Gå till innehåll

FlexWheelers NL-dagbok!


FlexWheeler

Recommended Posts

Okej, jo var väl det jag ville veta :)

 

Kul att det har gått så bra, sen att vara iskall att inte ta ut pengarna så fort de blivit en del, speciellt om man som du är student och inte har så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag ska bli bättre på det..

 

lirade 1h.25min 2st NL600 dollar ett SH och en FR

 

fick calla kort på ett riktigt calling station-bord shorthanded... lite synd för d spelarna va helt kassa.

 

men iaf +82 dollar

 

Va inte många intressanta händer.. postar en iaf.

 

 

$600 NL Hold'em

(6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Roenick1297 ( $187.04 )

Seat 2: KEVIN8079 ( $227.25 )

Seat 3: jaymac111 ( $1144 )

Seat 4: cash_beeatch ( $626.85 )

Seat 5: SUpirate ( $228.95 )

Seat 6: FlexWheeler ( $591 )

KEVIN8079 posts small blind [$3].

jaymac111 posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to FlexWheeler [ Ts As ]

cash_beeatch calls [$6].

SUpirate folds.

FlexWheeler raises [$25].

Roenick1297 calls [$25].

KEVIN8079 folds.

jaymac111 folds.

cash_beeatch folds.

** Dealing Flop ** [ Th, 3c, 2s ]

FlexWheeler bets [$45].

Roenick1297 raises [$90].

FlexWheeler folds.

Roenick1297 does not show cards.

Roenick1297 wins $198

 

 

inte mycket att säga, va inte många händer jag slog med TT top kicker.. han blixtsyna min PF-raise så jag tror han har jj qq eller ngt..

 

Hans Raise satte honom all-in, han hade alltså inte så mycket cash, och killen torskade allt rätt snabbt efteråt.. så det är möjligt att han kan ha haft sämre hand, han verkar helt kass...

 

men folden kändes lätt just då iaf.

 

 

Fan också jag tappade bort en hand där jag torska inköpet igår.. den va rätt intressant.. men hittar den inte som sagt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag undrar vilka siter du spelar mest på samt vilka bord det går bäst på?

 

Hej, kul att du undra.

 

Jag har account på följande sidor:

 

Primanätverket (troligtvis där jag spelat mest genom tiderna)

Ladbrokes

B2Bnätverket

Partynätverket

PokerChamps

PacificPoker

 

 

Vilka jag tycker är bäst/vilka det gått bäst på beror mycket på blindsnivån. Pacificpoker har nog sämst spelare NL10 till NL200, men rätt kass software och du kan bara spela 1 bord.. men det är oandra sidan det som gör att spelarna är kassa där.

 

NL 50 till NL100 = hugget som stucket (undantag PokerChamps som har 50 grr BB på 0.25-0.5) det gillar jag inte

NL 200 B2B är bra, PokerChamps är bra om man inte lirar många bord. Prima/party har större kvantitet av bord, men de andra två har alltid bra bord tycker jag, så det kanske är lättare att orientera sig på b2b o PC.

 

NL400-NL1000 Skulle jag tro Prima och Party är bäst, men har inte lirat tillräckligt där för att göra en komplett utvärdering där.

 

Turneringar, Skitkassa spelare på pacificpoker, d rekommenderar jag. Dock går dem sent som fan (3 på natten t ex) och inte så många bra per dag

 

SnG, det lilla jag lirat är dem helt kassa på PacificPoker, upp till 50 dollar SnG har dem tror jag.

 

 

Senaste dagarna har jag nog spelat mest på Partyskinsen.

Ska också skaffa konto på cryptologic, har en polare som säger det är schysst där.. bra spelutbud.. och lite annan primetime än party i o m tidsskillanden vid Europeeiskaspelare och Amerikanska..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta en liten paus med dagboken, närmar sig studenten och annat tjaffs, plus att jag tappat lite motivationen för spel, men jag kommer garanterat börja skriva när jag börjar mitt sommarjobb, alltså i mitten av juni... kanske blir tidigare.

