Cleburne Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Hmm det som är lite roligt är när han kallar alla för vänster/marxister/kommunister som har en avvikande åsikt. Typ 90? procent av alla svenskar är faktiskt kommunister, eller kanske snarare marxister. Nej, man måste inte kalla sig en sak för att vara det, men om man för fram marxistiska åsikter är man ju...marxist. Att man väljer att kalla det något annat och gastar om "solidaritet" är ju inte direkt relevant. Sen att de flesta inte har en aniiiing om att de är marxister säger ju en del om det utbildningssystem som alla vurmar för... OT så finns det ju en parallell till detta i USA, där "liberal" numera betyder "progressiv" eller nåt. Jag anser mig själv vara liberal, men klassiskt liberal, inte låtsasliberal. Visst stämmer detta. Jag har i typ 20 år fått konstiga blickar när jag hävdat att jag är Marxist. Och som sagt, folk har ingen aning. Gdaily är åtminstone ärlig nog att erkänna det som nästan alla vägrar erkänna. SD själva säger ju att de vill satsa pengar på pensionärer skolor osv osv hur finansiera detta?? Höjda skatter?? om man tar bort deras brunskjortsidielogi så har man bara lars ohly kvar :lol: :lol: Precis, de blandar ihop symptom och sjukdom så att säga. Det är välfärdsamhället som är grund till "invandringsproblemet", inte invandringsproblemet som ställer till det för välfärdssamhället. Men Ohly är ju värre eftersom han på fullt allvar anser att åsikter han inte håller med om inte ska få framföras. En klenbegåvad Stalin-wannabe är helt klart farligare än Sven-Olle Olsson. Citera
greywolf Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 frågan är om invandringen övh kostar mer än det tillför till Sverige ? Finns förstås data på det och studier men det är inte något som man räknar ut på kafferasten och hur fan ska man få ett rättvist och rimligt resultat på en sådan studie . Sedan, om, det är så att vi invandringen är en börda för samhälle så bör vi lösa det problemet. Frågan är om vi då ska strypa invandingen eller om det finns bättre vägar att gå? Citera
Cleburne Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Det är väl bara att låsa in den där snedfuntade Cleburne istället? Övriga människor har en möjlighet att komma med relevanta inlägg, men har du läst skiten hans hjärna producerar om politik? Eury - the ghost of Felix past? Citera
gdaily Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Och så har vi gått Off-topic igen. Vilket är bra, då kan jag låsa den här tråden. Citera
MikeTime Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Och så har vi gått Off-topic igen. Vilket är bra, då kan jag låsa den här tråden. Vi? Du får gärna säga du till Cleburne. Citera
honest99 Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Vi? Du får gärna säga du till Cleburne. Hehe, fast Cleburne har ju rätt on topic. Sverige ligger enormt åt vänster och det är vidrigt när man försöker tysta partier / åsikter med PK-skit. Citera
gdaily Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Ja, men det här är ingen skattetråd. Citera
Recommended Posts