Inexplicable Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 NL på 10-manna bord på expekt. Har suttit 45min och tomtat mig en gång. Prickat in dannelito samt AcesDJD som tighta spelare medans pattaya som loose. Seat: 1 mrpattaya Seat: 2 DeGe Seat: 3 Aghast Seat: 4 dannelito Seat: 5 Nattlegends Seat: 6 AcesDJD Seat: 7 zoopaman Seat: 8 goalan (Dealer) Seat: 9 ALATSIPPAA Seat: 10 fc86 Aghast J J ------------------ OpeningBetRound ------------------ ALATSIPPAA : Posts small blind 0.50 fc86 : Posts big blind 1.00 mrpattaya : Calls for 1.00 DeGe : Folds Aghast : Calls for 1.00 Jag väljer att limpa och hoppas på set då jag känner mig obekväm med JJ dannelito : Raises for 4.00 Nattlegends : Folds AcesDJD : Folds zoopaman : Folds goalan : Folds ALATSIPPAA : Folds fc86 : Folds mrpattaya : Calls for 3.00 Aghast : Calls for 3.00 ------------------ Flop 4 2 3 ------------------ mrpattaya : Checks Aghast : Checks såhär i efterhan vet jag inte varför jag checkar. dannelito : Bets 9.00 misstänker att han försöker köpa potten eller har ett mediumpp på handen mrpattaya : Calls for 9.00 Han synar direkt och jag tvivlar inte en sekund på att han jagar färgen. Det är nu den lilla jävulen på axeln skriker till om att jag sitter med bästa handen och jag gör följande. Aghast : Went all-in 97.20 Jag vill inte ha en syn alls men såhär i efterhand så borde jag insett att pattaya skulle synat direkt iaf. dannelito : Folds Han lägger sig precis som jag misstänkte mrpattaya : Went all-in 28.95 Aghast : Receives returned betting money 59.25 ------------------ Turn K ------------------ ------------------ River 2 ------------------ ------------------ Showdown ------------------ mrpattaya [ KH, KC, 2C, 2H, JC - Two Pair ] Aghast [ JH, JS, 2C, 2H, KH - Two Pair ] Tja, vad kan man säga? han hade ju färgdraget och sen K som outs fast den kunde ju inte han vara säker på. Jag har den dåliga vanan att överspela par och det gjorde jag väl nu också? Fick några sura kommentare i chatten av dannelito som tyckte det var helgalet.. var det verkligen det? Jag "visste" ju att jag hade bästa handen. Citera
Stoneburg Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Hejsan. JJ är ju en svårspelad hand helt klart, har själv ofta problem med den. I din situation tycker jag att du gör ett rätt så grovt fel som checkar floppen. Din hand är knappast stark nog för en Check-Raise men framförallt är det ju helt livsfarligt att ge gratiskort på en flop som har både färgdrag och stegedrag liggandes. I och med att det finns så många overcards till JJ måste man nog alltid beta ut om man har tur nog att ha ett overpair på floppen. Men om man förutsätter att man checkar floppen kan det kanske vara ett alternativ att bara syna, och sedan beta ut på turn om inget scarecard kommer. Tyvärr finns det ju en enorm massa kort som skräms... alla klöver, alla Q+ och 5:orna. Det blir hela 21 kort tror jag. I och med att folk inte gör så fruktansvärt mycket fel när de sedan synar dig med t.ex färgdrag, har de dessutom ett äss och ett annat overcard är de faktiskt stora favoriter på floppen (19 outs x 2 = 62%). Så ett tips kan vara att check-syna floppen och beta ut turn om inte färg overcards eller 5:a kommer. Citera
Stoneburg Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Kollade din JJ mot hans KJs och han hade faktiskt nästan ett coinflip på den floppen. Det stärker min tro på att det kan vara bättre att check-syna istället för att check-raisa. Citera
Recommended Posts