 

Hare bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att jag skulle ta en paus i dagboken.. men jag orka inte plugga till ett prov så jag kolla tv o slöspela ett bord.

 

Hur tycker ni jag spelar handen? Vad skulle ni gjort annolunda?

 

Game # 69776993 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table

 

Players:

nemo1 (EUR 246,00 in seat 1)

rifat (EUR 217,75 in seat 2)

rosen (EUR 428,00 in seat 4)

FlexWheeler (EUR 400,00 in seat 5)

Winger (EUR 381,00 in seat 6)

yyz (EUR 394,00 in seat 7)

mortentver (EUR 476,00 in seat 8)

 

Dealer: nemo1

Small Blind: rifat (2,00)

Big Blind: rosen (4,00)

 

FlexWheeler was dealt: Kc - Kd under the gun, hatar det

 

FlexWheeler Raise (16,00)

Winger Fold

yyz Fold

mortentver Call (16,00)

nemo1 Fold

rifat Fold

rosen Fold

 

Flop 7d - 9s - 3s

 

FlexWheeler Bet (31,00)

mortentver Call (31,00)

 

Turn 7d - 9s - 3s - 4c

 

FlexWheeler Bet (70,00)

mortentver Raise (140,00)

 

FlexWheeler Call (70,00) call, hmm borde jag reraisa o se var jag står eller folda istället, fold känns weak som fan... reraise känns ju mer rätt..??

 

River 7d - 9s - 3s - 4c - Ac

 

FlexWheeler Check

mortentver Bet (215,00)

FlexWheeler Fold

mortentver Payback (215,00)

 

mortentver didn't show hand

 

mortentver wins: EUR 377,50

Rake: EUR 2,50

 

 

Korrekt fold?

Jag satte han på 77 99 eller missat flushdraw, isf va jag ändå rädd för Ahög..

 

Tycker själv folden e korrekt.. spelet på turnen däremot.. hade jag reraisat hade jag säkert märkt snabbt om han ett set.. fast jag hade ju torskat mer då.. men men...

 

Hoppas någon har några kommentarer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena tjena måste säga att jag lirar low limit 0.25/0.50 först.

 

Tycker du spelade turnen lite fel, fast endå inte, dom händer du slår på turnen är en del och när du bara synar så ger du han rätt sjyssta bluff möjligheter på rivern, men genom att syna så kan du troligtvis vinna lite mer om något ofarligt kort kommer. Det är mycket knepigt på turnen.

 

Ett alternativ kan väl vara mini raisa tillbaka för att få han att syna med TT-QQ fast det blir ju lite knepigt på rivern då man inte vet vilkett kort man vill ha, dock så torskar du mer mot ett set nu. Jag vet faktiskt inte, ehhe detta inlägg blev mest pladder men endå :P den här handen vill jag att någon mer kommenterar.

 

Förresten så är det skönt med din dagbok där man kan se lite sköna resultat och HH:s samt slippa massa "små kommentarer" imellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du svara du har rätt i endel saker du säger faktiskt .

 

Hursomhelst

 

Vi säger såhär han har settet..

 

utan A riv skulle jag calla hans river bett säger vi, då kanske jag torskar ca 50-100 euro mer än om jag reraisat turn (dvs min reraise e stark han slår om jag foldar)

 

Hade han haft flushdraw hade han säkert callat min turn reraise och jag har svårt o se var han står. Kommer flushen kan jag betta ut då? Vad gör jag om den inte kommer? Betta ut och riskera fet loss mot settet vid ev omslag? Checka o han bettar ut. Flushdraw-miss-bluff? or the real deal?

 

vid reiraise-senariet skulle jag kunna torska rätt mycket eftersom jag kanske va tvungen att betta riv, riskera omslag, eller checka o kanske syna och han har set, eller bli lurad av bluff..

 

genom turn callen slipper jag iaf att både lägga in cash på reraise och river bett.. o större chans att han bluffar eventuellt missad flush, hans bett blir mindre också om han har set och jag inte reraisat eftersom han inte tror min hand är så jättebra.

 

vettefan asso, call känns ju alltid tomtigt.. men reraise--call kan leda till svåra beslut på riv..

