. Högsta enskilda pokervinsten hittills, så det känns verkligen najs :mrgreen: Spelmässigt kanske inte mycket att yvas för. Jag hade extremt lätta kort under de dryga 5 timmar jag satt vid borden. Mer än 80% var automuckar och hade nog varit det även för de flesta LAG-spelare. Tror t ex jag drog 4 eller 5 84o och många fler händer var ungefär i samma viktklass. Första timmen läckte jag bara blinds och gjorde nåt misslyckat försök till blindsteal med semihygglig hand som fick ett par syner men fick en hopplös flopp. Sen efter mer än en timmes total torka smäller det till:

*Får QQ och en shortie med 1300 i stacken ställer från UTG (blindsen var uppe på 100/200). Jag langar in min deg bakom och shortien visar ATo. Ess på floppen och jag är nere på ganska exakt 3000

Nästa hand är jag i UTG1 med TT. Med 15bb väljer jag ändå att höja 2,5x vilket man så här efteråt kan undra över. Rycktes nog med i det mer passiva spelet som är live. Får syn av en spelare bakom och mörkarna. Flop QQ7. Mörkarna checkar och jag resonerar som så att mycket talar för att jag har bäst hand och hursomhelst inte kan lägga TT här med 2500 bakom och 2000 i potten. Så jag skeppar och spelaren bakom instasynar och efter att mörkarna vikt så vänder han upp Ace of HeartsQueen of Hearts. Jag suckar och har redan kroppen i färdigställning för att resa mig upp och lämna bordet. Då daskar dealern ner en tia på turn! River blank och jag sjunker ner på stolen istället och rakar åt mig mina 7K marker.

Sen gick det ytterligare några lankhänder innan jag fick QQ igen, den här gången i mittenposition. Bordets lösaste spelare, en tjej, limpar som hon gör 2 ggr av 3 minst. En shortie ställer in sina sista 700. Här gör jag bara en liten raise till 1200 från min mörk på ren beräkning. Hon har hittills synat varje höjning som inte varit allin efter limp och jag vill ha in pengar i potten. Hon synar och floppen kommer 433. Här lämnade jag tyvärr min linje för att jag blev nervös och ville ta ner potten. Jag borde checkat och gett henne chansen att bluffa eller lägga en tunn värdebet om hon satt med nåt mellanpar eller rentav en fyra. Istället betade jag 2000 och hon foldade.

Efter det vann jag nån pott till som jag glömt och var uppe i runt 12K som mest. Sen kom ett nytt långt streak av totala lankar och de få hyfsade händerna kom vid fel positioner och tillfällen. Stacken smalt långsamt ihop och bortsett från en push med 88 som inte fick syn av storstacken i BB (vilket jag hoppats för jag behövde dubbla) så hände ingenting som involverade mig på en god stund. Tror vi var runt 25 spelare kvar med ganska många shortstacks inklusive mig och blindsen tror jag var 800/1600 när jag plockade QQ för tredje gången på kvällen. Storstacken med runt 100K (ganska lös) ovan öppnade för 6000. En disciplinerad spelare med kanske 35-40K i stacken går allin. Inte för att det spelade nån roll för mitt beslut, men jag satte faktiskt höjaren på AK eller möjligen JJ när jag langade in mina 9K. Med AA eller KK tror jag nämligen han hade kallsynat och försökt lura av storstacken mer marker postflopp. Storstacken vek i alla fall, kanske hade mitt ställ bakom en liten effekt på hans beslut - han sa sen att han hade ett lägre par. Showdown och andre spelaren vänder mycket riktigt upp AK! Blank flopp och turn och när en helt harmlös lanka faller ner på river kan jag lättade konstatera att jag tripplat precis som jag bara några händer tidigare hade tänkt att jag behövde göra.

Efter detta rasade shortstacks ut i snabbt tempo - tyvärr däribland tjejen på en 13e plats - och plötsligt var vi på finalbord med bubbla. Jag låg stackmässigt nånstans 7-8. Nu blev det ett omvänt chickenrace med oerhört försiktigt spel där nog fler än jag räknade markerhögar hos de andra. Pga att så många av oss var så absurd grunda (typ runt 3-4K) så hade vi ju nästan ingen FE mot bordets stora stackar. Att åtminstone en av dem var tämligen lös och dessutom hade varit en klonkmaskin utan dess like hela kvällen gjorde sitt till. Till slut blev det iaf en stor allin som lämnade en spelare med bara runt 800 tror jag i stacken och tvungen att posta blind. Vi typ 4 andra som satt short hade nästan börjat pusta ut, men killen vann två tvångsallin och var uppe på några K igen. Jag räknade både tid och marker och gjorde tighta foldar (med A7 från knapp och 33 från CO) efter att ha räknat ut att åtminstone två spelare skulle vara tvungna att posta alla sina marker i blindsen före mig.

Det hela avgjordes till slut av att en shortie pushade från UTG med AJo men oturligt för honom fick syn av klonkmaskinen som hade KK. Av nåt skäl synade även en annan shortie från sin stora mörk med en så marginell hand som Q7s. Kungarna höll och vi hade spräckt bubblan och fått ut en spelare till. Sen rasade två till ut av bara farten innan det slutligen blev min tur att komplettera mina sista 4 K i min stora blind med 52o på push från SB. Han hade K9, men mitt hopp dog redan på floppen som gav honom ett tvåpar. Gjorde inte så mycket - jag var mer än nöjd med dagens spel 8-)

Postad

Torsdag: Bra lir även på nätet och med hjälp av två vinster på vardera ett $22 och ett $33-bord (Äntligen efter mycket oflyt på denna nivå!) så plussar jag runt 6 snitt-BI och är uppe på BE för månaden igen. Nästan härligare än dagsplusset var dock denna underbara hand på $33-bordet!

***** History for hand T5-77849289-98 (TOURNAMENT: "NL Hold'em", S-2138-4908, buy-in: $33) *****

Start hand: Thu Aug 26 23:05:18 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [77849289] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, ante: 20, TC)

Button: seat 9

Players in round: 2

Seat 3: HERO (7485)

Seat 9: The Imploder (7515)

HERO posts ante 20

The Imploder posts ante 20

The Imploder posts small blind (100)

HERO posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [9 of Diamonds 10 of Diamonds]

The Imploder raises 400 to 500

HERO calls 300

--- Dealing flop [Queen of Diamonds8 of Diamonds10 of Clubs]

HERO checks

The Imploder checks

--- Dealing turn [Queen of Clubs]

HERO checks

The Imploder checks

--- Dealing river [Jack of Diamonds]

HERO bets 800

The Imploder raises 6995 to 6995 [all in]

HERO calls 6165 [all in]

---

Summary:

Main pot: 14970 won by HERO (14970)

Rake taken: $0

Seat 3: HERO (14970), net: +7485, [9d, Td] (STRAIGHT_FLUSH QUEEN)

Seat 9: The Imploder (30), net: -7485, [2d, 6d] (FLUSH QUEEN)

***** End of hand T5-77849289-98 *****

- Linjen är väl för passiv egentligen. Jag släpper inte den här handen med drag till färg och gutshotstege samt ett mellanpar. Men jag ger hellre honom chansen att bluffbeta. Checken på turn är dock dålig. När så mirakelkortet landar på rivern (min tredje straight flush bara i karriären på kanske nånstans 200 K drygt spelade händer) så hoppas jag mest på att få en syn. Men det blev ju jackpot.

Klart slut för idag, ska heja fram tjejen som är på väg mot bubblan i en rebuyturre med ett hyggligt om än inte kanonläge.