Gå till innehåll

Varför spelar ni på SvS?


MikeTime

Recommended Posts

Ja, som rubriken säger; varför spelar just du på SvS? Trots avsaknad av bonusar, rb, frirullar och garantiturrar är spelarantalet stort på SvS. Runt 2-4K spelare dagtid och 4-8K på kvällstid.

Vore skoj att höra varför fler idioter än jag väljer just SvS för den huvudsakliga grinden...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa en gång

 

Jag kan gissa massor med gånger men det var liksom inte det som var vitsen med tråden. Jag vet ju varför jag spelar där men det vore skoj att höra andras tankar om SvS.

 

(Jag vet att du menar att det beror på de täta "stimmen" men det måste ju finnas fler anledningar...?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trivs med klienten.

Skattefritt till 100%.

Bra trafik, går att hitta fisk de flesta tider på dygnet om än lite färre nattetid.

Spelgränserna gillar jag faktiskt skarpt.

 

SvS är dessutom den site jag lyckats plussa stadigast på. Det är förmodligen den största anledningen till att jag häckar där när jag lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, i praktiken blir det väl inte så att du får 50% rb...om du har riktig rb på en annan site exempelvis 30% som är det vanligaste, så får du tillbaka en del av potterna som du förlorar, vilket du inte får på svs. På svs är det endast vinnaren av potten som som betalar 50% mindre rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drunken_Penguin eller någon annan,

 

Spelar inte så ofta på SvS men tillhör de som faktiskt gillar klienten (då den fungerar felfritt, vilket ju är lite mer sällan än man önskar tyvärr).

 

Har det senaste spelat några kvällar/nätter och blivit förvånad över hur "grindertätt" det blivit även på 2,5/5 och under. En del verkar spela 4-5 bord och sitter när man kommer in och är kvar när man lämnar oavsett dag i veckan.

 

Nu säger jag inte att dessa spelare på något sätt verkar vara världsklass, men de är antingen snortighta nits eller aggressiva in och höjer co bt och sedan cb för att sedan oftast spela mer tydligt försiktigt turn/river.

 

Spelar man för nöjes skull är dessa inte de roligaste att möta.

 

Så mina frågor är:

1. Är det löst spel dagtid och tidigare på kvällen. Traditionellt på andra sidor kommer ju galningarna och nöjesspelarna in senare. Men det kanske finns arbetslösa, studenter, skiftarbetare o dyl tidigare på SvS tidigare. Jag har alltid varit av uppfattningen att det generellt är tightare dagtid.

 

2. Har det gått så långt att det sitter heltidsspelare (kanske kompletterande med a-kassa, soc e dyl) även på så här låga nivåer på SvS.

 

Jag vet att det är mycket värre på en del andra sidor. Jag hade bara tidigare uppfattningen att SvS var lite av en skyddad verkstad och proppfull med folk som spelade för att det är roligt att bara spela, inte primärt för att tjäna pengar. Antar att det är naturligt dock att finns det mycket dåliga spelare dras det grinders dit tills en viss "mättnad" inträder och de drar vidare till andra sidor efter bonus/rakeback om det ej är värt det bara för spelarunderlaget längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drunken_Penguin eller någon annan,

 

Spelar inte så ofta på SvS men tillhör de som faktiskt gillar klienten (då den fungerar felfritt, vilket ju är lite mer sällan än man önskar tyvärr).

 

Har det senaste spelat några kvällar/nätter och blivit förvånad över hur "grindertätt" det blivit även på 2,5/5 och under. En del verkar spela 4-5 bord och sitter när man kommer in och är kvar när man lämnar oavsett dag i veckan.

 

Nu säger jag inte att dessa spelare på något sätt verkar vara världsklass, men de är antingen snortighta nits eller aggressiva in och höjer co bt och sedan cb för att sedan oftast spela mer tydligt försiktigt turn/river.

 

Spelar man för nöjes skull är dessa inte de roligaste att möta.

 

Så mina frågor är:

1. Är det löst spel dagtid och tidigare på kvällen. Traditionellt på andra sidor kommer ju galningarna och nöjesspelarna in senare. Men det kanske finns arbetslösa, studenter, skiftarbetare o dyl tidigare på SvS tidigare. Jag har alltid varit av uppfattningen att det generellt är tightare dagtid.

 

2. Har det gått så långt att det sitter heltidsspelare (kanske kompletterande med a-kassa, soc e dyl) även på så här låga nivåer på SvS.

 

Jag vet att det är mycket värre på en del andra sidor. Jag hade bara tidigare uppfattningen att SvS var lite av en skyddad verkstad och proppfull med folk som spelade för att det är roligt att bara spela, inte primärt för att tjäna pengar. Antar att det är naturligt dock att finns det mycket dåliga spelare dras det grinders dit tills en viss "mättnad" inträder och de drar vidare till andra sidor efter bonus/rakeback om det ej är värt det bara för spelarunderlaget längre.

 

Jag spelar i princip varje dag några timmar på 2.5/5.

Motståndet har som på alla andra siter blivit betydligt bättre.

Eller, bättre kanske är fel ord att använda men folk som hjärndött skjuter bort fulla inköp är sällsyntare än förr.

 

Jag har inte märkt av någon skilnad beroende på vilken tid jag spelar men däremot så är table selection mycket, mycket viktigare i dagsläget.

Det är vanligt att jag hoppar in och ut ur bord flera gånger på en session tills man hittar värde nog att stanna.

 

Och precis som motståndet blir bättre får man se till att ligga steget före likaså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar i princip varje dag några timmar på 2.5/5.

Motståndet har som på alla andra siter blivit betydligt bättre.

Eller, bättre kanske är fel ord att använda men folk som hjärndött skjuter bort fulla inköp är sällsyntare än förr.

 

Jag har inte märkt av någon skilnad beroende på vilken tid jag spelar men däremot så är table selection mycket, mycket viktigare i dagsläget.

Det är vanligt att jag hoppar in och ut ur bord flera gånger på en session tills man hittar värde nog att stanna.

 

Och precis som motståndet blir bättre får man se till att ligga steget före likaså!

 

 

ojdå "table selection" jag hoppar bara in på de första borden som jag hittar med 3 eller fler spelare, råkar där sen vara någon spelare jag tycker är klurig/duktig så sitter jag envist kvar mest för att bråka lite med honom 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...