 

vad om reraise turn sen check--fold på river.. förlorar inte så mycket mot set men torskar mot TT JJ QQ och missad draw bluff..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på handen så tror jag faktiskt att liten reraise på turn eller all in. Vid liten reraise - syn, halvhårt bet på rivern, om rivern inte innehåller A eller spader. Eller det är iallafall spelet som passar best på min nivå tror jag, där blir det all in på turn. Men här antar jag att man måste ta hänsyn till mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hejsan dagboken, long time no c...

 

Jag har som sagt inte skrivit något på ett tag. Jag har inte lirat såhär jättemycket heller.. varit på en kortare semester i Barcelona, riktigt skönt....

 

när jag har lirat har det inte gått så jätte bra heller.. inte så mycket mega utdragningar i stora potter som man brukar ha i bad streaks.. nu hade jag ingen riktigt bad streak utan jag torska några inköp på NL600 som va ny nivå för mig.. Berodde inte på bättre spelare utan har fått rätt kalla kort jämfört när det gått bra.. inga trissar stegar eller färg att snacka om har jag fått och jag har varit tvungen att lägga mina få top pair top kickers jag fått.. hursomhelst nu e jag tillbaka..

 

Sa ju att jag skulle köra dagboken när sommarn börja och det kommer jag göra.. skriver kanske då o då innan men inte så jätte mycket. Tar studenten den 10 juni så jag har en hel del chilla att göra... supa osso för den delen..

 

Idag iallafall försökte jag känna på hur det var att ha det mer som ett jobb.. blev ngra timmar.. de i början va roliga, sen fick jag mer tvinga mig o lira lite men det har varit helt ok.. Jag plussa rätt bra.. Lirade 4 st short handed NL400-bord..

 

i sommar ska jag variera spelet mycket.. ibland kanske 8 st NL200 på två skärmar då mest Full ring.. sen kanske lite 4st NL400 och sedan lite 3-6 2-3 bord eller t o m 5-10 då kanske 1-2 bord får se.. (då mpste rullen upp till iaf 20k dollar) då kanske det blir lite Full ring där med..

 

 

Gjorde riktigt bra calls och la mig i bra tillfällen idag.. torska bara 1 stor pott..

EUR 2,00/4,00

 

Players:

FlexWheeler (EUR 389,25 in seat 1)

boba (EUR 575,50 in seat 2)

j_reyes (EUR 394,00 in seat 3)

bata (EUR 227,00 in seat 4)

SUKRU (EUR 286,00 in seat 5)

 

Dealer: FlexWheeler

Small Blind: boba (2,00)

Big Blind: j_reyes (4,00)

 

FlexWheeler was dealt: Ts - Th

 

bata Fold

SUKRU Raise (8,00)

FlexWheeler Call (8,00)

boba Call (6,00)

j_reyes Fold

 

Flop Tc - Js - 5c

 

boba Check

SUKRU Bet (12,00)

FlexWheeler Raise (39,00)

boba Call (39,00)

SUKRU Call (27,00)

 

Turn Tc - Js - 5c - 8c

 

boba Check

SUKRU Check

FlexWheeler Check

 

River Tc - Js - 5c - 8c - 8h

 

boba Bet (135,00)

SUKRU Fold

FlexWheeler Raise (325,00)

boba All-In (393,50)

FlexWheeler All-In (17,25)

boba Payback (186,25)

 

boba shows: 8s - 8d (four of a kind, eights)

FlexWheeler show: Ts - Th (a full house, tens full of eights)

 

boba wins: EUR 827,50 (with four of a kind, eights)

Rake: EUR 2,00

 

 

fyrtal i 8 fanns inte för mig.. hans call efter en kille betta ut och jag reraisa o sen calla med 88 är förkastligt tycker jag.. sen får han runner runner fyrtal..

 

Trodde ngn hade satt färgen turn så jag checka för att hoppas på kåk eventuellt calla med set efter ett river bett som itne är för stort.

