Gå till innehåll

San Remo


Hjulapan

Recommended Posts

  • Svars 163
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Viker du KK där blir du nog lite väl lättexploaterad.

 

Jo, om jag spelade mot någon som kunde se mina hålkort så vore det. nu vet ingen annan än jag att jag foldade KK så därför kan det inte vara exploaterbart, kunde lika gärna varit JJ eller 56s.

3-betten var en value 3-bet men men man måste också vara kapabel att ställa om.

Hur mycket erfarenhet har ni själva av djupstackade live-MTTs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få man höra hur du tänker?
Lös spelare från mit. pos limpar. aggro spelare på knappen isolerar med 4bb raise. jag som borde ha en solid image reraisar till 16bb, limparen lägger sig och knappen pushar 70 utan vidare eftertanke.

 

Normalt, speciellt när du har en "solid image" så får du inte syn på din höjning till 16bb. Jag vill att höjaren ska få skjuta en eller två tunnor till, speciellt om det är en aggrotomte. Jag har inget emot heller att spela potten trehändat, allt jag vill är att undvika ett ess på floppen helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville bara poängtera att dessa italienare är de sämsta skit jag sett!

dom har som huvudregel att pusha AI, satt nu på Dag2 och en italienare pushade Ai när jag hade AKs, vek den första gången men andra gången när jag lyfter AQ och samma skithög ställer igen så synar jag , han visade KQ och jag dubblade.

dessa jävla italienare tror dom är tuffa som riskerar hela stacken med ja nästan vad som helst, jag tkr inte du ska vika din KK där utan ta smällen om han skulle ha AA.

men ärligt så kan han ha vadsomhelst, vad var det för snubbe du mötte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vek KK respektive AK preflop mot de här italienarna så undrar jag om inte ni är sämre än genomsnittsitalienaren. Jo, det är ni nog. Att sätta rangen till strikt AK/QQ+ och sedan folda är skrattretande i KK-exemplet, speciellt när hans range förmodligen inte kan sättas så strikt på långa vägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju inte ens nära samma sak, stor skillnad på utg vs utg+1 och btn vs sb/bb.

 

Stora skillnaden är väl blinds vs stacks, inte postionen. Med Olas hand skulle jag synat, kallsyna med KK för 4bb 70bb djupt är betydligt mer tveksamt för mig, tycker det är att ge folk med låga PP och SC korrekta odds att försöka stacka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I San Remo är det 124 kvar med 112 som får betalt efter Dag2.

 

De 10st Svenskar som är kvar efter Dag2:

 

5. Robert Flink 280000

15. Michael Tureniec 165900

22. Erik Karlsson 136200

27. Johannes Per Jonatan Soderstrom 119900

28. Ramzi Jelassi 117700

32. Samuel Lindberg 110200

34. Greger Larsson 107400

46. Rasmus Åkerblom 95800

63. Dennis Bejedal 72400

92. Gustav Sundell 47300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vek KK respektive AK preflop mot de här italienarna så undrar jag om inte ni är sämre än genomsnittsitalienaren. Jo, det är ni nog. Att sätta rangen till strikt AK/QQ+ och sedan folda är skrattretande i KK-exemplet, speciellt när hans range förmodligen inte kan sättas så strikt på långa vägar.
Genomsnittliga sydeuropén (kanske inte de yngsta dock) har any pocketpar, AT+, eller KQ/KJ.

 

Ursprungligen postat av Hjulapan

Dessutom har jag så mycket edge mot fulla italienare post-flop att jag inte behöver ta en all in med KK mot en QQ, AK, AA range.

nej det har du inte

Jo, troligen har man det. Men rangen är inte QQ+/AK hos motståndaren, som sagt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vettigt göra en mindre 3bet och ge han sämre odds på en push? Tror garanterat du kommer ha 60%+ mot hans range och med under 100bb spel har jag väldigt svårt se din edge vara större än detta..

 

Extra svårt att se att man har sån edge om man viker KK där (=

 

Sjukt att vika mot en italienare där. Sjukt guldläge ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vek KK respektive AK preflop mot de här italienarna så undrar jag om inte ni är sämre än genomsnittsitalienaren. Jo, det är ni nog. Att sätta rangen till strikt AK/QQ+ och sedan folda är skrattretande i KK-exemplet, speciellt när hans range förmodligen inte kan sättas så strikt på långa vägar.

 

+1

 

KK slår ju dessutom rangen AK/QQ+ ganska hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som okocha säger. Lite skrämmande att du kallar det "same shit" vilket tom jag kan fatta att det är ganska långt ifrån. Din syn är ju bra men att bara syna i orginalhanden är mycket sämre imo, fast bättre än raisefold som sagt.

 

+1

 

 

Om ni vek KK respektive AK preflop mot de här italienarna så undrar jag om inte ni är sämre än genomsnittsitalienaren. Jo, det är ni nog. Att sätta rangen till strikt AK/QQ+ och sedan folda är skrattretande i KK-exemplet, speciellt när hans range förmodligen inte kan sättas så strikt på långa vägar.

 

+2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...