Gå till innehåll

Recommended Posts

Ingen speciell read på fi förutom att han är ganska TAG.

 

SB ($1283.75 in chips)

BB ($154.10 in chips)

HJ ($677.60 in chips)

CO ($900.60 in chips)

Hero [ 8 of Hearts,9 of Hearts ] ($705 in chips)

ANTES/BLINDS

SB ($2), randomallin BB ($4).

 

PRE-FLOP

HJ bets $14, CO folds, Hero calls $14, SB folds, BB folds.

 

FLOP [board cards 5 of Hearts,Ace of Diamonds,Jack of Hearts ]

HJ bets $24, Hero calls $24.

 

TURN [board cards 5 of Hearts,Ace of Diamonds,Jack of Hearts,King of Hearts ]

HJ checks, Hero bets $65, HJ calls $65.

 

RIVER [board cards 5 of Hearts,Ace of Diamonds,Jack of Hearts,King of Hearts,4 of Hearts ]

HJ checks, Hero?

 

 

Hur hade ni spelat och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check var också min första tanke. Känns som att han sällan synar med sämre samt att det finns en hel del hjärterdamer och eventuellt hjärtertior i hans CC range på turn.

 

Vid vidare eftertanke slog det mig dock att om fi är någorlunda tänkande så vet han att vi betar en väldigt polariserad range på river och att detta därför kunde vara ett bra läge att bredda vår värderange?

 

 

Hade vi haft tio hög färg hade det varit instabet på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//Note: Trodde Ah (5x) låg ute när jag skrev detta.

 

Personligen skulle jag absolut gå för bet/(utan speciel read)fold. Kan vi inte värdebetta tredjenöten här kan vi väl inte bluffa någonsin typ, om vi inte c/r eller nåt annat FPS.

Om man inte värdebettar här någonsin tror jag man stänger in sig själv lite i ett hörn.

 

Om vi sedan ska ta det i ett vakuum kan man ju ställa sig frågan hur roligt det är att syna turn här och vika rivern. Specielt om han nu råkar ha valfri hjärter som hittar rivern.

 

Han har säkert AxT/Qh en hel del men det är smällar man får ta.

 

Sen kanske jag är lite förstörd av tableselect och grejer som gör att jag alltid har mött störda herocalls, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ändå inte värdebeta 9 hög färg här.

 

Finns som sagt en möjlighet att han sitter med AxTd lr Ax9d osv.

 

har svårt att se värdet i betten, för är väl högst osannolikt att han ska ha synat dig med set flopp/turn utan att raisa samt att stege lär väl också vara galet osannolikt. Kan inte se han syna med 2 par utan att han raisat turn heller.

 

Luktar Ax här, kan iofs sitta med en lägre hjärter här också. men ändå osannolikhet att du får syn av något du har slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade denna potten varit HU med lite historia mellan er så är det grymt ställe att betta men från ett 6manna perspektiv så är det för sannolikt att någon av er dyker upp med rätt höga flushar här.

 

Ett annat problem utöver att du kommer valuetowna dig själv rätt ofta är att du gör dig sårbar för C/R.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni nits gör nog rätt i att checka. Vi andra bettar och inkasserar. Sorted.

 

Riverbet:

-> 1. Fi har sämre hand = Fi foldar -> Noll vinst

-> 2. Fi har bättre hand = Fi checkrejsar -> Du förlorar mer pengar vid både syn o fold.

-> 3. Fi har sämre hand men Fi inser att han kan reppa nötflush= Fi checkrejsar -> Du foldar bästa handen + du förlorar en vunnen pott.

 

Härlig poker FiSherman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riverbet:

-> 1. Fi har sämre hand = Fi foldar -> Noll vinst

Då är det väl bara att betta anytwo i princip hela tiden eftersom Fi så sällan kommer ha den nöt/nästnöt han behöver för att spela?

 

 

-> 2. Fi har bättre hand = Fi checkrejsar -> Du förlorar mer pengar vid både syn o fold.

-> 3. Fi har sämre hand men Fi inser att han kan reppa nötflush= Fi checkrejsar -> Du foldar bästa handen + du förlorar en vunnen pott.

Gillar inte det här alls. Det du säger är ju i princip "Lika bra att stänga handen för annars blir vi totalt utspelade".

Är han uknown och spelar NL400 kan vi väl inte riktigt räkna med att han har så balanserade c/r här att vi går på en ständig mina.