 

Sen när jag slår kåken med tunr/riv kortet är det ju som en dröm då två par på flopp inte kan haft kåken.. bara JJ pp som jag är rädd för här.. jag tyckte hans riverbett skrek färg så klart jag reraisar.. o sen japp d blev fyrtal..

 

:oops:

 

 

Tyckte jag spelade handen rätt okey.. inte ofta man torskar mot sånt.. Någon som skulle spelat den annorlunda?

 

 

 

 

-----------------------

 

 

 

$400 PL Hold'em

 

 

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Maskinen__ ( $418.82 )

Seat 3: FlexWheeler ( $652.5 )

Seat 4: MoneyAintSht ( $155.8 )

Seat 6: LaggyAsian ( $769.16 )

Seat 7: Bodgod ( $347.8 )

Seat 9: carmelo76 ( $626.2 )

Seat 10: esnyder1 ( $259.27 )

Seat 8: NewinNov04 ( $121.8 )

Seat 5: adnan_ ( $75.4 )

Seat 1: OC_Rounder ( $424

 

NewinNov04 posts small blind [$2].

carmelo76 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to FlexWheeler [ Ac Kd ]

 

esnyder1 folds.

OC_Rounder folds.

Maskinen__ raises [$14].

FlexWheeler raises [$24].

MoneyAintSht folds.

adnan_ folds.

LaggyAsian folds.

Bodgod folds.

NewinNov04 folds.

carmelo76 folds.

Maskinen__ calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 6s, As, 7d ]

Maskinen__ checks.

FlexWheeler bets [$37].

Maskinen__ calls [$37].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

Maskinen__ bets [$70].

 

 

FlexWheeler folds.

Maskinen__ does not show cards.

Maskinen__ wins $195

 

Inte så mycket att snacka om egentligen jag hade honom på AQ efter hans turn call.. sen när damen kom tänkte jag fan o sen kom hans bet o det kändes som en relativt lätt fold.. sedan sa han att han hade aq när jag fråga om han hade det.. men d kan han ju ljuga om åt andra sidan..

 

Nån som inte skulle folda här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första handen är inte så mycket att tala om, boba är en mycket tragisk snubbe som synar på flopen efter bet och raise. Sedan sätter han perfect perfect, well played. :|

 

Andra handen är du definitivt slagen, troligaste är väl AQ men möjligheten för AA, QQ, 77, 66 finns ju också. Bra fold enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni tittade in i dagboken.. kommentarer är det som motiverar dagboksskrivandet :D

 

Tänkte börja med sommarjobbet efter studenten, men innan jag satte mig idag tänkte jag eftersom jag var ledig idag att jag skulle testa en hel arbetsdag. Det gick verkligen riktigt bra så jag räknar detta som första jobb dagen och jag ska försöka "jobba" lite till innan studenten annars har ju halva juni gott utan att jag börjat.. Bra också att det gick bra så man börjar med en good streak, både för motivationen och rullen...

 

lirade hela 7,5 timmar idag jesus, aldrig varit nära att spela så mycket.. kommer inte skriva exakta dagsvinster men denna var väldigt bra.. ska summera veckor och månader sen tror jag.

 

trevlig start på juni helt enkelt..

 

resten av dagarna innan studenten kommer kanppast vara så många timmars lir men ska försöka pricka in några 8h:are från mitten av juni.. får se hur långt motivationen räcker.. men ett jobb är ju ett jobb och ingen hobby längre.. ehh kallar det sommarkneg så behöver det inte låta så dramatiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat såhär jätte mycket/länge.. sen augusti 04... jag har ju haft skola enda sen dess och rätt liten rulle.. men på senare har den växt och jag har lirat lite mer.

 

Har läst alldeles för lite pokerliteratur.. ska börja läsa mer.. borde iaf.

 

Läste först, Play poker like the pros av Phil Hellmuth.. då läste jag bara hold em-kapitlet.. vilket tyvärr va nästan enbart limit och det har jag aldrig lirat typ.

 

sen läste jag Super Systems no limit hold em och även PL och NL eller vad den heter av Ciaffone och Rueben ... väldigt kort hold em del som jag läste 20 sidor eller ngt men väldigt givande..

