Gå till innehåll

AA första hand HU(blev fel)


Recommended Posts

ta gärna synpunkter... då jag kunde valt att spela den betydligt tuffare och han då förmodligen hade foldat. men är det helt fel av mig när jag vill ha han all in efter flopp. skulle vara kul att höra hur ni tänker.

 

 

Seat 2: Tebinu ($125,632 in chips)

Seat 5: AokiRaiser ($423,368 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

AokiRaiser posts small blind ($6,000), Tebinu posts big blind ($12,000).

 

PRE-FLOP

AokiRaiser bets $18,000, Tebinu bets $24,000, AokiRaiser calls $12,000.

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades ]

Tebinu bets $12,000, AokiRaiser bets $387,368 and is all-in, Tebinu calls $77,632 and is all-in.

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades,10 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades,10 of Clubs,King of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

AokiRaiser shows [ 9 of Spades,10 of Hearts ]

Tebinu shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta gärna synpunkter... då jag kunde valt att spela den betydligt tuffare och han då förmodligen hade foldat. men är det helt fel av mig när jag vill ha han all in efter flopp. skulle vara kul att höra hur ni tänker.

 

 

Seat 2: Tebinu ($125,632 in chips)

Seat 5: AokiRaiser ($423,368 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

AokiRaiser posts small blind ($6,000), Tebinu posts big blind ($12,000).

 

PRE-FLOP

AokiRaiser bets $18,000, Tebinu bets $24,000, AokiRaiser calls $12,000.

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades ]

Tebinu bets $12,000, AokiRaiser bets $387,368 and is all-in, Tebinu calls $77,632 and is all-in.

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades,10 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades,10 of Clubs,King of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

AokiRaiser shows [ 9 of Spades,10 of Hearts ]

Tebinu shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

 

Analysera vad då? Du fick in det som 78% are ( eller kanske något mer)och var shortstack. Det var väl bra resten går inte att påverka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte helt fel, tvärtom väldigt rätt.

 

Om man ger han en range som nästan är nötter för en HU match med 12bbs, dvs minst TPWK så ligger du väldigt bra till.

 

Board: 3h 4c Ts

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 75.830% 75.16% 00.67% 366096 3255.00 { AA }

Hand 1: 24.170% 23.50% 00.67% 114474 3255.00 { TT+, 44-33, ATs, KTs, QTs, JTs, T9s, ATo, KTo, QTo, JTo, T9o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta gärna synpunkter... då jag kunde valt att spela den betydligt tuffare och han då förmodligen hade foldat. men är det helt fel av mig när jag vill ha han all in efter flopp. skulle vara kul att höra hur ni tänker.
Vad var det som var fel? Du vill ju inte att han ska folda preflop. Du kan ju spela handen hur dåligt som helst tekniskt sett men med AA kommer du alltid vilja få in det på floppen (eller preflop, eller när som helst) med de stackarna.

 

En badbeat är en sak. Hur man tekniskt spelar en hand en annan sak. I det här fallet är den tekniska biten relativt ointressant eftersom du kan inte misslyckas särskilt mycket hur du än gör. Pengarna ska in på någon gata oavsett vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...