 

Då ser jag hellre att vi "reppar nötflush" eftersom:

1) Väldigt få randoms då får för sig att reppa den själv med c/r.

2) Desto fler randoms anser antagligen att vi reppar en "för bra" hand och är inte medvetna om att vi kan värdebetta 9-high. Borde kunna locka en hel del tunna syner.

 

Kan vi inte värdebetta 9-high har dom förståss rätt iof.

 

Kan tillägga att det finns spelare jag skulle checka bakom mot. Nits är givet. Men även mot några spelare jag helt enkelt vet är duktigare på riverspel än vad jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det väl bara att betta anytwo i princip hela tiden eftersom Fi så sällan kommer ha den nöt/nästnöt han behöver för att spela?

 

Ehm nej. Jag tror inte att han kommer till river särskilt ofta utan flush här och har dessutom en bredare check-call-range än Check-raise. Den här skillnaden i range betyder i sig inte att vår 9-hög flush profitabelt kan värdebetas mot hans check-call range imo för jag tror att övervägande majoriteten av flushhänder som orkar syna turn är höga flush.

 

Dessutom måste vi balansera vår riverbluff-frekvens med vår värdebetsfrekvens, så beta any two på river jämt är inte så balanserad med tanke på hur få händer vi faktiskt kan värdebeta på river.

 

Dessutom tillhör inte vår hand "any-two". Vi har showdownvärde o behöver inte omvandla handen till bluff, så det argumentet gäller inte här.

När det gäller o balansera våra bluffar så tycker jag att vår värdebetshand ändå måste va lite bättre än 9-hög här.

 

Gillar inte det här alls. Det du säger är ju i princip "Lika bra att stänga handen för annars blir vi totalt utspelade".

Är han uknown och spelar NL400 kan vi väl inte riktigt räkna med att han har så balanserade c/r här att vi går på en ständig mina.

 

Då ser jag hellre att vi "reppar nötflush" eftersom:

1) Väldigt få randoms då får för sig att reppa den själv med c/r.

2) Desto fler randoms anser antagligen att vi reppar en "för bra" hand och är inte medvetna om att vi kan värdebetta 9-high. Borde kunna locka en hel del tunna syner.

 

Kan vi inte värdebetta 9-high har dom förståss rätt iof.

 

 

Vi behöver inte reppa nåt. Vi har showdownvärde som är ganska bra.

Jag är personligen en anhängare av att värdebeta light i syfte att utöka andelen bluffhänder, men just här tycker jag det blir för light.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit:

/scratch

 

Heh, jag trodde det var Ah som låg ute snarare än 5h.

M.a.o. trodde jag vi hade tredjenöten och att Ah var död.

Då köper jag ditt resonemang.

 

Själv kommer jag vba en del ändå, men långt ifrån alltid, och antagligen inte särkilt mycket alls utan historik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni nits gör nog rätt i att checka. Vi andra bettar och inkasserar. Sorted.

 

Riverbet:

-> 1. Fi har sämre hand = Fi foldar -> Noll vinst

-> 2. Fi har bättre hand = Fi checkrejsar -> Du förlorar mer pengar vid både syn o fold.

-> 3. Fi har sämre hand men Fi inser att han kan reppa nötflush= Fi checkrejsar -> Du foldar bästa handen + du förlorar en vunnen pott.

 

Härlig poker FiSherman.

 

Oh, tack så mycket! Jag känner att jag nu har blivit en snäppet bättre spelare.

 

En annan sak som du kanske kan hjälpa mig med är följande problem: Min kompis påstår att han vann handen med sin AK mot min 55 när brädan kom JJ7KK, men det stämmer väl inte eftersom jag har tre par mot hans två? Skulle bli jättetacksam om du kan svara på detta eftersom jag gärna vill utveckla mitt spel och du verkar vara vänlig nog att vilja hjälpa till. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, tack så mycket! Jag känner att jag nu har blivit en snäppet bättre spelare.

 

En annan sak som du kanske kan hjälpa mig med är följande problem: Min kompis påstår att han vann handen med sin AK mot min 55 när brädan kom JJ7KK, men det stämmer väl inte eftersom jag har tre par mot hans två? Skulle bli jättetacksam om du kan svara på detta eftersom jag gärna vill utveckla mitt spel och du verkar vara vänlig nog att vilja hjälpa till. Tack på förhand!

 

Du menar nog AQ. Tvåpar med bättre sidkort slår 3par.

 

Yw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...