 

ska köpa lite fler böcker o läsa tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira två timmar idag hittills.. spelade bra och låg lite plus fast ngra bad beats.. sen kom en bad beat där jag torska ett inköp ... hade KK floppa nöt settet utan straight eller fdraw.. va rätt säker på att han hade AA och fick honom all in... River var ett A så då torska jag ju :(

 

sen vann jag igen och det gick väldigt bra sen kom den här precis i slutet... inte överdrivet stor pott men den gjorde så jag kom på minus istället.. vilket är trist när man lirat bra.. dock rätt marginelt så d va inte så farligt.

 

KK mot AA såg nästan identiskt ut..

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00

 

Players:

Kalles (EUR 226,00 in seat 1)

rosen (EUR 663,50 in seat 3)

FlexWheeler (EUR 369,50 in seat 4)

Larsern1 (EUR 137,00 in seat 5)

confidence (EUR 570,50 in seat 6)

MrJack (EUR 170,75 in seat 7)

Chrippa (EUR 273,75 in seat 8)

 

Dealer: confidence

Small Blind: MrJack (2,00)

Big Blind: Chrippa (4,00)

 

FlexWheeler was dealt: 2h - 2s

 

Kalles Fold

rosen Fold

FlexWheeler Call (4,00)

Larsern1 Call (4,00)

confidence Call (4,00)

MrJack Call (2,00)

Chrippa Check

 

Flop 2c - 6s - 7c

 

MrJack Check

Chrippa Check

FlexWheeler Bet (14,00)

Larsern1 Fold

confidence Call (14,00)

MrJack All-In (166,75)

Chrippa Fold

FlexWheeler All-In (351,50)

confidence Fold

FlexWheeler Payback (198,75)

 

Turn 2c - 6s - 7c - Qc

River 2c - 6s - 7c - Qc - Ts

 

MrJack shows: Td - Tc (three of a kind, tens)

FlexWheeler didn't show: 2h - 2s (three of a kind, deuces)

 

MrJack wins: EUR 365,00 (with three of a kind, tens)

Rake: EUR 2,50

 

 

 

-------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

:heart: :heart: ^^^ Gamla posts uppåt ^^^ :heart: :heart:

 

 

 

 

:spade: :spade: Nya posts neråt från JULI-månad :spade: :spade:

 

 

 

Hejsan, länge sedan jag skrev här, ska börja lägga upp fler HH´s så jag kan förbättra mitt spel, så jag hoppas folk kommer hjälpa och diskutera lite runt om dem..

 

Jag hade pokern som jobb i juni, spelade 78 timmar, vilket är lite men va varmt o sknr ute så det var svårt med med motivationen.

Det gick iaf mycker bra och jag är nöjd med resultaten.

 

Målet med juli var att behålla samma timlön som juni men spela destå fler timmar.

 

Det började tyvärr mycket dåligt och jag backade 2000 euro på mindre än 2 timmar. Jag var dock overdog i samtliga potter jag gick all-in i men hade inte någon tur alls på min sida.. Spelade mycket bra poker och det tungt att få så pass negativt resultat.

 

Bytte sedan klient till Eurobet för att testa lyckan där, målet var att ligga mindre än 1000 back innan jag gick och la mig... gick bra och jag plussa 1300 dollar på natten där.. trots att jag förlora två all-ins på slutet, båda overdog, ena va väl jämn med hans overcard och Fdraw.. andra va jag väldig overdog i torska tyvärr runner runner.. en dag men väldigt många bad beats,. dock va juni i stort sätt utan många bad beats bort sett från några precis på slutet. Så det kanske jämna ut sig :)

 

men men endå nöjd med nattspelet.. jag spela med självförtroende och utan tilt.

 

Dag 2 var mycket bra och nu ligger jag en hel del plus faktiskt! Overdog i alla all-ins även idag, torska tyvärr ngra som var fåoutare men det ligger säkert en hel del tur i just lyckas vara overdog i all-insen överhuvudtaget.. jag menar slippa set mot större set o flush mot högre flush osv..

