Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

Är en mkt bra bräda att c/r bluffa på. Då fi kan VB bra T.or plus kan ha många missade stegdrag, rr flushdrag. Det plus att fi även kan värde c/r sämre J, gör att jag inte hade foldat KJ.

 

Men va fan vet jag om att folda.

 

Håller inte med, förstår inte varför man skulle vilja c/r river för värde med annat än hus. Vår riverbetrange består väll i princip av stål eller missade drag så att checkraisea en dålig J på river känns iskallt. Jag tror inte han förväntar sig av vi ska folda en J om han crai på river därför känns det inte som han borde bluffa här speciellt ofta. Varför är brädan så bra att c/r bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker nog det är fold med, hade dock inte orkat göra det själv.

Edit: AJo, AJs, JTs, TT och 55 är det jag inte viker på river i vbetrangen.

 

Känns ju inte speciellt bra att bet/folda river med våran hand men tror man kan explofolda.

 

Vissa av ovanstående händer 3bettar du säkert pre vilket tar bort en del kombos, sedan raisar du antagligen flopp med några av dom vilket plockar än fler kombos. När sedan färgdraget kommer turn är det heller inte helt osannolikt att du raisar ett par kombos.

 

Så när vi väl tagit oss till flera har du inte så mkt nötkombos kvar som du värdebettar, så KJ är faktiskt högt upp i din range på river.

 

Det är sjukt exploaterbart att bet/folda KJ på den här rivern.

 

That being said..... så i det här fallet har jag svårt att se hur speciellt många spelare på 3/6 (bortsett från butanin) tar den här linjen som en bluff så ska man leta spots för explofolds skulle det här kunna vara en sådan.

 

 

Möter du typ Durrrr så ska degen in iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa av ovanstående händer 3bettar du säkert pre vilket tar bort en del kombos, sedan raisar du antagligen flopp med några av dom vilket plockar än fler kombos. När sedan färgdraget kommer turn är det heller inte helt osannolikt att du raisar ett par kombos.

 

Så när vi väl tagit oss till flera har du inte så mkt nötkombos kvar som du värdebettar, så KJ är faktiskt högt upp i din range på river.

 

Det är sjukt exploaterbart att bet/folda KJ på den här rivern.

 

That being said..... så i det här fallet har jag svårt att se hur speciellt många spelare på 3/6 (bortsett från butanin) tar den här linjen som en bluff så ska man leta spots för explofolds skulle det här kunna vara en sådan.

 

 

Möter du typ Durrrr så ska degen in iaf.

 

Dom händerna 3bettar jag nog ganska sällan i ett sådant här läge. Av vad jag förstod när jag pratade med skaz så är fi som öppnar en av dom bättre regsen och spelarna bakom ganska dåliga. Ser egentligen ingen anledning att 3betta ngn av dessa händerna och isolera den duktiga spelaren och "stänga ute" dom dåliga spelarna. Visst tappar man kanske lite genom att inte 3betta och få in TT pre men jag tror det genererar mer pengar att spela en pott med ngn av fiskarna bakom än att få in det pre som marginell favorit.

 

Ang. att jag raisar turn så gör jag nog det med ett par kombos, kanske framförallt JTs som är ngt mer sårbar. Så det stämmer nog att jag har färre kombos som jag inte raisat ngn stans i handen.

 

Håller med om att det är sjukt exploaterbart men samtidigt kommer i princip ingen kunna utnyttja det faktum att vi betfoldar river här. 1. fi ser inte vad vi betfoldar och 2. sånna här situationer dyker upp typ 1 gång i halvåret.

 

Är explodonk och inte jätteinsatt i gametheory etc. men för att det ska vara exploaterbart krävs det väll att fi ska kunna utnyttja det faktum att vi gör ngt explo? Vet inte om jag fattat det rätt men t.ex. om jag c/r 80% av alla floppar är det väll explo men om fi bara spelar vidare med nuts blir jag inte exploaterad?

 

Ngn får gärna svara om jag missuppfattat det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hirosnap

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (BB) ($1000)

SB ($1000)

 

Preflop: Hero is BB with 10diamond.gif, Kheart.gif

Hero bets $30, SB calls $25

 

Flop: ($70) 6spade.gif, 9spade.gif, Jclub.gif(2 players)

Hero bets $45, SB calls $45

 

Turn: ($160) 4heart.gif(2 players)

Hero bets $120, SB calls $120

 

River: ($400) Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, SB bets $240, Hero calls $240

 

Total pot: $880

 

Results:

SB had 7spade.gif, 5heart.gif (one pair, Jacks).

Hero had 10diamond.gif, Kheart.gif (one pair, Jacks).

Outcome: Hero won $879.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappar suget för poker just nu och känner mig semiutbränd. Har i princip haft lockdown sen jag kom hem från Malta och har knappt gjort något annat än att plugga/spela poker.

 

Ska iaf se NHL-premiären imorgon, och det kommer nog väldigt lägligt. Ska bli nice med en helg där man kan släppa pokern helt. Iofs verkar det bli CC-slask imorgon natt, men det blir nog rätt soft ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss kommit hem till Umeå igen. Var rätt skoj i Stockholm. Åkte tillsammans med två andra polare och mötte upp JGrande på hotellet. Fick ett samtal där av Dan Glimne (ngn slags reklam), och såg att JGrande blev lite avundsjuk. :-) Drog sen iväg på matchen. Ingen vidare bra match, tycker Detroit hade satt ihop femmorna lite konsitgt. Kedjan med Cleary-Bertuzzi-Zetterberg fungerade inte alls. Kändes som att Cleary och Bertuzzi var riktigt loja så hoppades på några ändringar i tredje perioden, men inget hände. Leino imponerade dock, tror han kommer göra en fin säsong.

 

Drog på CC efter matchen, var riktigt trött och hade huvudvärk så kände mig inte särskilt motiverad att grinda. Blev ca 2h slaskande på 20/20 och fick in degen ca 4-5 ggr innan jag bustade och valde att dra mig tillbaka till hotellet.

 

Allt som allt en trevlig resa. Nu ikväll blir det också grindfritt. Ska åka hem till föräldrarna och byta till vinterdäck. Börjat bli rätt isigt ute på morgnarna så lika bra att göra bort det. Blir nog utgång med en polare sen ikväll.

 

Såg även när nästa EMOP var, tydligen samma helg som El Classico. Lite segt, var sugen att åka på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit rätt upptagen senaste dagarna och inte hunnit grinda ngt. Fyllde år igår så blev bara en kort session på eftemriddagen. Det lilla jag grindat iaf har gått rätt kasst iaf. Tror jag är back ca $6,5k denna månad, allt på nl400. Dagens grind gick inte heller något vidare, spelade bara 20min innan jag var $3k ner och stannade. Hade väl kunnat ducka några potter, men är sånt som händer. Ska ta ett break över helgen nu och sen ladda om med en rush på måndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid tyckt crossfire ser semifula ut men såg en på malta å den var rätt awesome faktiskt. Är ingen bilexpert men verkar som en bra sportbil i den prisklassen efter lite googleforsking. För mig står det mellan Crossfire, Opel GT eller Nissan 350z. Crossfire kan väl egentligen inte jämföras med de två sistnämnda mtp på prisskillnaderna men hade lätt tagit en 06 crossfire före en 02 Audi TT som är ungefär i samma prisklass iaf.

 

Tkr du ska köpa en så du kan berätta för mig om den är något att ha! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...