Gå till innehåll

Bet size


Journey74

Recommended Posts

Hej, jag skulle vilja höra era synpunkter angående storleken på bet. Jag brukar köra ganska konstant med X3 pre flopp och 1/2 pot size bet post flop för att inte ge några bet tells. Men ibland så ändrar jag mina bet till x1 pot när vet att jag ligger riktigt bra till...inte alltid dock, åter igen för att inte ge några tells.

 

Hur brukar ni göra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varierar varje bet pre, flop turn och river efter situationen. Men standarden ligger väl på 3x pre, 3/4 flop ungefär. Bettar större ur pos ofta.

 

Försöker slänga in överbets med starka träffar där jag vet att motståndarn ofta ser min representerade range snävare än ca 5%. Sällan som bluff, faktist..

 

När överbettar ni och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nikko: tycker du verkar tillräckligt smart för att förstå varför din linje inte bara kan innehålla nöt - och du motivera ganska bra när man bör överbetbluffa - I lägen där man vill höjja sin FE..

 

ett sällsynt scenario kan vara lägen där potten med väldigt hög sannolikhet kommer splittas, ligger 100$ i potten..beta tex 225$..får fi riskera 225$ för vinna 50$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hmm... intressant... jag har legat på 4BB som standard + 1BB för tidig position samt +1BB per limber före mig... Sen drygt 3/4 pot på floppen som c-bet. Men jag får nog lite för mycket folds men efter som potten gärna växer i % av vad den var innan varje runda börjar har jag prioriterar stor pot...

 

Men kanske ska köra samma fast utgå från 3BB då... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar betta lika mycket som klockan är, är klockan 12 bettar jag 12.

 

Har även jag använt mig av detta med hög framgångsfaktor. Ska jag spela en stor pott betar jag även minuter exempelvis €121,2 för 12.12. Är det finalbord i en större turre eller om man tar ett större skott kan även sek visaren vara till stor nytta ex en 12.12.45 blir ett bet på 121245 eller €12124,5. Blir även enklare att balansera när man randomiserar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...