 

Upp och ner har det börjat men jag är extremt nöjd med min poker och det är det viktigaste..

 

 

 

Hursomhelst jag började skriva igen för att få lite synpunkter på mina HH´s, började precis spara dem igen så här kommer ngra väldigt färska.. kanske inte dem mest intressanta HHs men det kommer fler sen.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00

 

Players:

Jesperravn (EUR 1 025,50 in seat 1)

redsky (EUR 558,00 in seat 2)

Flexwheeler (EUR 669,00 in seat 3)

dangoo (EUR 408,75 in seat 4)

jam_jam (EUR 949,50 in seat 5)

Goranking (EUR 832,00 in seat 6)

 

Dealer: Jesperravn

Small Blind: redsky (3,00)

Big Blind: Flexwheeler (6,00)

 

Flexwheeler was dealt: Ks - Ah

 

dangoo Raise (12,00)

jam_jam Call (12,00)

Goranking Fold

Jesperravn Fold

redsky Fold

Flexwheeler Raise (34,00)

dangoo Call (28,00)

jam_jam Call (28,00)

 

Flop 9s - 8d - Ac

 

Flexwheeler Bet (95,00)

dangoo Fold

jam_jam Raise (190,00) Hade ingen read på killen eftersom jag nyss satte mig.. måste ändå testa reraisa... han kan ha endel händer jag slår.. callar han tänkte jag vara väldigt lungt för jag har råkat committa mig för ofta mot seten såhär.

Flexwheeler Raise (215,00)

jam_jam Call (120,00)

 

Turn 9s - 8d - Ac - 5s

 

Flexwheeler Check

jam_jam Bet (145,00) (jag reraisa honom innan flopp och han calla min flopp reraise. inte mycket jag slår här.. varje gång jag har callat tidigare på liknande händer tycker jag att dem har visat upp ett set. Det som är lite konstigt här är hans bet, borde han inte checkat med set för att committa mig efter min potentiella bet?

Flexwheeler Fold

jam_jam Payback (145,00)

 

 

 

 

Kändes rätt att folda här, tidigare erfarenheter har visat att jag är slagen här.. och tyvärr ingen bra read på snubben..

 

Skulle nån spela min hand annorlunda från PF-till sista kort?

 

 

Jag kan posta vad han hade sen om det blir någon diskussion, för han visade.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

endel action från det bordet här är en till

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00

 

Players:

Flexwheeler (EUR 1 408,36 in seat 3)

RENTA (EUR 408,84 in seat 4)

joker05 (EUR 140,00 in seat 5)

pstaalu (EUR 407,50 in seat 6)

 

Dealer: pstaalu

Small Blind: Flexwheeler (3,00)

Big Blind: RENTA (6,00)

 

Flexwheeler was dealt: Qs - Ah

 

joker05 Call (6,00)

pstaalu Raise (19,00)

Flexwheeler Call (16,00)

RENTA Fold

joker05 Call (13,00)

 

Flop 6c - 7h - Qh

 

Flexwheeler Check

joker05 Check

pstaalu Bet (28,00)

Flexwheeler Raise (60,00)

joker05 Fold

pstaalu Call (32,00)

 

Turn 6c - 7h - Qh - 3d

 

Flexwheeler Bet (90,00)

pstaalu Raise (180,00) (såhär i efterhand tror jag killen skulle kunna spela sin KQ ungefär likadant, men la mig för rädslan av 66 77 QQ KK AA) ingen svår fold tyckte jag

Flexwheeler Fold

pstaalu Payback (90,00)

 

pstaalu didn't show hand

 

pstaalu wins: EUR 361,00

Rake: EUR 2,00

 

 

Någon som skulle spelat den annorlunda? Hade ni resonerat annorlunda om det var 6 spelare eller 4 som nu?

 

 

 

 

 

 

Sista, samma bord..

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00

 

Players:

Flexwheeler (EUR 1 233,36 in seat 3)

RENTA (EUR 399,84 in seat 4)

joker05 (EUR 115,00 in seat 5)

pstaalu (EUR 613,75 in seat 6)

 

Dealer: RENTA

Small Blind: joker05 (3,00)

Big Blind: pstaalu (6,00)

 

Flexwheeler was dealt: Kc - Kd

 

Flexwheeler Raise (21,00)

RENTA Call (21,00)

joker05 Fold

pstaalu Fold

 

Flop Qh - 4s - 5s

Flexwheeler Bet (41,00)

RENTA Raise (82,00)

Flexwheeler Raise (130,00)

RENTA Call (89,00)

 

Turn Qh - 4s - 5s - 4h

 

Flexwheeler Bet (90,00)

RENTA Raise (180,00) Gillar inte hans reraise här alls.. känns verkligen som jag är slagen och funderar för ett ögonblick på att folda, men nu har jag gjort det 2 gånger irad på det bordet och med bara 4 spelare skulle han mycket väl kunna spela så med bara par i damer eftersom jag visat mig tight och foldat på turn efter jag reraisat flopp.. Kändes som det pushade runt mig för mycket och jag callade. Innan jag calla såg jag osso att jag var committad för att calla iaf även om jag trodde set, men jag hade nog gjort det även fast det skulle vart lite större stackar för det kändes som de uttnyttja mina tidigare folds.

Flexwheeler Call (90,00)

 

River Qh - 4s - 5s - 4h - 8h

 

Flexwheeler Check

RENTA All-In (27,84)

Flexwheeler Call (27,84)

 

 

Någon som skulle spela annorlunda? åter igen kan posta resultat senare om ni har synpunkter på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag har varit jäkligt kass på att skriva i dagboken och jag tycker jag mest har whinat i den tidigare om bad beats eller beskrivit vinsterna...

 

det är rätt of topic.. ska försöka fokusera mig på HH´s så jag kan förbättra mitt spel....

 

Förstår om så många inte längre läser min bok, men ska försöka komma upp med intressanta HHs och jag hoppas ni diskuterar dem lite med mig...

 

Nu kommer en HH där jag gjorde en rätt tight laydown....

 

diskutera den gärna och kolla även de andra tre jag posta för en dag sen...

 

 

 

Här kommer den...

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 - Table

Players:

Sten_Klar (EUR 348,67 in seat 1)

Eljas_W (EUR 77,50 in seat 2)

Shiva-_- (EUR 1 482,92 in seat 4)

yassii (EUR 154,00 in seat 5)

FlexWheeler (EUR 1 160,96 in seat 6)

 

Dealer: Eljas_W

Small Blind: Shiva-_- (3,00)

Big Blind: yassii (6,00)

 

FlexWheeler was dealt: 9d - 9s

 

FlexWheeler Call (6,00)

Sten_Klar Fold

Eljas_W Fold

Shiva-_- Call (3,00)

yassii Check

 

Flop Qs - Kh - 5s

 

Shiva-_- Check

yassii Check

FlexWheeler Check

 

Turn Qs - Kh - 5s - 9c

 

Shiva-_- Bet (17,00)

yassii Fold

FlexWheeler Raise (50,00) Yeah, nötset, (är 99% att shiva skulle höja med KK QQ....)

Shiva-_- Raise (95,00) Shit pommes frites...

FlexWheeler Call (62,00)

 

River Qs - Kh - 5s - 9c - 6c

 

Shiva-_- Bet (170,00)

FlexWheeler Fold

Shiva-_- Payback (170,00)

 

Shiva-_- didn't show hand

 

Shiva-_- wins: EUR 240,00

Rake: EUR 2,00

Summering: Tight laydown när bara JT som slår mig... vet att shiva är mycket duktig och jag ser honom bara spela JT såhär... möjligtvis 55 men det ser inte ut alls som han är rädd för stegen... KQ tror jag ej.. många höjer på kq i small, men med en limpare är det många som kanske inte gör det.. (jag till exempel) hursomhelst tror jag han skulle betta ut för att skydda mot stegedrag och färgdrag..

Dem händer jag tror på...

 

1. JT 65%

2. 555 20-15%

3. KQ 15%

4. KK,QQ ~1%

 

Vilka skulle folda vilka skulle calla?

 

Nivå 3-6 mot bra, solid-spelare...

 

 

 

 

 

Vet att jag inte skulle whina i boken men måste bara visa min kärlek till KK jag blev faktiskt inte arg efter dessa utdragningar utan jag garvade hejdlöst över hur kassa vissa kan vara..

 

Enjoy this, hände igår respektive för 15 min sedan..

 

:) :)

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00

Players:

kjelle66 (EUR 217,00 in seat 1)

FlexWheeler (EUR 379,75 in seat 3)

Loneersmuk (EUR 1 403,76 in seat 4)

Shiva-_- (EUR 1 004,50 in seat 5)

Matte_SWE (EUR 229,00 in seat 6)

Samourai (EUR 544,23 in seat 8)

 

Dealer: FlexWheeler

Small Blind: Loneersmuk (2,00)

Big Blind: Shiva-_- (4,00)

 

FlexWheeler was dealt: Kd - Kc

 

Matte_SWE Fold

Samourai Raise (9,00)

kjelle66 Call (9,00)

FlexWheeler Raise (35,00)

Loneersmuk Fold

Shiva-_- Fold

Samourai Call (26,00)

kjelle66 Raise (105,00)

FlexWheeler Raise (225,00)

Samourai Fold

kjelle66 All-In (103,00)

FlexWheeler Payback (43,00)

 

Flop Tc - Jh - Qc

Turn Tc - Jh - Qc - 3c

River Tc - Jh - Qc -3c - 3d

 

kjelle66 shows: 8h - 3h (three of a kind, threes)

FlexWheeler didn't show: Kd - Kc (two pairs, kings and threes)

 

kjelle66 wins: EUR 472,50 (with three of a kind, threes)

Rake: EUR 2,50

 

 

 

 

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00

Players:

j_reyes (EUR 887,88 in seat 2)

Notte (EUR 788,62 in seat 3)

FlexWheeler (EUR 643,50 in seat 5)

johanna80 (EUR 195,75 in seat 6)

 

Dealer: Notte

Small Blind: FlexWheeler (3,00)

Big Blind: johanna80 (6,00)

 

FlexWheeler was dealt: Ks - Kh

 

j_reyes Fold

Notte Fold

FlexWheeler Raise (12,00)

johanna80 Raise (65,00)

FlexWheeler Raise (210,00)

johanna80 All-In (124,75)

FlexWheeler Payback (29,25)

 

Flop Kd - 7d - Jc

Turn Kd - 7d - Jc - 2d

River Kd - 7d - Jc - 2d -8d

 

FlexWheeler shows: Ks - Kh (three of a kind, kings)

johanna80 shows: 4d - 8s (a flush, king high)

 

johanna80 wins: EUR 389,50 (with a flush, king high)

Rake: EUR 2,00

 

 

Jag är grymt glad att dessa människor sitter o gör sånt så jag inte behöver ha ett vanligt jobb och kan sitta här hemma o chilla..

 

Tack! :)

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått väldigt bra idag, speciellt på b2b där jag tjänade väldigt bra, däremot så gick det rätt dåligt på Party-skinet.. Jag låg endel plus men slutade rätt mycket minus, iofs pga ngra utdragningar.. men består nog inte bara idem själv utan jag måste lära mig "tänka om" när jag spelar party, för det skiljer sig rätt mycket från b2b...

 

T ex raisa jag 26 på 3-6 och fick se mina JJ bli utdragna mot 32.. just det 32 som han calla 26 bet med.. visst är det bra i längden men måste lära mig anpassa mig... jag reraisa en till 45 han calla med T9o och floppa triss.. Skulle helt utesluta dessa händer i b2b.. men kan inte göra det på party riktigt...

 

Jag gillar också att leda i b2b så motståndaren kan göra weak calls... på party är det mycket agressivare och jag måste låta dem bluffa mig mer.. istället för att jag ska ta kommando för mycket,..

 

Jag skulle gärna vilja få veta lite tips till er som spelat båda siter eller spelar mycket party.. då party inte alls i närheten gått likabra som b2b... fast motståndet är enormt kasst..

 

Give me das tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...